![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
Bekijk resultaten enquête: Bedrijfswagen of extra loon? | |||
bedrijfswagen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 21,88% |
etxra loon |
![]() ![]() ![]() |
25 | 78,13% |
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ge krijgt gewoon het verschijnsel dat de werknemer niet zozeer vervreemd van zijn arbeid maar van zijn loon.
![]() |
![]() |
#22 |
Staatssecretaris
|
![]() Heb pas extra loon gehad, dus een wagen erbij zou mooi zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het feestje kan niet meer stuk.
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Hetgeen an sich niet meer is dan een verdoken pleidooi voor een hogere fiscale druk. Bedrijfswagens zijn vandaag interessant omdat toelaten de werknemer een extraatje te geven, zonder daarvoor een moordende fiscale druk te moeten ondergaan. Bovendien worden die wagens vandaag ook al als voordeel in nature belast. Dat voordeel afbouwen, is gewoon de fiscale druk verhogen, met alle gevolgen vandien
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het opaanstoken van de geitenwollen sokken kapotgeslagen assielzoeker centrum moet immers gerenoveerd worden.... dus gaan we die vuile kapitalistische belastingsontduikers die al 50 % van hun pre afgeven nog wat verder leegpersen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Geeneen van de twee, liever een leefbaar werk. Er zijn werklozen genoeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Al die extralegale voordelen zijn er gewoon gekomen om werknemers toch ietwat extra inkomen te bieden, zonder daarom het drievoudige aan kost op te lopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat gaat traag maar zeker. En eenmaal het in de bus zit gaat het zeer rap.
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Extra lagele voordelen worden een stuk minder interessant voor werknemers als die meer van hun loon overhoude. Met geld kan je immers een stuk meer dan met een auto...
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben al tevreden met een tankkaart. Die geleasede bedrijfswagens, dat is een miserie op op track days binnen te geraken.
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedrijfswagen zondermeer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Stel je voor dat je kan kiezen tussen een leasewagen of pakweg 500€ extra netto loon.
500 netto is 750 bruto dat is al een interessant bedrag ; ik zou kiezen voor de wagen als daar ook een tankaart bijhoort |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
bv. Skoda mag niet. ![]() Als je dan loon kiest en voor een skoda gaat, heb je dubbel winst. V50 vin dik niet spectaculair veel meer auto dan een octavia bv.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 23 februari 2011 om 20:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Ik heb liever cash. Met 500 euro per maand kan ik dichter bij het werk gaan wonen, en waarschijnlijk ook groter gaan wonen door meer hypotheeklast te kunnen dragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb er ooit zo eens 2 als bedrijfswagen gekocht. Nooit meer. Zelfs skoda moeten hun skoda's niet meer terug hebben als inruilwagens. De mijne lagen al redelijk rap bij het oud ijzer.
![]() |
![]() |
#38 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() 500 € netto absoluut. Dan kan ik me met gemak zelf wel een wagen aanschaffen.
Nu heb ik geen keuze gezien mijn job. En...ik denk niet dat men mij 500 € netto zou voorstellen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat moet ik met mijn autooke doen als ik een bedrijfswagen krijg? wegdoen ofzo? dat doe ik alleen als die helegans dood is zenne.
ik kies dus voor het loon.
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() €500. Zelfs brutto (hou je nog €270 ofzo over). Dan mogen ze de bedrijfswagen bijhouden.
Bedrijfswagen telt niet mee bij ontslagvergoedingen, pensioen, ziekte-uitkering etc etc. Ook ben je "beperkt" in wat je als wagen zou willen, want uiteindelijk een wagen is toch een uithangbord voor het bedrijf. Dus met een "goedkope" wagen, of zelfs een "dure bestelwagen" mag je niet gezien worden.