![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Staatssecretaris
|
![]() Hoe wil je dan de bevolkingsdruk verminderen? 1 kind politiek? Uitroeingskampen? Nieuwe kolonies stichten?
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1 kind politiek is al een goed begin. Da's nog te verhapstukken. Nieuwe colonies stichten... eigenlijk nog zo'n slecht gedacht nog niet. Alleen, waar kunnen we nog een lapje grond claimen?
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nederland is nog dichter bevolkt dan Vlaanderen en daar heeft men meer open ruimte dan hier omdat de bewoning er geconcentreerd is in woonkernen i.t.t. hier waar we voornamelijk lintbebouwing hebben. In de hoogte bouwen is inderdaad een oplossing om open ruimte te kunnen behouden, maar daarmee lost men alle andere, aanverwante problemen zoals de verkeersdrukte zeker niet op. Ik ben van mening dat men de problemen best bij de bron aanpakt en dat is in dit geval inspelen op de bevolkingsgroei. Nagenoeg alle problemen om deze aardkloot komen eruit voort. Het zou bovendien de levenskwaliteit van ons steeds maar hectische wordende leventje ten goede komen. Hoe meer mensen, hoe meer vervuiling, hoe meer overlast van alles en nog wat en hoe minder men mag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() Als je het de grond beschouwt die in aanmerking komt om nog bebouwd te worden ( niet alle grond is dat, je hebt landbouwgrond, natuurgebieden enz ), je kent de gemiddelde perceelgrootte en het tempo waarmee die gronden bebouwd worden … dan kan je dus de berekening maken en dan kan het zijn dat je in 2050 het punt bereikt waarbij alle percelen bestemd als bouwgrond volgebouwd zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En dat van die kinderbijslag, het is al meermaals bewezen dat het economisch stimuleren of afraden van het krijgen van kinderen amper effect heeft. Mensen hebben nu eenmaal een idee van een ideaal gezin en willen dit kost wat kost. Belastingen spelen echt amper een rol bij de keuze van het krijgen van kinderen.
![]() |
![]() |
#26 |
Gouverneur
|
![]() hehe al eens gedacht dat er 3d kan gebouwt worden? links, rechts, boven en onder. Ik stel voor dat we beginnen met naar onder te bouwen. 50 meter diepte is al goed voor een stuk of 50 appartementen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En da van die 50 appartementen. ik hoop da ge die ni op 50 verdiepingen wilt steken want 1 meter per verdieping is ni echt leefbaar.
![]() |
![]() |
#28 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Er bestaat ook zoiets zoals oppervlaktes? Ik heb toch nergens gezegt dat de oppervlakte van de totale "put" niet groot genoeg is om meerdere apps te zetten? Laatst gewijzigd door openeye : 7 december 2010 om 02:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Staatssecretaris
|
![]() Het onbetaalbaar maken van kinderen werkt misschien wel, ik ken het voorbeeld niet. Maar wat wel is bewezen is dat het omgekeerde niet werkt. Kinderbijslag heeft nooit een invloed kunnen uitoefenen op het aantal kinderen dat mensen kochten, of toch zeer miniem. Dus als het in de ene richting niet werkt zal het afschaffen ook geen omgekeerd effect hebben. Als je het daarenboven natuurlijk nog gaat bestraffen dan kan het misschien wel effect hebben, al twijfel ik aan de sociale aanvaardbaarheid van zo'n maatregel. Ik denk niet dat politici zoiets kunnen verkopen aan hun kiezers.
![]() |
#31 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dus je gelooft ook niet dat de mensen zelf de verantwoordelijkheid hebben om aan bevolkingscijfers stabiel te houden? Dus naaien en volschieten wat je maar kan tot de voegen barsten? Laatst gewijzigd door openeye : 8 december 2010 om 02:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het valt enkel niet op omdat dit effect gecompenseerd wordt door de migratie: http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=I431H7VH |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://www.zorg-en-gezondheid.be/Cij...tes-1998-2006/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Het lijkt mij een slecht idee om natuurlijke overstromingsgebieden vol huizen te zetten, maar ik verdien er dan ook niets aan...Politici wél.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() Belgische bevolking groeit 2.6 x zo snel als Europese gemiddelde ...
http://www.belgium.be/nl/nieuws/2010...gsgroei-eu.jsp Laatst gewijzigd door Blue Sky : 14 december 2010 om 09:06. |
![]() |
![]() |