Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 9 december 2010, 14:25   #21
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Om Somers van tijdens de 7de dag te parafraseren; als ge de grootste zijt en niet in een cordon zit moet ge U er ook naar gedragen. Zoveel hebben ze nog lang niet tegen U in het geschut gebracht. Integendeel.

Is het U niet opgevallen dat het opperhoofd, bdw, 'live' tijdens het journaal zijn duivels mocht ontbinden jegens asiel en migratie zonder ook maar 1 kritische vraag? Zonder dat ook maar de journalist in kwestie het in zijn hoofd haalde om de nva'er met zijn EIGEN stemgedrag te confronteren?

Ik denk dat iedereen die het boek van bdw op zijn schap heeft staan, waaronder ondergetekende, kan vaststellen dat die man behoorlijk wat columnvrijheid heeft mogen genieten. Behoorlijk wat mogelijkheden heeft gekregen om zijn mening aan Vlaanderen te verkopen. Dus aub, geen calimerogedoe. Het kleinste kind kon U zeggen dat ge er niet van moet verschieten dat het establishment zich tegen Vlaamsgezinden keert.
Heeft NIKS met calimero gedoe te maken. Maar zelf al haalt de NVA 50% of zelfs 67% bij de verkiezingen, dan zitten er aan de andere kant nog altijd Franstaligen, die totaal wat anders willen. Doe jij ze buigen? Ik denk dat tot hiertoe Bart de enige is die ze ooit zover heeft laten bukken. Wie doet beter?

Maar om op het "stemgedrag" terug te komen: een schande! Gelukkig heeft dat weinig met de communautaire onderhandelingen te maken.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 9 december 2010, 14:33   #22
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glenneke Bekijk bericht
Kleine hypothese: Voor sommige is NVa ondertussen te soft geworden, indien zij overstappen naar VB en die partij ongeveer 20 % haalt (niet hun top) en NVA nog enkele van spa, vld of cd&V vervreemde kiezers aantrekt waardoor zij weer haar 33 % haalt is een coallitei tussen die 2 dan mogelijk want een meerderheid in 1 landsdeel moet genoeg zijn om BE te splitsen en misschien wil CD&V nog depaneren.

Andere maar minder waarschijnlijke mogelijkheid is Nederlands model

NVA en CD&V regeren met steun van VB om eindelijk den deurwaarder in België binnen te laten.( de Christenen kunnen eventueel met de Liberalen worden gewisseld)

Is dat mogelijk ?
Ik denk dat dit sowieso mogelijk is, maar zoals ik uit de mond van Julien Borremans hoorde, de nva wil dit niet. Zij zwemmen liever tegen de natuur in om toch maar met extreem links (spa) of oerbelgicisitsch (vld) samen te werken.

En dan komt Bart weer met zijn onnozele zever op de proppen van 'jullie zetten jullie zelf aan de kant met si en la uitspraken' blablabla.

Het nut van het VB zit hem vooralsnog ergens anders zolang de nva blijft collaboreren met de Belgicistische meute:

Uitspraak van de dag

De N-VA-voorzitter, tevens gemeenteraadslid in Antwerpen, ziet in een al te coulant asielbeleid een van de belangrijkste voedingsbodems voor het succes van Vlaams Belang. ‘Wij zullen nooit een asielakkoord steunen dat die partij opnieuw sterker kan maken', klonk het in partijkringen. ‘Het is zonneklaar dat de slinger opnieuw naar de andere kant moet.'

Uit DS.
Oud 9 december 2010, 14:36   #23
EddyBal

Standaard

Citaat:
Ik denk dat dit sowieso mogelijk is, maar zoals ik uit de mond van Julien Borremans hoorde, de nva wil dit niet. Zij zwemmen liever tegen de natuur in om toch maar met extreem links (spa) of oerbelgicisitsch (vld) samen te werken.

En dan komt Bart weer met zijn onnozele zever op de proppen van 'jullie zetten jullie zelf aan de kant met si en la uitspraken' blablabla.

Het nut van het VB zit hem vooralsnog ergens anders zolang de nva blijft collaboreren met de Belgicistische meute:

Uitspraak van de dag

De N-VA-voorzitter, tevens gemeenteraadslid in Antwerpen, ziet in een al te coulant asielbeleid een van de belangrijkste voedingsbodems voor het succes van Vlaams Belang. ‘Wij zullen nooit een asielakkoord steunen dat die partij opnieuw sterker kan maken', klonk het in partijkringen. ‘Het is zonneklaar dat de slinger opnieuw naar de andere kant moet.'

Uit DS.
Dat is een van de dingen die ik echt niet goed begrijp van BDW. OK, wegens het cordon kan hij niet de beste vrienden worden met het VB, maar zo rabiaat als hij soms doet... onbegrijpelijk.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 9 december 2010, 14:37   #24
captain jack
Gouverneur

captain jack's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier Bekijk bericht
Maar vlug verkiezingen en NV.A zal een meerderheid behalen zodat de problemen van de baan zijn.
Scores van 50% zijn quasi onmogelijk in proportionele kiesstelsels. En zelfs al halen LDD, NVA & VB 50%, waarom zou NVA met het VB moeten samenwerken?
NVA heeft die hele tijd haar best gedaan om het Vlaams nationalisme van het extremisme los te koppelen en nu zouden de twee zijden plots hun krachten gaan bundelen. Get real.
captain jack is offline  
Oud 9 december 2010, 14:37   #25
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Heeft NIKS met calimero gedoe te maken. Maar zelf al haalt de NVA 50% of zelfs 67% bij de verkiezingen, dan zitten er aan de andere kant nog altijd Franstaligen, die totaal wat anders willen. Doe jij ze buigen? Ik denk dat tot hiertoe Bart de enige is die ze ooit zover heeft laten bukken. Wie doet beter?

Maar om op het "stemgedrag" terug te komen: een schande! Gelukkig heeft dat weinig met de communautaire onderhandelingen te maken.
Tja Eddy, toch heeft ook dat met de communautaire onderhandelingen te maken. Absoluut. Alles heeft daar immers mee te maken.

Goed dat je aanhaalt dat aan de andere kant nog altijd Franstaligen zitten. Zelfs al kan Bart ze laten bukken dan nog zullen ze niet op de kniekes gaan want zij weten dat Belgique niet zonder hun kan. Dus zolang bdw zijn lot blijft verbinden aan die lieden kan hij wel wat uit de brand slepen maar nooit wat we nodig hebben.

En wees gerust, in de zes maakte ze brandhout van de voorstellen van BDW. Dat zijn mensen die de nva genegen zijn, mensen die weten dat er niets meer toe te geven is, die beseffen dat er niets meer staatshervormend te onderhandelen is.

NVA is potemkindorpen aan het bouwen, en iedereen is zich er aan aan het vergapen. De waarheid is en blijft staalhard: Met België zullen de Vlamingen nooit krijgen waar ze recht op hebben, daarom moet een meerderheid in Vlaanderen het land ten grave dragen. Alleen die onderhandelingen leveren iets op, al de rest is tijdsverlies.
Oud 9 december 2010, 14:40   #26
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captain jack Bekijk bericht
Scores van 50% zijn quasi onmogelijk in proportionele kiesstelsels. En zelfs al halen LDD, NVA & VB 50%, waarom zou NVA met het VB moeten samenwerken?
NVA heeft die hele tijd haar best gedaan om het Vlaams nationalisme van het extremisme los te koppelen en nu zouden de twee zijden plots hun krachten gaan bundelen. Get real.
De nva heeft vooral haar best gedaan om het VB te veréénzelvigen met extremisme. Cfr bijvoorbeeld 'Dewinter in Stalingrad' in Dewever zijn boekske.

Die plaat is stilaan grijsgedraaid. Her en der in Europa zie je partijen die het VB op rechts losjes voorbij steken die meedoen aan het beleid of het gedogen. In Zwitserland dwingen ze zelfs referenda af die ervoor zorgen dat criminele vreemdelingen terug naar afzender mogen.

Je blijft blind voor de realiteit: België moet verdwijnen en daartoe is het essentieel dat de nva verder gaat kijken dan haar neus lang is en breekt met het belgicisme van haar 'bondgenoten'.
Oud 9 december 2010, 14:45   #27
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een van de dingen die ik echt niet goed begrijp van BDW. OK, wegens het cordon kan hij niet de beste vrienden worden met het VB, maar zo rabiaat als hij soms doet... onbegrijpelijk.
Daarom heb ik eerder al geschreven dat de strijd van BDW niet tegen Belgie is maar tegen het VB.

De man is neurotisch.
Oud 9 december 2010, 14:48   #28
EddyBal

Standaard

Citaat:
Tja Eddy, toch heeft ook dat met de communautaire onderhandelingen te maken. Absoluut. Alles heeft daar immers mee te maken.

Goed dat je aanhaalt dat aan de andere kant nog altijd Franstaligen zitten. Zelfs al kan Bart ze laten bukken dan nog zullen ze niet op de kniekes gaan want zij weten dat Belgique niet zonder hun kan. Dus zolang bdw zijn lot blijft verbinden aan die lieden kan hij wel wat uit de brand slepen maar nooit wat we nodig hebben.

En wees gerust, in de zes maakte ze brandhout van de voorstellen van BDW. Dat zijn mensen die de nva genegen zijn, mensen die weten dat er niets meer toe te geven is, die beseffen dat er niets meer staatshervormend te onderhandelen is.

NVA is potemkindorpen aan het bouwen, en iedereen is zich er aan aan het vergapen. De waarheid is en blijft staalhard: Met België zullen de Vlamingen nooit krijgen waar ze recht op hebben, daarom moet een meerderheid in Vlaanderen het land ten grave dragen. Alleen die onderhandelingen leveren iets op, al de rest is tijdsverlies.
De onderhandelingen zullen uiteindelijk op de klippen lopen, maar eerst zal VDL nog proberen om wat punten te scoren voor zijn partij. Die hebben ze broodnodig om de verkiezingen te overleven. En hij weet als niemand, dat die er inderdaad zitten aan te komen.

Domi, trek het je niet aan: de doodstrijd van België duurt iets langer dan strikt noodzakelijk, maar uiteindelijk zal die fataal aflopen. De patient, in het zuiden door aderlatingen ten gronde gebracht, en in het noorden door afgedwongen bloedtransfusies in leven gehouden, ziet zijn laatste uren komen.
Moge zijn doodstrijd pijnlijk zijn. Net zo pijnlijk als zijn geboorte en groei voor de Vlamingen was.

Laatst gewijzigd door EddyBal : 9 december 2010 om 14:49.
EddyBal is offline  
Oud 9 december 2010, 14:49   #29
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Daarom heb ik eerder al geschreven dat de strijd van BDW niet tegen Belgie is maar tegen het VB.

De man is neurotisch.

Daar heeft het soms heel veel van weg ja. Het volstaat daarin nogmaals om zijn boekske eens aan te schaffen en gewoon nuchter vast te stellen hoe vaak hij het over het vb heeft om er vervolgens uit volle overtuiging op te kloppen.

Zo lang er dus een VB blijft bestaan zal het voor de nva moeilijk zijn om met hun zelfverkozen belgicistische vriendjes zomaar te doen en te laten wat ze willen. Maar of uiteindelijk Vlaanderen daar goed mee is... dat is iets anders.
Oud 9 december 2010, 14:53   #30
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
De onderhandelingen zullen uiteindelijk op de klippen lopen, maar eerst zal VDL nog proberen om wat punten te scoren voor zijn partij. Die hebben ze broodnodig om de verkiezingen te overleven. En hij weet als niemand, dat die er inderdaad zitten aan te komen.

Domi, trek het je niet aan: de doodstrijd van België duurt iets langer dan strikt noodzakelijk, maar uiteindelijk zal die fataal aflopen. De patient, in het zuiden door aderlatingen ten gronde gebracht, en in het noorden door afgedwongen bloedtransfusies in leven gehouden, ziet zijn laatste uren komen.
Moge zijn doodstrijd pijnlijk zijn. Net zo pijnlijk als zijn geboorte en groei voor de Vlamingen was.
Ik trek het mij wel aan kameraad Want ik zie nog altijd niet in wat zowel Vlamingen en Walen te winnen hebben bij een lange doodstrijd. Vergeef het me, maar de komende polemiek op de financiële markten kan misschien een zuiverende werking hebben maar uiteindelijk zullen het toch de GV's zijn die de rekening betalen. En als we dat kunnen vermijden, dan moeten we dat vermijden.

We zullen zien of de onderhandelingen op de klippen lopen. Het plan V van de Dewever blijft een risico en gaat uiteindelijk alleen maar over het electorale gewicht en de daaraan gekoppelde postjes van de protagonisten. Het volk heeft er naar ik vrees niets bij te winnen.
Oud 9 december 2010, 14:58   #31
EddyBal

Standaard

Citaat:
Ik trek het mij wel aan kameraad Want ik zie nog altijd niet in wat zowel Vlamingen en Walen te winnen hebben bij een lange doodstrijd. Vergeef het me, maar de komende polemiek op de financiële markten kan misschien een zuiverende werking hebben maar uiteindelijk zullen het toch de GV's zijn die de rekening betalen. En als we dat kunnen vermijden, dan moeten we dat vermijden.

