![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() u kan de trein pakken...
Ik heb de afgelopen 2 weken nauwelijks hinder gehad... en -15 minuten vertraging... laten we daar realistisch in zijn, met de wagen heb je dat soort vertragingen ook of men moet al tegen 6u s'morgens op de baan zijn
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Aan die ligfiets met 3 wielen had ik niet gedacht. Laag zwaartepunt is interessant en wederom dat je niet kan omkiepen. Ik vraag me wel af of dat goed doenbaar is om in de sneeuw te rijden met de aandrijving op 2 verschillende achterwielen. Het zou in ieder geval ideaal zijn om je veilig te verplaatsen on de huidige weersomstandigheden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op het werk hebben ze die 'ondingen' geintroduceerd om 'veiligheidsredenen' ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() De laatste weken kon je jezelf (meestal) sneller verplaatsen met de fiets dan met de auto tijdens de spitsuren. Het verbaast me daarom dat er fietsers met de auto gingen rijden en geen automobilisten met de fiets gingen rijden.
De mensen kunnen, och, arme, niet tegen de koude en zijn bang. De schrik om te vallen zorgt er nu net voor dat iemand valt met de fiets. Gewoon snel genoeg rijden met een versnelling van 0 m/s² en je hebt geen last meer van o.a. sporen van andere fietsers in de sneeuw, waardoor je niet kan vallen. Naar werk/school fietsen is, sneeuw of geen sneeuw, altijd tijdbesparing. Zeker wanneer er sneeuw ligt is het een goede fysieke training als je goed doorrijdt. Rijd je niet met de fiets naar werk/school, dan moet je dat deel van de trainingen 's avonds doen, als je fysiek (en mentaal) in orde wilt blijven ten minste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() Iets meer lateraal denken, jongens. Dit dus: K-Trak. Verkrijgbaar als kitje voor op je gewone fiets.
Laatst gewijzigd door discuz : 24 december 2010 om 00:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() Of voor de doe-het zelver: simpelweg kabelspanners rond de banden.
Let op de lepe plaatsing van de sluitingen aan de zijkanten, zo heb je in de bocht, als je fiets schuin ligt, nog extra grip. Laatst gewijzigd door discuz : 24 december 2010 om 00:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En hoe gaat die brave ziel remmen? Ik zie dat zijn fiets is uitgerust met velgremmen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() Volgens hem zijn het schijfremmen. Maar goed, jij houdt van spikebanden.
Dit zijn er voor het betere gooi- en smijtwerk. 160 Km/h over het ijs. http://www.youtube.com/watch?v=pZq18irDRcc |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() Erg interessant en een aantal creatieve oplossingen zoals die kabelspanners.
Het grootste probleem bij het fietsen blijft echter dat als je voorwiel wegschuift in een bocht, je tegen de grond kletst. Met je achterwiel kan je dat ook voorhebben, al kan je dat wel beter corrigeren door snel tegen te sturen. Vandaar dat ik dus eerder voor een oplossing ben met meer dan 2 wielen, zodat je dit niet kan voorhebben. In het slechtste geval schuif je dan gewoon zijdelings weg, met een gewone fiets is dat dan een valpartij! Je hebt tegenwoordig al mountainbikes met schuifremmen waarbij geremd wordt door een koolstofblokje hydraulisch tegen de schijfrem te drukken Onderhoudsvrij en in tegenstelling tot velgremmen, komt er niet zoveel vuiligheid tussen rem en remblok waardoor a/ je velg verslijt b/ je remblokken snel verslijten en c/ de remkracht wordt aangetast. Ik verwacht wel dat deze snel standaard gaan worden. Laatst gewijzigd door Blue Sky : 24 december 2010 om 09:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Vandaag gewoon op een ouwe 'oma-fiets' zonder versnellingen en andere nieuwlichterij een fietstochtje van zo'n 30 km gemaakt lang 's heeren wegen. Via achterafweggetjes, waar vaak nog nauwelijks verkeer gereden had, door een kleine 20 cm sneeuw van dorp tot dorp gefietst tot ik mijn rondje gemaakt had en weer terug in de stad was. Geen enkele keer gevallen (wel 2 x bijna), maar het was prima te doen verder. Het was natuurlijk wel ietsje zwaarder dan gewoon over een geasfalteerd en droog fietspad suizen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem ligt niet bij de korteafstandverplaatsingen.
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij ons is er geen treinspoor, stil zwijgen dat ik me ermee kan verplaatsen naar mijn werk.
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij ons op het werk hebben ze driewielers, als je met 1 wiel in een spoor geraakt, dan hebben de twee andere wielen geen spoor of ...
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |