![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Olie telt trouwens slechts voor 40 % van de energiebehoefte. Aardgas en steenkool samen voor 50 %. Daarbij komt dat de productie van synthetische olie is net begonnen, en die technologie wordt steeds beter. Kijk, er is een nood aan alternatieve, hernieuwbare energie, akkoord. Maar fabeltjes en apocalyptische doemscenarios ophangen om dat erdoor te drukken is machiavellistisch, en eens dat onvermijdelijk doorprikt raakt helpt het die zaak geen zier vooruit, integendeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom is een platform zetten goedkoper dan Arabische olie? Omdat die hun olie opraakt. Net zoals de olie in Mexico opraakt, net zoals die van Rusland opraken.
En dat platform in de Mexicaanse Golf was ook maar goedkoop omdat oliemultinationals de echte kosten niet moeten betalen. In ontkenning leven helpt ons geen zier vooruit, integendeel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Olie gaat niet alleen om energie, maar ook om plastiek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Staatssecretaris
|
![]() Neen, dat is goedkoper omdat je op die manier je alle basisgrondstoffen voor de kostpijs van je investering verwerft. En niet afhankelijk bent van prijsschommelingen ervoor.
En gemakkelijker omdat je je hele productieproces van begin tot einde in house hebt. Natuurlijk gaat het ook om plastiek. Daar refereerde ik ook naar in een vorige post. Maar je verhaal over reserves klopt niet, hoewel je bezorgdheid om ze zoveel mogelijk te behouden zeker wel een plaats heeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() hoe vlugger de bunker c op is hoe beter voor onze werkgelegenheid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Dershowitz is een ultra zionist. Sta me toe vervolgens dit te quoteren en u zal begrijpen waarom ik minstens bedenkingen heb:
Citaat:
Wikileaks to release Israel documents in six months Laatst gewijzigd door straddle : 16 februari 2011 om 22:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
edit : Ik vind de bron echter weinig gelofwaardig.
De mogelijkheid om zelf oorlogsmisdaden te kunnen plegen vervalt niet door de vijand 'terroristen' te noemen, en ook niet als het terroristen zijn. Laatst gewijzigd door atmosphere : 16 februari 2011 om 23:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de gemiddelde chinees straks net zo veel olie nodig heeft als de gemiddelde amerikaan , dan zal de prijs omhoog gaan door hogere productie kosten en later door schaarste.
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Even googelen op ''zionist dershowitz'' en je kan uitkiezen welke bron je wilt. ![]() . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De storm in het glas water is gaan liggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We hopen op snelle vooruitgang. De 'schaarste' komt er dus nooit. En de prijzen zullen vroeg of laat weer gaan dalen. De hardroepers hebben hun huiswerk niet goed gedaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zou ook liever iets anders zien dan aardolie, maar ik ben er absoluut niet voor om in het wilde weg met alternatieven te beginnen die letterlijk op niks trekken en alleen wat in zwang komen omdat ze zwaar gesubsidieerd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men zal moeten investeren in alternatieven, gebeurd nu nog weinig.
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() De Bank Of America hype dat een openbaring zou zijn wordt nu afgedaan als een vergissing, er zou niets belangrijk gevonden zijn. Hoeveel zou men daarvoor gekregen hebben? En waarom worden ze dan toch niet gepubliceerd? Net zoals de inurance file dat o zo belangrijke info zou bevaten?
Waar is de transparantie? Het heeft veel weg van een of ander intelligentie bureau persoonlijk propaganda media outlet, dat heel gericht en gefilterd lekken "lekt". Nu er onrust in het Midden Oosten is, wordt eerst daar de aandacht op gevestigd, lijkt me. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar binnen de olieindustrie was dat eigenlijk al lang geweten. Wikileaks verteld ook hier weer eens niks nieuws...
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Moest ik in Iran wonen zou ik sparen voor een schop om een schuilkelder te graven. Laatst gewijzigd door filosoof : 17 februari 2011 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |