Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2011, 20:23   #21
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
U heeft geen kinderen, neem ik aan ?
Autochtonen laten integreren ... in wat ? In hun eigen cultuur of in die van een ander ? Hopelijk was dit geen ernstige post.
Ik heb 2 kinderen, en zij gaan naar scholen waar er ook allochtonen school lopen.

Dit was wel een ernstige post.

Kan er nu een inhoudelijke reactie vanaf?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 20:24   #22
Nidstang
Lokaal Raadslid

Nidstang's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
In jouw moederland is daar uiteraard niks van te merken...

Soit, anti-vreemdelingen, anti-homo, anti-mensenrechten en als we dan anti-islamisten vervangen door anti-democraten, dan heb je een goede omschrijving van islamisten.
Wel vreemd dat iemand met een christelijke achtergrond en zich hier goed integreert, het opneemt voor de islam.

Zou je dan liever in een moslimland wonen mss ?
Voor iemand met een breeddenkendheid en integratiebereidheid als de jouwe, kan dat imo geen enkel probleem opleveren.
De meeste moslimlanden zullen je daar zeker en vast een pak meer kansen geven,dan zoals je dat hier bij al die voze racisten hebt mogen ervaren.

Verder zou ik toch maar even drie keer de tong rondraaien, voor je een anti-standpunt inneemt tegen de autochtone bevolking.
Je bijt nu eenmaal niet de hand die je voed, het getuigt nl van een gebrek aan respect voor degenen die je hier opvingen en wegwijs maakten in onze maatschappij, en die anti-houding lijkt tegenwoordig meer en meer de regel te zijn dan uitzondering.
En dan maar janken dat rechtse partijen opgang maken...

But hey, in Europe there is absolutely no problem with islam, nono...
Niet alleen in Europa zoals in jouw laatste zin staat:

Moslims kan men niet in een staat integreren...

…zegt niet een boze islamcriticus, maar de langjarige regeringschef van Singapore en sinds 2004 Minister Mentor Lee Kuan Yew (foto) in zijn nieuwe boek »Hard Truths«. De 87-jarige schrijft o.a. dat men mensen van alle huidskleuren, rassen, talen en religies in een staat kan integreren – met uitzondering van moslims. En hij voegde er aan toe: »Ik zou tegenwoordig zeggen, we kunnen alle…religies en rassen integreren, behalve de islam.«

Lee Kuan Yew heeft een politieke carrière gemaakt waarvan westerlingen slechts kunnen dromen. Als medeoprichter en eerste secretaris-generaal van de People’s Action Party (PAP), leidde hij de partij naar acht enorme verkiezingsoverwinningen van 1959 tot 1990, was in 1965 de manager van de afsplitsing van Singapore van Maleisië en van de verandering van het land van een min of meer onderontwikkelde koloniale buitenpost zonder grondstoffen in een Aziatische tijgerstaat. Hij is nog altijd een van de meest invloedrijke politici van Zuidoost-Azië.

Zijn nieuwe boek ontstond op basis van 16 interviews, die journalisten van de Straits Times, een krant in Singapore, gedurende een periode van tien maanden met Minister Mentor Lee, aldus zijn huidige officiële titel, hielden. Hij houdt zich bezig met een serie voor Singapore relevante thema’s en is niet bang, zoals de titel al zegt, om ook hete hangijzers aan te pakken.

Quadrant online bericht:

Mr. Lee zei, toen hem werd gevraagd naar zijn inschatting wat betreft de vooruitgang bij de multiraciale integratie in Singapore: »Ik moet openlijk spreken, opdat het iets oplevert, maar ik wil de islamitische gemeenschap in Singapore niet beledigen. Ik denk dat alles heel goed ging, totdat het tot een plotselinge islamitische opwelling kwam en als u mij vraagt naar mijn observaties, dan integreren de andere groepen zich gemakkelijker – wat betreft vrienden, gemengde huwelijken enz., Indiërs met Chinezen, Chinezen met Indiërs – dan moslims. Dat is een gevolg van deze opwelling uit de Arabische landen.

Hij voegde er aan toe: »Tegenwoordig zou ik zeggen dat we alle religies en rassen kunnen integreren met uitzondering van de islam.«

Hij zei ook: »Ik denk dat de moslims maatschappelijk gezien niet voor problemen zorgen, maar ze grenzen zich af.«

Mr. Lee sprak daarna over zijn eigen generatie politici, die met hem werkten en zich goed hadden geïntegreerd, inclusief het bij elkaar zitten en met elkaar eten. Hij zei: »Maar nu, weet u, als Maleiers* en Chinezen met elkaar naar school gaan, dan is er een halal- en een niet-halalafdeling en zo gaat dat ook op de universiteiten. Ze hebben de tendens om gescheiden te zitten, opdat ze niet besmet worden. Dit alles leidt tot maatschappelijke splijting.«

Hij voegde er aan toe, dat het resultaat een »sluier« over de bevolking zou zijn. Op de vraag wat moslims in Singapore zouden moeten doen om te integreren, antwoordde hij: »Wees minder streng bij het letten op jullie islamitische voorschriften en zeg ’Okay, ik eet met je’.«

http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=12794

Meer lezen? Op link klikken.
Oud 8 februari 2011, 20:25   #23
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik heb 2 kinderen, en zij gaan naar scholen waar er ook allochtonen school lopen.

Dit was wel een ernstige post.

Kan er nu een inhoudelijke reactie vanaf?
Die had ik u al gegeven.
Mijn vraag was waarom wij, als autochtonen, moeten integreren.
Ik kom morgen bij u wonen en kom alle regeltjes in uw huis veranderen.
En dan zeg ik u dat je moet integreren.
Akkoord ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 20:34   #24
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Die had ik u al gegeven.
Mijn vraag was waarom wij, als autochtonen, moeten integreren.
Ik kom morgen bij u wonen en kom alle regeltjes in uw huis veranderen.
En dan zeg ik u dat je moet integreren.
Akkoord ?
Het ging over samen school lopen.
De "rasechte" Belgen en de Belgen van buitenlandse afkomst en de nieuwkes.
Die hebben allemaal recht op onderwijs.
Van zodra een school niet wit genoeg meer is, zijn er al ouders die hun kinderen naar een wittere school sturen.

Wie heeft er dan een integratieprobleem?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 20:39   #25
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan jammer genoeg geen link zetten, vermits het pas uitgezonden is.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw..._zwartescholen
Citaat:
De quote "Wie gescheiden opgroeit, zal later ook gescheiden samenleven." zal wel kloppen, neem ik aan.
Die man sprak de waarheid. En ik denk dat niemand deze uitspraak zal kunnen weerleggen.
Citaat:
Maar er zijn factoren die mee spelen.
Absoluut.
Citaat:
Uiteraard zullen bij een gedeelte ouders wel een angst voor het onbekende of, erger nog, racistische redenen mee spelen.
Jammer genoeg is dat zo. Het zijn dat soort individuen die onze maatschappij ook verzieken. En dan heb ik het over allochtonen die neerkijken op autochtonen en omgekeerd ook.
Citaat:
Maar ieder kiest, naar eer en geweten, het beste voor zijn of haar kind.
Het is bekend dat de leerachterstand in concentratiescholen (het woord alleen al) het hoogst is.
En dat is geen fabel. Elke leerkracht uit het lager onderwijs kan je vertellen dat kinderen uit andere milieus en/of landen de leerstof moeilijk kan volgen.
Die vertraging is funest voor de andere leerlingen. Logisch, toch ?
Ik sta zelf in het onderwijs en zal zeker en vast niet ontkennen dat we af en toe te maken hebben met leerlingen die wat moeilijkheden hebben met taal (vooral Turken dan). Maar wat ik zelf ook heb gezien is dat allochtonen die goed opgevolgd worden door de ouders en kinderen die hulp en aandacht krijgen van de ouders beter scoren.

Maar je hebt gelijk als je zegt dat alles bij een deftige opvoeding begint. Ik kom niet op voor mijn bevolking wat dit betreft. Ik heb altijd gezegd dat ik educatie heel belangrijk vind en dat men nieuwelingen zou moeten verplichten om de taal te leren; liefst in het land van herkomst zodat de nieuwelingen direct aan de slag kunnen wanneer dezen hier aankomen.

Het probleem is heel eenvoudig: Witten lopen weg bij het zien van een allochtoon. En gekleurde scholen scoren vaker minder goed dan witte scholen. Relevanter is hoe we dit aanpakken. Hoe krikken we de kwaliteit van al onze Vlaamse scholen op?

Citaat:
Vooraleer iemand weer gaat steigeren : er zijn best wel uitzonderingen.
Nou, we hebben kinderen van alle nationaliteiten. Turken zijn zwakker in Taal. Marokkanen sterker. Hoe zit het met Polen, Russen, Chinezen.. U weet best wel dat het hier gaat over scholen met kinderen van verschillende nationaliteiten.

'Er zijn best wel uitzonderingen'. Zeg maar gerust dat een groot deel goed bezig is.
Citaat:
Maar het overgrote deel heeft niet de basiskennis van onze taal (talen) om de leerstof in zich op te nemen.
Daar ben ik nog niet zo zeker van. Ik onderwijs 30 allochtonen ongeveer waarvan een stuk of 6 Turken zwak zijn in taal. (Ik werk wel niet in een grote stad en moet eerlijk toegeven dat de allochtone ouders heel goed geïntegreerd zijn en echt bezig zijn met hun kinderen)
Citaat:
Los daarvan, is er ook een gebrekkige communicatie tussen de ouders van niet-Belgische kinderen en de leerkrachten. Dat maakt het extra moeilijk.
Dat is waar. Maar ik zie toch alleen maar dat de allochtone ouders vaker op oudercontacten opdagen en in het Nederlands communiceren.
Citaat:
Een ander probleem vormt zich rond gezag. Sommige kinderen kunnen de autoriteit van vrouwelijke leerkrachten niet accepteren.
Nooit meegemaakt en kan me dit maar moeilijk voorstellen. U hebt het waarschijnlijk over Brussel en Antwerpen. Zulke stoere gozers zitten vaak met een pak allochtonen in de klas en willen niet afgaan waardoor ze tegen de juffen beginnen. Dat is nou net 1 van de redenen waarom ik tegen gekleurde scholen ben.
Citaat:
Dat ligt blijkbaar in de lijn van de opvoeding door de ouders.
Dit alles maakt de keuze voor de autochtone ouders moeilijk.
En dit is geen aanval naar bepaalde bevolkingsgroepen. Het is een nuchtere vaststelling, gedaan door leerkrachten die de ondankbare job hebben om doelstellingen te halen.
Voor alle duidelijkheid : het ging om het integratiebeleid in scholen.
Maar start alles niet met een degelijke opvoeding ?
Ik ontken alvast niet dat een kleine minderheid binnen de allochtone gemeenschap het verprutsen voor degenen die het wel goed bedoelen. Helaas.
Oud 8 februari 2011, 20:42   #26
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het ging over samen school lopen.
De "rasechte" Belgen en de Belgen van buitenlandse afkomst en de nieuwkes.
Die hebben allemaal recht op onderwijs.
Van zodra een school niet wit genoeg meer is, zijn er al ouders die hun kinderen naar een wittere school sturen.

Wie heeft er dan een integratieprobleem?
Natuurlijk hebben ze allemaal recht op onderwijs !
En, ik ben eerlijk, heb geen enkel probleem met het feit dat er buitenlanders in het klasje van mijn kinderen zitten.
Voor mij word het wél een probleem als ik moet constateren dat het niveau van een hele klas wordt omlaag getrokken.
Dat gaat dan ook de slaagkansen van mijn kinderen verkleinen.
En, sorry, maar ik wil het beste voor mijn kinderen. Dat is mijn goed recht.
Wat niet uitsluit dat er ook rotte appels van autochtone origine een klas kunnen terroriseren hoor.
Begrijp me niet verkeerd. Ik heb deze topic niet gestart om wat te kunnen bashen op buitenlanders.
Maar ik had een paar dagen geleden een gesprek met een leerkracht. En het nieuwsitem was eigenlijk een bevestiging van wat die laatste me vertelde.
Mijn kinderen zijn gelukkig al een tijdje uit het lager onderwijs.
Oud 8 februari 2011, 20:43   #27
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Verder zou ik toch maar even drie keer de tong rondraaien, voor je een anti-standpunt inneemt tegen de autochtone bevolking.
...
- onbestrafte kinderverkrachting
- graaicultuur
- vluchtgedrag
- niet in staat tot voortplanting
- Engelstalige tv en radio
- met staatsmiddelen financieren van een kerk
- niet vervolgen én sanctioneren van doodrijders
- handhaven van een erfopvolgende uitvreter
- gedogen van fraude
- politieke processen tegen de oppositie
- toelaten van nepotisme
- brugpensioeners vanaf 46 jaar
- Minderwaardigheidscomplex

Als er één ding gehoopt moet worden is dat immigranten in Vlaanderen hier niet mee integreren.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 20:44   #28
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
waarom moeten WIJ de autochtonen onze WAARDEN en NORMEN veranderen dat is de wereld op zijn kop dit geld dus ENKEL voor de nieuwelingen
Over welke waarden en normen heb je het?

Ik zei dat je moest weerleggen wat ze schreef en niet dat ge moest brullen omdat bepaalde reacties u niet aanstaan.
Oud 8 februari 2011, 20:49   #29
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nidstang Bekijk bericht
Niet alleen in Europa zoals in jouw laatste zin staat:

Moslims kan men niet in een staat integreren...

…zegt niet een boze islamcriticus, maar de langjarige regeringschef van Singapore en sinds 2004 Minister Mentor Lee Kuan Yew (foto) in zijn nieuwe boek »Hard Truths«. De 87-jarige schrijft o.a. dat men mensen van alle huidskleuren, rassen, talen en religies in een staat kan integreren – met uitzondering van moslims. En hij voegde er aan toe: »Ik zou tegenwoordig zeggen, we kunnen alle…religies en rassen integreren, behalve de islam.«

Lee Kuan Yew heeft een politieke carrière gemaakt waarvan westerlingen slechts kunnen dromen. Als medeoprichter en eerste secretaris-generaal van de People’s Action Party (PAP), leidde hij de partij naar acht enorme verkiezingsoverwinningen van 1959 tot 1990, was in 1965 de manager van de afsplitsing van Singapore van Maleisië en van de verandering van het land van een min of meer onderontwikkelde koloniale buitenpost zonder grondstoffen in een Aziatische tijgerstaat. Hij is nog altijd een van de meest invloedrijke politici van Zuidoost-Azië.

Zijn nieuwe boek ontstond op basis van 16 interviews, die journalisten van de Straits Times, een krant in Singapore, gedurende een periode van tien maanden met Minister Mentor Lee, aldus zijn huidige officiële titel, hielden. Hij houdt zich bezig met een serie voor Singapore relevante thema’s en is niet bang, zoals de titel al zegt, om ook hete hangijzers aan te pakken.

Quadrant online bericht:

Mr. Lee zei, toen hem werd gevraagd naar zijn inschatting wat betreft de vooruitgang bij de multiraciale integratie in Singapore: »Ik moet openlijk spreken, opdat het iets oplevert, maar ik wil de islamitische gemeenschap in Singapore niet beledigen. Ik denk dat alles heel goed ging, totdat het tot een plotselinge islamitische opwelling kwam en als u mij vraagt naar mijn observaties, dan integreren de andere groepen zich gemakkelijker – wat betreft vrienden, gemengde huwelijken enz., Indiërs met Chinezen, Chinezen met Indiërs – dan moslims. Dat is een gevolg van deze opwelling uit de Arabische landen.

Hij voegde er aan toe: »Tegenwoordig zou ik zeggen dat we alle religies en rassen kunnen integreren met uitzondering van de islam.«

Hij zei ook: »Ik denk dat de moslims maatschappelijk gezien niet voor problemen zorgen, maar ze grenzen zich af.«

Mr. Lee sprak daarna over zijn eigen generatie politici, die met hem werkten en zich goed hadden geïntegreerd, inclusief het bij elkaar zitten en met elkaar eten. Hij zei: »Maar nu, weet u, als Maleiers* en Chinezen met elkaar naar school gaan, dan is er een halal- en een niet-halalafdeling en zo gaat dat ook op de universiteiten. Ze hebben de tendens om gescheiden te zitten, opdat ze niet besmet worden. Dit alles leidt tot maatschappelijke splijting.«

Hij voegde er aan toe, dat het resultaat een »sluier« over de bevolking zou zijn. Op de vraag wat moslims in Singapore zouden moeten doen om te integreren, antwoordde hij: »Wees minder streng bij het letten op jullie islamitische voorschriften en zeg ’Okay, ik eet met je’.«

http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=12794

Meer lezen? Op link klikken.
Deze topic gaat niet over de islam. Open je eigen bucht!
Oud 8 februari 2011, 20:50   #30
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pincha Bekijk bericht
De hier geldende waarden en normen.

Je woont hier toch al lang genoeg om ze te kennen?
Heb ik u wat gevraagd?
Oud 8 februari 2011, 20:52   #31
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Vervang "niet in staat tot voortplanting" door "kweken als konijnen" en ik zou zeggen dat dit op Marokko slaat
Duidelijk geen kaas gegeten van Marokko.

Hetgeen een allochtoon hier uitsteekt mag hij ook eens proberen uit te steken in Marokko. Zo makkelijk zal hij er niet van af komen.
Oud 8 februari 2011, 20:52   #32
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
bucht = waarheid over Islam
Oké, open je bucht ergens anders.
Oud 8 februari 2011, 20:53   #33
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De hier geldende waarden en normen.
Even op een rij:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
- graaicultuur
- vluchtgedrag
- gedogen van fraude
- toelaten van nepotisme

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 8 februari 2011 om 20:53.
Oud 8 februari 2011, 20:54   #34
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vervang "niet in staat tot voortplanting" door "kweken als konijnen" en ik zou zeggen dat dit op Marokko slaat
Jaloers?
Oud 8 februari 2011, 20:56   #35
Tinneke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Jaloers?
In een andere discussie zei je nochtans dat je een erectieprobleem hebt.
Tinneke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 20:58   #36
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu op het vrt-nieuws : integratiebeleid is mislukt. Wat een opmerkingsgave van onze beleidsmensen.
Men kan de 'mix' niet realiseren. En het komt door de mobiliteit.
Yep, schuif de hete aardappel maar door

Kan het nog, volgens jullie ?
En hoe dan ?
Erg hé dat dat men het nu maar beseft, lui links is wakker geschoten, maar ik vermoed dat ze weer snel zullen inslapen.
Is er nog iets aan te doen, neen.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 21:01   #37
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Duidelijk geen kaas gegeten van Marokko.

Hetgeen een allochtoon hier uitsteekt mag hij ook eens proberen uit te steken in Marokko. Zo makkelijk zal hij er niet van af komen.
Dat heb je me nog eens verteld.
Wil je dan zeggen dat een Marokkaans kind een andere (lees hardere) opvoeding nodig heeft dan een doorsnee kind hier ?
Want dat zou uiteraard veel kunnen verklaren. Maar vanwaar dat verschil ?
En hoe kan je dat verschijnsel op een menswaardige manier oplossen in een school-situatie.
Ik merk bij Marokkaanse jongeren vaak een overdreven macho-gedrag. Zeker als ze in groep zijn.
Is dat frustratie ? Of onzekerheid ?
Oud 8 februari 2011, 21:03   #38
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tinneke Bekijk bericht
Hangt af van de omstandigheden eh.
In sommige gevallen heb ik ook last van een acuut erectieprobleem
Oud 8 februari 2011, 21:04   #39
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tinneke Bekijk bericht
http://bit.ly/e6xhg2

pag 125...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 21:05   #40
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, wij willen onze kinderen een goede start geven ipv voor rad en galg op straat
Goede start?

- graaicultuur
- vluchtgedrag
- gedogen van fraude
- toelaten van nepotisme
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be