Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2010, 12:45   #21
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Hoe wil je dan de bevolkingsdruk verminderen? 1 kind politiek? Uitroeingskampen? Nieuwe kolonies stichten?
Oud 6 december 2010, 13:10   #22
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Hoe wil je dan de bevolkingsdruk verminderen? 1 kind politiek? Uitroeingskampen? Nieuwe kolonies stichten?
Uitroeingskampen. Da's politiek niet correct. Trouwens, hoe ga je beslissen wie mag blijven en wie niet? Op kleur, religie, intelligentie, schoonheid ofzo gaan sorteren?

1 kind politiek is al een goed begin. Da's nog te verhapstukken.

Nieuwe colonies stichten... eigenlijk nog zo'n slecht gedacht nog niet. Alleen, waar kunnen we nog een lapje grond claimen?
Oud 6 december 2010, 19:43   #23
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ze zouden al kunnen beginnen met geen kindergeld te geven na het derde kind en zien welke invloed dit heeft. Ik vind het in ieder geval wereldvreemd en te gek voor woorden dat het kindergeld stijgt naarmate men er meer heeft en het nu zelfs nog heeft over een aanvullende kinderbijslag in een regio met reeds 460 inw/km².

Nederland is nog dichter bevolkt dan Vlaanderen en daar heeft men meer open ruimte dan hier omdat de bewoning er geconcentreerd is in woonkernen i.t.t. hier waar we voornamelijk lintbebouwing hebben. In de hoogte bouwen is inderdaad een oplossing om open ruimte te kunnen behouden, maar daarmee lost men alle andere, aanverwante problemen zoals de verkeersdrukte zeker niet op.

Ik ben van mening dat men de problemen best bij de bron aanpakt en dat is in dit geval inspelen op de bevolkingsgroei. Nagenoeg alle problemen om deze aardkloot komen eruit voort. Het zou bovendien de levenskwaliteit van ons steeds maar hectische wordende leventje ten goede komen. Hoe meer mensen, hoe meer vervuiling, hoe meer overlast van alles en nog wat en hoe minder men mag.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 19:49   #24
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
In de vierde plaats denk ik dat ze de studente die dit misbaksel in elkaar heeft gestoken best kunnen buizen. Iedereen voorspelt al jaren dat Vlaanderen gaat uitsterven, dat valt toch niet te rijmen met een groei van bebouwde ruimte?
Als je het de grond beschouwt die in aanmerking komt om nog bebouwd te worden ( niet alle grond is dat, je hebt landbouwgrond, natuurgebieden enz ), je kent de gemiddelde perceelgrootte en het tempo waarmee die gronden bebouwd worden … dan kan je dus de berekening maken en dan kan het zijn dat je in 2050 het punt bereikt waarbij alle percelen bestemd als bouwgrond volgebouwd zijn.
Oud 6 december 2010, 23:14   #25
Pieter B
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ze zouden al kunnen beginnen met geen kindergeld te geven na het derde kind en zien welke invloed dit heeft. Ik vind het in ieder geval wereldvreemd en te gek voor woorden dat het kindergeld stijgt naarmate men er meer heeft en het nu zelfs nog heeft over een aanvullende kinderbijslag in een regio met reeds 460 inw/km².

Nederland is nog dichter bevolkt dan Vlaanderen en daar heeft men meer open ruimte dan hier omdat de bewoning er geconcentreerd is in woonkernen i.t.t. hier waar we voornamelijk lintbebouwing hebben. In de hoogte bouwen is inderdaad een oplossing om open ruimte te kunnen behouden, maar daarmee lost men alle andere, aanverwante problemen zoals de verkeersdrukte zeker niet op.

