Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2010, 10:11   #21
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Is het antisemitisme om tegen orthodoxe joden te zijn?
Zowel in Nederland als in België worden orthodoxe joden, die in het straatbeeld zeer herkenbaar zijn, belaagd.
Frits Bolkestein wil ze zelfs weg , en zegt dat ze maar moeten emigreren.

Ook door de druk van de Marokkaanse jongeren is er in Nederland al geen plaats meer voor.

Zelf heb ik een gloeiende hekel aan orthodoxe joden, en ik vraag me af, of mij dat tot antisemitiet maakt?
nee, je bent gewoon jaloers omdat het een uitverkoren volk van God is.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 13:14   #22
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erwinvds Bekijk bericht
Een extremistische anti - extremist is dat ook een extremist?
Ja.

Les extrèmes se touchent.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 13:35   #23
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan er niet aan doen, maar ik word kotsmisselijk van die gasten met hun totalitaire ideeën over religie en met hun extreem profetariaat tegenover de rest van de bevolking. Bv vrijgesteld zijn van legerdienst in Israël. Bv allen maar de Torah bestuderen dag en nacht en voor de rest geen poot uitsteken.
Ook heb ik een bijna fysieke reactie in de maagstreek als ik zie hoe ze met hun extravagante tuigage opgetut rondlopen.
Als afzonderlijke persoon en als afzonderlijk individu wil ik ze nog als medemens respecteren, maar als religieus geobsedeerde groep (secte) zie ik liever hun ruggen.
Betreft die legerdienst ben je schromelijk mis .

Het is eerder als volgd , na een drilling als ware oorlogmachine en een paar jaar dienst met tal van opdrachten als uitschakelen van hun tegenstanders worden ze een zwart frakske aan gedaan , ze zijn dan al helemaal gebuiten de planeet door hun geloof - dan omgevormd tot drilmachine en daaobovenop nog getraumatiseerd doorde opdracvhtjes die ze hebben uitgevoerd , en dat ten laste van een zeer zwake peroonlijkheid , zwakte die haar oorsprong heeft omdat ze heel vaak nauw verwante ouders hebben en uit een gesloten familie komen . Vader en moeder zijn niet zelden nicht en kozijn .

Na het opdrachtje in Israël komen ze naar het westen op rust en voor de rest van hun leven met onvervolgbaar met rust gelaten.
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 13:53   #24
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zowel in Nederland als in België worden orthodoxe joden, die in het straatbeeld zeer herkenbaar zijn, belaagd.

Ook door de druk van de Marokkaanse jongeren is er in Nederland al geen plaats meer voor.

Zelf heb ik een gloeiende hekel aan orthodoxe joden, en ik vraag me af, of mij dat tot antisemitiet maakt?
Ge komt toch aardig dicht in de buurt van wat ik racisme zou noemen. In een andere draad werd ik welliswaar aangevallen o.a. omdat ik antisemitisme een vorm van racisme noemde. Sommigen hanteren een strikte definitie van racisme waardoor een Marokaan die de niet moslims 'ongelovige honden' noemt geen racist is, noch de Belg die vind dat het zijn plicht is onrespectvol tegen moslims te zijn. Ik doe niet mee aan die haarklieverij en noem al deze gevallen racisme, omdat het dezelfde mentaliteit is die aan deze zaken ten grondslag ligt. Ik merk dat de Franse school waar mijn kinderen op zitten een gelijkaardige ruimere (dus niet alleen 'ras') definitie hanteert als ik.

Ik vind wel dat er geen subgroepen in de maatschappij voorrechten dienen te krijgen omwille van hun religie. De Jehovas konden vroeger ook naar de gevangenis als ze hun legerdienst niet wilden doen. Die kregen geen voorrechten.

Ik ben 1 keer persoonlijk in kontakt gekomen met orthodoxe joden gedurende een paar dagen in New York, en werd door hen bedrogen met een bijna shokerende koelbloedigheid. Ik merkte dat die paar die ik gezien heb op me neerkeken, en op hun niet Joodse personeel (die New Yorkers hebben me dat zelf verteld, en ik heb het gezien) . Dat deed me wel vragen stellen over een sterk racisme dat die individuen zelf hadden. Rare situaties.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 8 december 2010 om 14:07.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 14:50   #25
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:

Yep dat ben je en bovendien ben je al hallf moslim. Je neemt althans hun ideetjes over.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 15:11   #26
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hou ook niet van extremistische Marokkanen, maar die kleden zich toch niet zo opvallend.
Ik ken weliswaar uw persoonlijke definitie van 'onopvallend' niet, maar ik vind in soepjurken gehulde mannen met lange baarden, sandalen en een soort van gebreid deksel op hun hoofd toch bepaald niet onopvallend. Evenzo voor in lange zwarte spookgewaden met kijkgat gehulde vrouwen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 15:14   #27
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ik ken weliswaar uw persoonlijke definitie van 'onopvallend' niet, maar ik vind in soepjurken gehulde mannen met lange baarden, sandalen en een soort van gebreid deksel op hun hoofd toch bepaald niet onopvallend. Evenzo voor in lange zwarte spookgewaden met kijkgat gehulde vrouwen.
Je vergeet hun haat tov de niet bedekte vrouwen !

voor de rest dikke 2
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 15:59   #28
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Selectief quoten. Misschien kan je er ook bij plaatsen waarom hij hier geen toekomst ziet voor hen en dan kan je meteen ook besluiten dat dit een sneer is naar de Marokkanen en niet naar de Joden.
Misschien er ook bij vertellen dat dit tevens een sneer is naar Israël en haar "politiek" in Palestina.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 16:03   #29
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Flauw hoor, wat jij trollen noemt.
Hou je liever bezig met het inhoudsloos getrol van Ketchup...

Jouw irritatietjes kunnen mijn geen bal schelen.
Maar je hebt dus nog niet gegoogled?
Oud 8 december 2010, 20:29   #30
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Ik ken persoonlijk twee Marokkaanse meiden in Holland die regelmatig worden lastiggevallen door ongeschoolde straatkaaskoppen; hoe? Gaan die ook weer mogen schreeuwen dat er geen plaats niet meer is voor Marokkanen in Holland? Wat afschuwelijk!!

Moussi el Kandoussi interviewt een Jood

Gelukkig waren de slachtoffers van die psychopaat Van Themsche geen joden, anders was België nu een antisemitische staat indien het nog niet is omwille van bepaalde uitspraken van Belgische politici ivm Palestijnse kwestie !! .. En bepaalde Hollandse politici moeten ook antisemiet zijn wegens hun uitspraken tegen de Arabieren. Zijn de Arabieren soms geen Semieten? Dit kan niet.

Laatst gewijzigd door porpo : 8 december 2010 om 20:29.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 22:09   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom dan wel? Omdat ze een bepaalde kledij dragen? Voor het overige zijn de Joden een van die vreemdelingengroepen in België die zich loyale burgers tonen, hun godsdienst ons helemaal niet opdringen en niet eisen dat men in onze scholen bijvoorbeeld de zaken volgens hun godsdienst zou moeten regelen. Heel anders dus dan bepaalde moslims.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 22:15   #32
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom dan wel? Omdat ze een bepaalde kledij dragen? Voor het overige zijn de Joden een van die vreemdelingengroepen in België die zich loyale burgers tonen, hun godsdienst ons helemaal niet opdringen en niet eisen dat men in onze scholen bijvoorbeeld de zaken volgens hun godsdienst zou moeten regelen. Heel anders dus dan bepaalde moslims.
Wat versta je onder "zich loyale burgers tonen"? Hoe uit zich dit?
Oud 8 december 2010, 22:18   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat versta je onder "zich loyale burgers tonen"? Hoe uit zich dit?
Eisen orthodoxe joden dat hun religieuze wetten in België moeten gelden (zoals bepaalde moslims eisen dat hun sjaria ons wordt opgelegd)? Eisen ze dat hun kledingsvoorschriften boven de voorschriften staan m.b.t. de foto op pastpoorten, identiteitskaarten en andere documenten waar een pasfoto hoort (bepaalde moslims eisen immers dat een pasfoto met een gesluierde vrouw moet kunnen)? Enz.
Oud 8 december 2010, 23:44   #34
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind dat hij een punt heeft.

Het zijn parasitaire religieuze extremisten.
Bolkestein zijn echtgenote was dan ook een vurige Palestijnfan. Ik vind dat hij geen punt heeft, want om de één of andere reden irriteren ze me niet (waarschijnlijk omdat ik niet den indruk heb dat ze parasiteren, misschien ook omdat die zeldzame keer dat ik er mee in aanraking ben gekomen, ze best meevielen).
Trouwens wat hebt ge last van vreedzame extemisten ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 02:31   #35
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Gewoon dat men die vraag nu stelt is een trieste zaak.. toont enkel aan hoe men bewust maar te vaak onbewust zich toch de angst psychose laat aanpraten. Dat politiek correcte is een van de meest herkenbare symptomen.
Maar men is ondertussen pathetisch genoeg geslagen blijkbaar om daar geen moer aan te veranderen.

Maar om toch op de vraag te antwoorden ook: nee dat is niet antisemitisme ondanks dat men u dat wel aanpraat of doet geloven dus.

Zolang er tussen geloofsovertuigingen of de intermenselijke relatie in het algemeen polarisatie toegestaan wordt of kunstmatig in leven gehouden wordt gaat er niets beteren voor ons mens. Het is iets dat we als een gezamelijke verantwoordelijkheid zouden moeten hebben maar die ons bewust onthouden wordt zodanig dat ze tot een inherent iets is geworden.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 07:11   #36
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Eisen orthodoxe joden dat hun religieuze wetten in België moeten gelden (zoals bepaalde moslims eisen dat hun sjaria ons wordt opgelegd)? Eisen ze dat hun kledingsvoorschriften boven de voorschriften staan m.b.t. de foto op pastpoorten, identiteitskaarten en andere documenten waar een pasfoto hoort (bepaalde moslims eisen immers dat een pasfoto met een gesluierde vrouw moet kunnen)? Enz.
Je had het toch over "vreemdelingengroepen in België die zich loyale burgers tonen" en dan baseer jij je op enkelingen binnen die groep.
Binnen de joodse groep heb je toch ook enkelingen die zich in deze zin minder loyaal gedragen.
Bijvoorbeeld de vraag/eis om inburgeringscursussen te organiseren; voor mannen en vrouwen gescheiden en diamant-sector en belastingsfraude.
Oud 9 december 2010, 07:31   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je had het toch over "vreemdelingengroepen in België die zich loyale burgers tonen" en dan baseer jij je op enkelingen binnen die groep.
Binnen de joodse groep heb je toch ook enkelingen die zich in deze zin minder loyaal gedragen.
Bijvoorbeeld de vraag/eis om inburgeringscursussen te organiseren; voor mannen en vrouwen gescheiden en diamant-sector en belastingsfraude.
Dat eerste was inderdaad een paar jaar geleden. Sedertdien is het evenwel stil geworden.

Diamantsector? Wat is er van?

En belastingsfraude? Wilt u nu beweren dat alle orthodoxe joden frauderen?
Oud 9 december 2010, 07:58   #38
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat eerste was inderdaad een paar jaar geleden. Sedertdien is het evenwel stil geworden.

Diamantsector? Wat is er van?

En belastingsfraude? Wilt u nu beweren dat alle orthodoxe joden frauderen?
Neen, ik wil niet beweren dat alle orthodoxe joden frauderen.
Ik schreef "Binnen de joodse groep heb je toch ook enkelingen die zich in deze zin minder loyaal gedragen."

Vergeef me dat ik in herhaling val, je leek dit niet opgemerkt te hebben; en je vroeg er ook expliciet naar.
Oud 9 december 2010, 11:22   #39
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Bolkestein zijn echtgenote was dan ook een vurige Palestijnfan. Ik vind dat hij geen punt heeft, want om de één of andere reden irriteren ze me niet (waarschijnlijk omdat ik niet den indruk heb dat ze parasiteren, misschien ook omdat die zeldzame keer dat ik er mee in aanraking ben gekomen, ze best meevielen).
Trouwens wat hebt ge last van vreedzame extemisten ?
Ze zijn niet zo vreedzaam want ze zijn een van de belangrijkste steunpilaren van een zwaar onderdrukkende Israëlische regering, die langs alle kanten de mensenrechten schendt en de internationale verdragen.

Hun bizarre outfit is zo schreeuwerig dat ze evengoed naakt kunnen rondlopen, met een Israëlische vlag om zich heen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 12:30   #40
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze zijn niet zo vreedzaam want ze zijn een van de belangrijkste steunpilaren van een zwaar onderdrukkende Israëlische regering, die langs alle kanten de mensenrechten schendt en de internationale verdragen.

Hun bizarre outfit is zo schreeuwerig dat ze evengoed naakt kunnen rondlopen, met een Israëlische vlag om zich heen.
Och, hetzelfde kan men zeggen van de meeste moslimvrouwen, en een deel van de moslimmannen. En sorry, maar ben nu eenmaal geen fan van de gesubsidieerde media, dus sta nogal kritisch tegenover hun stellingnamen, zeker als het over het middenoosten gaat. Dat daar ne president rondloopt die openlijk verkondigt dat de holocaust een westers sprookje is, zegt toch ook wel wat.
Blijft in elk geval dat ze geen aanslagen plegen/voorbereiden op westerse doelen. Moet de eerste orthodoxe jood nog tegenkomen, die met ne bomgordel rondloopt.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be