![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Gaat Reynders met artikel 35 op pad als bemiddelaar? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
4 | 13,79% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
25 | 86,21% |
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ja maar gematigden zitten daar meer mee in dan 'true believers'. Ook langs Vlaamse kant: N-VA hecht minder belang aan postjes en zitjes dan CD&V bvb.
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 30 januari 2011 om 18:49. |
![]() |
![]() |
#25 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad en zijn opvolger stuurt alleen maar aan op een regeringsvorming zonder N-VA. Wie denkt dat er met de MR wel te praten valt zal van een kale reis terugkomen. MR komt zowieso niet in een regering.
Er zijn 2 mogelijkheden. Of NVA geeft toe en we behouden de status quo of er komen nieuwe verkiezingen. Dat NVA gaat toegeven is uitgesloten, dat werd ons gisteren zeer duidelijk gemaakt door een strijdvaardige Bart De Wever. Er komen dus verkiezingen. De vraag is alleen hoe lang ze het nog gaan rekken en of ze de zwarte piet daadwerkelijk via de publieke opinie in het kamp van de NVA gaan krijgen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
#27 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De NV-A moet toegevingen doen t.a.v Brussel om een grote staatshervormingen binnen te halen. |
|
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hebt u nu een betere medestander gevonden of een grotere tegenstander vraag ik me af ?
Laatst gewijzigd door Henri1 : 3 februari 2011 om 06:44. |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik geloof het trouwens niet. Na de flater van 2007 om mee in een noodregering te stappen én het feit dat deze regering enorm moet besparen waarbij de N-VA veilig in de oppositie zit, maakt dat dit politieke zelfmoord is. Na de decimatie van 2010 kan ze zich dat niet opnieuw veroorloven. Het zal wel de enige oplossing blijken, maar ik hou mijn hart vast tot 2014. Zeker omdat dit samenvallende verkiezingen worden voor Europa, deelstaten en federatie. Een herhaling van 1999 dus... |
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gewoon doen wat moet en toch onontkoombaar is, is teveel gevraagd zeker?
![]() |
#33 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() No offense, maar het is wel zo, dat is dan ook de reden dat we ons laten vertrappelen door vreemdelingen die hier de wet stellen, maar dat is een ander verhaal. |
|
![]() |
![]() |
#35 |
Burgemeester
|
![]() Er gaat gewoon niks gebeuren, buiten veel koffie drinken en pateekes eten.
Iedereen zal weer vol goede wil zitten, maar daar blijft het dan ook bij. Ik denk niet de dipoepo in het idee van "wat willen we nog samen doen" zal stappen. Hij gaat rynders doen mislukken en dan bij de volgende verkiezingen de zwarte piet ![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister
|
![]() Kan iemand me eigenlijk in mensentaal uitleggen wat dat artikel 35 is, vooraleer ik stem?
Ik snap er namelijk weinig van. |
![]() |
![]() |
#37 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
hebben jullie geen scrupules?
![]() |
#38 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Art 35 is een leeg artikel in jullie grondwet wat (indien geactiveerd) zegt: bof, vergeet alles, we draaien het om. Wat gaan we wél samen doen (en de rest dus niet) dat zou pas een revolutionaire benadering zijn, en een opmaat voor een echte confederatie waarbij gelijkheid tussen de partners mogelijk is.
![]() |
#40 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |