Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2003, 00:19   #21
merel
Gouverneur

merel's schermafbeelding

Standaard

Gelijke kansen en discriminatie zijn twee verschillende dingen.
Gelijke kansen moet je creeren door kansarmoede weg te werken en aan te pakken.
Gelijke kansen voor iedereen, zowel de alochtonen als de autochtonen die een stimulans nodig hebben.
Daarom ook dat ik persoonlijk niet graag over allochtonen en autochtonen spreek, want dan wordt er al een onderscheidt gemaakt en dat is niet bevorderlijk naar gelijke kansen toe.
merel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2003, 00:21   #22
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door merel
Gelijke kansen en discriminatie zijn twee verschillende dingen.
Gelijke kansen moet je creeren door kansarmoede weg te werken en aan te pakken.
Gelijke kansen voor iedereen, zowel de alochtonen als de autochtonen die een stimulans nodig hebben.
Daarom ook dat ik persoonlijk niet graag over allochtonen en autochtonen spreek, want dan wordt er al een onderscheidt gemaakt en dat is niet bevorderlijk naar gelijke kansen toe.
Klopt. Maar racisten en discriminanten maken dat onderscheid wel, en -willen 'zij' ons goed verstaan hebben- is het soms aangewezen ons in hun jargon uit te drukken,

ook de simpelen van geesten onder ons hebben recht op het volledige verhaal 8)
Oud 11 januari 2003, 00:24   #23
merel
Gouverneur

merel's schermafbeelding

Standaard

piano, ik heb een vraagje.

Ik weet dat er al mensen die het niet goed menen met jou er mee gelachen hebben, maar dat is dus niet mijn bedoeling.
Noemt men iemand die discrimineert echt een discriminant?
Ik ken een discriminant ook enkel uit mijn wiskunde jargon.
Oud 11 januari 2003, 00:25   #24
chr.wouters
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Je bedoelt met ogen in hun kop en zagemeel in hun hoofd? Ja, klopt. Kijk maar eens naar Miss Zagemeel, jeweetwelwie72
]
Ik heb ogenblikkelijk een trepanatie uitgevoerd bij mezelf en er kwam roodachtig slijm te voorschijn maar geen zagemeel of houtkrullen. Ach piano ik bewonder uw vasthoudendheid maar laat dat toch allemaal op zijn beloop:il n'y pas de problème qu'une absence de solution ne finisse par résoudre.
Als er een immigratiestop komt gaan we binnen afzienbare tijd allemaal frieten met couscous eten.
Noteer: ik ben anti-globalist, groen en eerder rechts. En ik kom terug van de schietclub waar ik wat teveel Grand Marnier heb gedronken.
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2003, 00:27   #25
Eva123
Partijlid

Standaard

Uitstekend betoog Piano. Als er 27 zijn komen apegapen zonder iets te kunnen uitbrengen, dan zegt dat veel.

Het racisme is de kanker waar Vlaanderen aan kapot gaat, maar we mogen de psychopaten hun obsessie niet afnemen want dan slaan hun stoppen door.

Je hebt het mis piano. Vrije meningsuiting is er voor iedereen. Leuk vind ik dat niet, maar de meest idiote psychopaat mag ook zijn geschifte ideeën spuien en dat is tegenwoordig bon ton. De weldenkenden worden tegenwoordig bespot.
Eva123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2003, 00:33   #26
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eva
Je hebt het mis piano. Vrije meningsuiting is er voor iedereen. Leuk vind ik dat niet, maar de meest idiote psychopaat mag ook zijn geschifte ideeën spuien en dat is tegenwoordig bon ton. De weldenkenden worden tegenwoordig bespot.
Natuurlijk kan tegenwoordig iedereen zijn mening vrij uiten, en dat is nu precies het probleem! 'Ze' zeggen wel dat ze dat niet mogen, maar ondertussen -onder het klagen door- overgieten ze je wel degelijk en zonder ophouden met hun bruine racistische troep. En daar moest maar eens een eind aan komen vind ik. Sommigen stellen dat, als je dat moest verbieden, niet meer zou weten wat een deel van de bevolking denkt. Onzin natuurlijk. Racisme en de drang om anderen te discrimineren is van alle tijden en als oerinstinkt blijven voortleven, niks nieuws dus. Als we ze nog ietsjes meer de vrijheid zouden geven, zouden ze ons levend koken en opvreten lijk de kanibalen
Oud 11 januari 2003, 02:54   #27
DNB
Schepen

Standaard

Citaat:

(...)
Welke term men ook gebruikt, er zal altijd kritiek op zijn. Discriminant is daarom misschien wel de meest correcte term voor... iemand die... discrimineert. Ik heb er dus geen problemen mee. Laten we het een 'pianisme' noemen.

In Van Dale staat het woord 'discrimant' zelfs niet... ook niet de wiskundige term dus.

Van Dale (editie 2003):

discriminant (de ~)
1. wiskundige term
2. (pol., pianisme) iemand die discrimineert

pianisme (het ~)
1. woord, dat enkel in de politiek gebruikt wordt, om correct weer te geven wat ermee bedoeld wordt
bv. discriminant
DNB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2003, 10:07   #28
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DNB
Citaat:

(...)
Welke term men ook gebruikt, er zal altijd kritiek op zijn. Discriminant is daarom misschien wel de meest correcte term voor... iemand die... discrimineert. Ik heb er dus geen problemen mee. Laten we het een 'pianisme' noemen.

In Van Dale staat het woord 'discrimant' zelfs niet... ook niet de wiskundige term dus.

