Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2011, 23:22   #21
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Volgens mij heeft hij wel degelijk een aantal plaatsen waar hij naartoe kan. Hij heeft nog altijd bondgenoten, niet alleen in Afrika maar ook in Zuid-Amerika (o.a. Venezuela), maar ik denk dat velen de persoon Kadhafi niet begrijpen. Kadhafi is geboren als bedoeïen, met de trots van een bedoeïen en hoeveel je hem ook kan verwijten: zijn roots, zijn bescheiden afkomst heeft hij nooit verloochend. Al die hoge westerse politici, geboren in hun pluchen zetels zijn waarschijnlijk niet in staat van dat te begrijpen maar voor een man als Kadhafi gaat eergevoel nog altijd boven een gemakkelijke, veilige uittocht met eventueel een stevige smak geld.

Wat dat laatste geeft ik u zeker gelijk. Je kan hem dus veel verwijten maar hij hielp Europa inderdaad met het controleerbaar houden met de instroom van illegale immigranten.

En ondertussen wordt ook weer stilaan duidelijk dat onze westerse politici zich wéér eens als kippen zonder kop (zonder nadenken) in een moeras hebben gestort.
Ja, er is zogezegd geen geld, maar voor oorlog te gaan voeren wel blijkbaar...Laatst op de Franse TV gehoord wat dat zoal kost. Wat ik ervan onthouden heb : kostprijs één bom = 350.000 euros, kostprijs één uur varen voor vliegdekschip Charles de Gaule = 50.000 euros...Enz enz
En dan beginnen ze met een oorlog in een gebied dat op springen staat, zonder enig idee hoelang dat gaat duren, en waar het hen zal heenvoeren...
Sarkozy : een psychopaat, in staat om een oorlog te starten enkel al om zijn populariteit een beetje omhoog te pogen krikken ( mislukt dan ook nog !)...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 15:34   #22
RSK
Burgemeester

Standaard

Barbaarse rebellen beweging (NAVO bondgenoten) slachten soldaten van het Libische leger op beestachtige manieren.

Zeer schokkende beelden.

http://www.youtube.com/watch?v=JQSMU...ipcontrinter=1

Laatst gewijzigd door RSK : 18 april 2011 om 15:35.
RSK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 15:45   #23
RSK
Burgemeester

Standaard

Rebellen in Libië (bondgenoten van de NAVO) maken zagende bewegingen terwijl ze een Libische soldaat publiekelijk slachten.
http://www.youtube.com/watch?v=VkcMg...ipcontrinter=1

Dit is een schande voor de hele mensheid. Wat de NAVO allemaal kan ontketenen.
RSK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2011, 23:51   #24
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik vond Chávez al geen prettig mens, maar ik hoop dat Kadhafi voor een internationaal tribunaal komt te staan.
Momenteel gooien Libische straaljagers bommen op ongewapende burgers.
Ik vond Sarkozy al geen prettig persoon, maar ik hoop dat hij samen met Hague en Clinton voor een internationaal tribunaal komt te staan.
Momenteel gooien NAVO straaljagers bommen op ongewapende burgers.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2011, 02:13   #25
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torah4all Bekijk bericht
Goede keuze van hem. Hij kan daarna nog eens op de vlucht slaan samen met Chavez. Kunnen ze samen naar Cuba vertrekken.
Vreemd dat jij de rebellen in de Arabische wereld steunt. Alles wijst er op dat ze een hardere aanpak van Israel willen, zowel in Egypte, Syrië als in Libië.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2011, 04:56   #26
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

hoe een dubbeltje rollen kan....

De kans is eigenlijk groter dat op een dag "den Ugo" naar Libie zal mogen vluchten dan "den Moammar" naar Venezuela

Laatst gewijzigd door kelt : 22 april 2011 om 04:56.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2011, 06:14   #27
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Onder voorbehoud.
Dat zegt zowel de NOS als de BBC.
Stukje NOS:
De Britse minister van Buitenlandse Zaken William Hague zegt dat hij aanwijzingen heeft dat de Libische leider Kadhafi mogelijk op weg is naar Venezuela. Het is niet duidelijk waar minister Hague zich op baseert.

Gisteravond waren er ook berichten dat Kadhafi het land had verlaten. Tegen de verwachting in sprak hij niet zelf het volk toe, maar deed zijn zoon dat. De Libische leider heeft goede banden met de Venezolaanse president Chávez.
http://nos.nl/artikel/220578-kadhafi...venezuela.html
Wanneer gaan we Venezuela bombarderen ?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 22 april 2011 om 06:14.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2011, 11:02   #28
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Arme Chávez valt door de mand. Is vriendjes met een dictator die alleen nog maar in zichzelf gelooft. Dictators hebben de tijdgeest tegen.
Nhahahaha! Nog niet stilgestaan bij het feit dat Chavez democratisch is verkozen? Als je mij niet gelooft, zal ik u het e-mailadres geven van een Venezolaanse vriend van mij. Ik moet het alleen nog maar vragen.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2011, 19:27   #29
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ja, er is zogezegd geen geld, maar voor oorlog te gaan voeren wel blijkbaar...Laatst op de Franse TV gehoord wat dat zoal kost. Wat ik ervan onthouden heb : kostprijs één bom = 350.000 euros, kostprijs één uur varen voor vliegdekschip Charles de Gaule = 50.000 euros...Enz enz
En dan beginnen ze met een oorlog in een gebied dat op springen staat, zonder enig idee hoelang dat gaat duren, en waar het hen zal heenvoeren...
Sarkozy : een psychopaat, in staat om een oorlog te starten enkel al om zijn populariteit een beetje omhoog te pogen krikken ( mislukt dan ook nog !)...
Een paar simpele cijfers die inderdaad aantonen dat het argument van mensenrechten hier weer eens weinig overtuigend klinkt.

Maar dat Sarkozy zulke oorlog start alleen om zijn populariteit op te krikken is toch een te gemakkelijke verklaring. Het toont Sarkozy gewoon zoals hij werkelijk is: een man zonder scrupules die geen zier geeft om een mensenleven.

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 1 mei 2011 om 19:30.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be