Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Mogen mannen hun vrouwen mishandelen?
Neen, want vrouwen zijn gelijk 42 91,30%
Ja, want dat past bij onze Vlaamse Cultuur, Normen & Waarden 4 8,70%
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2003, 13:14   #21
Godfried
Gouverneur

Godfried's schermafbeelding

Standaard

Ik heb JA gestemd, zo kan Piano onomstotelijk bewijzen dat er een verband bestaat tussen de toename van extreem-rechts en het partnergeweld. In de verborgen agenda van het VB staat immers dat elke man zijn vrouw moet tuchtigen. Of nee, was dat nu een ander boekje?
Oud 13 januari 2003, 13:35   #22
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ydde
ik ben ervan overtuigd dat hij en zijn eega, als Georgische en intellectuele, zeer hard de (verwerpelijke) anti-vreemdelingen sfeer hier ervaren.
Klopt. Toch iemand die dat ook heeft opgemerkt. Doe zo verder man!
Oud 13 januari 2003, 13:37   #23
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Ik heb JA gestemd, zo kan Piano onomstotelijk bewijzen dat er een verband bestaat tussen de toename van extreem-rechts en het partnergeweld. In de verborgen agenda van het VB staat immers dat elke man zijn vrouw moet tuchtigen. Of nee, was dat nu een ander boekje?
Ik herhaal de analyse van:

Turk4Ever die schreef: "Dit topic is er op gericht de hypocrisie van vele Vlamingen aan te tonen. Vlamingen zeiken voortdurend over het vrouwonvriendelijke gedrag van andere culturen terwijl ze zelf net zo vrouwonvriendelijk zijn. De boodschap is duidelijk: werk aan je eigen problemen voordat je tegen anderen gaat zeiken.

Ik geef een voorbeeld van hoe een bevooroordeelde Vlaming zou reageren: "Wat zijn die Vlamingen toch achterlijk zeg. Ze slaan allemaal hun vrouwen. Dat komt door hun achterlijke christelijke godsdienst".
Oud 13 januari 2003, 13:40   #24
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
ik ben ervan overtuigd dat hij en zijn eega, als Georgische en intellectuele, zeer hard de (verwerpelijke) anti-vreemdelingen sfeer hier ervaren.
Begrijpt gij dan ook dat iemand die, moegetergd door criminele allochtonen (jonge Marokaantjes) en geen gehoor vindend bij de correcte politici, geen alternatief heeft dan te stemmen voor het VB ?
ydde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2003, 13:46   #25
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Begrijpt gij dan ook dat iemand die, moegetergd door criminele allochtonen (jonge Marokaantjes) en geen gehoor vindend bij de correcte politici, geen alternatief heeft dan te stemmen voor het VB ?
Nee, dat begrijp ik niet. Het Vlaams Blok wil die criminaliteit van een kleine minderheid aan boefjes van Marokkaanse origine, oplossen door gelijk alle vreemdelingen van gelijk welke origine uit te wijzen. Dat wil er bij mij maar niet in!

Mijn advies: pak die boefjes er van tussen, iedereen happy, en het VB komt zonder buskruit te zitten.
Oud 13 januari 2003, 13:59   #26
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Mijn advies: pak die boefjes er van tussen, iedereen happy, en het VB komt zonder buskruit te zitten.

Uitmuntend advies! Alleen, wie in onze geliefde paars-groene regering zit er op uw advies te wachten?

Intermezzo - plotseling springt iedereen (van de correcten) op en roept luidkeels : " Wij...wij ... wij willen dat al jaren. Wij zullen het eens gaan doen"

Helaas is de realiteit ietsje anders!
Oud 13 januari 2003, 14:40   #27
Calle
Parlementslid

Standaard

Ah, iemand van Mechelen.

Vraag maar eens aan iemand van daar wie de stad onveilig maakt
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2003, 15:23   #28
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Ah, iemand van Mechelen.

