Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2011, 20:27   #21
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Luister: Die advocaat heeft een klant die met naam en toenaam bekend is, die met zijn gezicht meerdere malen op de nationale tv te zien is geweest, die alles heeft bekend en die nú al tegen 16 jaar gevangenis mét tbr aankijkt.
We leven in een rechtsstaat en h�*j moet zijn klant zo goed mogelijk bijstaan... Het is niet zo gek dat hij dat zo goed mogelijk probeert te doen, anders moet hij geen advocaat willen zijn.
Ik zou dit gewoon in zijn plaats niet op TV gaan vertellen. Ik vind dat dergelijke informatie achter gesloten deuren moet blijven, in aanwezigheid van een verantwoordelijke van justitie om die gaten onmiddellijk te kunnen dichten. Mijn eer en inkomen als advocaat (en ik heb wel een zeer grote "tolerantie") zou de boom inkunnen als het om een dergelijke inbreuk op fatsoen gaat. Maar mijn eer als mens zou stijgen. En die acht ik meer waardevol. Ieder zijn keus.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 20:36   #22
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Ik kom er echt ziek van...
er heeft zelfs "niemand recht op spreken, want dat mogen alleen slachtoffers, en die kunnen nog niet spreken..."

Citaat:
Terecht.
Citaat:
Och, komaan, weet ge, los van al het wettelijk gedoe?
Als mens?
20 cent kost zo'n mens, netjes via overschrijving voor 't kogelke.
Ge moet er geen personeel voor betalen hoor, ik kom er wel met de velo voor naar Nederland.
Weet je, je mening is zo sterk dat je bewust meningen negeert, en verder gaat met minder standvastige leden van deze site, dit ook na deze post bewezen.
Als mens kan je zo'n mens NOOIT verdedigen, als advokaat wel, al moet je dan deontologische conclusies trekken

Laatst gewijzigd door plakker : 18 maart 2011 om 20:37.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 20:38   #23
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Ik zou dit gewoon in zijn plaats niet op TV gaan vertellen. Ik vind dat dergelijke informatie achter gesloten deuren moet blijven, in aanwezigheid van een verantwoordelijke van justitie om die gaten onmiddellijk te kunnen dichten. Mijn eer en inkomen als advocaat (en ik heb wel een zeer grote "tolerantie") zou de boom inkunnen als het om een dergelijke inbreuk op fatsoen gaat. Maar mijn eer als mens zou stijgen. En die acht ik meer waardevol. Ieder zijn keus.
Het wereldje van topadvocaten is dan ook niet het onze...winnen is voor sommigen véél belangrijker dan een soort van morele integriteit te hebben.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 20:44   #24
CyberpunX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lebber Bekijk bericht
slechte advocaat , gelukkig ben je er geen
zij er dan goede? ik ken er enkel dure en minder dure
Oud 18 maart 2011, 20:46   #25
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Het wereldje van topadvocaten is dan ook niet het onze...winnen is voor sommigen véél belangrijker dan een soort van morele integriteit te hebben.
Correctie: voor alle advocaten die een zaak aannemen. En zo hoort dat ook. Morele integriteit mag maar een rol spelen totdat een advocaat een cliënt besluit te verdedigen. Als hij ervoor kiest dat te doen, dan heeft hij twee taken:

1) proberen de cliënt vrij te krijgen;
2) proberen een zo licht mogelijke straf te bekomen.

De advocatuur is geen cursus zelfontplooiing.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 20:49   #26
CyberpunX
Staatssecretaris

Standaard

Ik zou ook gaan om te winnen. Maar dan geef ik mezelf een extra uitdaging en geef ik dit onderhands door zodat dit aangepast kan worden. Hij kijkt toch al tegen een maximumstraf aan en de feiten tellen zoals gezegd niet 1 + 1 + 1 ... Als advocaten dus een beetje redelijk zouden zijn zouden er veel minder absurde situaties en uitspraken bestaan. Maar dat is natuurlijk bad for business.
Oud 18 maart 2011, 21:41   #27
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een non-issue.

De advocaat zegt alleen dat wat zijn cliënt heeft gedaan niet onder de juridische term verkrachting valt. Net zoals het niet onder de juridische termen doodslag of inbraak of valsheid in geschrifte valt.

Het gaat gewoon om een ander wetsartikel. Hij zegt ook nog eens letterlijk dat het 'niet minder erg' is wat er is gebeurd maar dat het gewoon anders heet.
Zever..er wordt niet 'zomaar' geprobeerd van de term 'aan te passen', het is een advocatentruukje om de daad via een minder schadelijke omschrijving te nuanceren en hoogstwaarschijnlijk om een lichtere strafmaat te bekomen doordat er van geweld geen sprake meer zou zijn...djezus..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 18 maart 2011 om 21:43.
Oud 18 maart 2011, 21:58   #28
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zever..er wordt niet 'zomaar' geprobeerd van de term 'aan te passen', het is een advocatentruukje om de daad via een minder schadelijke omschrijving te nuanceren en hoogstwaarschijnlijk om een lichtere strafmaat te bekomen doordat er van geweld geen sprake meer zou zijn...djezus..
Neen. De dader is niet aangeklaagd wegens verkrachting maar wegens dat ''andere artikel''. Dát is wat die advocaat wil duidelijk maken. H�*j heeft geen enkele invloed op de artikelen waaronder de openbare aanklager de misdaden heeft laten vallen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 22:03   #29
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De eerste taak van een advocaat is een verdachte zo goed mogelijk bij te staan. Ook als iedereen ''weet'' dat hij ''het'' heeft gedaan. Zijn morele integriteit dwingt hem om te willen winnen.

En als mens? Je zag dat de advocaat het er ook moeilijk mee had. Maar z�*jn taak is duidelijk.

Iedereen schijnt maar te willen vergeten dat een advocaat doet wat hij doet voor ons: de onschuldige burger die ten onrechte wordt beschuldigd en die moet vechten tegen een overweldigend staatsapparaat en de volkswil die hem al heeft veroordeeld.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2011, 09:19   #30
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://pauwenwitteman.vara.nl/Fragme...cd23406f8401a0

De advocaat van Robert M. ( de nederlandse kinderoppas met 83 slachtoffertjes) is boos op de media...
Zijn client wordt beschuldigd van 'verkrachting' terwijl de advocaat beweerd dat men geen baby's of peuters wettelijk niet kan verkrachten omdat verkrachting 'een sexuele penetratie is die gepaard gaat met geweld' en baby's niet protesteren dus..

Alweer zo'n leuk 'laat me los of ik doe die zeikstraal een ongeluk' tv moment..

p.s. ik krijg de link niet helemaal actief, zoek de beelden op via 'uitzending gemist' en 17 maart..excuses..
Dat is inderdaad, het soort gezeik waarbij je als vader gewoon die kerel zou te grazen nemen en hem een langdurige, pijnlijke dood zou laten sterven...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2011, 09:24   #31
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Ik heb dat fragment bekeken, maar op zich vind ik niet dat die advocaat wat treft. Hij zegt trouwens in bedekte termen zelf dat hij het niet logisch vindt, maar dat het nu eenmaal zo staat in de wet, waarop nog iemand uit politieke kringen meldde dat dit diende aangepast te worden.

Als men iemand de nek wil omdraaien, zal het de nederlanse wetgever moeten zijn.
Oud 21 maart 2011, 09:30   #32
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een non-issue.

De advocaat zegt alleen dat wat zijn cliënt heeft gedaan niet onder de juridische term verkrachting valt. Net zoals het niet onder de juridische termen doodslag of inbraak of valsheid in geschrifte valt.

Het gaat gewoon om een ander wetsartikel. Hij zegt ook nog eens letterlijk dat het 'niet minder erg' is wat er is gebeurd maar dat het gewoon anders heet.
Dat is waar, ... maar het is gewoon mierenneukerij, waar hij zijn "client" echt geen dienst mee bewijst, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2011, 10:28   #33
CyberpunX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat is waar, ... maar het is gewoon mierenneukerij, waar hij zijn "client" echt geen dienst mee bewijst, ...
Zijn strafblad zal er iets ... "properder" ... uitzien.
Oud 21 maart 2011, 10:40   #34
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Zijn strafblad zal er iets ... "properder" ... uitzien.
Probeer dat maar eens uit te leggen als je nog eens gaat solliciteren.

"Neen, neen, ik heb geen baby's verkracht, want die kan je niet verkrachten!"

"Euhm, ja ok, we zullen nog wel iets laten horen. "

Laatst gewijzigd door Dionysus : 21 maart 2011 om 10:42.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2011, 10:42   #35
plakker
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Probeer dat maar eens uit te leggen als je nog eens gaat solliciteren.

"Neen, neen, ik heb geen baby's verkracht, want die kan je niet verkrachten!"

"Euhm, ja ok, we zullen nog wel iets laten horen. "
Hehehe, tjah, normaal gezien gaat er "zedenfeiten op minderjarigen" opstaan in plaats van "verkrachting"

Laatst gewijzigd door plakker : 21 maart 2011 om 10:42.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2011, 12:02   #36
CyberpunX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Hehehe, tjah, normaal gezien gaat er "zedenfeiten op minderjarigen" opstaan in plaats van "verkrachting"
Net zoals de gemiddelde pastoor dus ... hij kan dan zeggen dat ie op jarenlange stage in vaticaanstad is geweest
Oud 21 maart 2011, 12:15   #37
plakker
Minister

Standaard

Citaat:
Net zoals de gemiddelde pastoor dus ... hij kan dan zeggen dat ie op jarenlange stage in vaticaanstad is geweest
Oud 21 maart 2011, 16:56   #38
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
De eerste taak van een advocaat is een verdachte zo goed mogelijk bij te staan. Ook als iedereen ''weet'' dat hij ''het'' heeft gedaan. Zijn morele integriteit dwingt hem om te willen winnen.

En als mens? Je zag dat de advocaat het er ook moeilijk mee had. Maar z�*jn taak is duidelijk.

Iedereen schijnt maar te willen vergeten dat een advocaat doet wat hij doet voor ons: de onschuldige burger die ten onrechte wordt beschuldigd en die moet vechten tegen een overweldigend staatsapparaat en de volkswil die hem al heeft veroordeeld.

wat een onzin..een persoonlijk ego is geen vorm van morele integriteit..

de onschuldige burger verdedigen ?...soms.. in assisenzaken is het wel meestal de eigen marketing en ego verdedigen...maak het niet meliger dan het is..

Verder geloof ik er geen reet van dat de officier van justitie/openbare aanklager zelf heeft aangedrongen op de 'verzachtende' klacht..het is namelijk die zijn taak om de dader ZO ZWAAR mogelijk te straffen..
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be