Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2011, 22:25   #21
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Gaat niet gebeuren. Heb je de politie al goed bekeken?
Dus alle agenten zijn dikke papzakken die geen meter vooruit kunnen?
Dit is Amerika niet hoor jongen.

Trouwens, met die "papzakken" in Amerika sol je best niet, ik zeg het er maar even bij.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 22:25   #22
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Dat is op zich nog beter.
Maar laat ons een soort strafpuntensysteem invoeren.
De eerste keer een boete, tweede keer een boete die dubbel zo hoog is (leuk voor de staatskas) en derde keer een ticketje.
Ach, die boetes heeft geen zin, het OCMW betaalt wel, komt dus gewoon rechtstreeks uit diezelfde staatskas waar ze nooit aan bijdragen!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 22:27   #23
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pincha Bekijk bericht
Waarom zo ingewikkeld?
Die 2 boetes kosten alleen mr geld want betalen doen ze heus niet dus leg mr al wat ticketjes klaar.

Start the engines(and no parachutes)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ach, die boetes heeft geen zin, het OCMW betaalt wel, komt dus gewoon rechtstreeks uit diezelfde staatskas waar ze nooit aan bijdragen!
Achja, soms ben ik veel te mild, jullie hebben gelijk.
Oud 8 februari 2011, 22:34   #24
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus alle agenten zijn dikke papzakken die geen meter vooruit kunnen?
Dit is Amerika niet hoor jongen.

Trouwens, met die "papzakken" in Amerika sol je best niet, ik zeg het er maar even bij.
De meesten. Hoe verklaar je het anders dat ze weinig durven, niet op tijd komen bij problemen, en Anderlecht enzo niet durven betreden?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 22:37   #25
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De meesten. Hoe verklaar je het anders dat ze weinig durven, niet op tijd komen bij problemen, en Anderlecht enzo niet durven betreden?
Door het falende beleid.
Criminelen komen na enkele uren vrij. Zonder straf.
Waarom zou de politie zich inspannen? Verloren moeite.
Het moest eerst grondig escaleren.
Oud 8 februari 2011, 23:05   #26
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door het falende beleid.
Criminelen komen na enkele uren vrij. Zonder straf.
Waarom zou de politie zich inspannen? Verloren moeite.
Het moest eerst grondig escaleren.
Het zal ooit grondig escaleren!

Wij, de autochtonen zijn nog steeds in de meerderheid en velen worden 't allemaal stilaan zat.

BTW; over papzakkerij gesproken, dat mens zou zich beter ook 'n paar gympies en 'n loopband aanschaffen ,misschien is er nog hoop voor die dikke, bolle kop van d'r.

Als ze da karanvalsvod al eens zou afetten...misschien heeft ze ook wel van die dikke blubberpoten die knellen in dr schoenen en de blubber er overheen puilt...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 23:06   #27
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gaat niet gebeuren. Heb je de politie al goed bekeken?
Hallo? Waar is onze afdeling islamfobie nu?
Want indien ik je goed begrijp moeten we dus hoofddoeken goedvinden, steeds en overal anders komen die aardige moslims van de vrede wel even rel schoppen om ons te leren wat wel of niet mag?
Want we zijn te laf om tegen dit soort van verbale agressie( en andere vormen) op te treden?
Ik denk dat je jezelf nu toch wat vergist, natuurlijk zijn er figuren zoals Wisord, Arti en Alboreto die te bang of te onwetend zijn om in te zien wat u nu doet, anderen het zwijgen opleggen met de dreiging van geweld.

Maar daarom zijn de meeste Vlamingen nog niet zo, en ja; ik bekijk de politie regelmatig, veel meer man dan die Marokkaanse relschoppertjes die denken de dienst te kunnen uitmaken.
Nu naar het onderwerp ; van mij mag die mevrouw actie voeren, da's het goed recht van iedere burger en dat ze een dergelijke boodschap kreeg ben ik het niet mee eens.
De keuze ligt bij die mevrouw namelijk zelf, in tegenstelling tot veel moslimlanden heb je inderdaad hier de vrije keuze om die guillotine van vrouwenrechten te dragen of niet, maar daarom niet steeds en overal, daar zal ze zich dus net zoals anderen bij moeten neerleggen, Allah staat niet boven wat de wet zegt.

Indien dit tot meer " verzet" leidt is dat jammer maar niemand kan je verbieden jezelf van kansen te beroven, zullen we dan wel afspreken dat ook de uitkering stopt?
Want geld accepteren zonder arbeid te verrichten mag ook niet, gaat heel wat schelen bij de sociale zekerheid!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 23:09   #28
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zei dat jouw reactie een non sequitur was. Of weet je niet wat dit betekent?
Ik weet niet wat non sequitur betekent. Misschien wilt u zo beleefd zijn het even te vertalen voor diegenen onder ons die niet de gelegenheid hadden Latijn-Griekse te volgen.
Oud 8 februari 2011, 23:10   #29
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik reeds zei: de enige juiste mening is dat het er niet toedoet wie wat draagt omdat ten eerste ik het niet graag heb als mensen mij vertellen wat aan te doen (vooral de typetjes die klagen op hoofddoeken maar zelf hun onderwerpen aan hun baas met behulp van de stropdas) en ten tweede omdat als men toch hoofddoeken weg zou willen, een verbod het dragen van hoofddoeken enkel zou aanwakkeren.

Dit laatste begrijpen de zuren niet wegens een zuurte/IQverhouding die ver boven de 100 ligt. Ze willen enkel een verbod zien en dan erop juichen.
Wat ze niet begrijpen is dat als men zoiets verbiedt, men het een sacrale waarde toeeigent, waardoor mensen het nog harder zullen dragen uit protest.
.
Waar werkt u ergens? Ik heb als interim op tientallen plaatsen gezeten tot een groot jaar geleden en het is héééééééél lang geleden dat ik ergens werkte waar dassen verplicht waren.
Oud 8 februari 2011, 23:11   #30
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Link:
http://www.powned.tv/nieuws/politiek...rd_om_hoo.html

Noord-Hollands statenlid Naïma Ajouaau (PvdA) heeft vrijdag een anonieme brief ontvangen. Hierin wordt ze gesommeerd ''op te duvelen uit Nederland''.

Aanleiding is de hoofddoekactie van mevrouw tijdens de vergadering van Provinciale Staten vorige week. Ze protesteerde tegen het PVV-standpunt om hoofddoeken te verbieden in het provinciehuis. Naïma is van mening dat vrouwen keuzevrijheid moeten hebben om een hoofddoek te dragen.

Ze ziet het als een poging tot intimidatie, geen dreigbrief. Ze heeft echter wel melding gedaan bij de politie. Er is volgens haar een grens overschreden met deze anonieme brief.

Mijn persoonlijke mening is dat mevrouw oogst wat ze zaait.
De onderdrukking van de vrouw hoort niet thuis in het Westen.
Het blijft verbazen dat mensen die - terecht - vinden dat de onderdrukking van de vrouw niet in het Westen thuishoort (waar dan wel? - maar dat terzijde) dikwijls enorm veel moeite hebben met vrijgevochten vrouwen die acties ondernemen voor de keuzevrijheid van andere vrouwen.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 23:12   #31
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In de VS behandelt de politie je vaak bij voorbaat al als een crimineel, zelfs als je maar 10 km/h te snel reed.

http://www.youtube.com/watch?v=Cw2EryjdBxM

Verder wil ik ulieden nog een voorbeeld van barbaars politiegeweld niet onthouden:
http://www.youtube.com/watch?v=zjv-jma8ECk (politieman schiet dove houtsnijder dood, enkel omdat hij een mes vast had op straat)
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 23:12   #32
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

*knip*

Laatst gewijzigd door The Quibbler : 9 februari 2011 om 11:23.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 23:19   #33
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Het blijft verbazen dat mensen die - terecht - vinden dat de onderdrukking van de vrouw niet in het Westen thuishoort (waar dan wel? - maar dat terzijde) dikwijls enorm veel moeite hebben met vrijgevochten vrouwen die acties ondernemen voor de keuzevrijheid van andere vrouwen.
Alsof het dragen van een hoofddoek de vrije keuze is van de moslima's.
Wahahahahaha
Ze moeten van de "broeders".

Straks ga je nog zeggen dat de vrouw veel te zeggen heeft in de islam?
Oud 8 februari 2011, 23:21   #34
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Het zal ooit grondig escaleren!

Wij, de autochtonen zijn nog steeds in de meerderheid en velen worden 't allemaal stilaan zat.

BTW; over papzakkerij gesproken, dat mens zou zich beter ook 'n paar gympies en 'n loopband aanschaffen ,misschien is er nog hoop voor die dikke, bolle kop van d'r.

Als ze da karanvalsvod al eens zou afetten...misschien heeft ze ook wel van die dikke blubberpoten die knellen in dr schoenen en de blubber er overheen puilt...
Dat heb ik ook al gemerkt.
Velen hier denken dat multikul en islam kritische mensen een kleine minderheid zijn. Ik hoor andere dingen in mijn omgeving, ik hoor zelfs de grootste xenofobe praat van CD&V jongeren.
Oud 8 februari 2011, 23:23   #35
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Alsof het dragen van een hoofddoek de vrije keuze is van de moslima's.
Wahahahahaha
Ze moeten van de "broeders".

Straks ga je nog zeggen dat de vrouw veel te zeggen heeft in de islam?
Wat ik zeg is dat vrouwen die keuze zelf moeten kunnen maken. Dat is ook wat de vrouw uit het artikel blijkbaar wilde zeggen met haar actie. Raar dat ik van u nog geen veroordeling van de gek die haar daarvoor bedreigt heb gelezen. Of vindt u dat deze vrouw niet zelf mag beslissen voor wat ze actie voert en hoe ze dat doet?
U bent toch ook voor de vrije keuze voor vrouwen? Of niet? Of alleen als ze een keuze maken die u ook voor hen zou maken?
Oud 8 februari 2011, 23:24   #36
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
In de VS behandelt de politie je vaak bij voorbaat al als een crimineel, zelfs als je maar 10 km/h te snel reed.

http://www.youtube.com/watch?v=Cw2EryjdBxM

Verder wil ik ulieden nog een voorbeeld van barbaars politiegeweld niet onthouden:
http://www.youtube.com/watch?v=zjv-jma8ECk (politieman schiet dove houtsnijder dood, enkel omdat hij een mes vast had op straat)
Barbaars politiegeweld is natuurlijk uit den boze.
Maar het beleid zou in Molenbeek en dergelijke best die kant op mogen.
Oud 8 februari 2011, 23:24   #37
Tinneke
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een giller. Recht uit het programma van de PVDA zeker?
Keuzevrijheid? Hahahahahahahahahahahahahaha!
Tinneke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 23:29   #38
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat ik zeg is dat vrouwen die keuze zelf moeten kunnen maken. Dat is ook wat de vrouw uit het artikel blijkbaar wilde zeggen met haar actie. Raar dat ik van u nog geen veroordeling van de gek die haar daarvoor bedreigt heb gelezen. Of vindt u dat deze vrouw niet zelf mag beslissen voor wat ze actie voert en hoe ze dat doet?
U bent toch ook voor de vrije keuze voor vrouwen? Of niet? Of alleen als ze een keuze maken die u ook voor hen zou maken?
Hoeveel keer moet ik nog zeggen dat de vrouw geen keuzevrijheid heeft in de islam?
Waar heb jij het toch over? Weet jij wel wat de islam is en hoe die werkt?

Nee, ik ga de schrijver van die brief zeker niet veroordelen.
Het is geen bedreiging die hij stuurde, enkel een advies.

De actie van mevrouw Naïma Ajouaau is laag bij de grond aangezien zij zelf geen hoofddoek draagt in het dagelijks leven, en gelijk heeft ze.
Ze wil enkel moslimzieltjes winnen die op haar stemmen. Ze doet het enkel en alleen voor het geld.
Oud 8 februari 2011, 23:30   #39
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tinneke Bekijk bericht
Wat een giller. Recht uit het programma van de PVDA zeker?
Keuzevrijheid? Hahahahahahahahahahahahahaha!
Verder komt u niet? Tja.
Oud 8 februari 2011, 23:31   #40
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja..dat klinkt mooi maar vaak werkt het zo niet, kan me echt niet voorstellen dat u dat niet weet. Die hoofddoek wordt gedragen vanaf de pubertijd, denkt u echt dat die meisjes opstaan en roepen" hoera, ik ben pakweg dertien, nu kies ik voor de hoofddoek?"
Er is wel degelijk sprake van druk, en ouders die dit niet deden zien hoe hun dochters buiten het gezin onder druk worden gezet in "jongerenverenigingen " of via meisjes die daar leerden dat een " goede " moslima de hoofddoek draagt.
Het zijn vooral mannen die dit opleggen omdat het gedrag van vrouwen en dochters hun " eer" aantast, werkelijk vrije keuze komt voor; maar is eerder ene uitzondering.

Die mevrouw zou dus beter met moslims de discussie aangaan en erop wijzen hoe weinig " vrijheid" er is om bewust een keuze te maken,maar indien ze politieke ambities heeft kweekt ze nu wel een achterban, ga me niet zeggen dat u dat vreemd is!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be