![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kind moet gehoord worden, maar de beslissing enkel en alleen van hem laten afhangen is niet zo'n goed idee.
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De bilocatie regeling komt dan ook uit het brein van PS madame Onkelinx. die werken ginder niet, dus moeten ook niet verhuizen voor hun werk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
een vrouw die een (1) nieuwe vriend heeft na een echtscheiding lijkt me uit een kindermond geen "slet" ! dat woordje is er door een hoerenpoeper ingestopt. En blijkbaar vindt U het enkel belangrijk dat de eigenaars van een "kut" letten op wat eruit komt, maar de eigenaars van een "liefdespenseel" hun kwakje blijkbaar gelijk waar kunnen deponeren? ik merk anders een serieus aandeel chagrijn in uw tekst. Dacht u dat U er vanaf zou geweest zijn als de "kut" haar "plicht" had gedaan? Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 6 februari 2011 om 19:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het goed dat kinderen de kans hebben om hun mening daarover te uiten, maar je kan dat gewoon niet forceren.
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doch hield in die relaties steeds op de eerste plaats rekening met zijn kinderen en dan pas met de relatie. En nee, ook een vader heeft niet het recht zijn nageslacht uit zijn/haar leefmilieu te rukken. Die is even goed verplicht om in de eerste plaats te kijken naar dat wat zijn lul heeft geproduceerd en niet naar waar hij zijn lul kan insteken. Citaat:
En die beslissing word niet door 1 persoon alleen genomen, maar door een koppel. En dat koppel moet dus beseffen dat hun leven door die beslissing totaal veranderd. Ouder worden is een gunst, maar ouder zijn een grote kunst. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De keuze die het kind moet maken, is namelijk met wie en waar het wil opgroeien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Vreemdeling
|
![]() Hallo,
Ik heb als beginpost een paar vraagjes gesteld maar ik zal nu eens even duidelijk schrijven wat de situatie eigenlijk is. Man en vrouw gaan uiteen midden augustus en gaan bij bemiddelaar om regeling te treffen voor 3 jarig kindje. Regeling wordt week week met goedkeuring van beide partijen. Vader is vragende partij om die regeling op papier te zetten voor rechtbank maar moeder wil dit niet omdat het nog te vroeg is. Moeder gaat tegen alle afspraken in toch naar rechtbank en 'toevallig' ontvangt vader aangetekende zending van rechtbank niet. Vader was dus niet op hoorzitting en vonnis wordt uitgesproken in maart 2010. Vader krijgt verstekvonnis in de bus, neemt contact op met rechtbank en wat blijkt, oproepingsbrief zit in dossier op rechtbank. Resultaat: kind komt nog om de 14 dagen in weekend na 8 maanden week-week regeling. Vader neemt advocaat die contact opneemt met advocaat moeder en wat blijkt, advocaat was niet op de hoogte van de 8 maanden week week. Beide advocaten spreken af om nieuwe regeling op poten te zetten. Beide partijen komen uiteindelijk samen eind juni en moeder wil van geen nieuwe regeling weten. Midden augustus komt vader te weten dat moeder sinds midden juni al verhuist is naar West-Vlaanderen bij haarn nieuwe vriend die ze 2 maanden kent (60km van vader) en dat kindje ingeschreven is ginder in andere school. Vader dient nieuw verzoekschrift in wegens gewijzigde omstandigheden en vraagt dat kindje in de week bij vader komt en in het weekend bij de moeder omdat het kind weggenomen is uit zijn vertrouwde omgeving. Details (moeder is Russische en heeft hier geen familie dus kindje heeft ook totaal geen contact meer met zijn enige familie) Zitting was voorzien voor oktober maar is 3,5 maanden uitgesteld tot gisteren. Gisteren werd de zaak doorgestuurd naar Kortrijk omdat kindje nu in West-Vlaanderen valt en dus tot rechtbank Kortrijk behoort.. Ik hoop dat jullie het nu een beetje meer begrijpen.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
O wat heeft me dat plezier gedaan, dat stabiele thuis, overladen met armoe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Vreemdeling
|
![]() Wij hebben daar al een punthoofd van.
Het verstekvonnis dateert dus al van maart 2010 en we zijn ondertussen februari 2011. Ondertussen is partij al eens verhuist, zat er gerechterlijk verlof tussen, 2 maanden wachten op zitting die dan 3.5 maanden uitgesteld is door moeder en dan nu rechter die niet bevoegd is. En ondertussen gaat het leven van het kindje door en ziet hij zijn papa en enige familie bijna niet. Fantastische moeder toch.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toen kwamen mijn kinderen (zestien en achtien) bij mij inwonen in de week (en in het week-end bij haar). En dat terwijl ik achtduizend frank in de maand tekort kwam om mezelf in leven te houden. Laatst gewijzigd door eno2 : 8 februari 2011 om 11:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kinderen zijn impulsief en kunnen niet begrijpen wat de keuze die ze op een bepaald moment (moeten) maken precies inhoudt. Dat hun keuze betekent dat ze jarenlang in een bepaalde situatie zitten is voor een kind onmogelijk te vatten.
![]() |
#34 |
Vreemdeling
|
![]() Inderdaad, en in hoeverre beseft een kind van (in mijn geval) 4 jaar de situatie?
Ze weten wel dat ze soms bij papa zijn en meestal bij mama maar ze hebben nog geen besef van tijd, wat de beste plaats is om op te groeien, het belang van familie enz. Normaal gezien moeten de ouders dit samen beslissen maar als je dan een moeder hebt die al haar eigen belangen laat voorgaan op dat van haar kind dan ben je wel heel ver van huis he. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen was vader het na een jaartje al beu om zich één dag in de week bezig te houden met zijn kinderen...
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als dat gelukt was, dan was ik in een hoerenkot grottgebracht. Wel wat luxueuzer dan bij mijn moeder dus. |
|
![]() |
![]() |