![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik stel mij maar de vraag over iedereen goed beseft waar die organisaties voor staan en of er al dan niet een gevaar van uitgaat. Je antwoordt ook niet op mijn vragen. Omdat je niet geïnteresseerd bent welke strekking ze vertegenwoordigen en je alleen je zondag in gezelschap wil doorbrengen? Ik weet het niet. Door naar zulke bijeenkomsten te gaan bestaat de kans dat je passief wordt en de leiding van je leven aan anderen overlaat. Ik spreek hier in het algemeen en ik heb jou niet in het vizier. Maar men laat JVI zijn gang gaan, en men houdt hen misschien onopvallend in het oog. Allemaal mogelijk. Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat ik vrede nastreef en dat ik in de Koran een middel heb gevonden om vrede tussen alle mensen te bereiken. Door ze in hun waarde te laten, niet te betuttelen, zeker niet te dwingen en meningsverschillen aan God over te laten. Ik vind het vervelend dat er broeders zijn die dat streven naar vrede kapot willen maken en hun eigens broeders en zusters voor kafir en munafiq uitschelden. Als God had gewild hadden we allemaal tot 1 godsdienst behoort maar Hij wil dit niet. Wij moeten slechts wedijveren in goed werken en geduld hebben. Wij hoeven niets in Zijn Plaats te doen behalve de Aarde beheren als een goede huisvader want wij zijn er allemaal verantwoordelijk voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Verklaar ? ik ben even niet mee.
Ik geef toe dat ik je in eerste instantie wat verkeerd beoordeeld heb Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 10 januari 2011 om 23:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Wat te doen met mensen die blind zijn, blind door de haat in hun harten? Zelfkritiek is weinigen gegeven maar wel het begin van beterschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Die haat neemt de hoogste vlucht in Europa. Het radicalisme schiet hier wortel omdat het kan en zelfs bescherming geniet. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Het is d�*t waar we moeten leren mee leven volgens de univ-professoren. Leren leven met het risico dat er op een dag iets ontploft. Dat hier of daar stoppen doorslaan. We zijn het te goed gewoon geweest, we moeten terug leren omgaan met angst en terug leren relativeren, fatalist worden. Daarna zullen we er iets aan doen. Nu is het politiek niet opportuun. Voor mij niet gelaten. Zeg dat ook eens tegen een moeder die 's morgens haar kroost naar school brengt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Voor zulke vragen moet je in het subforum Godsdienst en levensovertuiging zijn. Hier gaat het over Wahabisten.
Interessant topic overigens. Het steunen van radicale minderheidsgroepen om concurrerende imperia onderuit te halen schijnt een veel gebruikte techniek te zijn van koloniale/imperiale machten. Ik zie gelijkenissen met de steun die de VS en de Saudi's aan de taliban hebben geleverd in Afghanistan ten tijde van de Sovjet-invasie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Ganzenbordfan : 11 januari 2011 om 06:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
De ziekte van de islam is de islam. Mensen moeten niet 5x per dag op hun knieën gaan zitten en met handen en hoofd op de grond en wat woorden prevelen om een idee te vereren. Zolang ze dat doen zijn ze vatbaar voor allerlei fictie. En dit geloof indoctrineren bij kinderen zou strafbaar moeten zijn. Waarom wel alcohol en tabak verbieden en niet de weerzinwekkende drug van de islam? Weg ermee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() @Ganzenbordfan
En wat heb je geleerd over bidden in de Donald Duck? |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik heb nooit lessen genomen. Ik heb alleen vragen gesteld als ik die had. Ik heb op die vragen nooit antwoorden gekregen. Ik heb de antwoorden na jaren zelf gevonden. Momenteel lees ik : The Criminals of Islam. Een zéér controversieel boek maar waarin nu net de bevestiging staat van wat ik na jaren zelfstudie ook heb gevonden. Het is aangenaam om zoiets te kunnen lezen. Het maakt je minder eenzaam en het maakt je nog sterker. De grootste "geleerden" van de islam blijken gepatenteerde leugenaars te zijn. Ik heb dit intuïtief aangevoeld. Al jaren strijd ik tegen de "geleerden" die pas geleerden zijn als ze de waarheid willen vinden en ze zo dicht mogelijk benaderen . Slechts enkelen komen in aanmerking om geleerde te worden genoemd. De "valse geleerden" zijn de oorzaak dat de islam niet is wat het zou moeten zijn: een godsdienst. Zij maken er een imperialistische ideologie van en een machtsmiddel om het eigen volk te domineren en anderen als het even kan. Omdat deze ideologie en machtsmiddelen verschillen zijn het in de eerste plaats de eigen moslims die er slachtoffer van worden. De haat die opgewekt wordt in de harten kan de onderlinge strijd pas overstijgen als er gefocust kan worden op een gemeenschappelijke vijand: Israël in de eerste plaats (want haalbaar in hun ogen) en de anderen zoals "Het Westen" dat Israël schijnbaar steunt (moeilijker haalbaar) en wat bijgevolg tot frustratie leidt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Piero : 11 januari 2011 om 13:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Je gaat erop vooruit. Dit moet één van je weinige berichten in dit subforum zijn die niet bestaan uit gezeur over moslims.
Laatst gewijzigd door Ganzenbordfan : 11 januari 2011 om 13:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |