Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2010, 18:10   #21
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Legaliseer alles: coke, weed, XTC... er is al genoeg betutteling door de staat. Wie zich in de vernieling wil snuiven, spuiten of zuipen moet dat zelf weten.
Zolang dat niet gebeurd als men in een auto rijdt en een gevaar is voor een ander.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 18:15   #22
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Zoals ik zei, ik weleens geblowd, zelfs regelmatig. Zo van mijn 19-de tot mijn 35-ste levensjaar.
Heb ook weleens speed gebruikt en als tegengif mandrax, maar dat slechts zeer kort.
Een keer nam ik 's morgens een joint en ging met de wagen op pad naar Texel.
In de Velsertunnel had ik het gevoel alsof ik op het dak reed, ik was totaal gedesoriënteerd en zeer bang voor een ongeluk.
Ook reed ik niet harder dan 50, hoewel ik het gevoel had dat ik 150 reed. Ik ben gestopt en werd gelukkig later door mijn vriendin opgehaald.
Sindsdien rij absoluut acohol- en cannabisvrij.
Ik moet eerlij zeggen, ik ken een zestiger die al meer dan 40 jaar één jointje per avond rookt en verder niets. Hij kan er dus goed tegen.
Maar neem nou zo'n man als Armand, dat ziet er toch niet uit.

Nee, ok, maar Armand zag er veertig jaar geleden ook al uit als een oud wijf.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 18:27   #23
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Nee, ok, maar Armand zag er veertig jaar geleden ook al uit als een oud wijf.
Da's toch het opgewarmde lijk van die overjarige hippie die zich al jaren afvraagt of hij te min is? Of ben ik nu abuis?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 18:34   #24
Erwinvds
Gouverneur

Erwinvds's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is gewoon onjuist. Als het criterium is hoe moeilijk de verslaving te overwinnen is, dan staat alcohol eenzaam aan de top. Het is bijv. de enige drug waarbij het ontwennen in ernstige gevallen de dood kan veroorzaken. Ik raad je aan het boek "Drugs. De mythes en de leugens" van Theodore Dalrymple eens te lezen.
Klopt als een bus.
En alcoholiker blijf je levenslang zelfs als je afgekickt bent.
Erwinvds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 18:43   #25
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Zolang dat niet gebeurd als men in een auto rijdt en een gevaar is voor een ander.

Natuurlijk.
Oud 15 december 2010, 20:25   #26
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LegaliseerCannabis Bekijk bericht
Het enigste dat je kan krijgen is een voorschrift dat je het mag gaan halen bij een nederlandse dokter.. ,dan zet je beter zelf eentje in je tuin , het mag tenslotte !^^ .En dat die medische boel niet slecht is hangt van persoon tot persoon af , want ik heb al veel verhalen gelezen waar mensen geen hulp vonden bij medische gekweekte wiet.
Kan idd zijn, die persoon heeft een tijd in nederland gewoond.
En ik bedoelde niet goed in de vorm van behulpzaam.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Graag een bron daarvoor.
Qua belgisch gebruik kan ik me idd vergissen, zie hierboven.
Maar de automaten zijn wel courant.

Citaat:
In de Velsertunnel had ik het gevoel alsof ik op het dak reed, ik was totaal gedesoriënteerd en zeer bang voor een ongeluk.
Idd verantwoordelijkheid is een must. Als je omligt van medicatie/slaap/drank/... hoor je gewoon niet op de baan. Cannabis is echter ook in dit geval de betere kandidaat uit de klas.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Die arts heeft echt alles geprobeerd om z'n kind te (laten) genezen.
Rond cannabis hangt voor een of andere reden een enorm taboe. Enorm veel mensen paffen maar weinig mensen komen ervoor uit. Wegens de stigmatisering en pesterijen door justitie (letterlijk). En mensen sterven dagelijks omwille van taboes.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Hoe dit een reden zou moeten zijn om een kwalijke en schadelijke drug te legaliseren is mij wel een beetje duister.
A cure for cancer? Geen reden? Hulp voor MS? Geen reden? Pijnverzachter voor terminale patienten? Veiliger dan de huidige alcoholnorm in het verkeer? Minder verslavend? Lees dit anders eens. En vertel me dan nog eens of je geen reden ziet.

Citaat:
Remarkably, when considered on a planet-wide, climate-wide, soil-wide basis, cannabis is at least four and possibly many more times richer in sustainable, renewable biomass/cellulose potential than its nearest rivals on the planet.
Iemand degelijke anti-argumenten? Mét stabiele researchbasis?
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 00:18   #27
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Met alle respect,

Geen vrienden verloren aan drank? Want ik ken er meer dan twee. En toch laat men drank in al zijn glorie toe. Men verhemelt het zelfs dankzij de infomercials. Ik heb het talloze zaken zien kapotmaken. Maar neen, wijn is gezond. Dat andere mensen zich niet kunnen controleren wordt er maar bij genomen. Maar als mensen zich niet kunnen controleren op softdrugs ... oeh, dan moet alles van de markt. Heeft alcohol dan een dusdanige medische werking? Neen. Die van cannabis ligt er ver boven. Je hoeft het trouwens niet te roken, kan prima in een cake geplaatst worden.
Green Dragon ?
Ik hoorde ook over iemand die een soort " cannabis-wijn " brouwde, en die dan distilleerde in een zelfgemaakte distilleerketel, tot cannabis alcohol van 80 graden ...Soms worden er ook nog bepaalde hallucinogene paddestoelen in de mixtuur verwerkt, voor speciale gelegenheden !
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 02:51   #28
LegaliseerCannabis
Vreemdeling

Standaard

mijn naam, legaliseer cannabis is mijn politieke mening ^^. En hopelijk word dit niet verward met dat ik voor het recreatieve nut er voor uitkom wat ik wel doe..maar onbelangrijk is in dit gesprek. Recreatief gebruik zal er altijd zijn zie belgische wet i.v.m cannabis.Kwestie van oorzaak gevolg.

Cannabis is een wonderproduct in de medische sector ! , en ook in de economische sector bijvoorbeeld papier ... dat van bomen word gemaakt , cannabis gaat ook ... cannabis is een van de potentste groene producten om olie van te maken.EN het groeit gelijk onkruid !!!.Ik vind gewoon dat het onterecht is dat ze dit allemaal achterhouden ... de waarheid is er wel maar wanneer hoor je het in het nieuws.. ( alleen als er misbruik of doden gevallen zijn ) Alleen de geintreseerde mensen komen dingen te weten.De rest blijft lekker bij hun moto drugs is cannabis cannabis is drugs,en kijken niet verder dan het groote plaatje . Wie zijn fout .. media , politiek. Hier komt verandering ! traag maar waar ^^.( zie amerika )
LegaliseerCannabis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 09:39   #29
CyberpunX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
cannabis is een van de potentste groene producten om olie van te maken.EN het groeit gelijk onkruid
Heb je de link gevolgd die ik gepost had? Met betrekking tot benzine en andere ecologische toepassingen zijn de voordelen mooi opgesomd. En als iemand twijfelt waarom het dan precies verboden is: pro-cannabis wordt tegengewerkt door deze lobby, die extreem belang heeft niet over te schakelen op hernieuwbare energiebronnen.

Elk mens met een minimum aan verstand en logica zou op zijn minst een optie moeten nemen om de voordelen in acht te houden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Hoe dit een reden zou moeten zijn
En? Uw informatie al wat bijgeschaafd? Ik ben wel benieuwd om jou specifieke tegenargumenten te horen.

Laatst gewijzigd door CyberpunX : 16 december 2010 om 09:40.
Oud 16 december 2010, 16:38   #30
CyberpunX
Staatssecretaris

Standaard

Oud 16 december 2010, 21:43   #31
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is gewoon onjuist. Als het criterium is hoe moeilijk de verslaving te overwinnen is, dan staat alcohol eenzaam aan de top. Het is bijv. de enige drug waarbij het ontwennen in ernstige gevallen de dood kan veroorzaken. Ik raad je aan het boek "Drugs. De mythes en de leugens" van Theodore Dalrymple eens te lezen.
In een afkickkliniek met hoge dosis diazepam, te beginnen met 6 maal 10 mg per dag, afbouwend naar 2 x 5. Meestal blijft een epileptisch insult of een delerium dan uit. Herman Brood was een geval apart.
Vroeger werden barbituraten gebruikt, maar dat is nog verslavender.
William Burroughs, zelf een liefhebber van de diverse genotsmiddelen, vond barbituraatverslaafden "afzichtelijk".
Van GHB afkicken is ook uiterst moeilijk, je kunt valium toedienen, maar het verminders niet de ontwenningsverschijnselen.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 22:48   #32
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nou ja , EN dit komt niet in het nieuws .

Voor mensen met kanker lijkt me dit een zeer interessant onderwerp, of kennissen die met deze ziekte worstelen .Ik snap niet waarom er nog geen medische hulp beschikbaar is hiernaartoe . De bewijzen zijn er . Maar de regering wereldwijd ontkent het .

http://www.argusoog.org/2010/08/cannabis-doodt-kanker/
natuurlijk. de regeringen van de wereld hebben zo veel macht dat ze kunnen bepalen wat er in de medische litteratuur verschijnt en wat er niet in mag verschijnen... O, wacht es...
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 16:10   #33
CyberpunX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Van GHB afkicken is ook uiterst moeilijk, je kunt valium toedienen, maar het verminders niet de ontwenningsverschijnselen.
Ben nu ook serieus anti-ghb omdat het mensen reduceert tot een hoopje ellende. Waar ze nog blij om zijn ook. Maar soit.

Citaat:
Een evaluatie van 194 fatale overdoseringen over een tijdsspanne van tien jaar, toonde aan dat de meeste sterfgevallen te wijten waren aan GHB-inname in combinatie met andere drugs (met name sedativa zoals alcohol).
Oud 17 december 2010, 16:19   #34
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Green Dragon ?
Ik hoorde ook over iemand die een soort " cannabis-wijn " brouwde, en die dan distilleerde in een zelfgemaakte distilleerketel, tot cannabis alcohol van 80 graden ...Soms worden er ook nog bepaalde hallucinogene paddestoelen in de mixtuur verwerkt, voor speciale gelegenheden !
Sommige gasten zijn echt wel serieus fucked up,...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 16:20   #35
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben nu ook serieus anti-ghb omdat het mensen reduceert tot een hoopje ellende. Waar ze nog blij om zijn ook. Maar soit.
En dan die zelfgestookte rommel, chrystal-met, ... dat is pas vuiligheid.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 16:24   #36
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Voor gebruikers zijn alle redenen goed om te kunnen gebruiken.
Inderdaad. Drugs vernielen tumors. En al het weefsel er omheen. Probleem opgelost.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 05:11   #37
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Inderdaad. Drugs vernielen tumors. En al het weefsel er omheen. Probleem opgelost.
Dus u bent voorstander?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 11:43   #38
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.msnbc.msn.com/id/22910820...th-health_care
of google

en hier ken ik mensen met een vergunning voor cannabis, ik ga hun foto nu ook wel niet plaatsen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 11:48   #39
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Sommige gasten zijn echt wel serieus fucked up,...
Zoalq deze. En zo zijn er tientallen/honderen over de wereld.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 11:50   #40
CyberpunX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Het draait er niet om of alle redenen goed zijn. Het draait rond consequent zijn. Beslissingen nemen op een degelijke wetenschappelijke basis. Breng onderbouwde argumenten waarom niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be