Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 28 februari 2011, 16:39   #21
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ze hebben het mij nochtans nog niet gevraagd...
Mij ook niet. Straf he, met mijn smetteloze reputatie.
Steve_M is offline  
Oud 28 februari 2011, 16:51   #22
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Mij ook niet. Maar wij hebben een strafblad, Raf. Damaged goods, weet je wel.
Stropers worden toch meestal de beste boswachters?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 28 februari 2011, 17:08   #23
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar zit wat in. Net zoals in 'met dieven vangt men dieven'.
Sus Iratus is offline  
Oud 28 februari 2011, 17:13   #24
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien moeten ze dan de alweer onder ons vertoevende Zeikstraal tot mod benoemen.
Oud 28 februari 2011, 17:37   #25
artisjok
Banneling

Standaard

Ik vind het voorstel van Steve M wel een goed idee
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=374

Laatst gewijzigd door artisjok : 28 februari 2011 om 17:38.
artisjok is offline  
Oud 28 februari 2011, 19:28   #26
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dus van u mag Firestone moderator worden?
Of wat bedoelt je precies met dat goede idee?
alice is offline  
Oud 28 februari 2011, 19:44   #27
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Arti. Als ik je goed begrijp heb je het over een voorstel van Steve tot het promoten van Firestone tot moderator.
Geen probleem met deze promotie. Waarom niet. Ik heb tot op heden geen probleem met een moderatie. Toch niet hier.
Maar, lieve Arti, ik begrijp je niet goed als je binnen de context van deze draad met dergelijk voorstel over de brug komt.
Is dit nodig. Noodzakelijk. Eufemistisch gezegd: ik begrijp je niet goed. Of ben ik te dwaas om je te begrijpen ?
Rudy
Rudy is offline  
Oud 28 februari 2011, 21:11   #28
artisjok
Banneling

Standaard

Ik dacht dat er versterking nodig was.
Dat blijkt toch nu en dan.
Dat bleek ook al in de draad waarnaar ik verwees. Die draad is (tijdelijk?) gesloten, daar kan ik niet meer repliceren.
artisjok is offline  
Oud 28 februari 2011, 21:18   #29
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Arti. Als ik je goed begrijp heb je het over een voorstel van Steve tot het promoten van Firestone tot moderator.
Geen probleem met deze promotie. Waarom niet. Ik heb tot op heden geen probleem met een moderatie. Toch niet hier.
Maar, lieve Arti, ik begrijp je niet goed als je binnen de context van deze draad met dergelijk voorstel over de brug komt.
Is dit nodig. Noodzakelijk. Eufemistisch gezegd: ik begrijp je niet goed. Of ben ik te dwaas om je te begrijpen ?
Rudy
Eigenlijk moet je Arti daar niet op aanspreken, maar mij. Misschien was mijn opmerking over Firestone enigszins off-topic, maar aangezien er hier in verschillende draden al werd geschreven dat de moderatie versterking behoefde, wilde ik dat graag even kwijt. Er zijn hier zo'n paar forummers die zich zelden laten meeslepen of nooit in twisten betrokken geraken. Wat ik dus noemde "de stem van de rede". Firestone is zo iemand, maar er zijn er nog. Meer moet je daar niet achter zoeken.
Steve_M is offline  
Oud 1 maart 2011, 06:26   #30
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Eigenlijk moet je Arti daar niet op aanspreken, maar mij. Misschien was mijn opmerking over Firestone enigszins off-topic, maar aangezien er hier in verschillende draden al werd geschreven dat de moderatie versterking behoefde, wilde ik dat graag even kwijt. Er zijn hier zo'n paar forummers die zich zelden laten meeslepen of nooit in twisten betrokken geraken. Wat ik dus noemde "de stem van de rede". Firestone is zo iemand, maar er zijn er nog. Meer moet je daar niet achter zoeken.
Niet moeilijk als je 99% van je forumtijd spendeert in het Libellehoekje (K&K)..
Eigenzinnig is offline  
Oud 1 maart 2011, 08:08   #31
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Niet moeilijk als je 99% van je forumtijd spendeert in het Libellehoekje (K&K)..
Dat is niet altijd zo geweest. Misschien haal je oorzaak en gevolg door elkaar...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 1 maart 2011, 08:12   #32
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... Libellehoekje (K&K)..
Oud 1 maart 2011, 08:16   #33
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Actieve K&K topics :
Welke deodorant gebruikt U ?
Beslis mijn haarkleur...

