Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2004, 16:30   #21
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

En hier ben ik dan terug, terug van een weekendje Ardennen. En ja, mijn visum was nog geldig.

Voor mij moet noch de Vlaamse Leeuw nog de Brabanconne aangeleerd moeten worden op school. Ik heb veel liever dat kinderen ze dan zelf leren.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 16:32   #22
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Jaja, maar ik heb dat eigenlijk nooit bezien als een kerkelijk lied. Misschien juist door de nationale dimensie daaraan...
Het lijkt me toch wel voor de hand liggen dat kerk en nationaal belang in Nederland samengingen: het was een opstand van de protestanten tegen de katholieke Spanjaarden om het recht op vrijheid van godsdienst.
Citaat:
Nu je het zegt, op de IJzerbedevaart zingt men (even op de handjes tellen) altijd de 6e strofe, zogezegd als "gebed". Ik heb hem!
Die wordt eigenlijk nauwelijks gebruikt, alleen op Koninginnedag op sommige plaatsen (in veel gemeentes rondom Rotterdam en in de rest van Nederland wordt op 30 april 's ochtends zelfs een hele aubade gehouden, meestal bij het gemeentehuis, waarbij vooral schoolkinderen, hun ouders en ouderen allerlei volksliedjes zingen) en in de algemene kerkdienst op 4 mei voorafgaand aan de Nationale Dodenherdenking in Amsterdam.
Citaat:
Vlaamse Leeuw is ook maar van 1847 dacht ik. De Fransen hebben hun spul van 1792...
Ik denk dat de meeste volksliederen uit de negentiende en twintigste eeuw zijn inderdaad. Wat dat betreft is het Wilhelmus dus vrij uniek.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2004, 12:37   #23
Zorro
Burger

Zorro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
En hier ben ik dan terug, terug van een weekendje Ardennen. En ja, mijn visum was nog geldig.

Voor mij moet noch de Vlaamse Leeuw nog de Brabanconne aangeleerd moeten worden op school. Ik heb veel liever dat kinderen ze dan zelf leren.
en WAAR moeten ze dat dan leren?
Bij de scouts of Chiro?
In hun VRIJE TIJD?
Nee, dit hoort bij de basisopvoeding vind ik, en ik ben allochtoon, dus das een straffe uitspraak.

Voor mij is dit gewoon respect opbrengen.
ANders zijn we toch maar 1 uit de zovelen....

We moeten GODVERDOMME trots zijn op waar we wonen.
Is dat nu Belgie/Vlaanderen of Wallonie.

Maar ja, Belgen zijn nooit chauvinistich geweest.
Neem beter een voorbeeld aan de allochtonen hier!!

en btw, bij de stemtest zei een groene trien dat de allochtonen NOG opstaan in de bus voor een oudere of zwanger persoon.

JA, enkel als die van dezelfde afkomst is.
Ne marokkaan gaat nie rechtstaan voor een oude belg....enkel voor een oude marokkaan.
Zo is het spijtig genoeg...
maar ja, groen......da bestaat toch nie meer na 13 juni
Zorro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2004, 13:22   #24
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zorro
Nee, dit hoort bij de basisopvoeding vind ik
Men zou daar inderdaad in zijn vrije tijd mee kennis kunnen maken, net zoals men met quasi alle muziek in zijn vrije tijd kennis maakt.
Waarom behoort dit tot de basisopvoeding? Zal men zich in zijn verdere leven minder of slechter ontwikkelen wanneer men deze kennis niet heeft opgedaan? Neen toch.

Citaat:
Voor mij is dit gewoon respect opbrengen.
Respect opbrengen waarvoor? En waarom zou "dat" respect verdienen? En indien het respect verdient zal het dat respect dan niet automatisch krijgen ook zonder dat men verplicht liederen aangeleerd krijgt omdat respect te beklemtonen?

Citaat:
U hoeft daarvoor noch te roepen noch te vloeken, maar waarom zouden we in hemelsnaam trots moeten zijn op de plaats waar we wonen of vandaan komen? En stel ik woon in Etterbeek, waar moet ik dan trots op zijn: Etterbeek, Brussel, Vlaanderen, België, Europa, de wereld, ons melkwegstelsel?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2004, 14:13   #25
Spetsnaz
Europees Commissaris

Spetsnaz's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
U hoeft daarvoor noch te roepen noch te vloeken, maar waarom zouden we in hemelsnaam trots moeten zijn op de plaats waar we wonen of vandaan komen? En stel ik woon in Etterbeek, waar moet ik dan trots op zijn: Etterbeek, Brussel, Vlaanderen, België, Europa, de wereld, ons melkwegstelsel?
Inderdaad, Dies. Vendelzwaaierij is zo "out" vind ik.
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2004, 14:38   #26
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

en btw, bij de stemtest zei een groene trien dat de allochtonen NOG opstaan in de bus voor een oudere of zwanger persoon.

Ne marokkaan gaat nie rechtstaan voor een oude belg....enkel voor een oude marokkaan.
Dat was een vrouw van Spirit (denk Els Van Weert, maar dat weet ik niet meer zeker). Let eerst op voor je begint te schieten.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2004, 14:40   #27
Spetsnaz
Europees Commissaris

Spetsnaz's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Citaat:

Dat was een vrouw van Spirit (denk Els Van Weert, maar dat weet ik niet meer zeker). Let eerst op voor je begint te schieten.
Ik dacht Nelly Maes.
Bwa, het gebeurt gewoon quasi nooit dat er iemand rechtstaat. Maar ik heb toch af en toe al eens ne neger een madammeke zien helpen.
Anderzijds vinden die het soms ook nodig een hele bank in te nemen
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2004, 15:23   #28
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky

Ik dacht Nelly Maes.
Bwa, het gebeurt gewoon quasi nooit dat er iemand rechtstaat. Maar ik heb toch af en toe al eens ne neger een madammeke zien helpen.

Anderzijds vinden die het soms ook nodig een hele bank in te nemen
Ik lees toch regelmatig dat madammekes geholpen worden met het dragen van een zware sacoche? (zo ne voorzet kon ik niet laten liggen! )

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be