Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2011, 22:14   #21
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Geld is een middel, geen doel voor mij.
Als ik jouw berichten lees is het al geld wat de klok slaat.
Misschien heb je virtueel meer geld dan ik, maar ik woon dan ook ruim (gekocht), heb 2 wagens, ga jaarlijks op verlof, eet en drink graag lekkere dingen.
Binnen dit en 4 jaar koop ik ook een huis, een auto heb ik momenteel van mijn werkgever, net zoals 48 dagen verlof per jaar, ik ga wekelijks op restaurant. Dit jaar staan er momenteel 2 reizen gepland (skivakantie + 4 weken rondtrekken in de USA in augustus).
Van welk jaar ben je trouwens? Kwestie dat we hier geen appelen met peren zitten te vergelijken. Ik ben 25, jij?

Citaat:
Nu goed: als jouw droom zich op de beurs afspeelt (lees achter een PC in kruipkot met koude meeneempizza naast je muis) is dat jouw goed recht.
Lol. Je zou het hier eens moeten zien. Ik heb meer luxe dan veel mensen hebben. Deze avond was het trouwens varkenshaasje
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2011, 22:16   #22
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Binnen dit en 4 jaar koop ik ook een huis, een auto heb ik momenteel van mijn werkgever, net zoals 48 dagen verlof per jaar, ik ga wekelijks op restaurant. Dit jaar staan er momenteel 2 reizen gepland (skivakantie + 4 weken rondtrekken in de USA in augustus).
Van welk jaar ben je trouwens? Kwestie dat we hier geen appelen met peren zitten te vergelijken. Ik ben 25, jij?

Lol. Je zou het hier eens moeten zien. Ik heb meer luxe dan veel mensen hebben. Deze avond was het trouwens varkenshaasje
Ik ben 36.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2011, 22:36   #23
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat de banken en de rest van de economische wereld correct heeft gehandeld, in tegendeel zelfs, maar het zijn vooral arme mensen geweest die gretig gebruik hebben gemaakt van de onbeperkte kredietverstrekking om peperdure huizen te kopen die ze in de eerste plaats al niet konden betalen.
Als je een kom met melk voor een kat zet en ze drinkt ervan. Is het dan de schuld van die kat dat ze haar instinct volgt ? Of is het de schuld van degene die de melk voor haar neus zet ?

Komt bij over als een kompas verwijten dat het naar het noorden wijst.

Laatst gewijzigd door Yves38 : 3 februari 2011 om 22:38.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2011, 22:39   #24
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Goed geboerd zou ik zeggen, maar van mij mag dat. Ik neem aan dat je het verdient.
Oud 3 februari 2011, 22:40   #25
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Ik heb toch nog altijd ne grotere dan gij.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2011, 22:41   #26
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Ik heb toch nog altijd ne grotere dan gij.
Dat weet ik nog niet zo
Oud 3 februari 2011, 22:43   #27
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Als je een kom met melk voor een kat zet en ze drinkt ervan. Is het dan de schuld van die kat dat ze haar instinct volgt ? Of is het de schuld van degene die de melk voor haar neus zet ?

Komt bij over als een kompas verwijten dat het naar het noorden wijst.
Een hongerige kat die op een kommetje melk afkomt volgt inderdaad haar instinct. Een arbeider met een inkomen van +- 1200$ per maand die een lening aangaat om een huis te kopen van 400.000$ zonder zelf cash te kunnen voorleggen ... Ik kan dat toch moeilijk instinctief noemen.

De fout ligt imo evenzeer bij de persoon die de lening aangaat, als bij de verstrekker.
Oud 3 februari 2011, 22:47   #28
Heftruck

Standaard

Citaat:
Een hongerige kat die op een kommetje melk afkomt volgt inderdaad haar instinct. Een arbeider met een inkomen van +- 1200$ per maand die een lening aangaat om een huis te kopen van 400.000$ zonder zelf cash te kunnen voorleggen ... Ik kan dat toch moeilijk instinctief noemen.

De fout ligt imo evenzeer bij de persoon die de lening aangaat, als bij de verstrekker.
Ah, vrije wil.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2011, 22:55   #29
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien heb je virtueel meer geld dan ik, maar ik woon dan ook ruim (gekocht), heb 2 wagens, ga jaarlijks op verlof, eet en drink graag lekkere dingen.
Citaat:
Ik heb meer luxe dan veel mensen hebben. Deze avond was het trouwens varkenshaasje
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2011, 22:56   #30
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Ah, vrije wil.
Ja? Elaborate ...
Oud 3 februari 2011, 22:59   #31
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

The bank never looses. Dat is nog maar eens te meer gebleken na de crisis van 2008. Die arbeider verliest wel degelijk en meer dan alleen zijn huis.

En verder ... van die rommelkredieten was e.e.a. serieus herverpakt en doorverkocht....

Laatst gewijzigd door Yves38 : 3 februari 2011 om 23:00.
Oud 3 februari 2011, 23:03   #32
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
The bank never looses. Dat is nog maar eens te meer gebleken na de crisis van 2008. Die arbeider verliest wel degelijk en meer dan alleen zijn huis.
Zegt dat tegen het personeel/aandeelhouders van Lehman Brothers.

Citaat:
En verder ... van die rommelkredieten was e.e.a. serieus herverpakt en doorverkocht....
Idd, maar dat was op zich niets nieuws. Het zou uiteindelijk de banken geweest die zich het zwaarst verbrand hebben aan de rommelkredieten.
Oud 3 februari 2011, 23:11   #33
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Zegt dat tegen het personeel/aandeelhouders van Lehman Brothers.

Idd, maar dat was op zich niets nieuws. Het zou uiteindelijk de banken geweest die zich het zwaarst verbrand hebben aan de rommelkredieten.
Lehman was een politiek spelletje, de rest hebben ze toch maar netjes out gebailed...en dezelfde arbeider betaalt dus later met zijn loon nog een tweede keer in de vorm van belastingen. Ondertussen hebben ze wel gedurende de afbetalingen toch maar fijntjes de interest op de lening opgestreken nietwaar ?

Laatst gewijzigd door Yves38 : 3 februari 2011 om 23:11.
Oud 3 februari 2011, 23:22   #34
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lehman was een politiek spelletje, de rest hebben ze toch maar netjes out gebailed...en dezelfde arbeider betaalt dus later met zijn loon nog een tweede keer in de vorm van belastingen. Ondertussen hebben ze wel gedurende de afbetalingen toch maar fijntjes de interest op de lening opgestreken nietwaar ?
Daar ben je vet mee als je het principale bedrag nooit meer terugziet ... Zoveel interestinkomsten zullen er niet geweest zijn in verhouding tot de niet terugbetaalde bedragen.
Oud 3 februari 2011, 23:37   #35
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Daar ben je vet mee als je het principale bedrag nooit meer terugziet ... Zoveel interestinkomsten zullen er niet geweest zijn in verhouding tot de niet terugbetaalde bedragen.
Sorry zenne, maar die huizen zijn niet plotseling in rook opgegaan hé. Ze wachten gewoon tot de volgende bubbel om ze van de hand te doen. Dat wil zeggen, voor zover ze ook de risico's niet afgezekerd hebben....snappie.
Oud 3 februari 2011, 23:59   #36
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sterk zelfbeeld ...
Gewoon een realist, die zich niks inbeeldt.

Gij zijt nu eenmaal een waardeloos en vervangbaar slaafje. Accepteer dat nu maar.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 00:01   #37
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nunt Bekijk bericht
Je kan moeilijk oordelen of dit goed of slecht is want je weet niet of er alternatieven zijn. Misschien was de groei voor de hoge inkomens wel noodzakelijk om de groei van de lage inkomens te bewerkstelligen.
Neen. Want we kennen wel alternatieven. In landen waar mensen meer ontwikkeld zijn dan in de V.S. ligt de inkomensongelijkheid veel lager, en groeit die ook trager.

We kunnen dus zeer zeker wél oordelen.
Oud 4 februari 2011, 00:02   #38
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd. Veel van die arme mensen kunnen ook niet omgaan met geld heb ik de indruk. Vooral in de USA zag je in 2007 veel van die arme fruitplukkers daar leningen aangaan om villa's met zwembaden te kopen. Als ze die leningen dan niet afbetaald krijgen en in een tentenkamp terechtkomen zijn ze verbaasd over de gebeurtenissen. Tja ..
Maar jij bent ook een slaafje hoor. Geen haar beter dan een arme fruitplukker in een kartonnen doos. Even vervangbaar en irrelevant.
Oud 4 februari 2011, 00:04   #39
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Arme mensen?
Zijn dat mensen die hier op het forum een studio van max. 300 euro/maand zoeken?
Neen, alle mensen die minder dan 20,000 euro per maand verdienen behoren tot dezelfde groep, "the rest" - het pond scum. Want ook zij zijn compleet vervangbaar, irrelevant en verliezen even gestaag in de race om inkomensgroei dan al "de rest".

Laatst gewijzigd door C2C : 4 februari 2011 om 00:04.
Oud 4 februari 2011, 00:05   #40
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat de banken en de rest van de economische wereld correct heeft gehandeld, in tegendeel zelfs, maar het zijn vooral arme mensen geweest die gretig gebruik hebben gemaakt van de onbeperkte kredietverstrekking om peperdure huizen te kopen die ze in de eerste plaats al niet konden betalen.
Ja, en de kredietverleners waren maar al te gretig om die leningen te verstrekken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be