![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er komt geen geld voor Brussel, en de rest zal de Vlaming alleen verder radicaliseren. Als de winst naar VB of een andere V-partij gaat, is dat m.i. niet ideaal maar zeker geen ramp... 2014 (of eerder 2012) wordt dan een rampjaar voor de Belgicysten... Een beetje Machiavelliaanser denken ... want zo spelen de FRs het ook; fight fire with fire
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 3 februari 2011 om 12:54. |
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"nee, dit is geen noodregering, nee de hervormingen zijn niet op de lange baan geschoven, nee de CD&V houdt geen minderheidsregering op de been" |
|
![]() |
![]() |
#25 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Lopen jullie nu niet wat hard van stapel?
Er is nog altijd een wezenlijk verschil tussen een begroting opstellen voor 2011, en een noodregering hè. |
![]() |
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat gaat echt niet lang meer duren hoor, zoals de FRs nu bezig zijn... 2012, 2014, ten laatste kort daarna. Na 180 jaar kunnen we toch nog eventjes geduld hebben ind ik...
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
doel moet zijn efficient, democratisch bestuur ... dan trekt Wallonie eruit. d�*t moet de strategie zijn inboeten op democratie houdt B op de been. |
|
![]() |
![]() |
#29 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als CD&V in een noodregering stapt, halen ze de volgende keer nog eens 40% minder stemmen, dus 'either way - we win"...
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() 'we' kan voor u wel de N-VA zijn, voor mij is 'we' Vlaanderen CD&V zit in een noodregering, N-VA doet of ze t niet ziet en ... 'we pay'. Laatst gewijzigd door Anna List : 3 februari 2011 om 13:25. |
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Met medeplichtigheid en steun van de CD&V heeft het belgofoon regime de Vlaamse uitslag van de verkiezingen in 2007 onder de mat geveegd en verder gedaan alsof er niets aan de hand was, en nu doet men met de gelijkaardige (zeg maar nog véél duidelijker) uitslag van de 2010-verkiezingen precies hetzelfde. Ik zie geen enkele aanleiding om te geloven dat het met welkdanige volgende verkiezingsuitslag anders zal zijn. Ik zeg u : zo lang de CD&V haar nefast spel kan spelen en de Vlaamse bevolking als ruime meerderheid in uw land volgzaam en gedwee zwijgt en ondergaat, zal er in België niets wezenlijks veranderen. Ofwel hebben de Vlamingen nog steeds niet door dat ze in een dictatuur van het belgofoon regime leven, ofwel kan het hen niet schelen, maar één zaak is duidelijk : België is absoluut geen democratie. |
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat ik wel weet, is dat als het nu niet vreedzaam gaat komen, dat er dan een tijd zal komen waarin het een pak minder vreedzaam zal verlopen. Als Bébert zo intelligent is als sommigen hier willen doen geloven, dan zou hij allang dat inzicht gekregen hebben. |
|
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is plan A en na dat de FRs dit weigeren zijn we "noodgedwongen" om over te gaan naar plan B - onafhankelijkheid binnen de Belgische federatie (hoeveel commentaren zijn er niet de laatste tijd genre 'ik ben geen nationalist maar als het zo blijft hoeft Belgie voor mij ook niet meer'; onafhankelijkheid als enige alternatief voor de afgrond en vernedering, dat zal pakken hoor). dan ligt het bal weer in de kamp van de FRs, maar ze zullen geen enkel idee hebben wat ze ermee kunnen doen. Het zijn ratten op een zinkende schip, en ze beginnen het door te hebben.
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#35 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Kan iemand me nu eens uitleggen wat het "probleem" nu exact is? Wat is de bestaansreden van dit topic?
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sta me toe hier toch enige aantekeningen bij te maken. Vooreerst is die eis voor het neerleggen van een meerjarenbegroting tegen de Lente er vanuit de EU. Die geldt wel voor meer EU-landen. Op straffe van boetes. Die kan je beter vermijden, want zelfs als we vandaag unaniem en eenzijdig de onfhankelijkheid uitroepen, zal je nog moeten onderhandelen met Wallonië en brussel over hoe de scheiding zal verlopen. En dat kan een tijdje duren. Dus misschien niet slecht om wat suikerklontjes in de mond van de EU te gooien zodat tijd kan worden gewonnen. En eerlijk gezegd is een begroting in evenwicht in het belang van de burgers en boetes van de EU komen gewoon op uw en mijn belastingsbrief terecht. Niet van de Eurocraten die brussel en de Vlaamse Rand inpalmen. Die betalen geen belastingen. |
|
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan stel je dat héél juist.
|
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het is in strijd met onze grondwet en met democratische basisprincipes, Jaz, dat zou voldoende moeten zijn ... |
|
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
kijk naar Nederland, daar had de regering in lopende zaken ook een begroting opgemaakt, met besparingen. ik zie echt niet in waarom we dat niet zouden doen? uiteindelijk kan de democratie spelen hé, het parlement kan die begroting nog altijd afschieten.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |