Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2010, 19:40   #21
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Het verhaal ging als volgt:
Een koppel ging naar de KBC en vroegen daar of ze een rekening konden openen. De echtgenote spreekt perfect Nederlands, en de bediende antwoordde dat dat geen probleem was. Maar toen de vrouw zei dat het voor haar echtgenoot was, kwam hij met die regel aan. Wie geen niveau 1 Nederlands heeft, kan geen rekening openen bij hen.
De man volgt Nederlands les, kan zich behelpen, maar heeft niveau 1 nog niet volledig af.
Indien dit zo is, is er ergens m.i. iets ernstig misgelopen.

Niet twijfelen en bij KBC klacht indien : https://www.kbc.be/IPA/D9e01/~N/~KBC...J4II/~-BZKH5RB
Oud 17 december 2010, 22:17   #22
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Kzou da eerder doorsturen naar de waalse partijen
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 22:38   #23
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een koppel ging naar de KBC en vroegen daar of ze een rekening konden openen. De echtgenote spreekt perfect Nederlands, en de bediende antwoordde dat dat geen probleem was. Maar toen de vrouw zei dat het voor haar echtgenoot was, kwam hij met die regel aan. Wie geen niveau 1 Nederlands heeft, kan geen rekening openen bij hen.
De man volgt Nederlands les, kan zich behelpen, maar heeft niveau 1 nog niet volledig af.
Dikke zever. Alsof die bank geen enkele Franstalige, Engelstalige of Duitstalige klant zou hebben. 'k Zou toch ook eens mijn licht opsteken her en der. En ja, klacht indienen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 00:55   #24
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Tss, schandalig gewoon...Moest ik van u zijn, ik verliet stantepede dit kloteland !
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 06:27   #25
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je bij een bepaalde bank(en) binnenstapt en je beschikt niet over het Nederlands niveau 1, dan kan je ook geen rekening openen?

Is dit volledig volgens de wet?
Lijkt me racisme van de bovenste plank.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 07:47   #26
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Mij ook. Onaanvaardbaar.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 18 december 2010, 07:48   #27
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je bij een bepaalde bank(en) binnenstapt en je beschikt niet over het Nederlands niveau 1, dan kan je ook geen rekening openen?

Als deze mensen niet goed zouden weten wat te doen, waar klacht in te dienen, zeg hen even naar 1700 te bellen. Daar kunnen ze perfect zeggen bij wie ze moeten zijn en wat te doen.
Oud 18 december 2010, 08:16   #28
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Mij ook. Onaanvaardbaar.
Ja ja maar..het is laat en ik wil eigenlijk vooral kwijt dat ik gefacineerd ben door de avatar van draadopener. Mijn hormonen spelen me parten. fuck (bedoeld wordt: "wat gebeurd [t, d, dt ? ] er ? ") Had deze topic nu in K@K gestaan...

Maar de topic verdient een serieuzere plaats. Dit is onhoudbaar als presedent zonder tegelijkertijd blijk te geven van een racisme-infectie.

...Naarstig op zoek naar een bevrijdende smiley, vooralsnog niet opgenomen in de heilige Vandale...(nu ja 'heilig'...ha, dat geeft me het idee voor een 'lachertje')

die rollende oogjes toch.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 december 2010 om 08:19.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 08:20   #29
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarom niet

Als jullie een bank hebben die enkel maar voor ********** leningen geven (wat waarheid is) dan reclameer ik ook niet hoor
Voelen we ons weer benadeeld
Oud 18 december 2010, 08:23   #30
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dan moet dat voor iedereen gelden hé !!!!!!
Oud 18 december 2010, 12:06   #31
fransV
Gouverneur

Standaard

al die verhalen hé.....
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 12:20   #32
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Kan een niet-moslim ook op een islamitische halal bank zijn renteloze-lening aangaan?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 18 december 2010 om 12:20.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 13:17   #33
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Dat zullen dan toch wel bepaalde banken zijn, want ik kan niet geloven dat het EU-volk hier geen bankrekening zou kunnen openen.
Zonder residentie kan je geen bankrekening openen. EU burger of niet. Geen adres in België = geen bankrekening openen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 13:21   #34
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Tss, schandalig gewoon...Moest ik van u zijn, ik verliet stantepede dit kloteland !
Ja zene, en ik kwam nooit meer terug! Toch niet vooraleer ik volledig aangepast zou zijn.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 17:55   #35
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Zonder residentie kan je geen bankrekening openen. EU burger of niet. Geen adres in België = geen bankrekening openen.
Nog nooit gehoord van non-residentrekening ? Een depositorekening kan wel. Een kredietlijn of een bankkaart gewoonlijk niet. Hiervoor zijn garanties nodig. Ik ben gedomicilieerd in Frankrijk. Ik heb een Belgische bankrekening met bankkaart. Idem in Frankrijk.

Van waar komt het waanidee dat een bankrekening een recht is ? Een bankrekening is een contract met rechten en plichten voor een zekere prijs die beide partijen vrijwillig aangaan. Ik kan u niet dwingen om klant te worden, zo min u mij kan dwingen u als klant te nemen. U noch ik moeten ons hier voor verantwoorden.
Oud 18 december 2010, 17:55   #36
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Nog nooit gehoord van non-residentrekening ? Een depositorekening kan wel. Een kredietlijn of een bankkaart kan gewoonlijk niet. Hiervoor zijn garanties nodig. Ik ben gedomicilieerd in Frankrijk. Ik heb een Belgische bankrekening met bankkaart. Idem in Frankrijk.

Van waar komt het waanidee dat een bankrekening een recht is ? Een bankrekening is een contract met rechten en plichten voor een zekere prijs die beide partijen vrijwillig aangaan. Ik kan u niet dwingen om klant te worden, zo min u mij kan dwingen u als klant te nemen. U noch ik moeten ons hier voor verantwoorden.
Vreemdelingen in België die uit principe bvb naar de Attijariwafa Bank gaan voor hun diensten kan men in de logica van de Witte discriminatie of racisme verwijten. Zij maken een keuze op etnische basis. Dit zou niet mogen ? Zijn wij niet goed genoeg misschien als Belgische bankier. Of is het anders om ?

Laatst gewijzigd door Cyrano : 18 december 2010 om 18:04.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 18:42   #37
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Nog nooit gehoord van non-residentrekening ? Een depositorekening kan wel. Een kredietlijn of een bankkaart gewoonlijk niet. Hiervoor zijn garanties nodig. Ik ben gedomicilieerd in Frankrijk. Ik heb een Belgische bankrekening met bankkaart. Idem in Frankrijk.

Iemand die hier illegaal is kan geen bankrekening openen. Waarschijnlijk zal je dus een officieel adres moeten voorleggen of het nu in het binnen- of buitenland is. Een illegaal heeft geen officieel adres.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 19:03   #38
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Iemand die hier illegaal is kan geen bankrekening openen. Waarschijnlijk zal je dus een officieel adres moeten voorleggen of het nu in het binnen- of buitenland is. Een illegaal heeft geen officieel adres.
Het illegaal verblijven op het grondgebied toont geenszins aan dat deze persoon nergens een adres heeft. Na drie maanden als toerist heeft die illegaal verblijvende Turk nog altijd zijn adres in Turkije behalve wanneer hij ginds uit geschreven is. Voor een statenloze of een echte sans-papier is het wel moeilijk zich te identifiêren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be