![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Mogen mannen hun vrouwen mishandelen? | |||
Neen, want vrouwen zijn gelijk |
![]() ![]() ![]() |
42 | 91,30% |
Ja, want dat past bij onze Vlaamse Cultuur, Normen & Waarden |
![]() ![]() ![]() |
4 | 8,70% |
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() PARTNERGEWELD KOMT NOG VEEL VOOR (VRT-TT)
�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* ![]() Ondanks de aangepaste wet van vijf jaar geleden blijft geweld tussen partners een fenomeen dat vaak voorkomt. Dat blijkt uit een studie van de KULeuven. Elk jaar krijgt de politie enkele duizenden klachten, en vermoedelijk zijn er nog meer gevallen. Vijf jaar geleden heeft de politie meer bevoegdheden gekregen om partnergeweld te bestrijden, maar volgens de studie wordt er te weinig gebruik gemaakt van de wet. Er zouden te veel klachten worden geklasseerd. Eén op de vijf vrouwen ter wereld wordt elke dag gefolterd. 1 op VIJF vrouwen in Vlaanderen krijgt klop van haren Vlaamse man! Elke 15 seconden wordt er ergens ter wereld een vrouw geslagen. Deze ontstellende cijfers staan in het rapport van de mensenrechtenorganisatie Amnesty International. Het rapport verscheen naar aanleiding van de internationale vrouwendag 8 maart 2002. Amnesty zegt dat foltering van vrouwen gevoed wordt door een cultuur die gelijke rechten ontkent en die geweld tegen vrouwen legitimeert. Amnesty beschuldigt regeringen ervan meestal geen gevolg te geven aan klachten over vrouwenfoltering. Uiteraard zou het jammer zijn dat één van de Vlaamse normen en waarden (hun partner aframmelen) zou verdwijnen ![]() En over dat 'gevoel van onveiligheid', onze vlaamse vrouwkes kunnen daar zeer zeker over meebabbelen ![]() Partnergeweld lijkt voor onze Vlaams Nationalisten van het VB eerder deel te zijn van de Vlaamse Cultuur, zoveel is wel duidelijk. Het standpunt van het Vlaams Blok betreft omtrent vrouwen is iedereen wel bekend. Toen de Senaat op 9 maart 2002 het voorstel tot wijziging van de grondwet UNANIEM goedkeurde dat de gelijkheid van mannen en vrouwen expliciet in de grondwet schrijft, onthielden de vijf leden van het Vlaams Blok zich. Daar hoeft niks meer aan toegevoegd te worden ![]() Als toemaatje nog dit: Francis Van den Eynde (VB-kamerlid): "Twintig jaar geleden emancipeerde men de neger, tien jaar geleden kwamen de jongeren aan de beurt. Te oordelen naar bepaalde voortekens (zie sommige artikels in tijdschriften en films in de aard van de "apenplaneet") zal men over tien jaar de chimpansees emanciperen. Intussen, na de negers en nog juist voor de apen, emancipeert men de vrouw." Verdrag inzake de Uitbanning van alle Vormen van Discriminatie van Vrouwen Vrouwenwebsite (België) "Femistyle" Torture ces femmes que l'on détruit Women and Violence Women's rights are human rights Womans Human Rights Resources (Bora Laskin) Emancipatie.nl
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() IK heb JA gestemd, weeral om Piano een plezier te doen. Als iedereen dat zou doen dan krijgt Piano een ORGASME!
DOEN, zou ik zeggen! En zeg nu nog eens dat ik een ander niets gun!
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
En a papa propos, ik heb mijn onderschrift wat politiek gecorrigeerd!
![]() |
![]() |
#5 |
Lokaal Raadslid
|
![]() het kan wel zijn dat er veel vrouwen worden mishandeld door hun partner,
en er moet zeker iets aan gedaan worden. maar dan moet je ook vermelden dat er ook mannen worden mishandeld door vrouwen. Ik raad the piano in dit verband aan eens wat literatuur door te nemen over "battered husband". In Belgie is dit onderwerp totnogtoe wel doodgezwegen in onderzoeken maar in andere landen is er wel onderzoek naar gedaan. En het is niet waarschijnlijk dat Belgie op gebied van vrouwengeweld een oase van rust zou zijn, temidden van landen waar er wel cijfers over bestaan. Spreek ook maar eens met een willekeurige relatietherapeut. Ze zullen u allen bevestigen dat ze in hun spreekuur wel vaak meemaken dat vrouwen hun man aanvliegen, maar (bijna) nooit het omgekeerde. fysisch vrouwengeweld laat echter zelden sporen na, zodat een klacht bij de politie geen zin heeft bij gebrek aan bewijs, als ze u al niet uitlachen en wandelen sturen. Een onderzoek naar partnergeweld dat zich op politieverslagen baseert is alleen hierdoor al eenzijdig. Komt daar nog bij dat veel mannen het een oneer vinden toe te geven dat hun vrouw hen slaat. Dom, maar ja. Een onderzoek naar partnergeweld moet met deze factoren rekening houden om wetenschappelijk correct te zijn en de cijfers eventueel in die zin relativeren of corrigeren. Wanneer the piano beweert dat “… mannen slaan nu eenmaal meer op hun vrouwelijke gezinspartner …” bevestigt hij hierbij dan ook 2 zaken : - psychisch partnergeweld is hem ofwel onbekend of het wordt met de mantel der liefde bedekt, doodgezwegen of misschien zelfs ontkend. Enkel fysisch geweld is van belang als over partnergeweld gesproken wordt . |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Vannacht heb ik nog in een kaffee zitten praten met een vrouw die de dag ervoor slachtoffer was van huiselijk geweld (ze werd door haar vriend in elkaar geslagen en bij de keel gegrepen) en met haar kinderen van haar vriend is moeten weglopen. Ik kan je verzekeren dat het onveiligheidsgevoel rond huiselijk geweld voor haar veel reëler is dan deze rond vreemdelingen. Alleen komt er geen enkele partij op tegen huiselijk geweld omdat je daar elektoraal niet mee kan skoren: het blijft meestal binnenskamers en het is daarom niet spektakulair. Bovendien houden de geweldenaars er vaak ook anti-vreemdelingenstandpunten op na, en laat dit nu net de kiezers zijn naar wiens stem men hengelt.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Staatssecretaris
|
![]() Enne …op welke statistieken baseert ge u om te verklaren dat vrouwen-mishandelaars ook een anti-vreemdelingen standpunt innemen?
In de Islam mogen de mannen op hun vrouw slagen. Zijn de moslims daarom allemaal xenofoben? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Hugo...
Je vraagstelling impliceert dat de Vlaamse cultuur van nature uit vrouwonvriendelijk en agressief is... Ik ken je nu lang genoeg om te weten dat je een notoire Vlaminghater bent en alles verkettert wat Vlaams is, maar dit is belachelijk, racistisch en een uiting van zelfhaat... Benieuwd of jij je Georgische schoonheid van de trap laat vallen of niet... ![]()
![]() |
#9 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Wat ik wel suggereer is, dat Vlaams Nationalisme -en daar bedoel ik dan de wijze waarop het VB die invult- weinig oog heeft voor de emancipatie van de vrouw. Dat het haar liefst terug aan de haard brengt (opvoedersloon, meervoudig stemrecht voor kindrijke gezinnen, tegen positieve discriminatie is enz..), naast het reeële onveiligheidsgevoel praat (of liever stilzwijgt) dat vrouwen vooral voelen binnen de huislijke kring. Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | ||||
|
![]() Citaat:
Dit volledig terzijde uiteraard ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Ik beschouw de Piano als een bondgenoot tegen de achterlijke debielen op dit forum. Dit topic is er op gericht de hypocrisie van vele Vlamingen aan te tonen. Vlamingen zeiken voortdurend over het vrouwonvriendelijke gedrag van andere culturen terwijl ze zelf net zo vrouwonvriendelijk zijn. De boodschap is duidelijk: werk aan je eigen problemen voordat je tegen anderen gaat zeiken.
Ik geef een voorbeeld van hoe een bevooroordeelde Vlaming zou reageren: "Wat zijn die Vlamingen toch achterlijk zeg. Ze slaan allemaal hun vrouwen. Dat komt door hun achterlijke christelijke godsdienst". |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Piano:
Eén op de vijf vrouwen ter wereld wordt elke dag gefolterd. 1 op VIJF vrouwen in Vlaanderen krijgt klop van haren Vlaamse man! ************************************************** ******** Weet ook niet wat het verband is hiertussen, en waarom ge zo de nadruk legt op vlaanderen en vlaams. Het zou interressanter zijn van de nationaliteit (of alleszins de afkomst) van de vrouwen (of beter nog van hunne mannen) in vlaamse opvanghuizen (of hoe deze huizen voor vrouwen op de vlucht, wegens fysiek geweld van hunnen man ook moge noemen) openbaar te maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Trouwens, zij zijn de favorieten van iedereen met een iq hoger dan 120. Dat is nou net het zielige bij die Blokkers. Zelfs als iets absoluut niet meer te verdedigen is, proberen zij het nòg. Tot in het belachelijke toe. Als jullie Blokkers nu ook maar eens konden toegeven, dat niet �*lles wat Vlaams is goed is.
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar ja, dat lag aan de maatschappij, case closed right ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Eén op de vijf vrouwen ter wereld wordt elke dag gefolterd. 1 op VIJF vrouwen in Vlaanderen krijgt klop van haren Vlaamse man!
Ik ben nogal rechts, ergo anti-thePianist. Ik begrijp (en betreur) zijn hoge graad van verzuring, want ik ben ervan overtuigd dat hij en zijn eega, als Georgische en intellectuele, zeer hard de (verwerpelijke) anti-vreemdelingen sfeer hier ervaren. Ik ben ervan overtuigd dat zijn stelling : 1 op 5 vrouwen... klopt en het is een evidentie dat één klap (aan elk levend wezen, er een teveel is. Maar als je op TV de vluchthuizen voor vrouwen ziet, moet je toch eens eventjes op de kleur van de slachtoffers letten! Ik vermoed dat in allochtone kringen de toestand van de vrouw een pak erger is dan bij de "witten" |
![]() |
![]() |