![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je zou wel bijvoorbeeld de steenkool kunnen laten zitten en voor een relatief kleine kostprijs de installaties zodanig operationeel houden dat ze in een mum van tijd en wanneer nodig terug herbruikt kunnen worden. (als ik me niet vergis wordt dit trouwens in Duitsland gedaan) Ik zie ook niet direct een reden om het niet te doen. Rekening houdend met de stijgende prijzen en de relatief stabiel blijvende lonen, zou het in de toekomst misschien wel interessant kunnen zijn om gemakkelijk terug steenkool te gaan winnen. Laatst gewijzigd door Stingray : 9 maart 2011 om 15:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het begint er naar uit te zien dat "commodities" in de landbouw(graangewassen,aardappelen..) zullen blijven stijgen in prijs.
Wat jammer dat ons platteland ondertussen de speeltuin is geworden van fermette-babyboomers..... Vlaanderen kan niet profiteren van stijgende prijzen tenzij 50 jaar wanbeleid weggetoverd wordt en een drietal miljoen mensen weggetoverd.... ![]() In onze beperkte ruimtes zitten inderdaad andere speculatieve belangen .... Dankzij het onvoorstelbare morsen met percelen is er alweer een "tekort" aan bouwgrond en spreekt men in de gemeentes van "reserves" aan te boren.... Besef ook dat een aanzienlijk deel van onze geroemde KMO's eigenlijk kompleet afhankelijk is van die babyboomers die zorgen voor een constante stroom van bestellingen van terassen,pergola's,fermettes,zwembaden,opritten... etc.....het verharden van onze landkaart gaat onverdroten verder en waterproblemen zijn altijd iemand anders schuld... patatten brengen niet genoeg op.....we BETALEN er liever voor en zullen dan klagen over de prijs...zoals bij electriciteit en zo.... Zelfs onze koe- en zwijnebeesten voederen we met spul dat helemaal van de andere kant van de planeet komt,en dan zijn we verontwaardigd dat we precies minder en minder concurrentieel zijn met vleesleveranciers waarvan het voeder nog voor de deur groeit... Laatst gewijzigd door kelt : 9 maart 2011 om 17:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Ja. Elk weldenkend mens ziet in in wat voor een shit het vrijheid-blijheid kapitalisme ons gedropt heeft. Enkel zeer radicale veranderingen kunnen misschien nog iets veranderen maar dat beetje sleutelen aan het systeem. Nope. En ik heb het hier niet over een staatshervorming. Die is enkel nodig om niet eerder dan de rest van Europa de dieperik in te gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dat niet bizar voor iemand die duidelijk geen landbouwer is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
19 feb 2008 De uitlatingen van zijn moeder over de boeren en slagerszonen in de advocatuur weerhouden Alexander De Croo (33) er niet van om ook het statuut van landbouwer te ambiëren. "Zo kan ik meepraten met onze pachters", zegt hij in Het Nieuwsblad. Laatst gewijzigd door Nr.10 : 10 maart 2011 om 01:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Rekening gehouden met de gigantische verspilling van voedsel (én olie) zou er in principe meer dan genoeg voedsel moeten zijn en die verspilling is een direct gevolg van een overdreven import. Wij teren op de kap van een zeer arme bevolking, gewoonweg verwerpelijk. Laatst gewijzigd door Loki : 10 maart 2011 om 07:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maw patatten (en alle lokale groenten/teelten) moeten lokaal gekweekt worden en niet goedkoper van polen of witrusland kunnen komen om dat de ecologische kost van tpt niet toegerekend wordt. Laatst gewijzigd door Anna List : 10 maart 2011 om 08:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik las al eens dat de Belgische adel (en Decroo sr) de grootste begunstigden zijn van landbouwsubsidies in Belgie ... schaamteloos die mensen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nochtans, ook onze bevolking heeft wel degelijk behoefte aan ruimte en groen. Alle landbouwgrond omvormen tot natuurgebied zou ecologisch misschien nog beter zijn, maar een aangepaste landbouw kan economisch (voedselzekerheid), ecologisch en voor het welzijn van de bevolking een grote meerwaarde hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Mag ik kiezen wie er te veel is?
![]() Maar ernstig: Kleinschalige ecologische landbouw kan de oplossing zijn: Ecolandbouw kan voedselproductie verdubbelen Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door MIS : 10 maart 2011 om 12:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Niks rotter dan mensen, eigenlijk verdient de mensheid niks beter dan uitsterving.
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik trek mijn plan wel, altijd al gedaan. En tussendoor help ik wel waar het echt nodig is.
![]() |