Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2011, 14:30   #21
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tema Bekijk bericht
Het schaamlapje dat je gebruikt is dat de rechtse 'corporatieve' pers de waarheid zou toedekken over Westerse regimes enz.. De dagdagelijkse werkelijkheid bewijst het tegendeel. Hoeveel artikelen, hoeveel reportages heb je al gezien of gehoord over vermeende misdaden van de V.S. Tientallen, honderden?
een recent voorbeeld daarvan is Egypte. Ramonet beschreef goed overlaatst over hoe de westerlingen gedesinformeerd geworden zijn over Egypte gedurende tientallen jaren.

Citaat:
De realiteit is dat jij geen belangloze voorvechter bent van de mensenrechten maar een activist die zijn mensenleed kiest al naargelang het doel hij voor ogen heeft.
Terwijl sommigen het over mensenrechten hebben proberen anderen mensenrechtenactivisten in diskrediet te brengen. Het is geweten dat sommige regimes dit doelbewust doen en campagnes hebben opgezet om hun volgelingen zo te instrueren. Nietwaar?

Je leidt het thema af van mensenrechten naar mij, zonder dat je de informatie die ik geef bespreekt. Zegt genoeg over het belang dat je hecht aan mensenrechten.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 6 februari 2011 om 14:35.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2011, 16:17   #22
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Buiten de pvda zijn er geen linksen die N Korea nog steunen.
Steunt de PVDA Noord-Korea?
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2011, 23:45   #23
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
't is al lang geleden dat ik de Solidair nog vastgehad heb, ik heb dat abonnement opgezegd toen daar trikolores in begonnen te verschijnen. Maar ik meen me te herinneren dat de maoïsten er vroeger zelfs werkreizen naar organiseerden.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2011, 11:52   #24
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Ja, du-uh. Noord-Korea isvoor de pvda de beste leerling van de klas die alleen maar wordt gepest en vernederd door het vreselijke Zuid-Korea. Verder zijn alle problemen de schuld van Zuid-Korea en uiteraard van de V.S....

Lees maar zelf hoe die gasten erover schrijven:

september 2008 : 60 jaar van de Democratische Volksrepubliek Korea (DVRK) – Noord-Korea

september 2008 : Tentoonstelling van Noord-Koreaanse schilderijen in het Europees parlement

oktober 2008 Noord-Korea van de zwarte lijst geschrapt

november 2010 Gevaarlijk oorlogsspel in Zuid-Oost-Azië

december 2010 Naar een nieuwe Koreaanse oorlog?

december 2010 Korea :: Washington en Seoel tevergeefs op oorlogspad

Tot slot hun laatste 'korte bericht' van januari 2011 over het onderwerp:

Citaat:
Zuid-Korea aanvaardt voorstel Noord-Korea voor dialoog
Op 5 januari stelden sociale organisaties, de communistische partij en de regering van Noord-Korea aan Zuid-Korea voor om te onderhanden zonder voorafgaande voorwaarden. Noord-Korea was “bereid om op elk moment met iedereen te praten, met Zuid-Koreaanse organisaties, politieke partijen en de regering, in een geest van dialoog.”

Zo kan men in de toekomst confrontaties zoals op 23 november vermijden. Op 23 november 2010 vonden vlakbij de Noord-Koreaanse kust talrijke manoeuvres van de Amerikaanse en Zuid-Koreaanse militaire vloot plaats. Op 12 januari werd de rechtstreekse telefoonlijn hersteld, alsook de communicatiekanalen van het Rode Kruis. Op 20 januari verklaarde de Zuid-Koreaanse televisiezender KBS dat “Seoel het voorstel van Pjongjang heeft aanvaard om een ontmoeting tussen hooggeplaatste militairen te organiseren”.
Oud 7 februari 2011, 14:55   #25
Tema
Lokaal Raadslid

Tema's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Terwijl sommigen het over mensenrechten hebben proberen anderen mensenrechtenactivisten in diskrediet te brengen. Het is geweten dat sommige regimes dit doelbewust doen en campagnes hebben opgezet om hun volgelingen zo te instrueren. Nietwaar?
Daar ben je niet belangrijk genoeg voor.

Citaat:
Je leidt het thema af van mensenrechten naar mij, zonder dat je de informatie die ik geef bespreekt. Zegt genoeg over het belang dat je hecht aan mensenrechten.
Jij verdedigt anti-semitische fascisten. Een echte mensenrechtenactivist zou daarvan walgen.

Laatst gewijzigd door Tema : 7 februari 2011 om 14:56.
Tema is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2011, 15:51   #26
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar ben je niet belangrijk genoeg voor.
Je weet dus van dat soort van laag bij de grondse toestanden af, en blijkbaar heb je daar geen probleem mee. Je draagt zelfs je steentje bij.

Citaat:
Jij verdedigt anti-semitische fascisten. Een echte mensenrechtenactivist zou daarvan walgen.
O jij bedoelt dat ik Straddle in een andere draad niet als een anti-semiet wou bestempelen. Ik weet niet of ie dat is. Wat is weet is dat de uitspraken die ik van hem las niet anti-semistisch of racistisch zijn. Ik zou daarom liever zien dat zijn argumenten worden weerlegt in plaats van steeds de persoon te spelen en in het beste geval beweren dat zijn bronnen niet betrouwbaar zijn. De beschuldiging van anti-semitisme komt over als een autoriteitsargument, alsof een racistisch iemand per definitie liegt (een logica die dan weer niet toegepast wordt op de vele moslimhaters op dit forum, over hypocrisie gesproken) Ga dan toch eens in detail op zijn stellingen. Als hij spreekt van 'oververtegenwoordiging', wel toon dan dat dat niet waar is.

Alle mensen zijn gelijkwaardig en dienen gelijke rechten te hebben. Er zijn geen superieure volkeren. Daar zal je het wel niet mee eens zijn, krijg ik de indruk. De UVRM is niet aan u besteed, vermoed ik. Misschien ooit eens.

Heb je eigenlijk on topic ook iets te zeggen? Je had misschien liever gehad dat ik Noord Korea zou verdedigd hebben, om een of ander goed/slecht wereldbeeld te kunnen bevestigd zien. Jammer dan voor u heb ik geen per definitie 'bevriend regime'. Alles hangt af van het gedrag, en dat beoordeel ik liefst door de twee kanten in een conflict eens te beluisteren. Daarom kan ik me niet tevreden stellen met de corporatieve media.
Oud 7 februari 2011, 16:14   #27
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een voorbeeld Tema

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pincha
je ziet zo'n oververhitte vetkwab als een rode zon in je IR kijker
Dat gaat over moslims. Commentaar is van vandaag. De rest van dit forumlid is niet minder haatverspreidend en oorlogsstokend. Zoiets kan je hier dagelijks lezen over moslims en bijna steeds mag de commentaar blijven staan (en ik leg de oorzaak daarvan slechts gedeeltelijk bij de moderatie). Dat zijn voorbeelden van moslim-haat. Europa is weer goed op weg zou je bijna beginnen denken. Mag dat wel Tema??? Ik vermoed dat jij zelfs geniet van dit soort van racisme, als ik u zo een beetje begin te kennen. Dat soort van commentaar zal je echter over joden hier niet lezen op dit forum. Dan wordt je gebannen. Waar of niet? Wat wil je nog meer. Kritiek de mond snoeren? Reageer er beter inhoudelijk op.

Kijk ook hoe straddle reageerde in de diezelfde draad 'aan welke kant zou je vechten', en vergelijk dat met bovenstaande commentaar....een verschil even groot als dat tussen vrede en oorlog.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle
Als die oorlogsdreiging echt mocht komen zouden er eindelijk eens degelijke ingrijpende veranderingen plaatsgrijpen in ons politiek landschap, en een echte mentaliteitswijziging in versneld tempo.

Van daaruit kan dan aan een degelijke oplossing gewerkt worden van wederzijds respect en ontzag, zodat er helemaal niet gevochten hoeft te worden.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 februari 2011 om 16:36.
Oud 7 februari 2011, 21:16   #28
Tema
Lokaal Raadslid

Tema's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
O jij bedoelt dat ik Straddle in een andere draad niet als een anti-semiet wou bestempelen. Ik weet niet of ie dat is. Wat is weet is dat de uitspraken die ik van hem las niet anti-semistisch of racistisch zijn.
Citaat:
Ik zou daarom liever zien dat zijn argumenten worden weerlegt in plaats van steeds de persoon te spelen en in het beste geval beweren dat zijn bronnen niet betrouwbaar zijn. De beschuldiging van anti-semitisme komt over als een autoriteitsargument, alsof een racistisch iemand per definitie liegt (een logica die dan weer niet toegepast wordt op de vele moslimhaters op dit forum, over hypocrisie gesproken) Ga dan toch eens in detail op zijn stellingen. Als hij spreekt van 'oververtegenwoordiging', wel toon dan dat dat niet waar is.
De man is een zelfverklaard aanhanger van het N-SA, een neo-nazistisch clubje die op hun 'congressen' groepen uitnodigen die niet misstaan op Blood & Honour concerten. Wie hou je hier voor de gek?

Een tijdje terug schreef hij dat de Jodenvervolgingen een reden hebben...Moet ik hier een discussie over aangaan? Waarom 6000.000 keer een mens dood moest?

Laatst gewijzigd door Tema : 7 februari 2011 om 21:45.
Tema is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2011, 22:35   #29
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De man is een zelfverklaard aanhanger van het N-SA, een neo-nazistisch clubje die op hun 'congressen' groepen uitnodigen die niet misstaan op Blood & Honour concerten. Wie hou je hier voor de gek?
Paranoia slaat weer hard toe bij de ziekelijk etnocentrische zionisten.

Tot nader order ben ik geen lid van NSA of eender welke rechtse of extreem rechtse groepering, ik ken er ook geen enkele persoon van. Ik vertoef zelfs zelden of nooit in Belgie. Ik heb mij - omdat dit nogal gebruikelijk is op een politiek forum om over politiek te spreken - 2 X (twee keer) positief uitgesproken over het economisch, politiek en sociaal programma van de nsa, in een algemene draad. Voor de rest interesseren alle bestaande en niet bestaande associaties mij geen bal. Ik kijk naar inhoud.

En nu je toch zoveel energie stopt in het beschimpen en bekladden, anwoord aub eens hierop, als je een minimum aan correctheid en eerlijkheid hebt: in DEZE DRAAD had jij in je handtekening volgende slogan geplaatst: ''De Mossad kijkt mee '' , waarop ik direct (schertsend) reageerde dat je ''heel even bij de mossad werkte maar de handtekening hebt weggehaald''. Is dit onjuist of een juiste bewering van mij?

Maw lieg ik of lieg ik niet? Graag een kort en duidelijk antwoord. Indien u liegt, dan zal er een staartje komen aan dit verhaal gezien tal van valse, niet aflatende beschuldigingen van uw kliek.

.
Oud 8 februari 2011, 19:02   #30
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
En nu je toch zoveel energie stopt in het beschimpen en bekladden, anwoord aub eens hierop, als je een minimum aan correctheid en eerlijkheid hebt: in DEZE DRAAD had jij in je handtekening volgende slogan geplaatst: ''De Mossad kijkt mee '' , waarop ik direct (schertsend) reageerde dat je ''heel even bij de mossad werkte maar de handtekening hebt weggehaald''. Is dit onjuist of een juiste bewering van mij?

Maw lieg ik of lieg ik niet? Graag een kort en duidelijk antwoord. Indien u liegt, dan zal er een staartje komen aan dit verhaal gezien tal van valse, niet aflatende beschuldigingen van uw kliek.

.

2e poging.

Graag bevestiging dat u dat in uw onderschrift had staan. U bent intussen al online geweest. Indien u liegt, komt er een vervolg. Indien u weigert te antwoorden ook. Het gaat niet op om mensen te beschuldigen met duidelijk aantoonbare leugens.
.

Laatst gewijzigd door straddle : 8 februari 2011 om 19:05.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 19:49   #31
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ik vraag mij af of de Noord-Koreanen niet eens massaal op straat zouden moeten komen.

Alhoewel, daar zitten tienduizenden mensen in concentratiekampen, je zou voor minder zwijgen.

Antoon, dat is daar de reinste hel waar staats-gebrainwashste kinderen hun ouders aangeven ze pappa tegen mamma hoorden zeggen dat hij wilt skippen om naar het appel te gaan om zo te gaan zoeken voor wat extra wortels voor z'n gezin.

Dat is een regime waar geen verzet mogelijk is
Oud 10 februari 2011, 10:23   #32
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Antoon, dat is daar de reinste hel waar staats-gebrainwashste kinderen hun ouders aangeven ze pappa tegen mamma hoorden zeggen dat hij wilt skippen om naar het appel te gaan om zo te gaan zoeken voor wat extra wortels voor z'n gezin.

Dat is een regime waar geen verzet mogelijk is
Het kan niet blijven duren, de meest verschrikkelijke hel op aarde. En geen enkele linkse betweter die er iets op zegt, laat staan de pvda die ze toejuicht.
Oud 10 februari 2011, 11:39   #33
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Speciaal voor antoon die zelf gebrainwasht is om dit te kunnen lezen:

Citaat:
Buiten de pvda zijn er geen linksen die N Korea nog steunen.
Oud 11 februari 2011, 12:37   #34
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Speciaal voor Pelgrim die zelf gebrainwasht is om dit te kunnen lezen:

Citaat:
Het kan niet blijven duren, de meest verschrikkelijke hel op aarde. En geen enkele linkse betweter die er iets op zegt, laat staan de pvda die ze toejuicht.
Ik schreef nooit dat de rest ze zou steunen, maar heel erg luid hoor ik ze toch ook niet roepen. U wel?
Oud 11 februari 2011, 18:33   #35
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoeveel linkse partijbladen heb jij de afgelopen jaren zoal gelezen?
Oud 11 februari 2011, 18:55   #36
straddle
Europees Commissaris

Standaard

@ TEMA

Citaat:

.
Citaat:
2e poging.

Graag bevestiging dat u dat in uw onderschrift had staan. U bent intussen al online geweest. Indien u liegt, komt er een vervolg. Indien u weigert te antwoorden ook. Het gaat niet op om mensen te beschuldigen met duidelijk aantoonbare leugens.
.

@ Tema

3e poging.

.
Oud 11 februari 2011, 19:15   #37
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoeveel linkse partijbladen heb jij de afgelopen jaren zoal gelezen?
Als ik de linkse partijbladen moet gaan uitpluizen om te lezen of ze ervoor of ertegen zijn, dan heb ik gewoon gelijk : heel erg luid hebben ze niet geroepen.
Wat ze anders heel goed kunnen als het maar in hun kraampje past.
Oud 11 februari 2011, 19:21   #38
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ze roepen altijd luid, alleen speelt Noord Korea geen rol in de reguliere media, noch is dat van belang voor de politiek hier. Noord Korea is een sectair land dat met de rest van de wereld geen uitstaans heeft.
Oud 18 februari 2011, 20:17   #39
Rangzen
Burger

Standaard

Vergeet zeker ook niet de vuile rol die China hier in speelt !

Zonder de steun van de CCP (die enkel nog in naam communistisch is) zou de gestoorde Kim Jung Il het nooit zo lang kunnen uitzingen hebben.
Rangzen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 23:08   #40
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, du-uh. Noord-Korea isvoor de pvda de beste leerling van de klas die alleen maar wordt gepest en vernederd door het vreselijke Zuid-Korea. Verder zijn alle problemen de schuld van Zuid-Korea en uiteraard van de V.S....

Lees maar zelf hoe die gasten erover schrijven:

september 2008 : 60 jaar van de Democratische Volksrepubliek Korea (DVRK) – Noord-Korea

september 2008 : Tentoonstelling van Noord-Koreaanse schilderijen in het Europees parlement

oktober 2008 Noord-Korea van de zwarte lijst geschrapt

november 2010 Gevaarlijk oorlogsspel in Zuid-Oost-Azië

december 2010 Naar een nieuwe Koreaanse oorlog?

december 2010 Korea :: Washington en Seoel tevergeefs op oorlogspad

Tot slot hun laatste 'korte bericht' van januari 2011 over het onderwerp:
En daar gaat mijn laatste greintje respect voor de PVDA...
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be