Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 27 januari 2011, 09:49   #21
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Ja, eigenlijk... 't was duidelijk een zwak moment van me. Maar dan wel eentje waar ik in al mijn onschuld en optimisme volledig achter blijf staan. Artikel 35, zonder meer. Maar 't zal niet, 't kan niet, 't mag niet (nog niet). Het schimmenspel moet eerst nog een tijdje voortduren om vervolgens naar dé clash te gaan met nieuwe verkiezingen.
Die halen niks uit, hoor.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 27 januari 2011, 11:16   #22
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Die halen niks uit, hoor.
Goh, ik ben iets te zeer gehecht aan "democratie" en "democratische besluitvorming" om u daarin bij te treden.
Al vlug zal nu waarschijnlijk blijken dat welkdanige formule dan ook tot mislukken gedoemd is, gewoon omdat deze twee democratieën niet meer kunnen/willen samenleven in één staatsbestel. Trouwens, iedereen is eigenlijk toch al maanden alleen maar bezig met de volgende verkiezingen. Laat die dan ook maar komen, een "overdosis" democratie lijkt mij niet meteen dodelijk. Of toch?
den ambetantsten is offline  
Oud 27 januari 2011, 11:19   #23
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Goh, ik ben iets te zeer gehecht aan "democratie" en "democratische besluitvorming" om u daarin bij te treden.
Al vlug zal nu waarschijnlijk blijken dat welkdanige formule dan ook tot mislukken gedoemd is, gewoon omdat deze twee democratieën niet meer kunnen/willen samenleven in één staatsbestel. Trouwens, iedereen is eigenlijk toch al maanden alleen maar bezig met de volgende verkiezingen. Laat die dan ook maar komen, een "overdosis" democratie lijkt mij niet meteen dodelijk. Of toch?
Nee, hoor. Alleen is dat even relevant als de betoging van afgelopen zondag...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 27 januari 2011, 13:31   #24
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Correctie: staatsgrens ...
Nee ik wil Heel Nederland. Anders kan ik niet meer naar de Ardennen, want dan zit ik in Frankrijk. Das ferm tegen mijn goesting se.
En WillemI had ook heel Nederland.
Groot Nederland kee, alst nie anders kan dan. Maar met Broekzele erbij,Brussel bedoel ik...
En van Limburg ...aaafblieve
Oud 27 januari 2011, 13:35   #25
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Mooie verjaardagscadeau
Mee een strikske erom in Prinsevlagkleuren...
Wanneer zijde jarig en hoe laat is de party?
Oud 27 januari 2011, 13:36   #26
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Twee gebuisden op het vak "BHV splitsen".
Wel grootste onderscheiding in de vakken "in de frigo steken" en "kop in het zand steken".
Jij wil België wel echt zo snel mogelijk kapot, beken maar.
Dan is hij niet alleen, join the club.
poekieJ is offline  
Oud 27 januari 2011, 13:41   #27
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Nee ik wil Heel Nederland. Anders kan ik niet meer naar de Ardennen, want dan zit ik in Frankrijk. Das ferm tegen mijn goesting se.
Ga dan naar de Vlaamse Ardennen he.
kizzy is offline  
Oud 27 januari 2011, 16:44   #28
Freebie
Burger

Freebie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Twee gebuisden op het vak "BHV splitsen".
Wel grootste onderscheiding in de vakken "in de frigo steken" en "kop in het zand steken".
Jij wil België wel echt zo snel mogelijk kapot, beken maar.
Ooh ja, ik wil België zeker zo snel mogelijk kapot, daarom dat ik overal België verdedig. Dit versnelt alleen het proces he!

Maar de emmer is bij mij aan het overlopen.
Freebie is offline  
Oud 27 januari 2011, 16:46   #29
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
anders kan ik niet meer naar de Ardennen

waarom dadde? Ik ga ook elk jaar naar La Suisse
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 27 januari 2011, 16:50   #30
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Het terughalen van Verhofstadt op zich zou wat mij betreft al een revolutie waard zijn.
Plus Juniorke zit daar ook niet op te wachten ze; 't is al erg genoeg dat hij 'fils a papa' speelt, en dat Van Hengel die constant tegenspreekt. Nu nog is met Den Bever geassocieerd worden? Dan lijkt die nog meer de neophiet die uit zijn diepte is...
Oud 29 januari 2011, 21:22   #31
Julianus
Lokaal Raadslid

Julianus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freebie Bekijk bericht
Ik begin bij de groenen. Ze willen eerst stoppen met de 7 partijen maar een week later beseffen ze als daar mee stoppen dat ze geen postje in de regering zullen krijgen dus beslissen ze maar om opnieuw met de 7 partijen willen praten. Met hun 6 zeteltjes. Voor de rest zagen ze een beetje in 'terzake' op iedereen en alles, maar zelf iets doen, neen. Praten kost minder CO2 dan iets doen. LOSERS!
1) Groen! heeft 5 zetels in de Kamer (2 in de Senaat), haar Franstalige tegenhanger Ecolo (voor u waarschijnlijk één pot nat) heeft 8 Kamerzetels.

2) De groene partijen maken met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid geen deel uit van de volgende regering. Zeggen dat ze onderhandelen voor de postjes slaat dus nergens op. Men zou beter beseffen dat er een groot probleem is als de groenen vertrekken, waar gaat men dan een 2/3 meerderheid vinden? (Dat geldt inderdaad voor alle partijen, maar die zullen dan wel tot de volgende regering toetreden.)
Oud 29 januari 2011, 22:00   #32
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Julianus Bekijk bericht
1) Groen! heeft 5 zetels in de Kamer (2 in de Senaat), haar Franstalige tegenhanger Ecolo (voor u waarschijnlijk één pot nat) heeft 8 Kamerzetels.

2) De groene partijen maken met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid geen deel uit van de volgende regering. Zeggen dat ze onderhandelen voor de postjes slaat dus nergens op. Men zou beter beseffen dat er een groot probleem is als de groenen vertrekken, waar gaat men dan een 2/3 meerderheid vinden? (Dat geldt inderdaad voor alle partijen, maar die zullen dan wel tot de volgende regering toetreden.)
Bron?
poekieJ is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be