We zullen zien of de onderhandelingen op de klippen lopen. Het plan V van de Dewever blijft een risico en gaat uiteindelijk alleen maar over het electorale gewicht en de daaraan gekoppelde postjes van de protagonisten. Het volk heeft er naar ik vrees niets bij te winnen.
Bij BDW gaat het gelukkig niet over postjes. Alleen maar over aan groot aantal zetels, om onze stem kracht te geven. De milimeters die zijn zijn opgeschoven, zullen blijken lichtjaren te zijn als het er echt op aankomt. Het zal nog enkele weken duren eer er met alle partijen aan tafel kan gezeten worden? Awel, dat belooft echt niet veel goeds voor diegenen die denken dat die onderhandelingen iets anders dienen dan de doodstrijd van België te rekken. Maar je mag de bevolking niet een te grote schok toefienen, want dan zouden ze van de weersomstuit wel eens voor België kunnen kiezen. Zaxhtjesaan de kiezers meeslepen naar een Vlaamsere natie en stemgedrag.
EddyBal is offline  
Oud 9 december 2010, 15:16   #32
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is taktisch verkeerd van dit te proberen vermijden. (Belgie zal er jullie tenandere zeer dankbaar voor zijn)

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Hoe langer dat Belgie bestaat hoe hoger de rekening zal zijn die de Vlaming betaalt.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 9 december 2010 om 15:30.
Xenophon is offline  
Oud 9 december 2010, 15:21   #33
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is nochtans gemakkelijk te verklaren. Door zich ronduit de distantieren van het VB, maakt hij de kiezer duidelijk dat hij ideologisch mijlenver van het VB staat. Daardoor wordt de drempel om voor de NV-A te stemmen voor veel Vlamingen heel wat lager.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 9 december 2010, 15:28   #34
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat is nochtans gemakkelijk te verklaren. Door zich ronduit de distantieren van het VB, maakt hij de kiezer duidelijk dat hij ideologisch mijlenver van het VB staat. Daardoor wordt de drempel om voor de NV-A te stemmen voor veel Vlamingen heel wat lager.
Neen, het probleem zit dieper.

Denk even terug aan de tijd waarin er door de N-VA voorman driemaal per dag "we zijn geen separatisten!" geroepen werd. Dit was de totale negatie van het eigen partijprogramma.

Denk terug aan het interview in Humo waarin duidelijk werd dat hij zich totaal richte op de strijd tegen het VB, dat hij ten allen prijze wou verslaan.

Als hij drie keer iets zegt gaat het minstens eenmaal over het VB.

De man is neurotisch, de helft van zijn wezen is - dramatisch gesproken, in oorlog met zijn andere helft. Er leven tegengestelde verlangens in de man zijn bewustzijn en zijn onderbewustzijn.
Oud 9 december 2010, 15:44   #35
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Door telkens de roepen dat ze niet uit zijn op het einde van België (op korte termijn) en dat België wel vanzelf zal verdwijnen wordt de drempel nog veel lager.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 9 december 2010 om 15:44.
solidarnosc is offline  
Oud 9 december 2010, 16:35   #36
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier Bekijk bericht
Maar vlug verkiezingen en NV.A zal een meerderheid behalen zodat de problemen van de baan zijn.
Een meerderheid in beide taalgroepen?
BWarrior is offline  
Oud 9 december 2010, 16:38   #37
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Een meerderheid in heel de wereld natuurlijk.
sjarel is offline  
Oud 9 december 2010, 17:25   #38
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Uitspraak van de dag

Uit DS.
Alhoewel ik respect heb voor Dewever.
De pot op met de N-Va.
Ik stem voor het VB.
Alleen al omwille van het feit dat de medestanders van bovenvermelde ons bestaansrecht miskennen.
Dat ze hun plan trekken.
We zullen in de toekomst de vruchten daarvan dragen.
Zonder ons halen ze nooit een Vlaamse meerderheid.
Niet de minste kans.
Pericles is offline  
Oud 9 december 2010, 17:40   #39
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Alhoewel ik respect heb voor Dewever.
De pot op met de N-Va.
Ik stem voor het VB.
Alleen al omwille van het feit dat de medestanders van bovenvermelde ons bestaansrecht miskennen.
Dat ze hun plan trekken.
We zullen in de toekomst de vruchten daarvan dragen.
Zonder ons halen ze nooit een Vlaamse meerderheid.
Niet de minste kans.
Het is inderdaad een vreemde zaak als je BDW hoort zeggen dat de politiek die gevoerd moet worden de politiek is die het slechtste is voor het VB.

Want slecht voor het VB is niet hetzelfde als, het beste voor Vlaanderen.

Het loopt stilletjes de spuigaten uit.
Oud 9 december 2010, 17:43   #40
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Een meerderheid in het Vlaamse parlement is ook al goed.

Een Vlaamse regering die niet aan de Belgische leiband loopt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be