![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
allez jong, meer kans op een parkeerplaats dichtbij waar ge moet zijn. en ge moet die maar 1 keer gaan afhalen. Weet ge weer wat gedaan, het pensioen is immers een beetje saai. ken er zo'n paar die uit pure verveling zich maar bezig houden met uitpluizen welke voordelen ze allemaal kunnen halen uit ons wetboek. 'k zie het trouwens al zo voor me: een 65plus koppel dat zich gezellig parkeert op zo'n parkeerplaats om vervolgens gezellig een middagje te kuieren door de stad. Kunnen ze hun krachten sparen voor de mooie stad en hoeven ze niet zo ver over die saaie parking te lopen.
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
op zich is het geen probleem, want mijn ma rijdt niet meer met de auto, dus als ze met de auto ergens heen gaat wordt ze altijd gebracht. Ik of m'n pa zet haar dan eerst af aan de ingang om daarna een parkeerplaats te zoeken. Op de terugweg blijft ze dan binnen zitten en gaan we eerst de auto halen. Mocht ze wel nog rijden (wat ze fysiek prima kan overigens) dan zou het gebrek aan een parkeerkaart haar heel erg hinderen. Ik denk dat ze niet eens een kaart zou aanvragen mocht ze er recht op hebben, maar het feit dat ze er geen recht op heeft vind ik gewoon niet juist. Ik vind gewoon dat het niet mag gaan om 'we geven een hele groep recht op iets want in die groep zijn er meer die het nodig hebben'. Dat is gewoon onrechtvaardig voor zij die daarbuiten vallen maar er wel nood aan hebben. Er hoeft ook geen hele procedure aan vast te hangen zoals met de gehandicaptenkaart. Laat dat bijv. doen met een simpel onderzoek bij de mutualiteitsarts bijvoorbeeld, met niet zo zot strenge criteria. Nog iets hierover. Mijn ma is wel erkend door het VAPH als persoon met een handicap. Ze kreeg dus een toffe gratis abonnement voor de Lijn opgestuurd. Al goed en wel, maar mijn ma is fysiek niet in staat de bus te nemen. De trein zou wel gaan. Waarom kan je daar in godsnaam niet in kiezen? Nu heeft ze een nutteloos gratis lijnabonnement maar als ze zelfstandig ergens heen wil moet ze betalen voor de trein. Tuurlijk, het is communitair, want VAPH en de Lijn zijn beiden Vlaams en NMBS niet. Maar ALLEZ. Kloteland.
![]() |
![]() |
#23 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk geloof ik dat, want ik ga zeker geen kaart halen als het binnen enkele jaren zover is. (behalve natuurlijk moest ik in Hasselt wonen en slecht te been ben - hout vasthouden)
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#24 |
Vreemdeling
|
![]() Seniorenbiljet kost 5,2 euro voor heen én terugreis samen. Nu nog eens bevoordelen met een parking vlak aan het station, top! Weer wat minder parkings voor de pendelaars die de moeite nemen om het openbaar vervoer te benutten en het dan ook nog nodig hebben voor hun werk. Ruim maar plaats voor de senioren die te lui/gierig zijn ook op tijd te vertrekken voor een goede parkeerplaats.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat laat ook niet bepaald het beste verhopen ivm maatregelen om bvb het pensioensysteem te hervormen. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 19 januari 2011 om 13:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Nog 38jaar en het is zover.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn dan parkeerplaatsen voor mensen die het ofwel nog lang niet nodig hebben, ofwel beter niet meer achter het stuur zouden kruipen.
Afvoeren dus.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ouderen moeten dan ook niet onnodig postitief gediscrimineerd worden, geldelijk, of voor parkeerplaatsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Zeer ingeburgerd bij ons. In de opera krijgen die piekfijn uitgedoste ouwe koppels allemaal leeftijdscultuurafslag, terwijl de jonge minimumloners, die de pensioenen betalen, zich geen ticket kunnen veroorloven. Allemaal water naar zee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik parkeer me steeds meer en meer naast of tussen de bestaande parkeerplaatsen, of op het trottoir indien mogelijk zelfs. Enkel en alleen omdat ze me dan geen retributie kunnen geven om op hun parkeerplaats te staan zonder te betalen. Ik sta er dus steeds minder en minder op.
Ik kan natuurlijk een andere boete krijgen maar die moet dan van de politie komen en die trekken zich dat niet aan. Voor die scanners op de snelweg heb ik ook iets gevonden, nr plaat afhalen van voor. 't is niet verplicht dat er op te hebben.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 19 januari 2011 om 21:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat daar een bende +65 plussers op af stormt en daar een veldslag levert voor die enkele plaatsen en zodoende de hele ridiculiteit aantoont van dit projectje.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |