![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat u gelijk hebt. Maar scholen die te streng zijn verliezen ook hun leerlingen aan scholen die makkelijk doorschuiven hé. Dat is nu eenmaal de aard van de zaken. En die boomerang slingert al een ganse tijd terug nietwaar? Kijk maar naar het bedrijfsleven. Velen bieden zich aan met een diploma waar ze 10 jaar langer op gestudeerd is en kennen er soms minder van dan een beginneling. Dat is het eindresultaat van dat onsamenhangend geheel natuurlijk. Nu soit men kan bijleren al doende. Maar om in te pikken op bv K&G...want af en toe moet ik daar zijn voor mijn werk en loop ik dus in die bureeltjes waar al die psychologen en dergelijke werken. Meestal jonge dametjes..of net een beginnend gezinnetje (zie je aan de foto's van hun baby op hun bureau) ...en totaal geen levenservaringen over hoe het leven er uitziet aan de minder fraaie kant van het leven waar gezinnen kort bij kas zitten en kampen met allerlei financiële problemen en zo verder. En die moeten profielen opmaken van de situaties? Dat is vragen achter problemen hé?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 23 februari 2011 om 22:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Als je dan weet dat mensen die een kind willen adopteren een doorlichtingsproces van twee �* drie jaar moeten doorlopen waarbij ze volledig gescreend worden, dan stel ik me daar stevige vragen bij...
Paranoia is a disease onto itself, and may I add ..... the person standing next to you may not be who they appear to be... (Les Claypool) Laatst gewijzigd door Slasty : 23 februari 2011 om 22:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En trouwens eerlijk gezegd, kinderen die geplaatst worden zitten vaak ook in wat ik vind armoedige toestanden groot te worden. + wat ik toch al heb gezien dat ze meestal als niet al te slim worden beschouwd en volwassen mogen worden met opleidingen van "ik zal u daar gaan hebben". Dat daar soms nog iets positief uitkomt mag soms een wonder heten.
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wil u zo vriendelijk zijn om enige informatie terzake te geven ? Oprechte dank bij voorbaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In de mijnput werpen.
![]() |
#28 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
GOK= Gelijke OnderwijsKansen; is in het leven geroepen door de vorige minister van onderwijs om ervoor te proberen te zorgen dat kinderen van ouders die geen diploma hebben en die in vierde wereld-omstandigheden leven toch fatsoendelijk naar school kunnen gaan, een kind dat thuis bvb geen ruimte heeft om zelfstandig te studeren en dat vaak op de leeftijd van bvb14 jaar verantwoordelijk is voor de opvang van de kleinere broers of zusjes heeft sowieso minder kans op slagen dat een leerling die een eigen kamer heeft met bureau en PC om te studeren.
![]() |
![]() |
#29 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Het overgrote deel komt terecht in deeltijds onderwijs en maakt zelfs dat niet af om ook de wereld in te stappen en terug in diezelfde situatie terecht te komen. Soms is het om moedeloos van te worden, maar voor die paar die wél uit die cirkel breken moet je het blijven doen!
![]() |
![]() |
#30 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik keek even naar de website van het Centrum voor Leerlingenbegeleiding, en las hun “Mission Statement”. Wel, het minste wat men kan zeggen is dat zij zich niet aan hun missie houden. Ik lees dat zij ook (minstens in theorie) ter beschikking staan van leerkrachten. Zo nu en dan die lui eens bellen om te horen hoe het met concrete dossiers staat, moet mogelijk zijn, zo lijkt het mij. Wie weet stuit u daar ooit op iemand die uiteindelijk bereid kan gevonden worden om zijn/haar taak naar behoren uit te voeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Dat hierboven in de coma, dit gestorven:
Kleine Louise (2,5) stierf na fatale klappen in de buik Stiefvader bekent gruwelijke mishandeling http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...n-peuter.dhtml Laatst gewijzigd door filosoof : 2 maart 2011 om 22:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |