Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Gaat Reynders met artikel 35 op pad als bemiddelaar?
ja 4 13,79%
nee 25 86,21%
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 30 januari 2011, 18:41   #21
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
We hebben ongeloofelijk veel chance dat er in de MR een burgeroorlog volop bezig is (Reynders vs de Michels), en dat het Front Des Fascistes doorslaggevend kan zijn in deze. Bovendien is het FDF van cruciale belang voor het MR in Brussel ivm de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar... van MR moet men niks positiefs verwachten.
Nja maar het omgekeerde is evengoed waar. Zonder de steun van MR verliest het FDF evengoed al haar burgemeesters in Brussel en de rand.
solidarnosc is offline  
Oud 30 januari 2011, 18:42   #22
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nja toen Dewever met Reynders heeft gesproken zal dat ook wel besproken zijn zeker. Nu een wetmatigheid binnen MR is dat hoe meer lawaai Maingain maakt hoe minder zeker ie is over zijn positie binnen de MR. En bon dit weekend heeft ie heel wat wind verplaatst.
reynders is toch voorzitter-af ?
Boduo is offline  
Oud 30 januari 2011, 18:45   #23
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ja, nu is het Michel die de plak zwaait.
Volgens mij is die man moeilijker dan Reynders...
poekieJ is offline  
Oud 30 januari 2011, 18:48   #24
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nja maar het omgekeerde is evengoed waar. Zonder de steun van MR verliest het FDF evengoed al haar burgemeesters in Brussel en de rand.
Ja maar gematigden zitten daar meer mee in dan 'true believers'. Ook langs Vlaamse kant: N-VA hecht minder belang aan postjes en zitjes dan CD&V bvb.

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 30 januari 2011 om 18:49.
Salvadorii is offline  
Oud 31 januari 2011, 09:29   #25
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Binnenkort verkiezingen.
We zullen zien of hij veel steun krijgt.
JP Coen is offline  
Oud 31 januari 2011, 11:45   #26
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Inderdaad en zijn opvolger stuurt alleen maar aan op een regeringsvorming zonder N-VA. Wie denkt dat er met de MR wel te praten valt zal van een kale reis terugkomen. MR komt zowieso niet in een regering.

Er zijn 2 mogelijkheden. Of NVA geeft toe en we behouden de status quo of er komen nieuwe verkiezingen. Dat NVA gaat toegeven is uitgesloten, dat werd ons gisteren zeer duidelijk gemaakt door een strijdvaardige Bart De Wever.

Er komen dus verkiezingen. De vraag is alleen hoe lang ze het nog gaan rekken en of ze de zwarte piet daadwerkelijk via de publieke opinie in het kamp van de NVA gaan krijgen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 2 februari 2011, 21:28   #27
Roderik
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Inderdaad en zijn opvolger stuurt alleen maar aan op een regeringsvorming zonder N-VA. Wie denkt dat er met de MR wel te praten valt zal van een kale reis terugkomen. MR komt zowieso niet in een regering.

Er zijn 2 mogelijkheden. Of NVA geeft toe en we behouden de status quo of er komen nieuwe verkiezingen. Dat NVA gaat toegeven is uitgesloten, dat werd ons gisteren zeer duidelijk gemaakt door een strijdvaardige Bart De Wever.

Er komen dus verkiezingen. De vraag is alleen hoe lang ze het nog gaan rekken en of ze de zwarte piet daadwerkelijk via de publieke opinie in het kamp van de NVA gaan krijgen.
De NV-A moet in ieder geval in de regering.
De NV-A moet toegevingen doen t.a.v Brussel om een grote staatshervormingen binnen te halen.
Roderik is offline  
Oud 3 februari 2011, 00:33   #28
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Exactly.

Is dat eigenlijk wel een 'lopende zaak'?
Als de splitsing van BHV geen lopende zaak is zal dat er zeker geen zijn.

Wij worden hier genaaid dat niet meer schoon is. Ik vraag mij af wanneer hier een opstand gaat uitbreken.
Garry is offline  
Oud 3 februari 2011, 06:44   #29
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Hebt u nu een betere medestander gevonden of een grotere tegenstander vraag ik me af ?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 3 februari 2011 om 06:44.
Henri1 is offline  
Oud 3 februari 2011, 07:39   #30
fredo2008
Burgemeester

fredo2008's schermafbeelding

Standaard

Volgens De Tijd heeft CD&V de knop omgedraaid door toch mee te stappen in het noodregeringverhaal. De staatshervorming dus in de koelkast en noodregering tot 2014.
fredo2008 is offline  
Oud 3 februari 2011, 08:04   #31
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fredo2008 Bekijk bericht
Volgens De Tijd heeft CD&V de knop omgedraaid door toch mee te stappen in het noodregeringverhaal. De staatshervorming dus in de koelkast en noodregering tot 2014.
Wim van de Velden zegt dat, maar zolang Wouter Beke niets doet dat zijn woorden bevestigt, zit alles muurvast.

Ik geloof het trouwens niet. Na de flater van 2007 om mee in een noodregering te stappen én het feit dat deze regering enorm moet besparen waarbij de N-VA veilig in de oppositie zit, maakt dat dit politieke zelfmoord is. Na de decimatie van 2010 kan ze zich dat niet opnieuw veroorloven.

Het zal wel de enige oplossing blijken, maar ik hou mijn hart vast tot 2014. Zeker omdat dit samenvallende verkiezingen worden voor Europa, deelstaten en federatie. Een herhaling van 1999 dus...
Vito is offline  
Oud 3 februari 2011, 08:12   #32
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roderik Bekijk bericht
Misschien een extern consultancy bureau inhuren ,die de zaak objectief gaat analiseren ,adviseren en begeleiden.
Kan het nog zotter?

Gewoon doen wat moet en toch onontkoombaar is, is teveel gevraagd zeker?
Oud 3 februari 2011, 08:53   #33
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fredo2008 Bekijk bericht
Oké, dat verhaal duikt nu al om de paar weken op. CD&V ging zus, CD&V gaat zo. In de feiten is daar echter niets van te merken, integendeel. Ik geloof niet in het vertelseltje dat CD&V nu in een noodregering of welke constructie dan ook zal stappen zonder dat er aan de Vlaamse verzuchtingen (ik hoef ze u allen toch niet te herhalen, mag ik hopen) is voldaan. Let wel: ik zeg wel degelijk NU! Objectief gezien heeft CD&V niets te winnen bij een dergelijk scenario. Het is geprobeerd in 2007 en de resultaten zijn gekend. De huidige regering van lopende zaken straalt bovendien gunstig af op de leider van die regering, Yves Leterme. Dus vóór nieuwe verkiezingen is de kans dat CD&V deze "marsrichting" verlaat wat mij betreft onbestaande. CD&V gaat het electorale verlies van juni 2010 uitzweten in de hoop dat het de volgende keer zich weer wat kan herstellen. Als bij die volgende verkiezingen bovendien zou blijken dat N-VA flink van haar pluimen zou laten, dan acht ik een andere houding bij CD&V meer dan denkbaar maar tot zolang denk ik niet dat we een volgende "tsjevenstreek" moeten verwachten. Tot grote frustratie van PS, cdH, MR, Ecolo, sp.a en Groen! overigens...
den ambetantsten is offline  
Oud 3 februari 2011, 08:59   #34
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Wij worden hier genaaid dat niet meer schoon is. Ik vraag mij af wanneer hier een opstand gaat uitbreken.
Niet, daar zijn wij te mak voor
No offense, maar het is wel zo, dat is dan ook de reden dat we ons laten vertrappelen door vreemdelingen die hier de wet stellen, maar dat is een ander verhaal.
plakker is offline  
Oud 3 februari 2011, 09:17   #35
tschoon verdiep
Burgemeester

tschoon verdiep's schermafbeelding

Standaard

Er gaat gewoon niks gebeuren, buiten veel koffie drinken en pateekes eten.

Iedereen zal weer vol goede wil zitten, maar daar blijft het dan ook bij.

Ik denk niet de dipoepo in het idee van "wat willen we nog samen doen" zal stappen.

Hij gaat rynders doen mislukken en dan bij de volgende verkiezingen de zwarte piet ,naar hem doorschuiven zodat hij nog een paar stemmekes kan winnen van de mr
tschoon verdiep is offline  
Oud 3 februari 2011, 09:22   #36
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Kan iemand me eigenlijk in mensentaal uitleggen wat dat artikel 35 is, vooraleer ik stem?
Ik snap er namelijk weinig van.
plakker is offline  
Oud 3 februari 2011, 09:24   #37
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tschoon verdiep Bekijk bericht
Er gaat gewoon niks gebeuren, buiten veel koffie drinken en pateekes eten.
ik vraag me oprecht af of dit niet gewoon een vorm van valsspelen is met het uitsluitende doel het wereldkampioenschap te halen.

hebben jullie geen scrupules?
Hollander is offline  
Oud 3 februari 2011, 09:26   #38
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Kan het nog zotter?

Gewoon doen wat moet en toch onontkoombaar is, is teveel gevraagd zeker?
kan het nog zotter ,E. Gidius ?
iets vragen te doen dat (volgens u )toch onontkoombaar is...
jogo is offline  
Oud 3 februari 2011, 09:28   #39
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Kan iemand me eigenlijk in mensentaal uitleggen wat dat artikel 35 is, vooraleer ik stem?
Ik snap er namelijk weinig van.
de huidige pruts-staatshervorming die wordt besproken regelt net als alle voorgaande borrelnootjes die de gewesten en gemeenschappen zelfstandiger uitvoeren (dus niet gezamenlijk)

Art 35 is een leeg artikel in jullie grondwet wat (indien geactiveerd) zegt: bof, vergeet alles, we draaien het om. Wat gaan we wél samen doen (en de rest dus niet)

dat zou pas een revolutionaire benadering zijn, en een opmaat voor een echte confederatie waarbij gelijkheid tussen de partners mogelijk is.
Hollander is offline  
Oud 3 februari 2011, 09:28   #40
tschoon verdiep
Burgemeester

tschoon verdiep's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
ik vraag me oprecht af of dit niet gewoon een vorm van valsspelen is met het uitsluitende doel het wereldkampioenschap te halen.

hebben jullie geen scrupules?
We moeten toch in iets beter zijn dan de hollanders.
tschoon verdiep is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be