Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2011, 14:30   #21
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Meelwormen, prima, valt vast goede macaroni van te maken. Doe ik er wel nog wat gehakt, ham of spekjes door voor de smaak hoor. [/hoe het niet moet]
Oud 10 januari 2011, 14:35   #22
abou Anis
Minister-President

Standaard

Overigens: http://www.sixwise.com/newsletters/0..._your_food.htm
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2011, 14:38   #23
abou Anis
Minister-President

Standaard

De discussie blijkt trouwens veel ouder dan velen onder ons zouden vermoeden: http://bugsandbeasts.com/whynoteatinsects/
Oud 10 januari 2011, 15:16   #24
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

De simpele oplossing is de "insectenproteïne" in een hamburgervorm persen. Als de vegetariërs het wel willen met groenten en zwammen, waarom dan geen "Sprinkhaanburger?"

Marketting heeft het hier simpeler, "gemaakt van puur dierlijke proteïnen"
Oud 10 januari 2011, 15:27   #25
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caligula Bekijk bericht
Ik zal het vb geven, jij volgt?

Dat vind ik dan weer dat jij dat moet.
ha, kijk volgens mij is het zo moeilijk niet, want je ziet het dikwijls doen in die reality programma's, en wetende dat een pak mensen in afrika en zuid amerika insecten eten...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2011, 15:29   #26
Caligula
Banneling

Standaard

Maak uw zinnen eens wat kleiner BP
Reality prg's?
Wie kijkt daar nu naar.

Vroeger panikeerde men in Afrika bij een sprinkhanenplaag en spoot ze allemaal plat met het
zo gezonde DT.
Nu vangt en verkoopt men ze op de markt, geroosterd.
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2011, 15:30   #27
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nu kijk snodaart algore
http://www.demorgen.be/dm/nl/5397/Mi...lm-Vlees.dhtml

hij vergat zelfs te vermelden dat je beter geen vlees eet...

een voorbeeld van een groene jongen, met 2 SUV's voor de deur, een riante villa waar je 12 pleeggezinnen kunt in opbergen, en uiteraard eerste klasse carnivoor.

het gaat mij meer over het feit, als morgen een groene jongen 1 jaartje kan leven zonder auto, zonder verwarming, en zonder vlees en er inderdaad nog gezonder van wordt en beter kan werken, en meer geld verdient bij wijze van spreken als gradatiemeter van succes, dan wil ik wel zijn voorbeeld volgen.
Oud 10 januari 2011, 15:43   #28
abou Anis
Minister-President

Standaard

Je hoeft helemaal niet te leven zonder auto, zonder verwarming, zonder vlees, ... om 'een groene' te zijn. Net zomin is iedereen die leeft zonder auto, zonder verwarming, zonder vlees, ... daarom een groene jongen.
Of zitten we in het subforum 'karikaturen en simplismen'?
Oud 10 januari 2011, 15:54   #29
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Nu kijk snodaart algore
http://www.demorgen.be/dm/nl/5397/Mi...lm-Vlees.dhtml

hij vergat zelfs te vermelden dat je beter geen vlees eet...

een voorbeeld van een groene jongen, met 2 SUV's voor de deur, een riante villa waar je 12 pleeggezinnen kunt in opbergen,
en uiteraard eerste klasse carnivoor.

het gaat mij meer over het feit, als morgen een groene jongen 1 jaartje kan leven zonder auto,
zonder verwarming, en zonder vlees en er inderdaad nog gezonder van wordt en beter kan werken,
en meer geld verdient bij wijze van spreken als gradatiemeter van succes, dan wil ik wel zijn voorbeeld volgen.
Wat snap je niet aan kleiner zinnen?
Oh ja, of "komma" of "en"

Jij leeft in een vorig decennia? Dat nieuws is al bekend van toen zijn film uitkwam

Hoe lees jij trouwens? Zonnepanelen? Elec car? Zuinig met energie?

Laatst gewijzigd door Caligula : 10 januari 2011 om 15:57.
Oud 10 januari 2011, 16:10   #30
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Je hoeft helemaal niet te leven zonder auto, zonder verwarming, zonder vlees, ... om 'een groene' te zijn. Net zomin is iedereen die leeft zonder auto, zonder verwarming, zonder vlees, ... daarom een groene jongen.
Of zitten we in het subforum 'karikaturen en simplismen'?
kijk, je moet maar een beetje doorredeneren op de 'propaganda' van groen, en je krijgt die caricatuur hoor.

een windmoleneconomie, is een economie die werkt als de wind blaast en stopt met werken als het niet waait. Concreet werk je 30% van de tijd, en vooral 'savonds.

een biogaseconomie, is een economie die werkt op stront, en van stront probeert nog iets te maken die zogezegd waardevol is, alhoewel mij volkswijsheid geleerd heeft dat een stront een stront blijft??? maar enfi wie heeft er gelijk. Nu dankzij de groene Vlaremnormen is het moelijker voor een varkensboer om een biogasinstallatie te zetten die de stront opkuist dan een varkensstal die meer stront maakt die ze mogen injecteren in de grond ? Weet je was het mest actie plan een mest biogas plan geweest, hoeveel verder gingen we niet staan in de groene economie ? En aleluja, ipv een groeieconomie een versmachtingseconomie, vlarmenormen die zodanig streng zijn dat iedereen zijn saneringskosten afwentelt op dezelfde overheid die de regels uitvindt...

een zonneeconomie, is eentje met 3% return on investment, of eentje waarmee je zelfs de huidige inflatie niet klopt. Dat is een investering die je best niet doet zuiver economisch geredeneerd, maar kom ik heb er ook liggen omdat het dankzij de subsidies opbrengt. Je verbruikt minder energie als economie, en dat kan tellen.... als de zon schijnt mogen we werken... alé kom ik mag al 2 keer werken ze. savonds als het waait en als ze de zon schijnt.

een verpakkingsloze maatschappij, dat kan ik mij alsnog niet inbeelden: alles in bulk, alles zonder verpakking, want dat was het afvalprobleem, niet de inhoud maar de verpakking was de vervuiler. Waarom het zakje niet C2C cradle to cradle moest zijn, maar weldegelijk verbannen worden is mij nog altijd vreemd. Niet de palmolie en transvetzuren, en de suikers in de voeding zijn de boeman, maar wel de verpakking die moet getaxeerd worden. Hopla, de verpakkingen zijn getaxeerd, en het maakt geen zak verschil, iedereen blijft flessenwater kopen, iedereen blijft cola's kopen, iedereen blijft vlees eten, iedereen blijft zich volproppen met het spotgoedkope en masse geproduceerde aldi-junk food...

en dan de mobiliteit: altijd weer diezelfde redenering, geen autostrades, geen wegen, geen auto's gebruiken, dus een maatschappij die stilstaat. Ja de CO2 vrije maatschappij moet zeker stilstaan. Geen enkele brandstof tot nog toe, tenzij kernenergie, die CO2 vrij is, dus je moet gewoon stilstaan. En voila de cirkel is rond. We hebben mobiliteit afgeschaft, het voedsel massaproductie afgeschaft, de energiebronnen die helpen ons voedsel, consumptiegoederen produceren drooggelegd, peperduur gemaakt en weggeregelmenteerd. Wat blijft er nog over ? Een knuffelmaatschappij zonder middelen, een groene maatschappij die teert op de resten van de niet groene maatschappij en eindeloos de restjes probeert te recycleren.
Oud 10 januari 2011, 16:54   #31
Caligula
Banneling

Standaard

neen dan is alles in 2 zelf 3 verpakkingen beter.
En na de33 cl, de 25cl flesjes, waarom niet verpakt per slok?
Oud 10 januari 2011, 17:06   #32
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Als we nou eens beginnen met voor de volgende forummeeting een pizza frutti di terra te maken, met wormen, maden, sprinkhanen en mieren. Is dat geen stap in de goede richting?
Oud 10 januari 2011, 17:12   #33
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Als we nou eens beginnen met voor de volgende forummeeting een pizza frutti di terra te maken, met wormen, maden, sprinkhanen en mieren. Is dat geen stap in de goede richting?
schrap de mieren (of het moeten honingmieren zijn) and I'm in.
Oud 10 januari 2011, 21:42   #34
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De simpele oplossing is de "insectenproteïne" in een hamburgervorm persen. Als de vegetariërs het wel willen met groenten en zwammen, waarom dan geen "Sprinkhaanburger?"

Marketting heeft het hier simpeler, "gemaakt van puur dierlijke proteïnen"
Oké maddox, dat is al een oplossing voor:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
bah
Voorts
Citaat:
Dat gezegd hebbende: het grote probleem van insecten is dat je een manier moet vinden om ze efficiënt te kweken.
Is dat zo? En moet je ze wel kweken, kan je in eerste instantie niet gewoon jagen?
De sprinhaneplagen zou je bijvoorbeeld goed kunnen gebruiken om die beesten te vangen, ze te conserveren en te verwerken in producten.

Waarom dat nog niet gebeurt? Een reden kan zijn dat de meeste technologie meestal niet wordt ontwikkeld om te worden gebruikt in 'ontwikkelingslanden', waar de meeste sprinkhanen voorkomen.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2011, 22:06   #35
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
De sprinhaneplagen zou je bijvoorbeeld goed kunnen gebruiken om die beesten te vangen, ze te conserveren en te verwerken in producten.

Waarom dat nog niet gebeurt? Een reden kan zijn dat de meeste technologie meestal niet wordt ontwikkeld om te worden gebruikt in 'ontwikkelingslanden', waar de meeste sprinkhanen voorkomen.
Ik quote mezelf even

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caligula Bekijk bericht
Vroeger panikeerde men in Afrika bij een sprinkhanenplaag en spoot ze allemaal plat met het zo gezonde DDT.
Nu vangt en verkoopt men ze op de markt, geroosterd.
Oud 10 januari 2011, 22:33   #36
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
http://www.sciencedaily.com/releases...0107083737.htm

voila, het moest ervan komen, insecten eten is beter voor het milieu

ken je gasten van GROEN die dat effectief doen? of zijn dat salon-groene waarvoor we kunnen kiezen ?
Ik heb ergens een mierenhoop in mijn tuin.

Kom groene jongens, kom maar eten.
Oud 11 januari 2011, 11:08   #37
brufon
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Heb zelf van het weekend slakken op (buikpotigen), vond die smakelijker dan gefrituurde sprinkhanen, die erg smakeloos zijn.
geroosterde sprinkhanen zijn stukken beter, met wat chocolade en amandelen, "beestige pralines"
brufon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 11:41   #38
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat heeft het geciteerde artikel met Groen! te maken?

Overigens is dit al redelijk oud nieuws hoor. Maar goed dat er een nieuwe studie is die het nog eens bevestigd.
Het is ook gezonder dan vlees eten. Normaal ook, als we naar onze dichtste verwanten in het dierenrijk kijken:

-Chimpansees eten vrijwel nooit vlees, al komt het voor; wel vruchten en bladeren met de insecten die daarop zitten.
-Gorilla's eten alleen deze vruchten en bladeren met insecten.

De mens heeft moeten leren koken en braden om meer vlees te kunnen eten, maar is nog niet ver van deze andere primaten weggeëvolueerd. Wij zijn nog steeds niet goed aan een hoge vleesconsumptie aangepast, en kunnen beter onze consumptie aan ons lichaam aanpassen.

Zeker mensen van bloedgroep A doen er goed aan, vlees te mijden als de pest. Insecten maken zeker deel uit van een verstandig alternatief.
Oud 11 januari 2011, 11:48   #39
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar ben ik mee akkoord. Ik vind zelfs dat we dat best allemaal zouden doen. Maar ik ben er ook vrij zeker van dat ik stevig zal kokhalzen de eerste keer dat ik bewust eender welk insect naar binnen moet werken.
Zou je niet kokhalzen als je een hap uit een levende koe of een levend varken moest nemen? Of uit pas geslachte kippen of schapen?

Al bij al vind ik insecten minder walgelijk, en als ze eenmaal zijn bereid, zoals de hierboven genoemde garnalen, of gewoon zoals het biefstuk of de worst op uw bord, denk ik niet dat we er nog van zullen kokhalzen. Maar ja, niet iedereen zal onder die "we" gaan vallen, en er zal ook wel wat tijd over heengaan.
Oud 11 januari 2011, 12:47   #40
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Het is ook gezonder dan vlees eten. Normaal ook, als we naar onze dichtste verwanten in het dierenrijk kijken:

-Chimpansees eten vrijwel nooit vlees, al komt het voor; wel vruchten en bladeren met de insecten die daarop zitten.
-Gorilla's eten alleen deze vruchten en bladeren met insecten.

De mens heeft moeten leren koken en braden om meer vlees te kunnen eten, maar is nog niet ver van deze andere primaten weggeëvolueerd. Wij zijn nog steeds niet goed aan een hoge vleesconsumptie aangepast, en kunnen beter onze consumptie aan ons lichaam aanpassen.

Zeker mensen van bloedgroep A doen er goed aan, vlees te mijden als de pest. Insecten maken zeker deel uit van een verstandig alternatief.
Preken werkt averechts.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be