![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Naar de woestijn met dat laf stuk onbenul. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Leterme is gewoon een oersaai spreker. Ik heb dat aan den lijve mogen ondervinden op dat debat van "De Standaard" - "Le Soir". Enorm saai, en het publiek haakte massaal af. Gapen, rondkijken, op het horloge kijken. Tja, Dewever moest nog spreken, weet je. En die weet wel hoe je een speech interessant moet houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
![]() Citaat:
Mja iedereen kan een mindere dag hebben... Ik kan me niet van de mening ontdoen dat er daar op de VRT iets verkeerd loopt de laatste tijd. Wat een beschamende bedoeling dat debat over migratie. En nog daarnaast even De Wever apart laten spreken (liegen ook trouwens...) en Leterme ook. Wat is daar in Godsnaam het nut van? Organiseer één deftig groot debat waar iedereen de tijd heeft om uitgebreid te antwoorden, toch?
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leterme is nog altijd eerste minister; en De Vadder is een boegbeeld brt-politiek journalist, hoe onbekwaam en bijwijlen onbeleefd beiden ook zijn. De ene kwam een regeringsmededeling afdrammen; men het het ad-rem-gevoel bij de brt moeten hebben om direct na Leterme te gaan vragen aan het publiek: "wat heeft uw premier nu net gezegd, kunt u dat eens samenvatten?" En anderzijds onderbreken de journalisten te vaak en te gemakkelijk; men moet toch een idee kunnen ontwikkelen of iets op 't gemak illustreren (en als de politieker er misbruik van maakt, kan men ook ad rem iets zeggen: "mijn vraag was ..." of scherper "hetgeen u zegt weten de mensen al langer, maar wilt u - als u zich die herinnert - even antwoorden op de vraag" ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een regeringsmededeling duurt doorgaans langer dan twee minuten. Toch erg als mensen niet eens meer twee minuten geduld hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Politici stellen dan hun eisen : "ik kom naar de studio, maar alleen voor een exclusief gesprek, geen debat". En de VRT gaat daar dan zomaar op in, in plaats van te zeggen "dan nodigen we wel iemand anders uit, die wel wil debatteren". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Afijn, dat is een vuile slag, maar het is dan ook een vuil spel dat we spelen. Na het betrokken debat, had ik ook geen behoefte om de geschiedenis van de laatste jaren, eventjes mooi bijgekleurd natuurlijk, nog eens te horen. 5 minuten politieke moed om de vinger in de wonde te leggen, dat had ik verwacht. En die wonde ligt bij de CDH vooral en bij de PS. Dat is inmiddels toch wel duidelijk.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Hoe noemt men dat? "Nieuwe politieke cultuur"? Laatst gewijzigd door filosoof : 5 december 2010 om 15:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Ja bij hen en bij de turken en negers...
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 5 december 2010 om 15:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Een vraaggesprek is wel wat anders dan een monoloog.
Als men in een TV studio zit is het normaal dat men zich aan de regels houdt, dat wil zeggen dat men antwoordt op de vragen van de journalist/interviewer. Leterme weigert dat obstinaat. Ja, Devadder onderbreekt hem, maar als hij dat niet doet, dan gaat Leterme gewoon heel de tijd volpraten zonder dat de journalist ook maar enige kans krijgt om een vraag te stellen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 5 december 2010 om 15:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De posts van de andere members heb ik al gelezen.
Wat is uw punt nu eigenlijk?
Laatst gewijzigd door Xenophon : 5 december 2010 om 15:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Wat wilt u daarmee zeggen, Filsoof, dat u mijn commentaar tov. van dat van Patje zet ?
Ik spreek mezelf toch niet tegen omdat ik iets anders zeg dan Patje ? Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 5 december 2010 om 15:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hopelijk heeft premier Y.Leterme hier iets nieuws gestart.
Het komt een staatsambtenaartje niet toe om de grote baas te proberen te onderbreken als die iets te zeggen heeft op de staatszender. Die "agressieve onderbrekingen",die ik de huidige generatie VRT-journalisten (en jawel,mee opgestart door U meneer Bracke tegenwoordig bij de NVA!) zwaar aanwrijf,wegens irrelevant en niet-informatief, moeten stoppen. Het gaat niet aan om een politicus konstant af te breken in de hoop hem/haar van zijn/haar verhaallijn af te brengen en iets doms te doen zeggen,kwestie van de nieuwtjesmolen verder te doen draaien, en primeurtjes te vangen. De Premier reed er gewoon overheen.En zo leerden we nog eens iets bij. En ja,als het meneer Devadder niet aanstaat moet hij maar opstappen... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleszins ik leg de schuld niet bij de Turken of de negers;
mocht ik van hen zijn, ik zou mijn miserie ook trachten te ontvluchten en naar het meest belovende land komen; maar ik zou hier dan niet rondlopen met messen en revolvers; drugs verhandelen; niet werken; mijn vrouw en dochter verplichten kledij te dragen die de mensen in mijn gastland voor het hoofd stoot omdat het model staat voor ongelijkheid man/vrouw enz. enz.
![]() |
![]() |