Ik ben van mening dat men de problemen best bij de bron aanpakt en dat is in dit geval inspelen op de bevolkingsgroei. Nagenoeg alle problemen om deze aardkloot komen eruit voort. Het zou bovendien de levenskwaliteit van ons steeds maar hectische wordende leventje ten goede komen. Hoe meer mensen, hoe meer vervuiling, hoe meer overlast van alles en nog wat en hoe minder men mag.
Dicht bevolkte woonkernen lenen zich wel uitstekend voor een goed openbaar vervoer.
En dat van die kinderbijslag, het is al meermaals bewezen dat het economisch stimuleren of afraden van het krijgen van kinderen amper effect heeft. Mensen hebben nu eenmaal een idee van een ideaal gezin en willen dit kost wat kost. Belastingen spelen echt amper een rol bij de keuze van het krijgen van kinderen.
Oud 7 december 2010, 00:07   #26
openeye
Gouverneur

openeye's schermafbeelding

Standaard

hehe al eens gedacht dat er 3d kan gebouwt worden? links, rechts, boven en onder. Ik stel voor dat we beginnen met naar onder te bouwen. 50 meter diepte is al goed voor een stuk of 50 appartementen
openeye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 01:40   #27
Pieter B
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door openeye Bekijk bericht
hehe al eens gedacht dat er 3d kan gebouwt worden? links, rechts, boven en onder. Ik stel voor dat we beginnen met naar onder te bouwen. 50 meter diepte is al goed voor een stuk of 50 appartementen
als gij graag onder de grond zit waar de verse lucht via buizen van 50 meter lang wordt binnen gepompt en er nooit daglicht is zou ik zeggen. Go ahead.

En da van die 50 appartementen. ik hoop da ge die ni op 50 verdiepingen wilt steken want 1 meter per verdieping is ni echt leefbaar.
Oud 7 december 2010, 01:55   #28
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:
als gij graag onder de grond zit waar de verse lucht via buizen van 50 meter lang wordt binnen gepompt en er nooit daglicht is zou ik zeggen. Go ahead.

En da van die 50 appartementen. ik hoop da ge die ni op 50 verdiepingen wilt steken want 1 meter per verdieping is ni echt leefbaar.
Tja, het is kiezen of delen. Ofwel naait iedereen zen female 3 keer vol zodat het totaal aantal mensen toeneemt en zoek je voor oplossingen, ofwel naai je ze maar 1 keer vol en kan de bevolkingsaantallen afnemen. Het is tenslotte iedereen zijn verantwoordelijkheid dat de planeet leefbaar blijft. Ze volrammen is gemakkelijk, maar verantwoordelijkheid opnemen ervoor is iets anders he.
Er bestaat ook zoiets zoals oppervlaktes? Ik heb toch nergens gezegt dat de oppervlakte van de totale "put" niet groot genoeg is om meerdere apps te zetten?

Laatst gewijzigd door openeye : 7 december 2010 om 02:11.
Oud 7 december 2010, 11:17   #29
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dicht bevolkte woonkernen lenen zich wel uitstekend voor een goed openbaar vervoer.
En dat van die kinderbijslag, het is al meermaals bewezen dat het economisch stimuleren of afraden van het krijgen van kinderen amper effect heeft. Mensen hebben nu eenmaal een idee van een ideaal gezin en willen dit kost wat kost. Belastingen spelen echt amper een rol bij de keuze van het krijgen van kinderen.
Is dat zo? Tunesië bewijst nochtans het tegendeel. Vanaf het derde kind geen kinderbijslag meer + alle ziektekosten ed ook zelf te betalen. Resultaat ervan was dat het aantal kinderen van +- 8 naar +- 2 �* 3 daalde.
Oud 8 december 2010, 02:50   #30
Pieter B
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Is dat zo? Tunesië bewijst nochtans het tegendeel. Vanaf het derde kind geen kinderbijslag meer + alle ziektekosten ed ook zelf te betalen. Resultaat ervan was dat het aantal kinderen van +- 8 naar +- 2 �* 3 daalde.
Het onbetaalbaar maken van kinderen werkt misschien wel, ik ken het voorbeeld niet. Maar wat wel is bewezen is dat het omgekeerde niet werkt. Kinderbijslag heeft nooit een invloed kunnen uitoefenen op het aantal kinderen dat mensen kochten, of toch zeer miniem. Dus als het in de ene richting niet werkt zal het afschaffen ook geen omgekeerd effect hebben. Als je het daarenboven natuurlijk nog gaat bestraffen dan kan het misschien wel effect hebben, al twijfel ik aan de sociale aanvaardbaarheid van zo'n maatregel. Ik denk niet dat politici zoiets kunnen verkopen aan hun kiezers.
Oud 8 december 2010, 02:52   #31
Pieter B
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door openeye Bekijk bericht
Tja, het is kiezen of delen. Ofwel naait iedereen zen female 3 keer vol zodat het totaal aantal mensen toeneemt en zoek je voor oplossingen, ofwel naai je ze maar 1 keer vol en kan de bevolkingsaantallen afnemen. Het is tenslotte iedereen zijn verantwoordelijkheid dat de planeet leefbaar blijft. Ze volrammen is gemakkelijk, maar verantwoordelijkheid opnemen ervoor is iets anders he.
Er bestaat ook zoiets zoals oppervlaktes? Ik heb toch nergens gezegt dat de oppervlakte van de totale "put" niet groot genoeg is om meerdere apps te zetten?
Je hoeft echt niet door te gaan over die put, dat is een erg belachelijke oplossing. Het is veel goedkoper, makkelijker en slimmer om in de hoogte te bouwen.
Oud 8 december 2010, 02:56   #32
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Je hoeft echt niet door te gaan over die put, dat is een erg belachelijke oplossing. Het is veel goedkoper, makkelijker en slimmer om in de hoogte te bouwen.
Waarom?