Ja Calle, begrijp mij echter niet verkeerd: ik haat criminele allochtonen uit de grond van mijn hart, ik stem VB omdat alle andere partijen niets gedaan hebben om voorgenoemd krapuul aan te pakken en ik ben in het diepst verborgene extremer dan wie je ook maar kan bedenken, maar ik leef tegelijk mee, met die Marokaanse en Turkse jongens en meisjes die wel, ondanks hun dikwijls onbenijdwarige toestand en/of levensomstandigheden, het goed menen. Ook als die al eens in jeugdige zottigheid eventjes over de schreef gaan weet ik dat dit typisch (kinderlijk) gedrag is waar ook onze "witten" zich aan bezondigen. Ik veroordeel in elk geval elke extrimist die iedere allochtoon over dezelfde kam scheert. Ik vermoed (hoop) dat er in Mechelen heel veel mensen hetzelfde denken als ik, en dat er ooit een "oplossing" (dwz krachtig optreden tegen criminaliteit) zal komen.
Oud 13 januari 2003, 15:45   #29
Frolic
Burgemeester

Frolic's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Ah, iemand van Mechelen.

Ja Calle, begrijp mij echter niet verkeerd: ik haat criminele allochtonen uit de grond van mijn hart, ik stem VB omdat alle andere partijen niets gedaan hebben om voorgenoemd krapuul aan te pakken en ik ben in het diepst verborgene extremer dan wie je ook maar kan bedenken, maar ik leef tegelijk mee, met die Marokaanse en Turkse jongens en meisjes die wel, ondanks hun dikwijls onbenijdwarige toestand en/of levensomstandigheden, het goed menen. Ook als die al eens in jeugdige zottigheid eventjes over de schreef gaan weet ik dat dit typisch (kinderlijk) gedrag is waar ook onze "witten" zich aan bezondigen. Ik veroordeel in elk geval elke extrimist die iedere allochtoon over dezelfde kam scheert. Ik vermoed (hoop) dat er in Mechelen heel veel mensen hetzelfde denken als ik, en dat er ooit een "oplossing" (dwz krachtig optreden tegen criminaliteit) zal komen.
En wat is de oplossing van het Blok? Vlaanderen isoleren in Europa. Ervoor zorgen dat onze voornaamste handelspartners(Duitsland, Nederland, Frankrijk,...) ons gaan behandelen als paria's zodat we in een enorme niets onzienende recessie terecht komen? En dan gaan zijn doodleuk migranten deporteren. Want andere programmapunten hebben ze niet. Ah toch wel, de vakbond afschaffen en de overlegorganen opdoeken. Maar verkeersveiligheid? Geen kat die weet wat Dewinter daarover denkt? Economisch beleid? idem! Alternatieve financiering van de sociale zekerheid? idem! Rol van België(Vlaanderen) in het buiteland zoals NAVO, OVSE en andere internationale organisaties? Wat is de houding van het Blok tov de Amerikaanse troepen in de Antwerpese haven? Geen kat weet het.
Oud 13 januari 2003, 15:49   #30
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Frolic:
En wat is de oplossing van het Blok? Geen kat weet het.

Ydde:
Als je verzuipt, mijn waarde, vraag je dan eerst aan de schipper van de reddingsboot, tot welke partij hij behoort?
Oud 13 januari 2003, 15:57   #31
Frolic
Burgemeester

Frolic's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Frolic:

Ydde:
Als je verzuipt, mijn waarde, vraag je dan eerst aan de schipper van de reddingsboot, tot welke partij hij behoort?

Wie verzuipt? Ik niet.

Maar om even in je beeldspraak mee te gaan=> Ik vraag wel aan de man in een schippers-outfit of hij wel degelijk een kapitein is en of hij wel degelijk een reddingssloep heeft. Voor hetzelfde geld wil hij gewoon mijn live-jacket om zijn eigen vege lijf te redden. De beste stuurlui staan aan wal. FDW en Banannemans hebben nog nooit een schip van binnen bekeken, laat staan bestuurd.
Oud 13 januari 2003, 17:58   #32
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat begrijp ik niet. Het Vlaams Blok wil die criminaliteit van een kleine minderheid aan boefjes van Marokkaanse origine, oplossen door gelijk alle vreemdelingen van gelijk welke origine uit te wijzen. Dat wil er bij mij maar niet in!

Hier ben ik het absoluut mee eens. Dat de meeste criminelen allochtonen zijn wil niet zeggen dat de meeste allochtonen crimineel zijn. Het overgrote deel neemt juist niet deel aan criminele activiteiten. Bovendien zijn de criminelen vooral kleine Marokkaantjes. De blokkers willen hiervoor echter ALLE allochtonen aanpakken. Zelfs allochtone groeperingen met relatief lage criminaliteitscijfers. De manier waarop keurige Marokkanen tegenwoordig worden behandeld is ook walgelijk. Ik ken veel uitstekende Marokkaanse studenten. Ze voelen zich steeds verder met de rug naar de muur gedrukt. Wat de Nederlanders en Vlamingen doen zal averechts werken. De haat van de Marrokanen tegenover de autochtonen zal op deze manier alleen maar groeien. Hierdoor zouden ze mischien vatbaar worden voor terroristische propaganda. Dit kan dezastreuze gevolgen hebben voor Nederland en Vlaanderen. Het probleem moet op een andere manier aangepakt worden.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2003, 20:29   #33
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

[quote="Frolic"]
Citaat:
Frolic:
Ydde:
Frolic :
Wie verzuipt? Ik niet.

Ydde :
Ik, helaas, wel.
Oud 13 januari 2003, 21:51   #34
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Alez piano, het hondebrokje en turkske hebben een pact ,ogotekes hoe aandoenelijk se.
Piano begint hier over huiselijk geweld ,mijne vent mag mij eens aanraken ,hij zal dan letterlijk en figuurlijk alle hoeken en kantjes gezien en gevoeld hebben.
Ik ben tegen huiselijk geweld en wederom de leugen dat het vlaams blok dat zou tolereren en aanmoedigen.
Want daar komt het toch weer op neer.
Tap eens uit een ander (niet leugenachtig )vaatje piano.
En degenen waar het meest bij voor komt zijn toch wederom de vreemdelingen.
Dat zit in de cultuur GESLAGEN me dunkt.
En turk die leuzen en achterlijke dingen die jij verkondigd ,dat zou wel eens een averechts effect krijgen.
En met je dreigen van :desastreuze gevolgen voor vlaanderen zal je inderdaad kiezers van ons afschrikken en de mensen tegen houden om op ons te stemmen.
Niet te doen.
Assimilatie van vreemdelingen, en de linksen eens wat meer verstand krijgen, dat zou de oplossing zijn van al veel bestaande problemen !!
(by the way)Ik heb een jeugdvriendin ze is lesbisch en heeft al eens wat roeffel gekregen van haar toenmalige vriendin .
Ik kan je zeggen dat het kind er erg aan toe was en nu zou je dus beweren dat ik ze zou laten stikken hebben als vlaams blokker zijnde ,omdat het in onze cultuur past?!(zoiets is een schande en hoort in geen enkele cultuur thuis,waar haal je het dat het hier normaal zou zijn!)
Neen hoor, Alles is voorgekomen en er zijn fotos genomen en getuigen geweest enz...
De straf is uitgesproken:verbod om in haar buurt te komen ,geldboete,en voorwaardelijke straf.
Spijtig niet effectief het zou meer aarde aan de dijk brengen als voorbeeld.
Want ook nog het volgende:
Zeg dat maar eens tegen een vreemde dat of dat mag niet dat hoort hier niet thuis.
Dan krijg je steevast antwoord:het is onze cultuur ,moei u niet ,racist,ez...
En het linkse cordon wrijft nog maar eens( over het van liefde overlopende voor vreemdelingen) hart en kijkt opzij.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2003, 22:05   #35
AdFundum
Vreemdeling

AdFundum's schermafbeelding

Standaard

piano, waar staat het bolleke:

"ja, want ze zijn gelijk" ?!

Greetz
AdFundum
Oud 13 januari 2003, 23:06   #36
Godfried
Gouverneur

Godfried's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat begrijp ik niet. Het Vlaams Blok wil die criminaliteit van een kleine minderheid aan boefjes van Marokkaanse origine, oplossen door gelijk alle vreemdelingen van gelijk welke origine uit te wijzen. Dat wil er bij mij maar niet in! Mijn advies: pak die boefjes er van tussen, iedereen happy, en het VB komt zonder buskruit te zitten.
LEUGENS! Criminele vreemdelingen moeten onmiddellijk het land uit, de rest moeten aangemoedigd worden om terug te keren om hun eigen land beter te dienen. Kwestie van gezond verstand. Maar ja, gezond verstand is geheel onbestaand bij linksen.
Oud 17 januari 2003, 14:13   #37
sigrid
Vreemdeling

Standaard

[

Ik geef een voorbeeld van hoe een bevooroordeelde Vlaming zou reageren: "Wat zijn die Vlamingen toch achterlijk zeg. Ze slaan allemaal hun vrouwen. Dat komt door hun achterlijke christelijke godsdienst".[/quote]

Turk en the Piano zijn mijn favorieten van dit forum.
Trouwens, zij zijn de favorieten van iedereen met een iq hoger dan 120.
Dat is nou net het zielige bij die Blokkers. Zelfs als iets absoluut niet meer te verdedigen is, proberen zij het nòg. Tot in het belachelijke toe.
Als jullie Blokkers nu ook maar eens konden toegeven, dat niet �*lles wat Vlaams is goed is.[/quote]

OCHCHOTTEKES ZIJN WE WEER AANT KAPPEN JA?EN IS HET NIET DE ISLAM DIE ZEGT DAT DE VROUW MINDER IS EN JULLIE ISLAMIETEN ERMAAR OPLOS KLOPPEN OF AFSCHIETEN MISSCHIEN.
HET SLAAN VAN VROUW OF MAN DUIDT NOG ALTIJD OP HET LABIELE KARAKTER VAN DE PERSOON IN KWESTIE EN DIE ZIJN DRINGEND AAN HEROPVOEDING TOE .HET KOMT VOOR IN IEDERE LAND BIJ IEDER VOLK .
HET IS GEWOON DAT DE EEN ZICH WAT SUPERIEURDER VOELT DAN DE ANDER.
EN DIE 10 % DIE JA STEMMEN ZOU ZE EENS GRAAG TEGEN KOMEN
sigrid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2003, 14:42   #38
Luddo
Minister

Standaard

Iemand schrijft: "Turk en the Piano zijn mijn favorieten van dit forum.
Trouwens, zij zijn de favorieten van iedereen met een iq hoger dan 120."

Nu ben ik gerustgesteld! Ik heb een Nederlandse IQ-test meegedaan en ik had maar 117.
Oud 17 januari 2003, 15:32   #39
Fredje
Partijlid

Fredje's schermafbeelding

Standaard

Dus een serieus onderwerp als vrouwenmishandeling en het feit dat het nog bestaat op deze integrale wereldbol moet herleid worden tot het uitvechten van persoonlijke vetes, haatdragerijen, scheldpartijen en het stemmen van favorieten???

Willen deze mensen nog serieus genomen worden????
Oud 17 januari 2003, 16:42   #40
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Je hebt gelijk Fredje!

toch bestaan er wezenlijke verschillen in bepaalde opvatting:

Ik neem aan dat elk welkdenkend mens enig partnergeweld AFWIJST! Dat het daarom wèl voorkomt heeft daar in feite niet direct mee te maken, wel is het belangrijk dat men als algemene norm aanneemt dat het NIET zou mogen bestaan.
In die zin kan men dan stellen dat partnergeweld NIET tot de cultuur behoort.

Echter, indien men als algemene norm wenst aan te nemen dat het WEL MAG BESTAAN, dan kan men ook stellen dat het wel tot de cultuur zal behoren. In dat geval zal het niet plaatsvinden van partnergeweld eerder uitzondering zijn dan de regel.

Ik weet dus niet wat heel de VB polemiek hierbij kwam kijken.

Wel is het zo dat in de leefregels van een bepaalde religie letterlijk vermeld staat dat de vrouw ondergeschikt is aan de man, en dan indien ze niet goed genoeg luistert, de man haar MOET slaan tot ze wel luistert.
([size=2]hij mag ze ook opsluiten tot de dood erop volgt als hij denkt dat ze vreemd gegaan is, maar dat terzake).[/size]

Als ik zo deze thread lees, is het net alsof men racistisch/xenofoob is, indien men deze stelregel uit een bepaald geloof wenst aan te klagen! Want DAN is men lid van het Vlaams blok !

Hoe onnozel zijn sommige mensen hier nu wel?
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be