Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2011, 18:41   #21
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Amsterdam krijgt homo 'blijf van mijn lijf huis' voor ex-moslimjongeren -
Opvang moslimhomo's

Van een verslaggeefster

AMSTERDAM - Amsterdam krijgt binnenkort een opvanghuis voor homoseksuele moslimjongeren. De opvang biedt plaats aan twaalf jongeren tussen de veertien en 25 jaar die hebben moeten vluchten voor familie.

Het project is een initiatief van het Amsterdams Centrum Buitenlanders (ACB), de Schorer Stichting en het COC Amsterdam. Het huis komt op één (of meerdere) geheime locaties. De plek zal worden geleid door opvangstichting HVO-Querido. Jongeren kunnen maximaal een jaar blijven. Voorheen waren slechts enkele crisisopvangplaatsen voor deze groep beschikbaar, waar de jongeren maar korte tijd terecht konden.

De noodzaak voor meer permanente opvang is groot, aldus Gijs von der Fuhr van het ACB. ''We weten dat in Amsterdam minimaal 25 van dit soort jongeren zeer dringend onderdak nodig hebben.'' Volgens het ACB worden in de stad jaarlijks tientallen jonge islamitische homo's vanwege hun geaardheid lichamelijk en/of geestelijk mishandeld door mensen uit hun naaste omgeving. ''En op het moment dat ze het huis uit worden gezet, is de familie-eer gered.''

Deze jongeren zijn uiterst kwetsbaar, niet alleen omdat hun geloof homoseksualiteit verbiedt, maar ook omdat familiebanden essentieel zijn in de islamitische wereld, aldus Von der Fuhr. Als een jongere die moet opgeven, verliest hij een groot deel van zijn sociale netwerk. ''Dan heeft hij niks meer. Dat is misschien een te hoge prijs.''

''Wij proberen de jongens weer zelfstandig te maken, ze psychisch te begeleiden, en de banden met de familie en de nabije omgeving te herstellen. Wij hebben gezien dat dat mogelijk is.''

Het project, dat de naam Al Amine al Amin (Veilige Haven) draagt, omvat ook een aanlooppunt waar jongeren terecht kunnen met vragen. Daar worden zij bijvoorbeeld geholpen met hun financiën of huisvesting. Ook het geven van voorlichting op scholen maakt onderdeel uit van het project.

De initiatiefnemers hebben intensief contact gehad met Amsterdamse moskeeën over dit onderwerp. ''We hebben draagvlak gecreeerd.''

Bron: Het Parool 11/02/05
Ik heb nooit geweten dat er geheime opvangtehuizen voor christelijke of joodse homojongeren uit de grond gestampt werden omdat de nood zo hoog is.
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2011, 19:26   #22
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Fysieke uitingen van homohaat komen van een deel van de moslims. Waarbij het niet eens zeker is dat religie bij al die moslims ook de effectieve drijfveer is. Evenzeer zijn er christenen en wellicht hindoes of joden die aan hun homohaat een fysieke wending geven.

Wanneer u zegt dat moslims als groep zich aan fysiek geweld tegen homo's bezondigen, hanteert u dezelfde manier van beoordelen als dat deel van de moslims dat zulk fysiek geweld gebruikt.

Het punt dat de onverkozen president maakt blijft m.i. dus overeind: het ware beter om het specifiek over die mensen te hebben die effectief fysiek geweld tegen een andere groep gebruiken. Maar sommigen zou dat wellicht slecht uitkomen omdat dan al snel zou blijk dat voor bijvoorbeeld de moslims in Europa het over een zeer klein percentage gaat. Waarbij puberaal haantjesgedrag met religie als excuus wellicht even vaak zal voorkomen als echt religieus geïnspireerd geweld.
Als er ne katholiek (een kardinaal ofzo) iets negatiefs zegt over homo's dan kan iedereen daar precies uitgebreid zijn ongenoegen over uiten. Dat gebeurt ook, overal. Als er zo ne pipo weer een uitspraak doet over homo's, is dat vaak een weerkerend topic op het werk enzo.
Als er een moslim iets negatiefs zegt over homo's dan wordt het al wat tricky'er... Woorden toch maar wikken en wegen, want voor je't weet ben je een racist.
Ik denk dus dat de aanname dat moslims de enige zijn die hierop beoordeeld worden behoorlijk fout is eigenlijk. Alleen kan je van mensen uit de ene groep gewoon zeggen wat je denkt, van mensen uit een andere groep wordt het iets moeilijker. Dat je dan op een forum net dié uitspraken ziet maken die je in een andere context niet kan maken, is ook niet zo raar eh.

Daarnaast kan je ook niet ontkennen dat er vanuit een bepaalde groep (ja, allochtonen met islamitische achtergrond) meer (fysiek) geweld komt tav homo's dan vanuit andere groepen. Er is geen enkele goeie reden om dat te ontkennen, of zie jij er wel één soms?

Een opmerking als "ze moesten u van 't hoogste gebouw smijten" heeft trouwens een veel grotere impact op een mens dan "ik vind dat vies wat jullie doen", wees daar maar zeker van.
Oud 26 februari 2011, 20:12   #23
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Ik vraag me af hoe ze zou reageren als het VB een gelijkaardig boekje uitgeeft waarin hun onzichtbaar vriendje de opdracht geeft om alle PSerkes met het hoofd naar beneden van het hoogste punt van de Citadel van Namen te gooien, waarna ze moeten gestenigd worden.
De reactie van de poco's op FDW zijn uitspraak van Mo en ons pensioen zegt al genoeg.
En daar zat geen aanbeveling in om sexsueel anders geaarden te doden.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2011, 20:13   #24
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
Mijn vertrouwen in links om voor ons op te komen is totaal weg.
Tja, jullie brengen nu eenmaal minder stemmen op.
Oud 26 februari 2011, 20:18   #25
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Omdat er nog altijd een wereld van verschil is tussen woord en daad, en dat de fysieke uitingen van die homohaat voornamelijk van één welbepaalde groep religieuzen komen. En met die ene welbepaalde groep religieuzen worden beslist geen christenen bedoeld, en ook geen joden of hindoes, maar wel moslims.
En wie dat niet ziet is ofwel stekeblind of wil het niet zien.
Oud 26 februari 2011, 20:19   #26
comandante
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Tja, jullie brengen nu eenmaal minder stemmen op.

Een verdoken argument, onze huidige politiek die op bijna nog enkel media gebonden is, is dus poppulisme. De echte belangrijke zaken worden verzwegen, de prutszaken waar geen mens iets aan heeft worden opgeblazen en verkocht als zoete broodjes.
comandante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2011, 20:30   #27
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door comandante Bekijk bericht
Een verdoken argument, onze huidige politiek die op bijna nog enkel media gebonden is, is dus poppulisme. De echte belangrijke zaken worden verzwegen, de prutszaken waar geen mens iets aan heeft worden opgeblazen en verkocht als zoete broodjes.
Ik vind het bestaan van lieden die menen hun homohaat met daden kracht bij te moeten zetten, en die dat legitimeren aan de hand van één of ander middeleeuws boekske, bepaald geen prutszaak die wordt opgeblazen. U blijkbaar wel. Dat is dan genoteerd.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2011, 20:57   #28
comandante
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ik vind het bestaan van lieden die menen hun homohaat met daden kracht bij te moeten zetten, en die dat legitimeren aan de hand van één of ander middeleeuws boekske, bepaald geen prutszaak die wordt opgeblazen. U blijkbaar wel. Dat is dan genoteerd.
De holebi kwestie is geen prutszaak voor mij, ik denk dat je me fout begrepen hebt. Of ik heb andere zenders, kranten ect. dan jij en stel vast dat jou zenders ect. de holebi kwestie wel naar voor schuiven.
Oud 26 februari 2011, 21:04   #29
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Homo's die vrijwel dag dagelijks ineen worden geklopt zullen dat geen prutszaken vinden veronderstel ik.
Daar liggen die meer van wakker dan van een begroting die niet klopt of van communotaire zaken.

Laatst gewijzigd door daiwa : 26 februari 2011 om 21:05.
Oud 26 februari 2011, 21:06   #30
comandante
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Homo's die vrijwel dag dagelijks ineen worden geklopt zullen dat geen prutszaken vinden veronderstel ik.
2de keer.

Citaat:
De holebi kwestie is geen prutszaak voor mij, ik denk dat je me fout begrepen hebt. Of ik heb andere zenders, kranten ect. dan jij en stel vast dat jou zenders ect. de holebi kwestie wel naar voor schuiven.

Doe je dit bewust? Ik bedoel, mij woorden in de mond leggen. Dat is geen manier van discussie voeren daiwa, ik doe dat toch ook niet.
Oud 26 februari 2011, 21:27   #31
thefishdoesntthink
Gouverneur

thefishdoesntthink's schermafbeelding

Standaard

Er is een eerste homo-imam ter wereld
hier artikeltje
http://holebiplus.skynetblogs.be/arc...en-liefde.html
Oud 26 februari 2011, 22:05   #32
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2de keer.
Doe je dit bewust? Ik bedoel, mij woorden in de mond leggen. Dat is geen manier van discussie voeren daiwa, ik doe dat toch ook niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door comandante
Een verdoken argument, onze huidige politiek die op bijna nog enkel media gebonden is, is dus poppulisme. De echte belangrijke zaken worden verzwegen
Daar reageerde ik op door te zeggen dat homo's die ineen worden geklopt niet wakker liggen van een begrotingstekort ea.
Waar ze wél van wakker liggen is dat ze in sommige steden niet velig meer op straat zijn omwille van hun geaardheid.
Oud 26 februari 2011, 23:03   #33
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Fysieke uitingen van homohaat komen van een deel van de moslims. Waarbij het niet eens zeker is dat religie bij al die moslims ook de effectieve drijfveer is. Evenzeer zijn er christenen en wellicht hindoes of joden die aan hun homohaat een fysieke wending geven.

