![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 21 december 2010 om 21:45. |
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Zijn dat mannen/vrouwen of Nederlandstaligen/Franstaligen ? In het laatste geval, in welke taal worden de bevelen gegeven ? |
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
De streek van Thiepval FR ( waar de allereerste tank werd ingezet) was erger aan toe. Maar , dat was mijn punt niet. Het punt is dat anno 2010 er nog steeds Franstalige officieren zijn die een goede kennis van beide talen niet nodig vinden. Terwijl een poetsdame in de badstad Oostende tweetalig moet zijn. Beweegt u zich even in de denkwereld van die Franstalige officier en vraagt u zich af hoe Belgisch deze officier zich voelt.
|
|
|
#25 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Banneling
|
op aanvraag :
Citaat:
Laatst gewijzigd door Anna List : 21 december 2010 om 21:49. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nja misschien zegt dat meer over de mensen die u kent dan over het Belgisch leger.
|
|
|
|
|
#28 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tja u hoort verhalen. Ik hoor andere verhalen.
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 21 december 2010 om 21:55. |
|
|
|
|
#30 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door bgf324 : 21 december 2010 om 23:36. |
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Kapitein Nemo : 22 december 2010 om 00:44. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb niet beweerd dat het daar één feest was.
|
|
|
|
|
#33 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Toch bijna.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Op persoonlijk vlak kan je met de franstaligen perfect een sociale en zelfs vriendschappelijke relatie ontwikkelen. Maar ermee samenwerken (werken), dat gaat niet. Zij hebben een andere cultuur, ik kan het niet anders uitleggen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Volgens wat ik in de krant gelezen heb, had hij niet het brevet dat nodig zou zijn om generaal te worden.
Ik veronderstel dus dat het wel kan dat hij goed tweetalig is, maar toch gebuisd voor het juiste examen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
#36 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Hoewel ik het doorgaans helemaal niet eens ben met solidarnosc, is de stelling die hij aanhaalt niet als fout of dom te bestempelen.
De Belgen (en dus ook Vlamingen) hebben na de slag aan de Ijzer in oktober 1914 aan geen enkel (groot) offensief deelgenomen tot het bevrijdingsoffensief in september 1918. Als je het vergelijkt met de Britten, Fransen en Duitsers die met honderdduizenden gesneuveld zijn, 4 jaren lang dan hebben ze daar inderdaad gekampeerd. En in die zin hadden ze ook tijd genoeg om pamfletten te schrijven. Buiten dit keur ik het absoluut niet goed dat de taalverhoudingen in het officierenkorps onaanvaardbaar waren, en er zullen meer dan eens Vlaamse soldaten gesneuveld zijn omdat ze de bevelen niet verstonden, dat staat buiten kijf. |
|
|
|
|
#37 |
|
Banneling
|
hoor je ook verhalen uit hogere federale ambtenarij ?
gewoon overal waar er over de taalgrens moet samengewerkt worden hoor je t zelfde verhaal als ne franstalige moet opleveren is t zever ... ze halen gewoon het niveau niet. |
|
|
|
|
#38 | |
|
Banneling
|
Citaat:
laat mij idd ook eens benadrukken dat er op persoonlijk vlak niks mis loopt, integendeel, Franstaligen zijn veel vaker veel meer mensgericht ! |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Banneling
|
ik heb horen zeggen dat het leger al zijn energie steekt in communautaire twisten
en ze hadden al zo weinig onze forumboeffer zal dat kunnen bevestigen Laatst gewijzigd door born2bewild : 22 december 2010 om 11:08. |
|
|
|
|
#40 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En de ongelovige Thomassen mogen raden wat er gebeurt, als het Weverke zich eens zenuwachtig maakt, en daardoor denkt zich beter te kunnen uitdrukken in zijn moedertaal, tijdens onderhandelingen om een regering te trachten te vormen voor 6,5 Vlamingen en 4.5 Franstaligen ?
|
|