![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 |
Staatssecretaris
|
![]() Nee zenne, 'de steuntrekkers'
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Spijtig dat over sommige zaken geen degelijke discussie kan gevoerd worden zonder dat de minste zweem van kritiek meteen als stigmatiserend wordt beschouwd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je slaagt er nochtans in in je eerste deel van de post perfect genuanceerd en wat mij betreft volledig juist je kritiek te verwoorden. Kritiek die slaat op een categorie mensen die het systeem inderdaad misbruikt. Maar tot 10.00 uur in je bed liggen is voer voor verkeerde perceptie, waardoor stigmatisering ontstaat. Waardoor degelijke discussies niet mogelijk zijn. Wat betreft mogen ze die heractivering van langdurige werklozen nog opvoeren (zij, of de sossen, noemen dat 'de jacht op werklozen'). Mijn vrouw is werkloos en zij vloekt niet meer als ze door de RVA wordt opgeroepen ter controle van haar inspanningen om werk te zoeken sinds ik haar heb uitgelegd dat dat geen straf is maar deel uitmaakt van de inspanningen van een overheid om werklozen aan werk te doen geraken: financiële steun, maar ook specifieke ondersteuning qua zoeken naar werk, solliciteren, heroriëntatie, opleiding, ... Maar zij gaat niet bij de buren de sneeuw ruimen, nee dank u.
![]() |
![]() |
#26 |
Parlementslid
|
![]() ja , maar aangezien hij dit betaald met geld van de maatschapij niet !
![]() |
#27 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Want laten we eerlijk zijn: het sociale zekerheidssysteem is hier maar beperkt een verzekering maar veel meer een herverdelings en piramidespel. I.e. als je het verloop over de hele carrière uiteenzet zie je dat er maar heel weinig mensen zijn die ongeveer bijdragen aan de SZ wat ze ervan terugkrijgen. Het overgrote deel is ofwel serieus netto-betaler ofwel serieus netto-ontvanger. In die zin zou ik dus nét pleiten dat zij taken uitvoeren die werkenden voor een stuk kunnen ontlasten. Ok: de eerste 3 maand word je ervan vrijgesteld, maar daarna... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Asielzoekers koken niet zelf, poetsen niet zelf, waarom zouden ze dan sneeuw ruimen?
![]() |
#29 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik zou het niet beter kunnen verwoorden.
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom laten we dan migranten van boven de 50 jaar toe hier in België. Alleen maar om mee aan de ruif te schuiven?
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Vooral de tweede paragraaf. Op mijn 16de of was het 17de, was ik aardbeien aan 't plukken om wat extra zakgeld te verdienen. Mijn "collega's" waren op vakantie of lagen in hun BB (blote billen dus) aan het water met een crèmeke, een schoon meiske en nog andere zaken. Laatst gewijzigd door Tejokus : 27 december 2010 om 07:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Werknemers van 50 �* 55 zijn "verloren" voor de maatschappij en heel zeker als ze willen werken: niemand neemt die mensen aan. Hoe gaat jouw echtgenote solliciteren? Met de autobus? (ik vraag maar he) In ons Duitse buurland zijn er nu 1 miljoen mensen die van de voedselbank moeten leven. Die hebben een uitkering van 350 �* 400 euro per maand. Als je graag wilt enz. ga even naar Keulen en praat met pastoor Meurer. Die voedselbanken hebben wij hier ook maar d'r wordt nooit over gepraat en zie je nooit iets van op tv. |
|
![]() |
![]() |