Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2011, 23:25   #21
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ook niet slecht.

Maar ik denk dat rondhollende senioren zich de moeite niet doen zo´n seniorenkaart te gaan halen op de verkeersdienst en die in de auto te laten ´rondslingeren´.

En ik denk niet dat rondhollende senioren (zijn ook al wat verstrooider ) het riskeren extra 25 euro te betalen als ze vergeten hun seniorenkaart achter hun voorruit te leggen op zo´n bevoorrechte betaalde parking.

Dan nog liever geen seniorenkaart en parkeren waar de jongere mensen staan en helemaal geen kaartverplichting.
dat gelooft ge nu toch zelf niet??
allez jong, meer kans op een parkeerplaats dichtbij waar ge moet zijn. en ge moet die maar 1 keer gaan afhalen. Weet ge weer wat gedaan, het pensioen is immers een beetje saai.
ken er zo'n paar die uit pure verveling zich maar bezig houden met uitpluizen welke voordelen ze allemaal kunnen halen uit ons wetboek.

'k zie het trouwens al zo voor me: een 65plus koppel dat zich gezellig parkeert op zo'n parkeerplaats om vervolgens gezellig een middagje te kuieren door de stad. Kunnen ze hun krachten sparen voor de mooie stad en hoeven ze niet zo ver over die saaie parking te lopen.
Oud 15 januari 2011, 23:37   #22
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En heeft uw ma een parkeerkaart ?
En jijzelf dus ook niet hoewel je ze ook kon gebruiken.
Toch schat ik dat de kans groter is bij een 65+ dat een van beiden slecht ter been is dan bij jongeren. En als de voorwaarden voor een kaart te streng zijn mag daar natuurlijk ook iets aan gedaan worden. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten.
neen, mij ma voldoet niet aan de criteria van een parkeerkaart.
op zich is het geen probleem, want mijn ma rijdt niet meer met de auto, dus als ze met de auto ergens heen gaat wordt ze altijd gebracht. Ik of m'n pa zet haar dan eerst af aan de ingang om daarna een parkeerplaats te zoeken. Op de terugweg blijft ze dan binnen zitten en gaan we eerst de auto halen. Mocht ze wel nog rijden (wat ze fysiek prima kan overigens) dan zou het gebrek aan een parkeerkaart haar heel erg hinderen. Ik denk dat ze niet eens een kaart zou aanvragen mocht ze er recht op hebben, maar het feit dat ze er geen recht op heeft vind ik gewoon niet juist.

Ik vind gewoon dat het niet mag gaan om 'we geven een hele groep recht op iets want in die groep zijn er meer die het nodig hebben'. Dat is gewoon onrechtvaardig voor zij die daarbuiten vallen maar er wel nood aan hebben. Er hoeft ook geen hele procedure aan vast te hangen zoals met de gehandicaptenkaart. Laat dat bijv. doen met een simpel onderzoek bij de mutualiteitsarts bijvoorbeeld, met niet zo zot strenge criteria.

Nog iets hierover. Mijn ma is wel erkend door het VAPH als persoon met een handicap. Ze kreeg dus een toffe gratis abonnement voor de Lijn opgestuurd. Al goed en wel, maar mijn ma is fysiek niet in staat de bus te nemen. De trein zou wel gaan. Waarom kan je daar in godsnaam niet in kiezen? Nu heeft ze een nutteloos gratis lijnabonnement maar als ze zelfstandig ergens heen wil moet ze betalen voor de trein.
Tuurlijk, het is communitair, want VAPH en de Lijn zijn beiden Vlaams en NMBS niet. Maar ALLEZ.

Kloteland.
Oud 16 januari 2011, 00:01   #23
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
dat gelooft ge nu toch zelf niet??
Natuurlijk geloof ik dat, want ik ga zeker geen kaart halen als het binnen enkele jaren zover is. (behalve natuurlijk moest ik in Hasselt wonen en slecht te been ben - hout vasthouden)

Citaat:
allez jong, meer kans op een parkeerplaats dichtbij waar ge moet zijn. en ge moet die maar 1 keer gaan afhalen. Weet ge weer wat gedaan, het pensioen is immers een beetje saai.
Met mij niet hoor. want ik durf wel eens mijn blauwe kaart vergeten uit te leggen (kost me 10 € voor de stadskas) en dan zou het me zelfs 25 € kosten in Hasselt.

Citaat:
ken er zo'n paar die uit pure verveling zich maar bezig houden met uitpluizen welke voordelen ze allemaal kunnen halen uit ons wetboek.
Die zijn er idd.

Citaat:
'k zie het trouwens al zo voor me: een 65plus koppel dat zich gezellig parkeert op zo'n parkeerplaats om vervolgens gezellig een middagje te kuieren door de stad. Kunnen ze hun krachten sparen voor de mooie stad en hoeven ze niet zo ver over die saaie parking te lopen.
Dat zou goed kunnen, maar evengoed kunnen alle 65+ parkeerplaatsen bezet zijn...
Oud 16 januari 2011, 13:45   #24
Alfred
Vreemdeling

Standaard

Seniorenbiljet kost 5,2 euro voor heen én terugreis samen. Nu nog eens bevoordelen met een parking vlak aan het station, top! Weer wat minder parkings voor de pendelaars die de moeite nemen om het openbaar vervoer te benutten en het dan ook nog nodig hebben voor hun werk. Ruim maar plaats voor de senioren die te lui/gierig zijn ook op tijd te vertrekken voor een goede parkeerplaats.
Alfred is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 13:22   #25
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
wel....

Een leeftijdscategorie die al gratis op de bus mag,en eigenlijk onder minder stresserende omstandigheden kan reizen(het mag best wat langer duren),krijgt dus nu alvast wat auto-parkeerplaats aan het station.Handig....we beginnen met 10,en om electorale redenen zijn het er dat volgend jaar alvast 50?..
Best mogelijk. Gezien hun electoraal gewicht alleen nog maar zal toenemen.
Dat laat ook niet bepaald het beste verhopen ivm maatregelen om bvb het pensioensysteem te hervormen.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 19 januari 2011 om 13:22.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 13:27   #26
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Nog 38jaar en het is zover.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 13:33   #27
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Dat zijn dan parkeerplaatsen voor mensen die het ofwel nog lang niet nodig hebben, ofwel beter niet meer achter het stuur zouden kruipen.

Afvoeren dus.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 13:52   #28
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Als wij 's morgens de trein willen nemen, kan dat alleen na 9 uur, als we tenminste gratis willen rijden. Dan is er in de buurt van het station absoluut geen parkeerplaats meer te vinden. En 's avonds kunnen we pas terugkeren na 19 uur."
Gierigaards. Het is niet het jong werkend volk dat op de grote spaarpot belgisch geld zit. De generatie die alles verkloot heeft gaat het weer eens verder verkloten.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 14:51   #29
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
mijn pa is bijna 65+ en die gaat nog iedere week gaan sporten. in de club zijn er ook 70- en zelfs 75plussers die nog staan te huppelen en te springen.
ik vind het behoorlijk beledigend om maar aan te nemen dat 65+ gelijkstaat voor invalied.
ouder worden is geen ziekte.
Zeker.
En ouderen moeten dan ook niet onnodig postitief gediscrimineerd worden, geldelijk, of voor parkeerplaatsen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 14:51   #30
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Gierigaards. Het is niet het jong werkend volk dat op de grote spaarpot belgisch geld zit. De generatie die alles verkloot heeft gaat het weer eens verder verkloten.
Nee, want ze hebben ze al verkloot.
Oud 19 januari 2011, 14:52   #31
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Best mogelijk. Gezien hun electoraal gewicht alleen nog maar zal toenemen.
Dat laat ook niet bepaald het beste verhopen ivm maatregelen om bvb het pensioensysteem te hervormen.
In Holland is er al een partij 50 plus.
Ze beginnen er vroeg mee daar.
Oud 19 januari 2011, 14:55   #32
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Waarom moet een 65-plusser weeral voordelen erbij hebben? Dit is gewoon discriminatie op basis van leeftijd.
Zeer ingeburgerd bij ons. In de opera krijgen die piekfijn uitgedoste ouwe koppels allemaal leeftijdscultuurafslag, terwijl de jonge minimumloners, die de pensioenen betalen, zich geen ticket kunnen veroorloven. Allemaal water naar zee.
Oud 19 januari 2011, 21:09   #33
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
In Holland is er al een partij 50 plus.
Ze beginnen er vroeg mee daar.
Hadden wij hier een tijdje geleden ook geen partij voor de ouderen? Waardig ouder worden of zoiets dacht ik dat het noemde.
Oud 19 januari 2011, 21:16   #34
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik parkeer me steeds meer en meer naast of tussen de bestaande parkeerplaatsen, of op het trottoir indien mogelijk zelfs. Enkel en alleen omdat ze me dan geen retributie kunnen geven om op hun parkeerplaats te staan zonder te betalen. Ik sta er dus steeds minder en minder op.
Ik kan natuurlijk een andere boete krijgen maar die moet dan van de politie komen en die trekken zich dat niet aan.

Voor die scanners op de snelweg heb ik ook iets gevonden, nr plaat afhalen van voor. 't is niet verplicht dat er op te hebben.

Laatst gewijzigd door Mambo : 19 januari 2011 om 21:17.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 21:34   #35
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Bende ouwe zeikerds..het gaat zelfs niet over een verminderde mobiliteit maar over onnodig tijdverlies voor oprustgestelden..

Ik hoop dat daar een bende +65 plussers op af stormt en daar een veldslag levert voor die enkele plaatsen en zodoende de hele ridiculiteit aantoont van dit projectje..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 21:48   #36
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik parkeer me steeds meer en meer naast of tussen de bestaande parkeerplaatsen, of op het trottoir indien mogelijk zelfs. Enkel en alleen omdat ze me dan geen retributie kunnen geven om op hun parkeerplaats te staan zonder te betalen. Ik sta er dus steeds minder en minder op.
Ik kan natuurlijk een andere boete krijgen maar die moet dan van de politie komen en die trekken zich dat niet aan.
Heh. Ik had nog niet aan die mogelijkheid gedacht.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be