Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 februari 2011, 08:59   #21
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Zonet gelezen in de krant: als het achterhalen van het IP-adres de enige mogelijkheid is om na te gaan wie een lastercampagne opzet, vervalt de wet op privacy en zou het achterhalen niet strafbaar zijn.
Ja maar gij moogt zomaar niet komen vragen achter een IP adresje he, ...

daar moet ge een gerechtelijk bevel voor hebben, ... of Als ge zelf eigenaar zijt van die site en ge wilt een lid van dat forum aanpakken voor strafbare feiten gepleegd op uw forum... dan pas mag je dergelijk informatie gaan gebruiken. De eerste beste advocaat maakt anders brandhout van uw op onwettige wijze verkregen bewijsmateriaal.

Wij hebben hier ook telkens de politie voor over de vloer als ze iets nodig hebben.

Telefoon gegevens mag ik ook maar verstrekken als er van de gebruiker zelf een vraag komt over hun eigen nummer.

Of als het management, zware vermoedens heeft van misbruik of criminele feiten, geen hond die daar zijn vingers aan wil verbranden.

Als we die gegevens zelf nodig hebben om statistieken op te trekken of facturen te controleren, maskeren we altijd de gebruikte nummers.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 09:02   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja maar je vergeet dat het recht op privacy niet absoluut is. Dat kan ook niet anders.

Niet dat ik er wakker van lig hoor, overbetaalde en verongelijkte keepers behoren niet tot mijn interessesefeer.
Ook niet tot de mijne, ...

en het recht is inderdaad niet absoluut, maar als prive instelling of persoon heb je daar niet over te oordelen.

zelf mijn directeur gaat van mij niet zomaar een lijst krijgen met wat mensen allemaal uitsteken. Daar zal hij zelf achter mogen gaan zoeken, ... (maar dat gaat wel wat lastig zijn... )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 09:07   #23
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Feit is dat Stijnen - of zijn "familie" - zijn werkgevers en collega's talloze malen zwaar beledigd en belachelijk gemaakt heeft, en dat in een publiek forum, open voor de hele wereld om mee te lezen.

Zoiets is absoluut reden tot ontslag.
absoluut niet

Stijnen is eruit gebluft ... niet meer niet minder

juridisch had club geen poot om op te staan, meer zelfs naar alle waarschijnlijkheid is club juridisch op een paar plaatsen over de schreef gegaan.

beetje dom dat Stijnen zich heeft laten overbluffen ... hij had Club kunnen melken.

Laatst gewijzigd door Anna List : 23 februari 2011 om 09:08.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 09:09   #24
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erwinvds Bekijk bericht
Hebben ze de info via het gerecht verkregen?
Het is op een forum eigendomvan de club. De beheerders van dit forum hier hebben ook rechtmatig toegang tot het IP adres van de forumklanten hier.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 09:23   #25
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
absoluut niet

Stijnen is eruit gebluft ... niet meer niet minder

juridisch had club geen poot om op te staan, meer zelfs naar alle waarschijnlijkheid is club juridisch op een paar plaatsen over de schreef gegaan.

beetje dom dat Stijnen zich heeft laten overbluffen ... hij had Club kunnen melken.
Dat denk ik niet. Club heeft het bewijs van laster en eerroof.
Ik denk dat dit reden is voor ontslag op staande voet. Ook bij andere werkgevers.
Zijn familie neemt de schuld op zich waardoor club voldoende bewijs heeft van schuld.
Oud 23 februari 2011, 09:25   #26
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ja maar gij moogt zomaar niet komen vragen achter een IP adresje he, ...
daar moet ge een gerechtelijk bevel voor hebben, ... of Als ge zelf eigenaar zijt van die site en ge wilt een lid van dat forum aanpakken voor strafbare feiten gepleegd op uw forum... dan pas mag je dergelijk informatie gaan gebruiken. De eerste beste advocaat maakt anders brandhout van uw op onwettige wijze verkregen bewijsmateriaal.

Wij hebben hier ook telkens de politie voor over de vloer als ze iets nodig hebben.

Telefoon gegevens mag ik ook maar verstrekken als er van de gebruiker zelf een vraag komt over hun eigen nummer.

Of als het management, zware vermoedens heeft van misbruik of criminele feiten, geen hond die daar zijn vingers aan wil verbranden.

Als we die gegevens zelf nodig hebben om statistieken op te trekken of facturen te controleren, maskeren we altijd de gebruikte nummers.
Waarom niet? Als jij hier registreerd, ga je akkoord met de forumregels.
De eigenaar van dit forum en de beheerders hebben zeer zeker recht te weten wie op hun forum komt.
Oud 23 februari 2011, 09:26   #27
Erwinvds
Gouverneur

Erwinvds's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Het is op een forum eigendomvan de club. De beheerders van dit forum hier hebben ook rechtmatig toegang tot het IP adres van de forumklanten hier.
Dat klopt, maar dat geeft ze niet het recht om deze gegevens openbaar te maken. En daar spant het schoentje.
Erwinvds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 09:30   #28
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erwinvds Bekijk bericht
Dat klopt, maar dat geeft ze niet het recht om deze gegevens openbaar te maken. En daar spant het schoentje.
Wat maken ze openbaar? Als jij strafbare feiten pleegt hier op het forum, of de moderators van dit forum belast met laster en eerroof, dan mogen zij dit zeer zeker wel.
Oud 23 februari 2011, 09:31   #29
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nu net waar het schoentje knelt. Dat forum is GEEN eigendom van de Club. Moest dit zo zijn dan zou ik het nog begrijpen, maar het is zo niet. Het forum waarvan sprake is een onafhankelijk supportersforum dat opgericht werd nadat Club Brugge het eigen forum had opgedoekt wegens teveel kritiek aan het adres van spelers en bestuur. Daarop hebben een aantal supporters een onafhankelijk supportersforum opgericht. De admins daarvan hebben de informatie verstrekt aan Club Brugge en niet op vraag van het gerecht.

Ik stel me ten zeerste de vraag of dat niet onwettelijk is.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 09:32   #30
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat denk ik niet. Club heeft het bewijs van laster en eerroof.
Ik denk dat dit reden is voor ontslag op staande voet. Ook bij andere werkgevers.
Zijn familie neemt de schuld op zich waardoor club voldoende bewijs heeft van schuld.
moet toegeven dat ik de quotes niet gelezen heb ... voetbal he ...

maar is het echt wel laster en eerroof, niet elke kritiek is laster en eerroof hé

wat schreef hij dat laster of eerroof was mss ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 09:34   #31
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat is nu net waar het schoentje knelt. Dat forum is GEEN eigendom van de Club. Moest dit zo zijn dan zou ik het nog begrijpen, maar het is zo niet. Het forum waarvan sprake is een onafhankelijk supportersforum dat opgericht werd nadat Club Brugge het eigen forum had opgedoekt wegens teveel kritiek aan het adres van spelers en bestuur. Daarop hebben een aantal supporters een onafhankelijk supportersforum opgericht. De admins daarvan hebben de informatie verstrekt aan Club Brugge en niet op vraag van het gerecht.
Ik stel me ten zeerste de vraag of dat niet onwettelijk is.
Moet zijn dat dit mag. Als ik info heb van iemand die strafbare feiten pleegt waar jij door beschadigt wordt, dan mag je wel die info geven.
Bovendien heeft Stijnen insite informatie van de club geschreven op dat forum, die niemand anders dan Stijnen zelf kon weten.

het zou een ander zaak zijn als de info voor commerciele doeleinden wordt gebruikt. maar hier hebben we werklijk over strafbare feiten.

Laatst gewijzigd door giserke : 23 februari 2011 om 09:36.
Oud 23 februari 2011, 09:35   #32
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom niet? Als jij hier registreerd, ga je akkoord met de forumregels.
De eigenaar van dit forum en de beheerders hebben zeer zeker recht te weten wie op hun forum komt.
Neen. Als de forumregels expliciet vermelden dat de IP adressen gebruikt kunnen worden voor identificatie van de leden heel misschien wel. Maar zelfs in dat geval geeft een forum een vermoeden dat de gebruiker enkel geïdentificeerd kan worden aan de hand van de informatie die hij opgeeft. En zelfs al kijkt men naar die IP adressen, die moeten nog bevestigd worden door de provider om enige waarde te hebben. Wat dynamische IP adressen gaan vergelijken en claimen dat het van een bepaald persoon komt heeft geen enkele basis in een rechtzaal.

Het bijhouden van een aantal gegevens heeft al voor enorme heisa's gezorgd op het gebied van reclame, en dan spreken we erover of je tampax of chrysler reclames te zien krijgt. Als dit al privacy issues zijn, dan blijf je als forumbeheerder van een officieel forum best zoveel mogelijk uit alle gegevens.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 11:27   #33
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet zijn dat dit mag.
Dat is nu net wat ik wel eens zou willen weten. Mag een moderator van een forum privé informatie zomaar doorgeven aan derden? Excuseer me dat ik "het moet zijn dat dit mag" niet zomaar aanvaard.

Citaat:
Als ik info heb van iemand die strafbare feiten pleegt waar jij door beschadigt wordt, dan mag je wel die info geven.
Zelfs daar ben ik niet van overtuigd maar het is ook irrelevant aangezien Stijnen geen strafbare feiten gepleegd heeft. Hij gaf simpelweg kritiek op zijn concurrenten. Waarschijnlijk is dat contractbreuk (ik weet niet wat er in zijn contract staat daaromtrent) maar strafbaar is het natuurlijk niet. Vrijheid van meningsuiting weet je wel.

Citaat:
Bovendien heeft Stijnen insite informatie van de club geschreven op dat forum, die niemand anders dan Stijnen zelf kon weten.

het zou een ander zaak zijn als de info voor commerciele doeleinden wordt gebruikt. maar hier hebben we werklijk over strafbare feiten.
Neen, we hebben het niet over strafbare feiten. Er bestaat nog altijd iets als vrijheid van meningsuiting.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 23 februari 2011, 11:30   #34
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag een moderator van een forum privé informatie zomaar doorgeven aan derden?
Neen. Zelfs niet als men verdacht wordt van criminele feiten.
Men mag instanties op de hoogte stellen maar niet de info zelf gebruiken.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 11:37   #35
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Neen. Zelfs niet als men verdacht wordt van criminele feiten.
Men mag instanties op de hoogte stellen maar niet de info zelf gebruiken.

Dat dacht ik al. Soit Stijnen zelf kon er moeilijk veel tegen beginnen hé. Hij zou waarschijnlijk wel winnen maar volgens mij hebben zijn advokaten hem aangeraden om niet te beginnen met een lange procedureslag. Nu kan hij tenminste snel weer ergens aan de slag. Die zal wel een relatief lucratief contract scoren in Rusland of zo.
Oud 23 februari 2011, 11:39   #36
giserke
Banneling

Standaard

Stijnen gaat Gilles De Bilde toer op
Oud 23 februari 2011, 11:42   #37
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stijnen gaat Gilles De Bilde toer op

Dat mag je dan wel eens uitleggen.
Oud 23 februari 2011, 11:52   #38
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

En wat lees ik net. Stijnen zou 1 miljoen euro gekregen hebben van Club Brugge. Ik denk dat ze zelf wel beseffen dat ze geen poot hebben om op te staan.
Oud 23 februari 2011, 12:27   #39
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En wat lees ik net. Stijnen zou 1 miljoen euro gekregen hebben van Club Brugge. Ik denk dat ze zelf wel beseffen dat ze geen poot hebben om op te staan.
niemand heeft baat bij een lange juridische procedureslag.
Brugge is goedkoper af dan hem uit te betalen tot 2015 en Stijnen hoeft niet tot 2015 bij de reserven te creperen.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 13:21   #40
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, eerder (bijna) normale gang van zaken.
En dat geld krijgt hij gespreid over 2 jaar.

Hij had nog een contract tot juni 2015 �* minstens 500.000 €/jaar bruto.

http://www.clubbrugge.be/nl/nieuws/b...seizoenen-bij-

Dus quasi 2 jaar van de bijna 4,5 jaar krijgt hij uitbetaald (bruto), nog niet eens halfweg de totale contractsom dus.

In onderling overleg contract volledig opgeheven:
Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/2730/Club-B...t-elkaar.dhtml

Officieel luidt de mededeling als volgt: "Club Brugge K.V. en Stijn Stijnen maakten vanavond in onderling overleg een einde aan de samenwerking en dit met onmiddellijke ingang. Deze beslissing drong zich op na de ontwikkelingen van de voorbije dagen. Beide partijen houden eraan elkaar te bedanken voor de samenwerking gedurende de voorbije jaren en zullen zich verder van elke commentaar onthouden."
Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/2730/Club-B...tbetaald.dhtml
HLN update Stijn Stijnen zou nog twee jaar uitbetaald worden door Club Brugge. Dat komt neer op zo'n 1 miljoen euro bruto. De doelman lag nog tot juni 2015 onder contract bij Club, een overeenkomst die goed was voor twee miljoen euro. Ploeg en speler vonden elkaar dus ergens halverwege bij de scheiding, zo weet de krant Het Laatste Nieuws.
Stijnen krijgt dat bedrag ook niet in eenmaal maar over 2 jaar verdeeld, zeer wslk zijn daar voorwaarden aan verbonden. Anders knip...

Laatst gewijzigd door Micele : 23 februari 2011 om 13:27.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be