![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Dat is helaas niet zo : indien dit zo was zou iedereen accentloos "elke" taal kunnen aanleren. Zelfs als een amsterdammer Afrikaans gaat praten haalt een afrikaanstalige er het "amsterdamse" accent uit. Goede taalkundigen kunnen aan mijn spreektaal er duidelijk de klanken van mijn duitse moeder uithalen. Het is uiteraard zo dat iedereen talen kan leren, de tongval blijft echter iets persoonlijks.
|
|
|
|
#22 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
't is wel al lang geleden dat ik hierover geleerd / gelezen heb.
|
|
|
|
#23 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In bijna accentloos Nederlands, alleen die achte g. Maar hij mopperde over dat hij te Vlaams zou zijn. Nummer is geschreven door Peter Koelewijn. Hier ben ik dan DJ Ik kom het weer proberen....... http://www.youtube.com/watch?v=Yo1JbXd8-nQ |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Volgens mij is het daarom dat die grensdorpelingen zo in paniek schieten als ze hun woonplaats moeten delen met trotsere Franstaligen, wat de navelstaarders verderop doet fronsen op een kleinzielige actie. Kleinzielig, maar menselijk en aangestoken door de algemene balloze aard in de rest van 'veilig Vlaanderen', wat altijd gênant uitdraait voor zij die veelvuldig in contact komen met Franstaligen.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 26 januari 2011 om 15:29. |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 26 januari 2011 om 15:26. |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Correct maar daar gaat de discussie dan ook niet om hé.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
#30 |
|
|
Ah nee? Ik reageerde nochtans op iemand die stelde dat het zangeresje in kwestie de taalwet moest respecteren.
EDIT: ik realiseer me net dat het hier K&K is. Vandaar, "des seins": Laatst gewijzigd door Steve_M : 26 januari 2011 om 15:52. |
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik heb al vaak gemeentes Engelstalige evenementen zien steunen of organiseren. |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, taalwetgeving is een complexe materie en is niet vanzelfsprekend.
|
|
|
#33 | |
|
|
Citaat:
Bij geboorte is iets anders dan reeds opgevoed in een taal. Tis pure Quantumfysica: spreek je chinees of nederlands? Variabelen.
|
|
|
|
|
#34 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mja... was ongeveer het punt dat de draadstarter wou maken.
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Voor particulieren is dat nog steeds betwist (dankzij onze vrienden die ons de diepte in sleuren), voor bedrijven is die duidelijk. Als je als bedrijf in Vlaanderen gevestigd bent, moet je minstens Nederlandstalige papieren hebben bij het gebruik van een kopieermachine of bij alarminstructies en diens meer.
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
|
Citaat:
http://www.vlaanderen.be/servlet/Sat...=1090268108692 |
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Los daarvan vind ik het verzoek om de artieste in kwestie te schrappen van de affiche voor de gemeentelijke kermis een overdreven (paniek?)reactie, dat wel. Met zulke een reactie ga je juist het omgekeerde bereiken van wat je nastreeft en alle goodwill vergooien. |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Banneling
|
|
|