![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit was wel een ernstige post. Kan er nu een inhoudelijke reactie vanaf? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Moslims kan men niet in een staat integreren... …zegt niet een boze islamcriticus, maar de langjarige regeringschef van Singapore en sinds 2004 Minister Mentor Lee Kuan Yew (foto) in zijn nieuwe boek »Hard Truths«. De 87-jarige schrijft o.a. dat men mensen van alle huidskleuren, rassen, talen en religies in een staat kan integreren – met uitzondering van moslims. En hij voegde er aan toe: »Ik zou tegenwoordig zeggen, we kunnen alle…religies en rassen integreren, behalve de islam.« Lee Kuan Yew heeft een politieke carrière gemaakt waarvan westerlingen slechts kunnen dromen. Als medeoprichter en eerste secretaris-generaal van de People’s Action Party (PAP), leidde hij de partij naar acht enorme verkiezingsoverwinningen van 1959 tot 1990, was in 1965 de manager van de afsplitsing van Singapore van Maleisië en van de verandering van het land van een min of meer onderontwikkelde koloniale buitenpost zonder grondstoffen in een Aziatische tijgerstaat. Hij is nog altijd een van de meest invloedrijke politici van Zuidoost-Azië. Zijn nieuwe boek ontstond op basis van 16 interviews, die journalisten van de Straits Times, een krant in Singapore, gedurende een periode van tien maanden met Minister Mentor Lee, aldus zijn huidige officiële titel, hielden. Hij houdt zich bezig met een serie voor Singapore relevante thema’s en is niet bang, zoals de titel al zegt, om ook hete hangijzers aan te pakken. Quadrant online bericht: Mr. Lee zei, toen hem werd gevraagd naar zijn inschatting wat betreft de vooruitgang bij de multiraciale integratie in Singapore: »Ik moet openlijk spreken, opdat het iets oplevert, maar ik wil de islamitische gemeenschap in Singapore niet beledigen. Ik denk dat alles heel goed ging, totdat het tot een plotselinge islamitische opwelling kwam en als u mij vraagt naar mijn observaties, dan integreren de andere groepen zich gemakkelijker – wat betreft vrienden, gemengde huwelijken enz., Indiërs met Chinezen, Chinezen met Indiërs – dan moslims. Dat is een gevolg van deze opwelling uit de Arabische landen. Hij voegde er aan toe: »Tegenwoordig zou ik zeggen dat we alle religies en rassen kunnen integreren met uitzondering van de islam.« Hij zei ook: »Ik denk dat de moslims maatschappelijk gezien niet voor problemen zorgen, maar ze grenzen zich af.« Mr. Lee sprak daarna over zijn eigen generatie politici, die met hem werkten en zich goed hadden geïntegreerd, inclusief het bij elkaar zitten en met elkaar eten. Hij zei: »Maar nu, weet u, als Maleiers* en Chinezen met elkaar naar school gaan, dan is er een halal- en een niet-halalafdeling en zo gaat dat ook op de universiteiten. Ze hebben de tendens om gescheiden te zitten, opdat ze niet besmet worden. Dit alles leidt tot maatschappelijke splijting.« Hij voegde er aan toe, dat het resultaat een »sluier« over de bevolking zou zijn. Op de vraag wat moslims in Singapore zouden moeten doen om te integreren, antwoordde hij: »Wees minder streng bij het letten op jullie islamitische voorschriften en zeg ’Okay, ik eet met je’.« http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=12794 Meer lezen? Op link klikken.
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mijn vraag was waarom wij, als autochtonen, moeten integreren. Ik kom morgen bij u wonen en kom alle regeltjes in uw huis veranderen. En dan zeg ik u dat je moet integreren. Akkoord ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De "rasechte" Belgen en de Belgen van buitenlandse afkomst en de nieuwkes. Die hebben allemaal recht op onderwijs. Van zodra een school niet wit genoeg meer is, zijn er al ouders die hun kinderen naar een wittere school sturen. Wie heeft er dan een integratieprobleem? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar je hebt gelijk als je zegt dat alles bij een deftige opvoeding begint. Ik kom niet op voor mijn bevolking wat dit betreft. Ik heb altijd gezegd dat ik educatie heel belangrijk vind en dat men nieuwelingen zou moeten verplichten om de taal te leren; liefst in het land van herkomst zodat de nieuwelingen direct aan de slag kunnen wanneer dezen hier aankomen. Het probleem is heel eenvoudig: Witten lopen weg bij het zien van een allochtoon. En gekleurde scholen scoren vaker minder goed dan witte scholen. Relevanter is hoe we dit aanpakken. Hoe krikken we de kwaliteit van al onze Vlaamse scholen op? Citaat:
'Er zijn best wel uitzonderingen'. Zeg maar gerust dat een groot deel goed bezig is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En, ik ben eerlijk, heb geen enkel probleem met het feit dat er buitenlanders in het klasje van mijn kinderen zitten. Voor mij word het wél een probleem als ik moet constateren dat het niveau van een hele klas wordt omlaag getrokken. Dat gaat dan ook de slaagkansen van mijn kinderen verkleinen. En, sorry, maar ik wil het beste voor mijn kinderen. Dat is mijn goed recht. Wat niet uitsluit dat er ook rotte appels van autochtone origine een klas kunnen terroriseren hoor. Begrijp me niet verkeerd. Ik heb deze topic niet gestart om wat te kunnen bashen op buitenlanders. Maar ik had een paar dagen geleden een gesprek met een leerkracht. En het nieuwsitem was eigenlijk een bevestiging van wat die laatste me vertelde. Mijn kinderen zijn gelukkig al een tijdje uit het lager onderwijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- graaicultuur - vluchtgedrag - niet in staat tot voortplanting - Engelstalige tv en radio - met staatsmiddelen financieren van een kerk - niet vervolgen én sanctioneren van doodrijders - handhaven van een erfopvolgende uitvreter - gedogen van fraude - politieke processen tegen de oppositie - toelaten van nepotisme - brugpensioeners vanaf 46 jaar - Minderwaardigheidscomplex Als er één ding gehoopt moet worden is dat immigranten in Vlaanderen hier niet mee integreren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
![]() Citaat:
Ik zei dat je moest weerleggen wat ze schreef en niet dat ge moest brullen omdat bepaalde reacties u niet aanstaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Heb ik u wat gevraagd?
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
|
![]() Citaat:
Hetgeen een allochtoon hier uitsteekt mag hij ook eens proberen uit te steken in Marokko. Zo makkelijk zal hij er niet van af komen.
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Oké, open je bucht ergens anders.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even op een rij:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 8 februari 2011 om 20:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Is er nog iets aan te doen, neen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wil je dan zeggen dat een Marokkaans kind een andere (lees hardere) opvoeding nodig heeft dan een doorsnee kind hier ? Want dat zou uiteraard veel kunnen verklaren. Maar vanwaar dat verschil ? En hoe kan je dat verschijnsel op een menswaardige manier oplossen in een school-situatie. Ik merk bij Marokkaanse jongeren vaak een overdreven macho-gedrag. Zeker als ze in groep zijn. Is dat frustratie ? Of onzekerheid ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
pag 125... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- onbestrafte kinderverkrachting - graaicultuur - vluchtgedrag - niet in staat tot voortplanting - Engelstalige tv en radio - met staatsmiddelen financieren van een kerk - niet vervolgen én sanctioneren van doodrijders - handhaven van een erfopvolgende uitvreter - gedogen van fraude - politieke processen tegen de oppositie - toelaten van nepotisme - brugpensioeners vanaf 46 jaar - Minderwaardigheidscomplex |
|
![]() |
![]() |