Bent u trouwens geinteresseerd in een job bij de 'gedankenpolizei' ?
Eigenzinnig is offline  
Oud 1 maart 2011, 09:40   #34
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Actieve K&K topics :
Welke deodorant gebruikt U ?
Beslis mijn haarkleur...

Je moet niet zo defensief doen, ik vond "Libellehoekje" een grappige omschrijving van K&K, zonder enige bijbedoeling.
Citaat:
Bent u trouwens geinteresseerd in een job bij de 'gedankenpolizei' ?
Ten eerste wil ik me volledig distantiëren van de term 'gedankenpolizei'.
Dit is een privé forum, en in principe mag de moderatie censuur toepassen zoveel als ze wil, mag ze enkel bepaalde meningen toestaan, enz ...
Dit is echter niet wat er in de realiteit gebeurt.

Als ik dit forum overloop, zie ik zowat alles, van ernstige en gefundeerde evenwichtige analyses tot de meest crapuleuze monomaniakale haatzaaierij. En dit in alle denkbare richtingen, tegen alle denkbare groepen. Racisme, antisemitisme, islamhaat, homohaat, haat en vooroordelen tegen de verschillende gemeenschappen in België, (ik vergeet er zeker nog enkele) alles is hier ten overvloede terug te vinden, ondanks het gebleit van sommigen dat hun favoriete haatzaaierij hier niet zou mogen.

Dat de moderatie niet altijd consistent is wijt ik vooral aan de spijtige eigenschap dat ze uit mensen en niet uit onfeilbare goden bestaat.

Elke groep denkt natuurlijk dat hij benaadeeld wordt, maar ik zie daar eerlijk gezegd weinig van.

Vermits dit forum �* priori voor iedereen toegankelijk is, is het onvermijdelijk dat er ook leden zijn met als enig doel te provoceren en haat te zaaien (met de quasi-permanente dubbelnicks van permanent verbannen onnozelaars als extreem voorbeeld).

Als de moderatie van dit forum een ernstig politiek discussieforum wil maken, moet ze tegen dit soort stoorzenders wel optreden. Met 'gedankenpolizei' heeft dit niets vandoen, meer met minimale QC.

Zelfs zie ik me niet als kandidate moderator.
Ten eerste omdat mijn eigen visie veel strenger is dan die van de eigenaars van dit forum.
Ten tweede omdat ik niet het gevoel heb dat ik onpartijdig genoeg ben om eerlijk te kunnen modereren.

Laatst gewijzigd door Firestone : 1 maart 2011 om 09:53.
Firestone is offline  
Oud 1 maart 2011, 10:14   #35
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Je moet niet zo defensief doen, ik vond "Libellehoekje" een grappige omschrijving van K&K, zonder enige bijbedoeling.
Ten eerste wil ik me volledig distantiëren van de term 'gedankenpolizei'.
Dit is een privé forum, en in principe mag de moderatie censuur toepassen zoveel als ze wil, mag ze enkel bepaalde meningen toestaan, enz ...
Dit is echter niet wat er in de realiteit gebeurt.

Als ik dit forum overloop, zie ik zowat alles, van ernstige en gefundeerde evenwichtige analyses tot de meest crapuleuze monomaniakale haatzaaierij. En dit in alle denkbare richtingen, tegen alle denkbare groepen. Racisme, antisemitisme, islamhaat, homohaat, haat en vooroordelen tegen de verschillende gemeenschappen in België, (ik vergeet er zeker nog enkele) alles is hier ten overvloede terug te vinden, ondanks het gebleit van sommigen dat hun favoriete haatzaaierij hier niet zou mogen.

Dat de moderatie niet altijd consistent is wijt ik vooral aan de spijtige eigenschap dat ze uit mensen en niet uit onfeilbare goden bestaat.

