![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zal geen bal veranderen in een 'onafhankelijk' Vlaanderen, net dezelfde politiekers en net dezelfde hielenlikkerij, maar 't zal dan in't vloms en 't engels zijn in plaats van in 't vloms en 't frans.
|
![]() |
![]() |
#22 |
Burger
|
![]() Daar ga ik wel mee akkoord. Bij Vlaamse onafhankelijkheid zou het heel wenselijk dat zij die al gefunctioneerd hebben in het Belgisch bestek zich terugtrekken uit het politieke leven. De vrees dat Vlaanderen immers de onhebbelijkheden van België is reëel en terecht, de oorzaak voor het falen van België schuilt niet enkel in de ideologische breuklijnen tussen noord en zuid maar ook in de politieke cultuur die in beide landsdelen heerst: het cliëntelisme, de politieke benoemingen...dat gaat dieper dan het Nederlandstalig-Franstalig schisma.
Laatst gewijzigd door Koevoet : 27 december 2010 om 23:42. |
![]() |
![]() |
#23 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Andere partijen zouden misschien gevormd worden; dit lijkt me opzich wel interessant. |
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#25 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Even bal terugkaatsen ... Vlaanderen zal dan geen last meer hebben van corrupte PS'er want dat wordt een zaak van de Walen. Spa zal eindelijk zijn echte waarde kennen en vanweg hun 10 % niet steeds weer in een regering komen
#26 |
Gouverneur
|
![]() Met dat verschil dat in plaats van 7 partijen hoogstens 2 of 3 partijen zullen moeten compromiteren om een regering te vormen en er geen 8 wetgevende organen en 5 verschillende beleidsniveaus moeten onderhouden worden.
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie zijn de volgenden ? - Migranten ? - Gepensioneerden ? - Werklozen ? - Zieken ? - Ambtenaren ? U kunt het lijstje wellicht beter vervolledigen dan ik. Wilt U in zo'n Staat wonen en leven ? Ik alvast niet........ Laatst gewijzigd door Henri1 : 28 december 2010 om 08:09. |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles zal koek en ei zijn, te vergelijken met de zelfverklaarde Moederkloek Nederland. |
|
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U zal ook eens uw eigen posts moeten lezen, U bent wellicht ook niet de model-vlaming waar er hier naar gestreefd wordt.
Laatst gewijzigd door Henri1 : 28 december 2010 om 07:44. |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan veranderen we het geweer van schouder en beginnen op Engelstaligen te schieten ?
|
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel meer zal er in Wallonië wel niet overblijven aan "industrie". Voor wie geen jobke aan de staat vindt rest alleen de prostitutie.
|
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar meent U hier ergens een geweer te ontwaren. 't ware misschien beter geweest er wel een te hebben, maar voorlopig hebben we nog niet te veel Franstaligen doodgeschoten.
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Zeg Henri1 wat wil je invoeren in het Belgisch systeem? Hoe zou jij willen hoe het Belgisch systeem eruit ziet? Ik vraag het aan jouw, ik ben wel erg benieuwt. Laatst gewijzigd door Raymond.De.Koninck : 28 december 2010 om 08:55. |
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wie zijn de slachtoffers van de Franstalige rexisten vandaag? - de Vlamingen die voor 12,7 miljard mogen opdraaien elk jaar en niets te zeggen hebben in eigen land - de gepensioneerden met hun laagste pensioen ter wereld - de werklozen van vader op zoon die geen werk kunnen vinden als gevolg van de incompetentie, corruptie en nepotisme van hun "leiders" - de zieken die in de hospitalen worden aanzien als een grote geldbuidel en aan tal van overbodige onderzoeken worden onderworpen, kwestie van de Jaguar met chauffeur van de politiek benoemde directeur te kunnen betalen - de immigranten die bij gebrek aan voorzieningen buiten in de kou moeten slapen - de verpleegsters voor wie er geen voldoende geld is om hen een loon op hun niveau te geven, terwijl er wel geld is voor de meest idiote electorale stunt - de soldaten die veel te weinig betaald worden (met als gevolg dat geen enkele Vlaming nog zo zot is van in het leger te gaan) - de slachtoffers van misdrijven die de willekeur van incompetente corrupte rechters moeten ondergaan - ... Wilt U in zo'n Staat wonen en leven ? Ik alvast niet........ |
|
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Ik vrees dat er nadien weer zwaar links zal gestemd worden aangezien we na een splitsing zoiezo een paar moeilijke jaren tegemoet gaan gaan. Meestal hebben mensen dan heimwee naar vroeger. (Zie Rusland) Mss een leuke gedachte voor spa te overtuigen de vlamingen niet te verraden
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang er domme Vlamingen zijn die voor de ouderwetse partijen blijven stemmen zal er niets veranderen. Dat hebben ze dan democratisch gewild. We kunnen maar hopen dat er nog meer mensen eindelijk hun ogen eens opentrekken en niet toelaten dat Vlaanderen een mini-uitgaven van België wordt.
|
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na de oprichting van de Vlaamse Republiek beginnen we aan het afbreken van die republiek
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#39 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() "Ik hoop en ik denk dat de Vlaamse nationalisten zullen bewijzen dat de republiek Vlaanderen naadloos zal lijken op België." Dat heeft auteur Tom Lanoye vandaag gezegd in een uitgebreid interview in het NOS Radio 1-journaal. "Vlaanderen is vadsig en overmoedig, zoals de bevrijde slaaf die een potje geld heeft bijeengespaard", klonk het nog.
http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...aanderen.dhtml |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoop van ganser harte dat die republiek net niet "naadoloos op België zal gelijken". Laat het uit, alstublief.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 28 december 2010 om 08:52. |
|
![]() |