Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2011, 12:26   #21
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Met dien verstande dat de Amerikaanse Grondwet een bewonderenswaardig geestesproduct van de Verlichting is terwijl de koran...nu ja.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 12:46   #22
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik had hetzelfde gevoel in Chicago. En ik ben daar toch een paar maanden geweest en dan zag je ook dat die mensen onderling ook bijzonder vriendelijk en gastvrij zijn. Ook nooit ergens vriendelijker volk meegemaakt.
Herkenbaar. In NYC haalde ik regelmatig mijn stadsplan boven om te zien waar ik was en dan kwamen er spontaan locals op mij af om te vragen waar ik moest zijn. In veel gevallen zijn ze zelfs meegekomen naar waar ik moest zijn. In een andere landen zijn ze niet zo geneigd om reizigers te helpen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 12:48   #23
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Wacht maar tot er niet-joden in de VS harde grappen maken over joden of zelfs kritiek durven geven!
Dat gebeurt nu al voortdurend (zie bijv. South Park). Negationisme is er ook niet verboden.
De Joden daar gaan er veel beter mee om dan de moslims hier in Europa, die nog 500 jaar achterstaan op dat vlak.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 13:27   #24
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Astrid Essed schreef haar teksten tenminste nog zelf.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 14:07   #25
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsina Bekijk bericht
Da's wederzijds hoor: Amerikanen vinden Europeanen ook belachelijk.

Volgens hen zijn al onze vrouwen behaard, drinken we rioolwater, eten Britten hondevoer, zijn Hollanders kneuterige gierighaards en zijn alle Fransen homo.

Niks nieuws onder de zon. Een gezonde spiegelrelatie.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 16:20   #26
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dat gebeurt nu al voortdurend (zie bijv. South Park). Negationisme is er ook niet verboden.
De Joden daar gaan er veel beter mee om dan de moslims hier in Europa, die nog 500 jaar achterstaan op dat vlak.
Kritiek op Israel is enorm controversieel in de VS.

AIPAC dominee:
"If anyone speaks about Isreal in a mallicious way,
We wil do everything in our power to make sure it was his last term in office"
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 16:41   #27
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer Amerikanen denken aan de Holocaust voelen zij geen schaamte maar trots. Amerika was .... .... immers redder, niet dader. Dat betekent dat de relatie tussen Amerikanen en joden op andere emoties is gebaseerd dan de relatie tussen Europeanen en joden.

"Amerika" was één van de "redders".

Citaat:
Befreiung der Überlebenden in den Lagern

Entsprechend dem Fortschritt der alliierten Angriffe gegen die Hitler-Koalition wurden Überlebende in den Lagern zu sehr verschiedenen Zeitpunkten befreit. Als Beispiele werden hier jeweils KZ genannt, die von einem der Alliierten als erste in seinem Frontabschnitt erreicht wurden.

1944

23. Juli:
* die Rote Armee befreit das KZ Majdanek als erstes der großen KZ/Vernichtungslager im von Deutschland besetzen Polen.
* Im August 1944 können auch westliche Journalisten erstmals aus dem KZ Majdanek berichten (Titelgeschichten des Life-Magazin am 28. August und in der New York Times am 30. August 1944).

1945 (im Osten)

27. Januar: Das KZ Auschwitz-Monowitz wird am Vormittag, das Stammlager Auschwitz I und das Vernichtungslager Auschwitz-Birkenau am frühen Nachmittag durch die Soldaten der sowjetischen 322. Division befreit.[34]

(im Westen)

11. April: Konzentrationslager Buchenwald: Um 14.30 Uhr erreicht die 6. Panzerdivision der 3. US-Armee das Konzentrationslager.
12. April: das KZ Westerbork in den Niederlanden wird von kanadischen Soldaten befreit.

15. April Übergabe des KZ Bergen-Belsen an britische Truppen durch die Wehrmacht.
29. April: das KZ Dachau, Ziel verschiedener so genannter Evakuierungsmärsche, wird von US-Truppen, die nach München vorrücken, erreicht.

Am 10. Mai können in Flensburg die letzten KZ-Häftlinge befreit werden.[35]
In den Monaten darauf erfolgt die Rückführung der meisten noch lebenden ehemaligen KZ-Häftlinge in die Heimatorte/-länder; Stichworte Displaced Persons – DP-Camps). Nach dem strengen Winter 1945/1946 bleiben Gruppen von DPs aus ganz verschiedenen Gründen heimatlos in Deutschland und werden nicht mehr repatriiert.

http://de.wikipedia.org/wiki/Holocau..._in_den_Lagern
...

Europese landen (ook Duitsers) die de Joden geholpen/gered hebben, ondanks bedreigingen van de Nazi´s:
http://de.wikipedia.org/wiki/Holocaust#Widerstand
http://de.wikipedia.org/wiki/Widerst...nalsozialismus

ook:
http://de.wikipedia.org/wiki/Judenretter

Laatst gewijzigd door Micele : 13 februari 2011 om 17:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 22:03   #28
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Ik vind VS-amerikanen niet belachelijk en vreemd. De Europeanen hebben niet veel reden voor zich superieur te voelen ten aanzien van de Amerikanen, ook niet met nogal dwaze argumenten als 'cultuur'. Andersom echter ook niet. Het is niet omdat je een 'warriornation' bent dat anderen inferieur zijn omdat ze minder 'grote' wapens hebben.

Ik heb wel kritiek op hun kortzichtig en mensenrechtenschendend buitenlands beleid van de VS. Er zijn ook heel wat Amerikanen die daar problemen mee hebben, geen meerderheid spijtig genoeg tot nu toe. Dat zal waarschijnlijk pas gebeuren eens prijs voor de staatsgrepen, oorlogen en dergelijke niet meer opweegt tegen de buit.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 13 februari 2011 om 22:05.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2011, 01:19   #29
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Herkenbaar. In NYC haalde ik regelmatig mijn stadsplan boven om te zien waar ik was en dan kwamen er spontaan locals op mij af om te vragen waar ik moest zijn. In veel gevallen zijn ze zelfs meegekomen naar waar ik moest zijn. In een andere landen zijn ze niet zo geneigd om reizigers te helpen.
Het is maar net waar en wanneer je ergens bent in de VS , het land barst van de tegenstellingen.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be