Wanneer u zegt dat moslims als groep zich aan fysiek geweld tegen homo's bezondigen, hanteert u dezelfde manier van beoordelen als dat deel van de moslims dat zulk fysiek geweld gebruikt.

Het punt dat de onverkozen president maakt blijft m.i. dus overeind: het ware beter om het specifiek over die mensen te hebben die effectief fysiek geweld tegen een andere groep gebruiken. Maar sommigen zou dat wellicht slecht uitkomen omdat dan al snel zou blijk dat voor bijvoorbeeld de moslims in Europa het over een zeer klein percentage gaat. Waarbij puberaal haantjesgedrag met religie als excuus wellicht even vaak zal voorkomen als echt religieus geïnspireerd geweld.
Goed gesproken...

Met andere woorden... die reetnichten in Brussel kunnen nogal wat overdrijven en hebben veel fantasie. Als ze al last hebben ondervonden zal het toch maar van een zeer kleine minderheid zijn... in 99% van Brussel zijn homo's perfect veilig
Oud 26 februari 2011, 23:27   #34
Pilleke
Banneling

Standaard

*KNIP*

Gelieve het auteursrecht te respecteren.

Laatst gewijzigd door Akira : 7 maart 2011 om 10:52.
Oud 26 februari 2011, 23:30   #35
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pilleke Bekijk bericht
*KNIP*

Gelieve het auteursrecht te respecteren.
belachelijke bullshit verspreid door 2 trienen met joodse roots

Laatst gewijzigd door Akira : 7 maart 2011 om 10:54.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2011, 23:36   #36
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
belachelijke bullshit verspreid door 2 trienen met joodse roots
Huiselijk Geweld en Overvolle Vluchthuizen
From the desk of Marij Uijt den Bogaard on Sat, 2007-03-10 10:47

*KNIP*
http://www.brusselsjournal.com/node/1961

Laatst gewijzigd door Akira : 7 maart 2011 om 10:55.
Oud 27 februari 2011, 00:47   #37
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Goed gesproken...

Met andere woorden... die reetnichten in Brussel kunnen nogal wat overdrijven en hebben veel fantasie. Als ze al last hebben ondervonden zal het toch maar van een zeer kleine minderheid zijn... in 99% van Brussel zijn homo's perfect veilig
Reetnichten..overdrijven..veel fantasie..u neemt het probleem duidelijk ernstig!
Uw minachting voor homo's spreekt boekdelen, en hoe weet jij hoe veilig Brussel voor homo's is?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2011, 01:24   #38
comandante
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Reetnichten..overdrijven..veel fantasie..u neemt het probleem duidelijk ernstig!
Uw minachting voor homo's spreekt boekdelen, en hoe weet jij hoe veilig Brussel voor homo's is?

Zeer juist, ik vraag me af wat die man bezielde om die schandelijke onzin te schrijven. Al geloof ik wel dat er genoeg plaatsen in het Brusselse zijn waar deze mensen geen angst hoeven te hebben om zich te uiten.
Oud 27 februari 2011, 01:52   #39
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Brussel is de stad waar anno 2010 een homokoppel is weggepest uit haar eigen woning. In hartje Europa (!). Gelijkaardige feiten in Utrecht (zie dit artikel in de Volkskrant) en Amsterdam (lesbisch stel weggepest). Amsterdam! Dit is de toekomst van holebi's in Europa. De demografische vooruitzichten zijn nefast, ons onderwijs staat machteloos en Links kijkt de andere kant op.

Ik benijd landen als Zuid-Korea, waar slechts 0,1% van de bevolking de 'religion of peace' aanhangt.
Juan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2011, 02:24   #40
comandante
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
Brussel is de stad waar anno 2010 een homokoppel is weggepest uit haar eigen woning. In hartje Europa (!). Gelijkaardige feiten in Utrecht (zie dit artikel in de Volkskrant) en Amsterdam (lesbisch stel weggepest). Amsterdam! Dit is de toekomst van holebi's in Europa. De demografische vooruitzichten zijn nefast, ons onderwijs staat machteloos en Links kijkt de andere kant op.

Ik benijd landen als Zuid-Korea, waar slechts 0,1% van de bevolking de 'religion of peace' aanhangt.

De rotzakjes die dit veroorzaken dient men op te sluiten en herop te voeden.

Ga hier een kijken http://www.coc.nl/dopage.pl?thema=an...lgemeen_id=319
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be