Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 27 februari 2011, 23:05   #21
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik denk dat de Vlamingen eerder tegen over elkaar gaan staan. Ik geloof niet dat wij of de komende generatie zich moet verwachten aan een burgeroorlog met een hoge bodycount. De kiemen hiervoor zijn niet aanwezig. Er is geen honger en er is nog steeds recht op privé-bezit en er is nog geen sprake van anarchie.

Als één of andere gek zou toeslaan zal het eerder gaan in een scenario zoals met Pim Fortuin. Maar dan in een Belgische context.
Weeewijs van hoe weinig kennis uw heeft. (Burger)Oorlogen gebeuren enkel als er honger is of communisme aan de macht is, of er anarchie heerst? Laat me niet lachen. In Spanje was destijds geen hongersnood, noch was communisme aan de macht en anarchie kwam er vooral tijdens de burgeroorlog. Of de Amerikaanse burgeroorlog? Ook 0/3. Voorbeelden genoeg. Zelfs in Joegoslavie was er prive bezit,geen hongersnood en er was voor het geweld ook geen anarchie. O/10, vive; zwak, heel zwak.

Tja in Tunesie heeft ook een persoon met "opmerkelijke daad de boel ook doen ontploffen. Ik zeg niet nu; maar later als iemand bvb een school opblaast ofzo - de zaken kunnen snel uit de hand lopen hoor. Ik hoop van niet, en het zal zeker niet aan de Vlamingen liggen; het zijn immers de FRs die hun ondemocratische privileges gaan verliezen. De geschiedenis leert dat zulke groepen vaak naar geweld grijpen om toch hun voordelen te kunnen behouden. Zie 'Decolonialisatie'...
Oud 27 februari 2011, 23:06   #22
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
burgeroorlog in belgie kan niet.
los daarvan heeft ook vlaanderen allerlei oorlogstuig naar oa Libië geëxporteerd.
Bron? Link?

"X kan niet" is niet echt een argument... meer een vooroordeel of een wens
Oud 27 februari 2011, 23:09   #23
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nja het is ook wat vreemd natuurlijk om te spreken over super paintball geweren op een moment ze luchtdoelgeschut en vliegtuigen inzetten tegen betogers. Nu ik heb ook al verschillende FAL's gezien en volgens Le Soir zou er ook al Belgische ( en dus Vlaamse!!!!!) klein kaliber munitie gespot zijn van leveringen van FN uit een ver verleden. Nu FN heeft recent ook een beperkt aantal F2000's, P90's en Minimi's verkocht maar op beelden daarvan is het wellicht wachten tot de val van Khadaffi want dat soort wapens zullen ze niet uitdelen aan ongeletterde huurlingen uit Tsjaad.........

Ik vermoed dus dat Demotte wellicht nog genanter beelden te wachten staan. Khadaffi die met zo'n F2000 staat te zwaaien vanop het balkan in Tripoli, Khadaffi die dood wordt aangetraffen omringd door de catalogus van FN.........maar niet getreurd na aanslag in de VS op dat democratisch congreslid schoot de verkoop van dat wapen door het dak. Het had immers haar werking bewezen..........
Sigh; normaal zijt ge zo redelijk (alhoewel meestal totaal fout mi): indien die munitie 'in het verre verleden' geleverd is, dan was dat toen een Belgische bevoegdheid en geen Vlaamse; en iedereen weet dat de Walen diegenen waren die op dat vlak met de plak zwaaide...
Oud 27 februari 2011, 23:42   #24
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Weeewijs van hoe weinig kennis uw heeft. (Burger)Oorlogen gebeuren enkel als er honger is of communisme aan de macht is, of er anarchie heerst? Laat me niet lachen. In Spanje was destijds geen hongersnood, noch was communisme aan de macht en anarchie kwam er vooral tijdens de burgeroorlog. Of de Amerikaanse burgeroorlog? Ook 0/3. Voorbeelden genoeg. Zelfs in Joegoslavie was er prive bezit,geen hongersnood en er was voor het geweld ook geen anarchie. O/10, vive; zwak, heel zwak.

Tja in Tunesie heeft ook een persoon met "opmerkelijke daad de boel ook doen ontploffen. Ik zeg niet nu; maar later als iemand bvb een school opblaast ofzo - de zaken kunnen snel uit de hand lopen hoor. Ik hoop van niet, en het zal zeker niet aan de Vlamingen liggen; het zijn immers de FRs die hun ondemocratische privileges gaan verliezen. De geschiedenis leert dat zulke groepen vaak naar geweld grijpen om toch hun voordelen te kunnen behouden. Zie 'Decolonialisatie'...
Het gaat hier over België. Ik zie trouwens ook geen verband met dekolonisatie.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 27 februari 2011 om 23:44.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 28 februari 2011, 00:55   #25
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het gaat hier over België. Ik zie trouwens ook geen verband met dekolonisatie.
natuurlijk niet, gij lijdt nog van het stokholm-syndroom, en geschiedenis is niet uw sterkste punt heb ik ondervonden. Het verband is mij duidelijk; een minderheid die eist het voor het zeggen te hebben en onredelijke economische en politieke privileges zich toeeigend. Awel, vaak liep decolonialisatie helemaal niet vreedzaam, omdat die minderheid bereid was geweld te gebruiken om die voordeelspositie te behouden. Voorbeeld; De Engelsen/Protestanten in Ierland. Een niet coloniale vergelijking kan men maken tussen de Walen en de Soenieten in Iraq... die gebruikten ook geweld, moest ge dat niet weten (zowel tegen de Shia als de koerden, inclusief luchtbombardementen en chemische wapens gebruiken tegen ongewapende burgers). Er zijn (helaas) talloze andere voorbeelden. Ik vindt het, zeker aangezien de evolutie in de laatste zes maand, gevaarlijk en naief om ervan uit te gaan dat het in 'Belgie niet kan'. Zeker als we blind zijn voor dat gevaar, kan het wel.
Oud 28 februari 2011, 02:05   #26
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sigh; normaal zijt ge zo redelijk (alhoewel meestal totaal fout mi): indien die munitie 'in het verre verleden' geleverd is, dan was dat toen een Belgische bevoegdheid en geen Vlaamse; en iedereen weet dat de Walen diegenen waren die op dat vlak met de plak zwaaide...
FN produceert nog steeds munitie in Vlaanderen maar Vlaanderen voert zogezegd geen munitie uit?
solidarnosc is offline  
Oud 28 februari 2011, 09:01   #27
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
burgeroorlog in belgie kan niet.
los daarvan heeft ook vlaanderen allerlei oorlogstuig naar oa Libië geëxporteerd.
Burgeroorlog kan altijd, ... het heeft alleen een voedingsbodem nodig, en die is er momenteel inderdaad niet.

Maar zeggen dat het niet kan, ... nee dat zou ik niet durven beweren.
Herr Flick is offline  
Oud 28 februari 2011, 09:45   #28
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
natuurlijk niet, gij lijdt nog van het stokholm-syndroom, en geschiedenis is niet uw sterkste punt heb ik ondervonden. Het verband is mij duidelijk; een minderheid die eist het voor het zeggen te hebben en onredelijke economische en politieke privileges zich toeeigend.
Heb je het hier hoe het over hoe de Vlamingen Brussel behandelen ? Goede Vlamingen tegen slechte Brusselaars ( = grotendeels geboren uit 'slechte' vlamingen) ?

Citaat:
Awel, vaak liep decolonialisatie helemaal niet vreedzaam, omdat die minderheid bereid was geweld te gebruiken om die voordeelspositie te behouden. Voorbeeld; De Engelsen/Protestanten in Ierland. Een niet coloniale vergelijking kan men maken tussen de Walen en de Soenieten in Iraq... die gebruikten ook geweld, moest ge dat niet weten (zowel tegen de Shia als de koerden, inclusief luchtbombardementen en chemische wapens gebruiken tegen ongewapende burgers). Er zijn (helaas) talloze andere voorbeelden. Ik vindt het, zeker aangezien de evolutie in de laatste zes maand, gevaarlijk en naief om ervan uit te gaan dat het in 'Belgie niet kan'. Zeker als we blind zijn voor dat gevaar, kan het wel.
Laat het bij ons land houden. De vergelijkingen gaan niet op.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 28 februari 2011 om 09:47.
Oud 28 februari 2011, 17:59   #29
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
FN produceert nog steeds munitie in Vlaanderen maar Vlaanderen voert zogezegd geen munitie uit?
Waar zei ik dat? Ik zei 1) dat als dat in het verre verleden was (wat u zelf stelde) dat dat toen een Belgische bevoegdheid was, en 2) toen dat een Belgische bevoegdheid waren het de FRs die daar hun mening oplegde aan de Vlamingen (opzich niet zo onlogisch aangezien de wapenindustrie belangrijker is voor Wallonie dan Vlaanderen).
Oud 28 februari 2011, 18:00   #30
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Heb je het hier hoe het over hoe de Vlamingen Brussel behandelen ? Goede Vlamingen tegen slechte Brusselaars ( = grotendeels geboren uit 'slechte' vlamingen) ?

Laat het bij ons land houden. De vergelijkingen gaan niet op.
Lol, want Belgie is door God gezegend en zal voor altijd bestaan, en wij hier zijn veel beter dan mensen in de rest van de wereld. Gevaarlijke nonsens is dat.

Alsof diezelfde FRs zich niet geweldadig hebben gedragen in Congo toen ze tegenover legitieme, democratische eisen van de bevolking daar... dat is 'jullie' land toch, niet (mijn land is Vlaanderen, niet een ziekelijke onland als uw Belgie, vandaar niet 'ons' land)? En voor de FRs zijn wij (zelfs collaborateurs zoals u) gewoon blanke negers hoor. Misschien kunt gij dat slikken, ik allesinds niet...

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 28 februari 2011 om 18:04.
Salvadorii is offline  
Oud 28 februari 2011, 18:06   #31
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Als het aan vlaanderen lag was FN Herstal al jaren geleden dicht wegens de onmogelijkheid om nog te exporteren. Het zijn de walen die kost wat kost wilde dat de initiele harde opstelling omtrent export van wapens zodanig is afgezwakt dat men haast geweren kan fabriceren die specifiek gemaakt zijn om mensen met afmetingen van 1 meter (kinderen enzo dus) af te knallen, en dat te exporeren naar dictatoristan.

Nu komen huilen dat ze daar met scherp schieten op betogers met FN wapens... ik zal er als inwoner van vlaanderen niet minder op slapen.

Als belgicist of waal echter...

Laatst gewijzigd door Raven : 28 februari 2011 om 18:09.
Raven is offline  
Oud 28 februari 2011, 19:01   #32
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Op de zevende dag was er een consensus tussen CD&V ( Van Ackeren), Open VLD ( Gwendolyn Rutten) en Groen! ( Eva Brems) dat de wapenexportlicenties beter op federaal vlak zouden zijn.
Oud 28 februari 2011, 19:47   #33
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Op de zevende dag was er een consensus tussen CD&V ( Van Ackeren), Open VLD ( Gwendolyn Rutten) en Groen! ( Eva Brems) dat de wapenexportlicenties beter op federaal vlak zouden zijn.
So? Quelle surprise! De FEDERALE minister van BZ wilt dat het zijn beslissing wordt... Vert! is zowiezo Belgicystisch, en de VLD, tja die blazen de laatste tijd warm en koud tergelijk (als een hypocriete oppositie partij - ze hebben hun mogelijke regeringsdeelname nog niet geinternaliseerd). Trouwens op dit vlak waren het vooral de Walen (niet de FRs, echt Walen) die regionalisering wouden omdat ze schrik hadden (terecht) dat Vlaanderen hen een ethische wapenuitvoer zou opleggen (dus geen wapens aan pschopathische dictators a la Mummar).

En antwoord eens waarom de FRs wel gebruikt hebben in Congo (en geen klein beetje he) maar dat nooit of nooit hier zouden doen? Of waarom Belgen zoveel beter zijn dan andere mensen, dat ze zich nooit op geweld zouden beroepen?

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 28 februari 2011 om 19:49.
Salvadorii is offline  
Oud 28 februari 2011, 20:04   #34
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Als het aan vlaanderen lag was FN Herstal al jaren geleden dicht wegens de onmogelijkheid om nog te exporteren. Het zijn de walen die kost wat kost wilde dat de initiele harde opstelling omtrent export van wapens zodanig is afgezwakt dat men haast geweren kan fabriceren die specifiek gemaakt zijn om mensen met afmetingen van 1 meter (kinderen enzo dus) af te knallen, en dat te exporeren naar dictatoristan.

Nu komen huilen dat ze daar met scherp schieten op betogers met FN wapens... ik zal er als inwoner van vlaanderen niet minder op slapen.

Als belgicist of waal echter...
Wapens die gemaakt zijn om te schieten op kinderen? Djeetje.Nogmaals. De muntiefabriek van FN staat in Vlaanderen maar Vlaanderen exporteert geen munitie? Hoe kan dat?
solidarnosc is offline  
Oud 28 februari 2011, 20:16   #35
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wapens die gemaakt zijn om te schieten op kinderen? Djeetje.Nogmaals. De muntiefabriek van FN staat in Vlaanderen maar Vlaanderen exporteert geen munitie? Hoe kan dat?
Als Vlaanderen munitie geleverd heeft aan Lbie volgens u, graag een bron of link of zo.
Bovendien kent u het systeem van wapen export blijkbaar niet goed. Als FN een wapenfabriek in Vlaanderen heeft is het bvb perfect mogelijk om die munitie naar Wallonie 'uit te voeren', en het dan vervolgens vanuit Wallonie, onder Waalse export voorwaarden aan land X uit te voeren, terwijl VL dat bvb niet zou toelaten. Dus dat hier in VL munitie gemaakt wordt, en zelfs in bepaalde landen, in casu Libie, opgemerkt wordt betekent niet per se dat er een Vlaamse toelating tot export gegeven is (en ik spreek hier over legale transacties he).
Dat ligt niet aan Belgie, want dat is een Europese systeem, en dus zal herfederalisering daar ook niks aan veranderen (men kan naar elke EU lid uitvoeren, en dat zou erg moeilijk zijn om dat tegen te houden).
Oud 28 februari 2011, 20:18   #36
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