Elke groep denkt natuurlijk dat hij benaadeeld wordt, maar ik zie daar eerlijk gezegd weinig van.

Vermits dit forum �* priori voor iedereen toegankelijk is, is het onvermijdelijk dat er ook leden zijn met als enig doel te provoceren en haat te zaaien (met de quasi-permanente dubbelnicks van permanent verbannen onnozelaars als extreem voorbeeld).

Als de moderatie van dit forum een ernstig politiek discussieforum wil maken, moet ze tegen dit soort stoorzenders wel optreden. Met 'gedankenpolizei' heeft dit niets vandoen, meer met minimale QC.

Zelfs zie ik me niet als kandidate moderator.
Ten eerste omdat mijn eigen visie veel strenger is dan die van de eigenaars van dit forum.
Ten tweede omdat ik niet het gevoel heb dat ik onpartijdig genoeg ben om eerlijk te kunnen modereren.
ik kan hetzelfde van u zeggen...mijn repliek was zeer luchtig/sarcastisch bedoeld, de term 'gedankenpolizei' heb ik nooit eerder gehanteerd..

Met deze QED rede bewijst u ineens uw , naar mijn mening, ongeschiktheid om de sfeer/forum aangenamer en luchtiger te maken..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 1 maart 2011 om 10:14.
Eigenzinnig is offline  
Oud 1 maart 2011, 10:19   #36
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn inziens toch dé definitie van een goede/bekwame moderator (rechter), hoor.

100% onpartijdigheid bestaat niet, tenzij je je toevlucht zoekt tot een AI - wat eerder af te raden is...

Enkel diegenen die twijfelen hebben genoeg zelfreflectie om te overwegen om al dan niet tussenbeide te komen.
Oud 5 maart 2011, 14:07   #37
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Mijn inziens toch dé definitie van een goede/bekwame moderator (rechter), hoor.

100% onpartijdigheid bestaat niet, tenzij je je toevlucht zoekt tot een AI - wat eerder af te raden is...

Enkel diegenen die twijfelen hebben genoeg zelfreflectie om te overwegen om al dan niet tussenbeide te komen.
Waarom af te raden? Een computer Watson zou hier toch wel kunnen scoren, niet?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 5 maart 2011, 15:50   #38
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit thema dient verder uitgediept te worden. Assange spreekt van geprivatiseerde censuur in het westen en dit is een situatie die ook politieke oppositie monddood kan maken net zoals overheidscensuur dit kan. Ook private organisaties hebben een verantwoordelijkheid. Het is te gemakkelijk zeggen dat het privaat is dus mag er gecensureerd worden. Kijk naar YouTube dat steeds vaker politiek gemotiveerde censuur toepast. Kijk naar de Darwinfilm die 'geen verdeler' vind in de VS. Nee, zo eenduidig kan het onderscheid tussen directe overheidscensuur en private 'vrijheid' om te censureren niet gemaakt worden.

Hiermee wil ik niets specifieks zeggen over dit forum op dit moment.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 5 maart 2011 om 15:53.
Johan Bollen is offline  
Oud 13 januari 2012, 00:47   #39
eno2
Banneling

Standaard

De laatste draad die verwijderd werd, was die van Eigenzinnig: "leugens"
Uit Suggesties.

Eigenzinnig zelf is er nog.
eno2 is offline  
Oud 13 januari 2012, 10:38   #40
Pontifex
Super Moderator

Standaard

Beste forumgebruikers,

Ik hou me in principe niet bezig met strafpuntjes en bans omdat ik er verkeerdelijk van uit ga dat we hier met volwassenen onder mekaar aan het discussiëren zijn.
Als er desondanks toch terecht een 'fout' bericht gemeld wordt, dan knip ik gewoon het hele bericht. Wordt dit door de auteur als pijnlijk ervaren, wegens zijn vele werk dat verloren ging: des te beter. Dan is het een mooie incentive om in het vervolg legale of meer volwassen berichten te plaatsen.

Pontifex.

Laatst gewijzigd door Pontifex : 13 januari 2012 om 10:38.
Pontifex is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be