Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 7 januari 2011, 08:44   #21
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
De Vlaming is het juk beu en dat dit niet goedschiks wordt aanvaard door onze Franstalige meesters is niet meer dan normaal.
I, for one, welcome our new political overlords !
HIER
zonbron is offline  
Oud 7 januari 2011, 08:57   #22
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
welk kleur moet u hebben om bij de VRT en RTBF te geraken.....

Kijk maar naar gisteren. Toen de VRT over Bart DWV zie : " hij wil niet naar de nieuwsstudio komen, maar zit vanavond wel in de slimste mens".Iedereen weet dat de slimste mens vooropgenomen is.
Maar de VRT wilde even natrappen omdat VDLTT mislukt was.
Niet alleen gisteren. Deze morgen op Radio één was het opnieuw van dat. Vooral van de kant van coryfee Marc Van de Looverbosch. Hij kreeg gelukkig lik op stuk, deze maal van Luc De Bruycker en Karel Van Eetveld. En natuurlijk, andermaal dezelfde taktiek: een scherpe vraag stellen en onmiddellijk daarna het antwoord van de genodigde brutaal onderbreken, steeds maar opnieuw. Net dezelfde werkwijze die gisteren op TV één ook gedemonstreerd werd door Cobra Cools. Maar, daar waar Wouter Beke gisteren véél te braaf was in zijn replieken, was dat deze morgen op de radio niet het geval met De Bruycker en Van Eetveld.

Op ondubbelzinnige wijze hebben we gisteren en deze morgen weeral eens een duidelijk beeld gekregen van wat de V.R.T. eigenlijk is. Dit is geen objectieve nieuwsgaarder en zeker geen genuanceerde commentator. Neen, de V.R.T. is een politieke partij. Het logo van deze partij is L.B.M.P.. Dit staat voor Links Belgicistische Media Partij.

Laatst gewijzigd door quercus : 7 januari 2011 om 09:11.
quercus is offline  
Oud 7 januari 2011, 09:03   #23
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Waarom het toch zover zoeken:

wat zei hij vandaag: "het is ongehoord: eerst voorwaarden stellen vooraleer te gaan onderhandelen"

Wat zei hij 6 maanden geleden: "eerst deze 11 regeld aannemen, of we beginnen er niet aan"

Het kan verkeren... vooral wanneer journalisten zo kort van geheugen zijn dat ze hem dat niet onder de neus duwen.
Erger nog, als Elio de Ripo zegt dat hij nooit exclusieven heeft gehad tegenover de Liberalen is er niemand die zich schijnt te herinneren dat hij dat systematisch afwees. Zijn de journalisten van de Belgische Pers in Vlaanderen dan echt allemaal dement?
fonne is offline  
Oud 7 januari 2011, 09:07   #24
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
uit een artikel uit La Libre:

bron: http://www.lalibre.be/actu/elections...-liberaux.html

maw, het is aan CD&V en N-VA om een stap richting de Franstaligen te zetten, want zij hebben al genoeg toegegeven, lees de nota is te Vlaams.
Voor 4 miljard Euro, zoals Kris Peeters voorhield, mag je al eens een klein stapje zetten richting een beter werkend België. Want dat is het grote probleem: elk Vlaams voorstel om België beter te laten werken is voor de Franstaligen een grote opoffering.
fonne is offline  
Oud 7 januari 2011, 09:22   #25
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
terzake gezien deze avond? Dewever heeft et er speciaal over gehad... was wel grappig om kathleen haar gezicht te zien
Het viel me danig tegen. Als je het mij vraagt is dien dame behoorlijk gekleurd in haar journalistiek.

Ze likte bijkans Magnette zijn voeten, maar naar Beke werd niet eens geluisterd. Daar bleef ze maar drammen dat hij de zwarte piet had.

mij verbaasde het, ik had van een Terzake toch meer evenwichtigheid verwacht.
Hollander is offline  
Oud 7 januari 2011, 10:32   #26
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Het viel me danig tegen. Als je het mij vraagt is dien dame behoorlijk gekleurd in haar journalistiek.

Ze likte bijkans Magnette zijn voeten, maar naar Beke werd niet eens geluisterd. Daar bleef ze maar drammen dat hij de zwarte piet had.

Mevrouw Cools heeft moeite met haar taak als journaliste. Ze gaat niet voor informatie maar voor "inkleuring". En als de kleur die haar wordt voorgeschoteld haar niet zint, overschildert zij die gewoon weer met haar kleurtje. Zelfs Lieven Verstraeten deed dat beter door er "la sainte" Caroline de dag voordien op te wijzen dat CD&V toch wel inhoudelijke opmerkingen had...
den ambetantsten is offline  
Oud 7 januari 2011, 10:54   #27
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Erger nog, als Elio de Ripo zegt dat hij nooit exclusieven heeft gehad tegenover de Liberalen is er niemand die zich schijnt te herinneren dat hij dat systematisch afwees. Zijn de journalisten van de Belgische Pers in Vlaanderen dan echt allemaal dement?
Hij kreeg die opmerking toch? Maar hij loog er eerst gewoon om, daarna gaf hij een beetje toe, maar de leugens waren nogal duidelijk van zijn gelaat af te lezen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 7 januari 2011, 11:05   #28
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Meesterlijk uitgedrukt.
Ik zie dat vooral doelgericht. Als we deze analyse accepteren en herkennen, dan bekijken we de politieke gebeurtenissen - en de manier van optreden van vele Franstalige politici - op een andere manier, kunnen we er anders mee omgaan en, bijvoorbeeld, in plaats van ons al weer eens boos te maken en gekrenkt te voelen, er op anticiperen.

Wij ook moeten onze toon veranderen, want wij spreken en reageren nog te vaak als de gekrenkte slaaf. En de meester herkent die toon! Imho moeten wij leren spreken als de goede huisvader, die met liefde en strengheid zijn moeilijk kindje op het goede pad probeert te houden.
Oud 7 januari 2011, 11:12   #29
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht

Meneer Hollander, u bent degene die het altijd over "Belgen" heeft als u ons, inwoners van de Nederlandstalige Zuidelijke Nederlanden, bedoelt.

Misschien is dit inzichtmoment een goede gelegenheid om u even op iets te wijzen. "Belgen", dat zijn de mensen waarover u het hierboven heeft. De anderen die u met die term aanduidt zijn Vlamingen.

Om helemaal duidelijk te zijn: het is helemaal niet verbazend dat pakweg Terzake zo pathetisch agressief optreedt tegen eenieder die niet buigt voor de Franstaligen, het is gewoon Belgisch.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 7 januari 2011 om 11:13.
E. Gidius is offline  
Oud 7 januari 2011, 12:49   #30
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Meneer Hollander, u bent degene die het altijd over "Belgen" heeft als u ons, inwoners van de Nederlandstalige Zuidelijke Nederlanden, bedoelt.

Misschien is dit inzichtmoment een goede gelegenheid om u even op iets te wijzen. "Belgen", dat zijn de mensen waarover u het hierboven heeft. De anderen die u met die term aanduidt zijn Vlamingen.

Om helemaal duidelijk te zijn: het is helemaal niet verbazend dat pakweg Terzake zo pathetisch agressief optreedt tegen eenieder die niet buigt voor de Franstaligen, het is gewoon Belgisch.
Dat is een kwalijke gewoonte bij veel van onze Nederlandse broers. In feite bedoelen zij meestal "Vlamingen", maar die notie "Belg" is sedert 1830 hardnekkig bij hen blijven hangen.
Oud 7 januari 2011, 13:24   #31
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Gewoon zwaar uitlachen,
Eigenlijk het enige wat we moeten, ook op het taalterrein in de Rand. Vriendelijk en verwelkomend zijn naar nieuwkomers toe en lachen en negeren met de moedwillige niet-aanpassers of met diegenen die zich superieur wanen.
Burry is offline  
Oud 8 januari 2011, 09:37   #32
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
terzake gezien deze avond? Dewever heeft et er speciaal over gehad... was wel grappig om kathleen haar gezicht te zien
Ik had het ook gezien. En terecht. Bart DWV had groot gelijk met zijn "recht op antwoord" Het is zeker niet neutraal van de VRT om te zeggen dat Dewever meedoet aan de slimste mens ter wereld en niet naar de studio kwam.

De journalist wist erg goed dat "de slimste mens" vooropgenomen was terwijl VDLT nog bezig was met zijn nota.
Spijtig dat met mijn en uw belastings geld, wij geen objectieve berichtgeveing krijgen van de VRT. Maar eerder gefrustreerde journalisten die natrappen met verkeerde info naar politiekers die hun gedacht niet delen .En zelfs niet laten uitspreken, als het antwoord niet volgens hun overtuiging is.

Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 8 januari 2011 om 09:54.
MORPHEUS is offline  
Oud 8 januari 2011, 09:43   #33
MORPHEUS
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U bedoelt wellicht "Zion" i.p.v. "Syon" in uw onderschrift ?
is afhankelijk in welke geschriften u kijkt. Mijn dochter heeft unief gedaan geschiedenis te Gent. Zo moet zowel u als ik gelijk geven. Ook Sion wordt gebruikt.

Is het nu Paris of Parijs ?
Ik zal voor u mijn opschrift aanpassen naar Zion.

Alvast prettig weekend. Ik ga straks wat in mijn serre zitten ipv van op dit fora

-----------------------------------
Vlucht uit Babel!
Daarna werd Gods volk bevolen uit Babel te vluchten en terug naar Sion te gaan. Dit had een letterlijke en een profetische betekenis. Na 70 jaar ballingschap mochten de Israëlieten in letterlijke zin terug naar Jeruzalem keren. Dit was op voorwaarde dat zij zich van hun afgoderij bekeerden om te Jeruzalem de ware godsdienst te herstellen. Nadien is er zo goed als geen afgoderij onder de Joden meer!

Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 8 januari 2011 om 10:01.
MORPHEUS is offline  
Oud 8 januari 2011, 09:47   #34
MORPHEUS
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
jep, daar komt het op neer.

wie ziet het verschil???

CD&V: we moeten aanpassingen doen maar willen verder onderhandelen.

PS: we willen verder onderhandelen maar er moeten aanpassingen komen.

Maar toch is CD&V degene die het overleg heeft opgeblazen????
Cd&V heeft voor haar beurt gesproken. Had Cd&v hetzelfde gezegd als de andere partijen, ja maar.

Dan had Johan het niet zien zitten en gezegd hebben : "het is te vroeg om nu de finale in te zetten en aan tafel te zitten. We moeten het kader nog wat aanpassen".
Oud 8 januari 2011, 09:52   #35
MORPHEUS
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is een kwalijke gewoonte bij veel van onze Nederlandse broers. In feite bedoelen zij meestal "Vlamingen", maar die notie "Belg" is sedert 1830 hardnekkig bij hen blijven hangen.
en wij zeggen op onze beurt Hollanders
Oud 8 januari 2011, 10:41   #36
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
welk kleur moet u hebben om bij de VRT en RTBF te geraken.....

Kijk maar naar gisteren. Toen de VRT over Bart DWV zie : " hij wil niet naar de nieuwsstudio komen, maar zit vanavond wel in de slimste mens".

Iedereen weet dat de slimste mens vooropgenomen is.
Maar de VRT wilde even natrappen omdat VDLTT mislukt was.
Je moet niet stellen dat een journalist zich alles kan en mag permitteren.
Herinnert U eich Daniël Buyle nog ? Die was snel buiten en gecensureerd......

Laatst gewijzigd door Henri1 : 8 januari 2011 om 10:42.
Henri1 is offline  
Oud 8 januari 2011, 12:27   #37
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Niet alleen gisteren. Deze morgen op Radio één was het opnieuw van dat. Vooral van de kant van coryfee Marc Van de Looverbosch. Hij kreeg gelukkig lik op stuk, deze maal van Luc De Bruycker en Karel Van Eetveld. En natuurlijk, andermaal dezelfde taktiek: een scherpe vraag stellen en onmiddellijk daarna het antwoord van de genodigde brutaal onderbreken, steeds maar opnieuw. Net dezelfde werkwijze die gisteren op TV één ook gedemonstreerd werd door Cobra Cools. Maar, daar waar Wouter Beke gisteren véél te braaf was in zijn replieken, was dat deze morgen op de radio niet het geval met De Bruycker en Van Eetveld.

Op ondubbelzinnige wijze hebben we gisteren en deze morgen weeral eens een duidelijk beeld gekregen van wat de V.R.T. eigenlijk is. Dit is geen objectieve nieuwsgaarder en zeker geen genuanceerde commentator. Neen, de V.R.T. is een politieke partij. Het logo van deze partij is L.B.M.P.. Dit staat voor Links Belgicistische Media Partij.

Wacht maar tot BDW in de federale regering zit (als dat nog mogelijk is tenminste), ze gaan mogen besparen tot ze blauw zijn

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 8 januari 2011 om 12:27.
Europese Vlaming is offline  
Oud 8 januari 2011, 14:26   #38
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming Bekijk bericht
Wacht maar tot BDW in de federale regering zit (als dat nog mogelijk is tenminste), ze gaan mogen besparen tot ze blauw zijn
Ik was van mening dat de VRT onder Vlaamse bevoegdheid valt (Geert Bougeois)? Niet dan?
Oud 8 januari 2011, 14:28   #39
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Je moet niet stellen dat een journalist zich alles kan en mag permitteren.
Herinnert U eich Daniël Buyle nog ? Die was snel buiten en gecensureerd......
uiteraard.
die stelde verkeerde vragen aan de sloef van het heilig paterke in Laken
born2bewild is offline  
Oud 8 januari 2011, 15:34   #40
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik claim goed te weten wanneer ik het onderscheid moet maken. Soms gebruik ik het met een knipoog, soms als reactie op een onwetende zuiderbuur die mijn Brabantse landgenoten Hollanders noemt en soms is het bedoeld als belediging, al naar gelang de ontvanger daar open voor staat. Sommige ontvangers zijn eerder gevoelig voor het predikaat 'Vlaming'.

Los daarvan is het etiket 'Belg' zuiver beschouwd gewoon 100% juist, los van de connotatie die het bij sommigen heeft in deze politieke context.
Hollander is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be