Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 december 2010, 15:58   #21
Xing Ho
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Omdat ik van oordeel ben dat de Joden recht hebben op een eigen staat dat we door dik en dun te verdedigen hebben. Noem het een historische verantwoordelijkheid van wat wij als collectief van vervolgers in wisselende tijden en gebieden de Joden hebben aangedaan. We zijn dat de Joden nu eenmaal verplicht.

Anderzijds merk ik dat het bestaansrecht van Israël (of delen ervan) voortdurend in vraag wordt gesteld. Bovendien wordt door onredelijke eisen voortdurend de veiligheid van de Joodse staat bedreigt. Zoals ontruiming van de nieuwe Joodse stenen en gemeenten in Judea & Samaria (op de Westoever) en het recht op terugkeer van al naargelang de bron tussen het 4,7 en 16 miljoen Palestijnen, wiens voorouders ooit in de Joodse staat hebben gewoond. Alleen Palestijnen genieten van zoiets als erfbaarheid van vluchtelingenstatus.

Waarom moeten de palestijnen boeten voor de vervolging waar jij aan deelnam? (neem ik aan)

Wie zijn we? Ik heb helemaal geen verplichting tov niemand. Ik heb daar niks mee te maken.

Me dunkt dat het slachtofferrolletje wel uitgebrand is, wanneer men lustig moord en land steelt.
Xing Ho is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2010, 16:59   #22
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

sinds '48 zijn 7.2 miljoen Palestijnen gedwongen hun land te verlaten..

bombardementen op Gaza weggelaten , laten we de slachtingen in Saabra, Shatila, Deir Yassine, Jeneen niet vergeten.

Laatst gewijzigd door Tamam : 31 december 2010 om 17:11.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2010, 22:21   #23
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat ik van oordeel ben dat de Joden recht hebben op een eigen staat dat we door dik en dun te verdedigen hebben. Noem het een historische verantwoordelijkheid van wat wij als collectief van vervolgers in wisselende tijden en gebieden de Joden hebben aangedaan. We zijn dat de Joden nu eenmaal verplicht.
Dat door dik en dun verdedigen is een historische vergissing. Ik constateer dat het zionisme, waarop Israël is gegrondvest, een richting inslaat die de democratie in gevaar brengt.

Nu is de democratie in de Arabische landen van nog veel mindere kwaliteit of voor het merendeel zelfs helemaal niet bestaand. Daarom kan Israël nog het voordeel van de twijfel krijgen. Maar als de Arabische wereld democratisch wordt, zal Israël toch aan rechtvaardige eisen tegemoet moeten komen.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2010, 22:57   #24
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ik begrijp je niet, probeer juist de haredim apart te zetten van de andere Israeliers/joden, en dat zie ik niet in je schrijven terug.

@ Ben jij in Israel geweest ?

Zo ja wat vind je ervan dat deze haredim overal voordringen in de rij ? **Op Sabbath al lezende de Torah en zodoende zonder uit te kijken bij oversteken de weg oversteken, waarbij chauffers op de weg vol in de remmen moeten. Wat vind jij ervan dat deze haredim op een zeer arrontie wijze dwars door je heen kijken en vrouwelijke toeristen zowaar als vleeswaar bekijken op straat, ps daar zijn de oversexte Marokkanen grappenmakers bij vergeleken.

** Ze weten wel waar ze het moeten doen die haredim, in Antwerpen zullen ze dat nooit flikken. Als Israeliers nu niet ingrijpen dan moeten ze later Israel (wederom) opsplitsen of het land verlaten.
Ik ben in Israel geweest, en ook in Mea Shearim. Ik werkte ook in Antwerpen, zelfs enkele jaren in de diamantsector.

