Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2011, 15:40   #21
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ik zou een muur rond héél Europa bouwen. Of beter, laten bouwen. Iedere illegaal, die in de E.U. opgepakt word, zou automatisch daaraan mee moeten werken.
Ik zou zeggen, gedurende 5 jaar, daarna word zijn DNA opgenomen, en word hij de E.U. buitengezet met de waarschuwing dat indien hij nog eens illegaal de E.U. binnenkomt, en gepakt word, hij dan levenslang zal krijgen.
De informatie over deze nieuwe politiek zou als een lopend vuurtje de wereld omgaan, en in géén tijd zou geen enkele illegaal nog proberen binnenglippen.
Was je niet tegen de EU?

Is het niet beter een muur rond Vlaanderen te bouwen? Te beginnen met de haven van Antwerpen af te sluiten en het corrupte Brussel te isoleren van de rest van België?
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2011, 23:17   #22
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Dus als je toch nog Europa binnenraakt mag je er levenslang blijven, en krijg je nog voedsel en onderdak ook? En je denkt dat dit gaat afschrikken?
Dat levenslang blijven is dan wel levenslang dwangarbeid, en dat levenslang hoeft niet persé betekenen " en zij leefden nog lang en gelukkig "
Ik denk dat dit wel afschrikwekkend gaat werken...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2011, 23:20   #23
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Waar precies zou je die bouwen? In zee of op de stranden?
Langs de kusten daar waar het kan, en de zee onder satelliet-toezicht.
Oud 14 januari 2011, 23:22   #24
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Was je niet tegen de EU?

Is het niet beter een muur rond Vlaanderen te bouwen? Te beginnen met de haven van Antwerpen af te sluiten en het corrupte Brussel te isoleren van de rest van België?
Ik ben tegen de E.U. in haar huidige vorm, niet tegen een Groot Verenigd Europa, met één centrale regering. Een beetje zoals in de USA.
Een muur rond Vlaanderen is een belachelijk idee.

Laatst gewijzigd door den dinges : 14 januari 2011 om 23:23.
Oud 15 januari 2011, 09:42   #25
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben tegen de E.U. in haar huidige vorm, niet tegen een Groot Verenigd Europa, met één centrale regering. Een beetje zoals in de USA.
Een muur rond Vlaanderen is een belachelijk idee.
USA is een voorbeeld hoe het niet moet!
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2011, 14:04   #26
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Een muur op de Belgisch-Nederlandse grens zou wel een goed idee zijn...
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2011, 15:26   #27
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
USA is een voorbeeld hoe het niet moet!
Wat hun economisch beleid betreft ben ik 100 % akkoord met je. Wat ik wel tof vind is als je een inwoner van één van die 52 staten die de USA vormen vraagt wat zijn nationaliteit is, dat die dan zegt: " I am American ", vooraleer te precizeren uit welke staat, Texas, Wyoming, Arkansas of whatever. In Europa is het omgekeerd, en d�*t maakt heel het verschil. De dag dat de mensen zeggen, " Ik ben Europeaan " als hun nationaliteit gevraagd word, dan pas zijn we goed bezig om een echte Europese identiteit aan te kweken.
Oud 15 januari 2011, 15:27   #28
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel Bekijk bericht
Een muur op de Belgisch-Nederlandse grens zou wel een goed idee zijn...
Onnozel. Nederlanders zijn zoniet onze broeders, minstens onze kozijnen.
Oud 15 januari 2011, 15:55   #29
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Langs de kusten daar waar het kan, en de zee onder satelliet-toezicht.
Al die stranden langs de middellandse zee volbouwen met muren en/of hekken?
Fraaie boel.
Oud 15 januari 2011, 16:05   #30
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou een muur rond héél Europa bouwen. Of beter, laten bouwen. Iedere illegaal, die in de E.U. opgepakt word, zou automatisch daaraan mee moeten werken.
Ik zou zeggen, gedurende 5 jaar, daarna word zijn DNA opgenomen, en word hij de E.U. buitengezet met de waarschuwing dat indien hij nog eens illegaal de E.U. binnenkomt, en gepakt word, hij dan levenslang zal krijgen.
De informatie over deze nieuwe politiek zou als een lopend vuurtje de wereld omgaan, en in géén tijd zou geen enkele illegaal nog proberen binnenglippen.
Je moet je met zo'n redenering misschien eens afvragen waarom "extreem-rechts" er amper in slaagt intellectueel-ideologisch weerwerk te bieden.

Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 15 januari 2011 om 16:05.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2011, 16:05   #31
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht gelezen te hebben dat de muur in kwestie slechts enkele kilometers (12?) lang ging zijn.
Oud 15 januari 2011, 16:07   #32
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat hun economisch beleid betreft ben ik 100 % akkoord met je. Wat ik wel tof vind is als je een inwoner van één van die 52 staten die de USA vormen vraagt wat zijn nationaliteit is, dat die dan zegt: " I am American ", vooraleer te precizeren uit welke staat, Texas, Wyoming, Arkansas of whatever. In Europa is het omgekeerd, en d�*t maakt heel het verschil. De dag dat de mensen zeggen, " Ik ben Europeaan " als hun nationaliteit gevraagd word, dan pas zijn we goed bezig om een echte Europese identiteit aan te kweken.
52 staten?
Oud 15 januari 2011, 16:09   #33
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat hun economisch beleid betreft ben ik 100 % akkoord met je.
De EU is stilaan net zo'n unie als de VS aan het worden.

Citaat:
Wat ik wel tof vind is als je een inwoner van één van die 52 staten die de USA vormen vraagt wat zijn nationaliteit is, dat die dan zegt: " I am American ", vooraleer te precizeren uit welke staat, Texas, Wyoming, Arkansas of whatever. In Europa is het omgekeerd, en d�*t maakt heel het verschil. De dag dat de mensen zeggen, " Ik ben Europeaan " als hun nationaliteit gevraagd word, dan pas zijn we goed bezig om een echte Europese identiteit aan te kweken.
Voor de ene is die "Europese identiteit" een markt en voor jou een muur. Ik zie geen wezenlijk verschil. Barbarij is barbarij.

Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 15 januari 2011 om 16:10.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2011, 23:23   #34
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze zijn daar vet mee, “I am American” ze zijn er geen bal mee opgeschoten!
Dan zeg ik liever ik ben Antwerpenaar, tja……..
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2011, 00:39   #35
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
52 staten?
1. Alabama, 2. Alaska, 3. Arizona, 4. Arkansas 5. Colorado 6. California, 7. Connecticut, 8. Delaware, 9. Florida, 10. Georgia, 11. Hawaii, 12. Illinois, 13. Indiana, 14. Idaho, 15. Iowa, 16. Kentucky, 17. Kansas, 18. Louisiana, 19. Massachusetts, 20. Maryland, 21. Mississippi, 22. Maine, 23. Missouri, 24. Michigan 25. Minnesota, 26. Montana, 27. New Jersey, 28. New York, 29. North Carolina 30. New Hampshire, 31. Nevada, 32. Nebraska, 33. North Dakota 34. New Mexico, 35. Oklahoma, 36. Ohio, 37. Oregon, 38. Pennsylvania, 39. Puerto Rico. 40. Rhode Island 41. South Carolina, 42. South Dakota, 43. Tennessee, 44. Texas, 45. Utah, 46. Virginia, 47. Vermont, 48. Wisconsin, 49. West Virginia, 50. Washington, 51. Wyoming, 52. Washington DC
EDIT: There are only 50 stars on the flag - count them. The last was added in 1960. Of the 'states' listed here, the two not represented by stars are 39.Puerto Rico, and 52.Washington DC. These are not states, but are often listed with the states as being 'jurisdictions'.
http://wiki.answers.com/Q/What_are_t...ed_on_the_flag

Goed zo ?

Read more: http://wiki.answers.com/Q/What_are_t...#ixzz1B9NUAb8g
Oud 16 januari 2011, 00:42   #36
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Ze zijn daar vet mee, “I am American” ze zijn er geen bal mee opgeschoten!
Dan zeg ik liever ik ben Antwerpenaar, tja……..
Ups en downs...America is groot geweest, nu gaan ze bergaf...
Moesten WIJ - de Europeanen - NU ook eens zo groot kunnen worden, het zou goed zijn. Maar dan moet je wel verder zien als t'Stad, natuurlijk.
Oud 16 januari 2011, 00:46   #37
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1. Alabama, 2. Alaska, 3. Arizona, 4. Arkansas 5. Colorado 6. California, 7. Connecticut, 8. Delaware, 9. Florida, 10. Georgia, 11. Hawaii, 12. Illinois, 13. Indiana, 14. Idaho, 15. Iowa, 16. Kentucky, 17. Kansas, 18. Louisiana, 19. Massachusetts, 20. Maryland, 21. Mississippi, 22. Maine, 23. Missouri, 24. Michigan 25. Minnesota, 26. Montana, 27. New Jersey, 28. New York, 29. North Carolina 30. New Hampshire, 31. Nevada, 32. Nebraska, 33. North Dakota 34. New Mexico, 35. Oklahoma, 36. Ohio, 37. Oregon, 38. Pennsylvania, 39. Puerto Rico. 40. Rhode Island 41. South Carolina, 42. South Dakota, 43. Tennessee, 44. Texas, 45. Utah, 46. Virginia, 47. Vermont, 48. Wisconsin, 49. West Virginia, 50. Washington, 51. Wyoming, 52. Washington DC
EDIT: There are only 50 stars on the flag - count them. The last was added in 1960. Of the 'states' listed here, the two not represented by stars are 39.Puerto Rico, and 52.Washington DC. These are not states, but are often listed with the states as being 'jurisdictions'.
http://wiki.answers.com/Q/What_are_t...ed_on_the_flag

Read more: http://wiki.answers.com/Q/What_are_t...#ixzz1B9NUAb8g

Er zijn dus wel degelijk slechts 50 staten.

Puerto Rico en Washington DC heb geen stemgerechtigde vertegenwoordiging in het Huis of de Senaat.

Laatst gewijzigd door lombas : 16 januari 2011 om 00:46.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2011, 00:47   #38
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
De EU is stilaan net zo'n unie als de VS aan het worden.

Voor de ene is die "Europese identiteit" een markt en voor jou een muur. Ik zie geen wezenlijk verschil. Barbarij is barbarij.
Wat is er slecht aan een muur ? Men bouwt toch overal muren ? De muur van Hadrien, in Schotland, de muur van China, nu een muur tussen Griekenland en Turkije, tussen de USA en Mexico, tussen Joden en Palestijnen...Dat is gewoon om ongewenste gasten buiten te houden...
Net zoals jij s'nacht de deur dicht doet vooraleer in je bed te kruipen : om anderen te beletten bij jou binnen te komen zonder dat je er achter gevraagd hebt.
Oud 16 januari 2011, 00:51   #39
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Er zijn dus wel degelijk slechts 50 staten.

Puerto Rico en Washington DC heb geen stemgerechtigde vertegenwoordiging in het Huis of de Senaat.
Als je wil. Maar daar ging de discussie dus niet over, hé. Het zal me worst wezen of er 50 of 52 staten zijn in de USA. So what ?
Oud 16 januari 2011, 00:53   #40
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je wil. Maar daar ging de discussie dus niet over, hé. Het zal me worst wezen of er 50 of 52 staten zijn in de USA. So what ?
Hey, mij zal het ook worst wezen, maar jij koos ervoor het aantal expliciet te vermelden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be