Van Dale (editie 2003):

discriminant (de ~)
1. wiskundige term
2. (pol., pianisme) iemand die discrimineert

pianisme (het ~)
1. woord, dat enkel in de politiek gebruikt wordt, om correct weer te geven wat ermee bedoeld wordt
bv. discriminant
Oh, elk jaar komen er nieuwe woorden bij, dus waarom niet een paar van mezelf?

discriminatie - iemand die discrimineert is een discriminant

racisme - een racist die.... raciseert van het werkwoord: raciseren

niks makkelijkers dan dat
Oud 11 januari 2003, 10:32   #29
Luddo
Minister

Standaard

Even mijn nieuw onderschrift uitproberen!
Oud 11 januari 2003, 10:33   #30
merel
Gouverneur

merel's schermafbeelding

Standaard

okido

Het is genoteerd.
Oud 11 januari 2003, 11:04   #31
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Ook toepasbaar op Vlaanderen en Wallonië zeker?
Ja, precies. Ik begrijp niet waarom er zovelen aansturen op een scheiding, daar waar we mekaar toch weer moeten tegenkomen binnen de Europese Unie, die langsom meer centrale macht verwerft.
Op basis van zulke simplistische praat kan je tot andere absurde constructies komen:
"Ik begrijp niet waarom er zoveel mensen aansturen op een scheiding van het Britse Koloniale Rijk daar waar we mekaar toch weer moeten tegenkomen binnen de Commonwealth of Nations."

De Europese Unie verenigt staten die ervoor GEKOZEN hebben een deel van hun soevereinitiet af te staan om op bepaalde vlakken samen te werken en een gemeenschappelijke wetgeving uit te vaardigen. Dus: een vrijwillige opbouw van onderuit = echte samenwerking
De Belgische constructie kent dit principe helemaal niet.

Vlaanderen wilt zeker samenwerken en solidair zijn met Wallonië, maar zal er dan wel voor gekozen hebben.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2003, 11:37   #32
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Even mijn nieuw onderschrift uitproberen!
Aha, mijn private stalker blijft allert 8)

Acute Pianofobia kan je gezondheid schaden
Oud 11 januari 2003, 11:39   #33
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Citaat:
Citaat:
Ja, precies. Ik begrijp niet waarom er zovelen aansturen op een scheiding, daar waar we mekaar toch weer moeten tegenkomen binnen de Europese Unie, die langsom meer centrale macht verwerft.
Op basis van zulke simplistische praat kan je tot andere absurde constructies komen:
"Ik begrijp niet waarom er zoveel mensen aansturen op een scheiding van het Britse Koloniale Rijk daar waar we mekaar toch weer moeten tegenkomen binnen de Commonwealth of Nations."

De Europese Unie verenigt staten die ervoor GEKOZEN hebben een deel van hun soevereinitiet af te staan om op bepaalde vlakken samen te werken en een gemeenschappelijke wetgeving uit te vaardigen. Dus: een vrijwillige opbouw van onderuit = echte samenwerking

Vlaanderen wilt zeker samenwerken en solidair zijn met Wallonië, maar zal er dan wel voor gekozen hebben.
De Vlaamse kunstmatige constructie baart mij eerlijk gezegd ook nogal wat zorgen, zeker als we die zouden over laten aan extreem vlaams-nationalisten zoals NV.A en Vlaams Blok.
Oud 11 januari 2003, 12:22   #34
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Citaat:
Citaat:

De Vlaamse kunstmatige constructie baart mij eerlijk gezegd ook nogal wat zorgen, zeker als we die zouden over laten aan extreem vlaams-nationalisten zoals NV.A en Vlaams Blok.
Alé, je krijgt nog een kans. Probeer nu eens ARGUMENTEN aan te halen die enig verband houden met mijn posting. Dank u.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2003, 12:24   #35
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het een heel goed idee van Steve Stevaert om het aantal auto's dringend aan banden te leggen.

Ik vind dat er minstens 400.000 auto's uit het verkeer moeten gehaald worden!

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2003, 12:33   #36
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin

Ik vind het een heel goed idee van Steve Stevaert om het aantal auto's dringend aan banden te leggen.

Ik vind dat er minstens 400.000 auto's uit het verkeer moeten gehaald worden!

Ik betwist dat cijfer: 613 399 auto's van een bepaalde origine die op 13 juni 1999 een vorm van waanzinnig egoïstisch gedrag vertoonden, komen m.i. daar beter voor in aanmerking 8)
Oud 11 januari 2003, 13:20   #37
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Weg met alle auto's!

Antwerpen autovrije stad!

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2003, 15:48   #38
DNB
Schepen

Standaard

Citaat:
(...)

Van Dale (editie 2003):

(...)

pianisme (het ~)
bv. discriminant
Sorry, hier had moeten bijstaan waarvan het woord pianisme eigenlijk komt. Als iemand de etymologie zou willen nagaan, zou het anders nooit vinden :

pianisme (het ~)
1. woord, dat enkel in de politiek gebruikt wordt, om correct weer te geven wat ermee bedoeld wordt (genoemd naar The Piano, een notoir politics.be-forumganger)
bv. discriminant

DNB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2003, 12:03   #39
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:
(...)

Van Dale (editie 2003):

(...)

pianisme (het ~)
bv. discriminant
Sorry, hier had moeten bijstaan waarvan het woord pianisme eigenlijk komt. Als iemand de etymologie zou willen nagaan, zou het anders nooit vinden :

pianisme (het ~)
1. woord, dat enkel in de politiek gebruikt wordt, om correct weer te geven wat ermee bedoeld wordt (genoemd naar The Piano, een notoir politics.be-forumganger)
bv. discriminant

Allez zeg, ik heb er weer een fan -DNB- bij, waar ze zich toch mee amuseren ..pfft....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be