De cafébaas van Hasselt maakte in het verleden ook eens alles duidelijk
Citaat:
Maar als iemand iets verdacht vindt, is het daarom nog niet verdacht, behalve als de federale regering verdacht zou zijn omdat ze bepaalde vergunningen aflevert. Als er iets verdachts wordt opgemerkt op de luchthaven en er is een vergunning voor, dan kan het Vlaams Gewest niets doen. We moeten daar heel voorzichtig mee omspringen.
http://docs.vlaamsparlement.be/websi...rg/316621.html
zebrapad is offline  
Oud 28 februari 2011, 20:41   #37
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glenneke Bekijk bericht
De vraag hier is natuurlijk, met welk leger want dat is naar het schijnt in Vlaamse handen + Eu zal dit nooit niet toelaten, ik zie zo een conflict nog niet direct gebeuren. W wachten beter gewoon het zal zichzelf wel vastrijden
Et les metallos ça ne te dit rien fieux?

We hebben enkele jaren geleden nog kunnen zien hoe FGTB-Führer D'Orazio rond Tubize te keer ging met een bulldozer. Hij gebruikte die als een volleerde Panzer-Hauptmann.
Oud 28 februari 2011, 22:12   #38
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
So? Quelle surprise! De FEDERALE minister van BZ wilt dat het zijn beslissing wordt... Vert! is zowiezo Belgicystisch, en de VLD, tja die blazen de laatste tijd warm en koud tergelijk (als een hypocriete oppositie partij - ze hebben hun mogelijke regeringsdeelname nog niet geinternaliseerd). Trouwens op dit vlak waren het vooral de Walen (niet de FRs, echt Walen) die regionalisering wouden omdat ze schrik hadden (terecht) dat Vlaanderen hen een ethische wapenuitvoer zou opleggen (dus geen wapens aan pschopathische dictators a la Mummar).

En antwoord eens waarom de FRs wel gebruikt hebben in Congo (en geen klein beetje he) maar dat nooit of nooit hier zouden doen? Of waarom Belgen zoveel beter zijn dan andere mensen, dat ze zich nooit op geweld zouden beroepen?
Ik zal het nog eens herhalen:
----
Ik denk dat de Vlamingen eerder tegen over elkaar gaan staan. Ik geloof niet dat wij of de komende generatie zich moet verwachten aan een burgeroorlog met een hoge bodycount. De kiemen hiervoor zijn niet aanwezig. Er is geen honger en er is nog steeds recht op privé-bezit en er is nog geen sprake van anarchie.

Als één of andere gek zou toeslaan zal het eerder gaan in een scenario zoals met Pim Fortuin. Maar dan in een Belgische context.
----

Er zijn natuurlijk nog meer kiemen dan wat ik hierboven opsom. Je zult ook wel erkennen dat de mens slechts één natuurlijke vijand heeft: de mens zelf. Voor de Belgische bevolking is dat niet anders. We zijn helemaal niet 'beter' dan 'andere mensen' en het is nooit uitgesloten dat de burgers zich gaan beroepen op geweld. Zie hierover wat ik hierboven nogmaals herhaal.

Iedereen zijn mening natuurlijk.
Oud 28 februari 2011, 22:22   #39
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
.
Sinds wanneer buiten de Vlamingen de Brusselaars uit? Gemaakt uezelf belachelijk met zulke beweringen.
Oud 28 februari 2011, 22:28   #40
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zal het nog eens herhalen:
----

----

Er zijn natuurlijk nog meer kiemen dan wat ik hierboven opsom. Je zult ook wel erkennen dat de mens slechts één natuurlijke vijand heeft: de mens zelf. Voor de Belgische bevolking is dat niet anders. We zijn helemaal niet 'beter' dan 'andere mensen' en het is nooit uitgesloten dat de burgers zich gaan beroepen op geweld. Zie hierover wat ik hierboven nogmaals herhaal.

Iedereen zijn mening natuurlijk.
De vlaming heeft een natuurlijke vijand en dat is de franstalige politicus.

Wat is volgens u een hoge bodycount? Voor een Belgicist is een paar duizend Vlamingen (zeker als het nationalisten zijn) minder niet zo erg natuurlijk. Maar het zijn wij wel die de Nazis zijn

Vlamingen staan tegenover elkaar, ja, maar die zullen nooit of nooit daarom wapens trekken. Dit in tegenstelling tot PS politici die het niet eens erg vinden hun eigen collega door huurmoordenaars te laten uit de weg ruimen. Als die al zo doen tegen elkaar waarom zouden ze geen geweld tegen ons durven gebruiken?

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 28 februari 2011 om 22:36.
Salvadorii is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be