Dus je gelooft ook niet dat de mensen zelf de verantwoordelijkheid hebben om aan bevolkingscijfers stabiel te houden? Dus naaien en volschieten wat je maar kan tot de voegen barsten?

Laatst gewijzigd door openeye : 8 december 2010 om 02:57.
Oud 8 december 2010, 08:10   #33
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De bevolkingsdruk door natuurlijke aanwas in Vlaanderen is momenteel al sterk aan het afnemen.

Het valt enkel niet op omdat dit effect gecompenseerd wordt door de migratie:

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=I431H7VH
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 10:38   #34
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
De bevolkingsdruk door natuurlijke aanwas in Vlaanderen is momenteel al sterk aan het afnemen.

Het valt enkel niet op omdat dit effect gecompenseerd wordt door de migratie:

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=I431H7VH
Evolutie van het aantal geboortes;

http://www.zorg-en-gezondheid.be/Cij...tes-1998-2006/
Oud 13 december 2010, 00:17   #35
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Als je dit wil voorkomen (en dat lijkt me toch aangewezen) zul je wel de hele kaste van de politici moeten uitroeien.Want bouwstop, of zelfs maar inbreiding, dat is ondenkbaar voor die lui. Zie Deinze...
Het lijkt mij een slecht idee om natuurlijke overstromingsgebieden vol huizen te zetten, maar ik verdien er dan ook niets aan...Politici wél.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 00:18   #36
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie? Nu ben ik benieuwd.
De Wever zeker ...
Oud 13 december 2010, 00:19   #37
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Da's eigenlijk nog zo'n slecht gedacht nog niet, een lidmaatschap van partij X of Y is alleen een paar € op jaarbasis.
Je neemt een lidkaart bij elke politieke partij, zo ben je altijd bij de winnaars.
Oud 13 december 2010, 18:45   #38
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Iets meer dan 800, maar da's alleen lokaal he.
Hey, 't is een hobby nietwaar.
Ik mag soms mee naar congressen, als shock-effect producent. Want ik steek mijn mening niet onder stoelen of banken, en ook daar heb ik me al volgende uitspraken laten ontvallen
  • Democratie, da's de dictatuur van de dommen.
  • Politici komen niet hoog in de hierarchie als ze niet corrupt willen zijn.
  • Partijhoppers zouden gedelegeerd moeten worden tot WC madam.
  • Hoeveel politici zijn er nodig om een WC te ontstoppen? Oneindig, ze blijven postjes uitvinden , maar 5 jaar later is het WC nog steeds verstropt, en hangt er een bordje aan "buiten dienst"
OK, je zit bij de juiste partij. Geen twijfel
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 09:06   #39
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Belgische bevolking groeit 2.6 x zo snel als Europese gemiddelde ...

http://www.belgium.be/nl/nieuws/2010...gsgroei-eu.jsp

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 14 december 2010 om 09:06.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be