Ik had geen probleem met die mensen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 31 december 2010 om 22:58.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2010, 23:03   #25
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
sinds '48 zijn 7.2 miljoen Palestijnen gedwongen hun land te verlaten..

bombardementen op Gaza weggelaten , laten we de slachtingen in Saabra, Shatila, Deir Yassine, Jeneen niet vergeten.
De slachtingen in Saabra en Shatila waren wél het werk van Libanese christenen, maar idd, Tsahal had de Palestijnen kunnen verdedigen tegen de Libanezen.
Waarom ze 't niet deden? Zou jij 't doen indien je erdoor in een vuurgevecht geraakte, zelfs indien je een goede kans had te winnen?
Het grootste deel van dat zgn "Palestijns land" ligt binnen de grenzen van Jordanië. (Google maar eens op "Black September")

Laatst gewijzigd door filosoof : 31 december 2010 om 23:10.
Oud 31 december 2010, 23:05   #26
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

Anderzijds merk ik dat het bestaansrecht van Israël (of delen ervan) voortdurend in vraag wordt gesteld. Bovendien wordt door onredelijke eisen voortdurend de veiligheid van de Joodse staat bedreigt. Zoals ontruiming van de nieuwe Joodse stenen en gemeenten in Judea & Samaria (op de Westoever) en het recht op terugkeer van al naargelang de bron tussen het 4,7 en 16 miljoen Palestijnen, wiens voorouders ooit in de Joodse staat hebben gewoond. Alleen Palestijnen genieten van zoiets als erfbaarheid van vluchtelingenstatus.
Oud 1 januari 2011, 16:55   #27
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik ben in Israel geweest, en ook in Mea Shearim. Ik werkte ook in Antwerpen, zelfs enkele jaren in de diamantsector.

@ Dan ligt je irritatiegraad blijkbaar wat hoger dan bij mij. Ik vind het bijzonder onbeschoft als mensen voordringen in de rij, en bv daarna meteen de beste pek innemen in de bus. Zegt ook weer wat over de andere Israelisch dat ze dit weer toestaan natuurlijk.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2011, 17:03   #28
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Onzin natuurlijk. Orthodoxe Joden zijn voor het merendeel gekant tegen Israël die ze goddeloos en verdorven heten. Opletten dat ik niet ga veralgemenen natuurlijk. Een groot aantal van hen zelfs ronduit gekant tegen het bestaansrecht van de Joodse staat zoals Neturei Karta en Satmar.
Dat is de halve waarheid natuurlijk, want ze eisen klaar en duidelijk het recht op om overal (lees: die gebieden die nu onder de Palestijnse Autoriteit vallen) te kunnen wonen. De grenzen van de staat Israël "verhinderen" hen zogezegd om te kunnen gaan wonen waar ze willen...

In theorie zijn ze dus enkel voor woonrecht, in theorie zijn ze tegen de staat Israël, maar in de praktijk kunnen ze maar koloniseren bij de gratie van diezelfde staat. Men mag ze op zijn zachtst gezegd hypocriete free-riders noemen.

Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 1 januari 2011 om 17:07.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2011, 17:08   #29
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat dat van de Joden wordt beweerd in Mein Kampf van Adolf Hitler of in de Protocollen van de Wijzen van Sion, dat het ook noodzakelijk waar is.
Mag ik veronderstellen dat je beide geschriften ook gelezen hebt?
Oud 1 januari 2011, 17:10   #30
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
En we zijn weer begonnen voor een rondje politics.be.
Het zijn mensen die geen enkele repliek hebben die ervoor zorgen dat politics.be in rondjes blijft draaien.
Oud 1 januari 2011, 17:12   #31
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
De Haredim woonachtig in de Israel zijn de meest kwaadaardige mensen die er bestaan, tenminste die mening heb ik gevormd toen ik in Israel was. Kwaadaardig naar joden en ook anderen toe, Israel gaat niet ten onder door de buren maar door de Haredim...
Dat kan wel eens kloppen:

Doelwit van laster en gewelddaden (Trouw)
Oud 1 januari 2011, 17:15   #32
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze hebben geleerd om hun sabbatgoys met respect te behandelen.
Oud 1 januari 2011, 17:23   #33
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Wij, de Vlamingen en Europeanen die hier en nu leven, hebben de Joden niets aangedaan en zijn de Joden niets verschuldigd. Zelfs de Duitsers van vandaag zijn de Joden niets verschuldigd.
Oud 1 januari 2011, 17:52   #34
zeddie
Banneling

Standaard

Patriotism is proud of a country’s virtues and eager to correct its deficiencies; it also acknowledges the legitimate patriotism of other countries, with their own specific virtues. The pride of nationalism, however, trumpets its country’s virtues and denies its deficiencies, while it is contemptuous toward the virtues of other countries. It wants to be, and proclaims itself to be, “the greatest,” but greatness is not required of a country; only goodness is.

The difference between patriotism and nationalism is that the patriot is proud of his country for what it does, and the nationalist is proud of his country no matter what it does; the first attitude creates a feeling of responsibility, but the second a feeling of blind arrogance that leads to war.

~ Sydney J. Harris

GreetzZ

Laatst gewijzigd door zeddie : 1 januari 2011 om 17:54.
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2011, 18:50   #35
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Religieuze intolerantie is alom aanwezig en inherent aan de religie als politiek instrument. Wat dat betreft kun je Joden en Moslims op een rij zetten. Hun religieuze intolerantie is van gelijke aard. Met dit verschil: de een beoefent die gewelddadig de ander maakt er een monopolie van.

Het Romeinse geloof zowel als het Protestantisme verliest geleidelijk aan zeggingskracht alleen de extreme godsdiensten blijven overeind.

Wanneer komt er eens een einde aan deze lallaballahs?
Oud 1 januari 2011, 19:06   #36
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
But now more than 60 percent of ultra-Orthodox men in Israel do not work, compared with 15 percent in the general population.
Trepalium > tripaliare (torturer sur un trepalium) > travailler (torturer un condamné)

bron
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 13 januari 2011, 21:31   #37
AAA
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Wij, de Vlamingen en Europeanen die hier en nu leven, hebben de Joden niets aangedaan en zijn de Joden niets verschuldigd. Zelfs de Duitsers van vandaag zijn de Joden niets verschuldigd.
Wel goed laat ze dan in Israel wonen inplaats van groepen de steunen die ze ook daar willen verjagen. Geen EU-cent meer voor palestijnse fascisten!
AAA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 21:52   #38
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin natuurlijk. Orthodoxe Joden zijn voor het merendeel gekant tegen Israël die ze goddeloos en verdorven heten. Opletten dat ik niet ga veralgemenen natuurlijk. Een groot aantal van hen zelfs ronduit gekant tegen het bestaansrecht van de Joodse staat zoals Neturei Karta en Satmar.
Waarom wonen er dan zoveel Joden in Israel?
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 22:05   #39
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zeddie Bekijk bericht
Patriotism is proud of a country’s virtues and eager to correct its deficiencies; it also acknowledges the legitimate patriotism of other countries, with their own specific virtues. The pride of nationalism, however, trumpets its country’s virtues and denies its deficiencies, while it is contemptuous toward the virtues of other countries. It wants to be, and proclaims itself to be, “the greatest,” but greatness is not required of a country; only goodness is.

The difference between patriotism and nationalism is that the patriot is proud of his country for what it does, and the nationalist is proud of his country no matter what it does; the first attitude creates a feeling of responsibility, but the second a feeling of blind arrogance that leads to war.

~ Sydney J. Harris

GreetzZ
Mooi geschreven.

Maar hoeveel patriotten en nationalisten weten dit?
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2011, 00:50   #40
Xing Ho
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Waarom wonen er dan zoveel Joden in Israel?
Europeanen en russen hoofdzakelijk. Joden zijn de minderheidsgroep.
Xing Ho is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be