Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2011, 09:20   #21
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

tijdens een busrit richting breda zag ik een moeder wijzen naar enkele torens in de verte en zeggen tegen haar kindje dat kernenergie stinkt.

Niet alleen wees ze naar de torens van Exxon Mobile, het feit dat ze dergerlijke uitspraken deed kan alleen maar leiden tot een wanhopige verdomming van dat kind.

Is ze daarmee een crimineel? Doordat ze haar kind in de mongoliteit duwt vind ik alvast van wel.

Laatst gewijzigd door Raven : 21 maart 2011 om 09:21.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2011, 09:26   #22
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
tijdens een busrit richting breda zag ik een moeder wijzen naar enkele torens in de verte en zeggen tegen haar kindje dat kernenergie stinkt.

Niet alleen wees ze naar de torens van Exxon Mobile, het feit dat ze dergerlijke uitspraken deed kan alleen maar leiden tot een wanhopige verdomming van dat kind.

Is ze daarmee een crimineel? Doordat ze haar kind in de mongoliteit duwt vind ik alvast van wel.
Al een generatie lang betaalt iedere Vlaming voor een dagdagelijkse dosis mediatieke desinformatie ivm volksnationalisme, racisme, solidariteit, eerlijkheid, betrouwbaarheid, woord, trouw, fierheid, identiteit, enz enz...
Oud 21 maart 2011, 09:48   #23
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Beweren dat kernenergie niet gevaarlijk is, en dat alles veilig genoeg is bvb. Men hoort dat dikwijls zeggen, en men leest het evenveel...Dat komt eigenlijk neer op zeggen dat wild met een pistool in de ronde schieten, midden in de stad, niet gevaarlijk is, of dat door het rood licht rijden niet gevaarlijk is, vermits je niet iedere keer dat je dat doet, absoluut een ongeluk moet veroorzaken...Soms loopt het goed af, en raakt niemand gewond...
Laat ons dat hier wel een klein beetje nuanceren, ...

Als je alle procedures strikt volgt, en zorgt dat de backup van de backup van de backup regelmatig getest wordt, en uw personeel getraind is, ... dan is dat ook veilig.

In de jaren 80 reed mijn vader met treinen met Vinylchloride rond, ... probleem was, dat als daar iets mee misging, ... dat daar een vrij zware explosie op kon volgen, ...

Op een gegeven moment hebben ze een van zijn collega`s net op tijd kunnen tegen houden trouwens, ... die wagon had een probleem een wagon in een chemie trein, ... een paar km voor die een bewoonde zone binnenreed hebben ze die kunnen doen stoppen zonder erg, ... maar dat had op een ramp kunnen uitdraaien, het soort ramp waar ge weken nadien nog over leest in de gazetten... Maar het is nooit in de gazetten gekomen, geluk gehad...

Wat denk je dat er trouwens zou gebeuren moest er iets misgaan met een schip als de Methania om nu maar een voorbeeld te nemen, ... Of een chemietanker met die omvang, ...

Je moet je goed realiseren dat we omgeven worden door fabrieken die voor onze welvaart, met de opslag van heel gevaarlijke dingen bezig zijn, of uitermate giftige bijproducten maken, die zolang als alles werkt, proper opgevangen kunnen worden, ... Maar Seveso en Bopal zegt u ongetwijfeld ook wel iets ?

Moest ge weten wat er dagelijks wordt rondgepompt en getransporteerd wordt in grote hoeveelheden, in en rond Antwerpen, Gent, Zeebrugge, ... ge zou daar meer schrik voor hebben dan voor wat ze in Doel en Thiange doen, waar 37 veiligheidsprocedures gelden voor de meest banale dingen.

Alles wat daar vervangen wordt, of gedaan wordt, wordt uitgebreid gedocumenteerd, moet gemeld worden , geinspecteerd worden enz...

Daar waar ik in industriële installaties of zelf in de haven in verkeerstorens en op sluizen zonder de minste controle toestellen kon vervangen of repareren ben ik er vrij zeker van dat dat in een kerncentrale er helemaal anders aan toe gaat. Gewoon het sluisgebouw binnen wandelen, ... wij zjin van XXX en wij komen een stuk vervangen in die PC ... Ah ja mannen doe maar, ...

Scarry niet, ? ... ik heb niet met een badge geflashed, droeg geen uniform en er is niet gebeld om dat te confirmeren, ... gewoon recht op het doel af, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2011, 09:49   #24
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht

Het bewijst eens te meer hoe dom sommige mensen wel niet zijn, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2011, 10:11   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Probleem is dat dat lang niet veilig genoeg is.
Als ik morgen met mijn auto met in slechte staat verkerende remmen over uw verdoemenis rijd, en ik zeg dan dat ik " zo veilig als mogelijk gereden heb, met de middelen tot mijn beschikking " , is het dan goed voor u ?
En toch gebeurt dat 1.2 miljoen keer per jaar in de wereld...
Oud 21 maart 2011, 10:57   #26
dale
Partijlid

dale's schermafbeelding

Standaard

ik ben pro-energie :s
dale is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2011, 13:42   #27
Zwitser

Standaard

Citaat:
Is het verspreidden van onjuiste informatie betreffende kernenergie-veiligheid geen misdrijf, een daad die andere mensen in gevaar kan brengen ?
Zonder aan het principe van " vrije meningsuiting " te willen tornen, is dit een vraag die mij kwelt ?
Moeten de mensen die onnodige paniek veroorzaken gecriminaliseerd worden? Moeten mensen die er voor zorgen dat de aandacht afgeleid wordt van de werkelijke ramp die daar plaats vindt gecriminaliseerd worden?
Ik weet het niet.
Dat ze tegengesproken moeten worden vind ik alleszins wel.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2011, 14:22   #28
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Is het verspreidden van onjuiste informatie betreffende kernenergie-veiligheid geen misdrijf, een daad die andere mensen in gevaar kan brengen ?
Zonder aan het principe van " vrije meningsuiting " te willen tornen, is dit een vraag die mij kwelt ?
Maar dan alleen als andere informatie verspreiden die jou niet zint heel waarschijnlijk... Jij hebt hier in de voorbije weken immers al massa's onwaarheden over kernenergie zitten verkondigen (het feit dat Frankrijk dezelfde centrales gebruikt als Fukushima, om maar één voorbeeldje te geven), maar dat zal dan ongetwijfeld wel geen probleem zijn voor je?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2011, 17:05   #29
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Maar dan alleen als andere informatie verspreiden die jou niet zint heel waarschijnlijk... Jij hebt hier in de voorbije weken immers al massa's onwaarheden over kernenergie zitten verkondigen (het feit dat Frankrijk dezelfde centrales gebruikt als Fukushima, om maar één voorbeeldje te geven), maar dat zal dan ongetwijfeld wel geen probleem zijn voor je?
Ik heb reeds gezegd dat ik mij op dat éne punt vergist heb , en daar over blijven zeveren is kenmerkend voor jou. Het is trouwens het enigste dat je me kan " verwijten ".
Verder ben jij hier één van de ergsten wat onzin verspreidden betreft. Geef nu maar toe dat je enige zorg GELD is, en veiligheid daaraan ondergeschikt is.
Geluk nog dat je nergens niks te beslissen en te oordelen hebt, het zou ongetwijfeld een onbekwaam en crimineel beleid tot gevolg hebben volgens mij.

Laatst gewijzigd door den dinges : 21 maart 2011 om 17:09.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2011, 17:08   #30
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Alle informatie mag prijsgegeven worden, ook degene die mij niet zint. Het enige dat ik vraag is dat er niet geminimiseerd of gelogen word, en/of dat hersenloze en onbekwame klungelaars geen idiote onzin komen uitbraken.

Laatst gewijzigd door den dinges : 21 maart 2011 om 17:08.
Oud 21 maart 2011, 18:13   #31
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb reeds gezegd dat ik mij op dat éne punt vergist heb , en daar over blijven zeveren is kenmerkend voor jou. Het is trouwens het enigste dat je me kan " verwijten ".
Er zijn massa's andere zaken die je je hier kan verwijten. Je hebt buiten die zaken nog massa's andere leugens zitten verkondigen hier.

Citaat:
Verder ben jij hier één van de ergsten wat onzin verspreidden betreft.
Feel free en snoer me de mond door eens wat voorbeelden te geven waar ik onzin verspreid, met bronvermelding uiteraard die aangeeft waarom ik er onzin verspreid. Ik ben benieuwd hoever je geraakt.

Citaat:
Geef nu maar toe dat je enige zorg GELD is, en veiligheid daaraan ondergeschikt is.
Geluk nog dat je nergens niks te beslissen en te oordelen hebt, het zou ongetwijfeld een onbekwaam en crimineel beleid tot gevolg hebben volgens mij.
Je suggereert en speculeert veel, maar je hebt nergens een poot om op te staan. Feel free en bewijs me mijn ongelijk. Gezien je uitlatingen kan dat niet moeilijk zijn.
Oud 21 maart 2011, 18:16   #32
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Alle informatie mag prijsgegeven worden, ook degene die mij niet zint. Het enige dat ik vraag is dat er niet geminimiseerd of gelogen word, en/of dat hersenloze en onbekwame klungelaars geen idiote onzin komen uitbraken.
Zolang jij elk stukje informartie dat gegeven wordt en dat niet in je kraam past als leugens afdoet en dat iedereen die het niet eens is met jouw standpunten als klungelaars afdoet, toon je enkel aan dat je enige doel is om je te bezondigen aan datgene dat je anderen hier zit te verwijten.
Oud 21 maart 2011, 19:08   #33
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
En om je een plezier te doen:

Link1
"Kernenergie is de enige die voor duizenden en duizenden jaren het leven zuur kan maken."
Leugen; er zijn genoeg andere types vervuiling die veel langer werken en die ook het leven van de mensen zuur kan maken. Wil jij graag in een gebied leven dat besmet is met zware metalen? Dat blijft immers tot in het oneindige duren.

Link2
"Een piloot in een straaljager met wat bommen kan een kernexplosie veroorzaken"
Leugen; zelfs aanvaarden we dat hij doorheen de koepel en het reactorvat geraakt, dan nog zal je geen kernexplosie verkrijgen. Om dat te verkrijgen heb je een kritische massa nodig; door de inslag van dat vliegtuig, al dan niet samen met de explosie van de bommen of de brandstof, gaat je kernbrandstof verspreid worden en speel je sowieso je kritsiche massa kwijt.

Link3
Bij een nieuwe natuurramp, kunnen de 17 centrales in Japan ontploffen en zal Hiroshima als een scheet in een fles lijken
Leugen; die centrales leggen zichzelf stil. Je krijgt hoogstens meltdowns, hetgeen ook niet fijn is, maar die centrales gaan niet ontploffen.

Link4
Duizende dode Japanners zijn er al.
Insinuatie; er zijn duizenden dode Japanners, maar niet door Fukushima, wel door de aardbeving en de tsunami.

Link5
Het boeltje warmt op tot het ontploft
Leugen; het boeltje warmt niet op tot het ontploft. Je gaat geen kernexplosie krijgen, je krijgt hoogstens een meltdown.

Link6
Japanse centrales zijn de bij de veiligste ter wereld
Leugen; de Fukushima centrales zijn BWR's. Er is geen één bron die stelt dat deze veiliger zijn dan PWR's, laat staan dat ze veiliger zijn dan de reactoren van de nieuwe generaties.

Link7
Japanse centrales staan ook in Frankrijk
Leugen; daar hebben we het al over gehad.

Link8
Frankrijk bouwt enkel tegen de grenzen.
Leugen; er staan ook een hele berg centrales in het binnenland.

Link9
Frankrijk bouwt aan de grenzen en aan rivieren om zo hun vuiligheid te dumpen
Leugen; ze bouwen aan rivieren om hun koelwater te krijgen, en dat koelwater is zelfs niet eens radioactief besmet.

Link10
Sneeuw zorgt voor een contaminatie voor onbepaalde tijd
Leugen; de contaminatie heeft een welbepaalde tijd als je alles laat liggen (halfwaardetijden) en een een nog veel meer bepaalde duur wanneer je het boeltje opruimt.

Dat zijn 10 voorbeelden, ik ben nog niet eens halfweg in één topic. Zullen we verder doen?

Ik ben ten zeerste benieuwd naar jouw bewijzen dat ik alleen leugens verkondig...
Oud 21 maart 2011, 22:46   #34
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dale Bekijk bericht
ik ben pro-energie :s
Ik ben ook pro-energie. Propere energie.
Kernenergie " stinkt " dan wel niet, maar toch is het héél vuil. Heimelijk vuil, zoals een vettige onderbroek vol remsporen en bevolkt met schaamluizen, gedragen onder een schoon proper en gestreken maatpak... Kijk echter wat er gebeurd als de vuiligheid zichtbaar word. Kijk naar Tsjernobyl, naar Tree Miles Island, naar Fukuschima vandaag...D�*t is pas vuiligheid ! Een hoop varkensmest is daarnaast proper.

Laatst gewijzigd door den dinges : 21 maart 2011 om 22:46.
Oud 21 maart 2011, 22:58   #35
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
En om je een plezier te doen:

Link1
"Kernenergie is de enige die voor duizenden en duizenden jaren het leven zuur kan maken."
Leugen; er zijn genoeg andere types vervuiling die veel langer werken en die ook het leven van de mensen zuur kan maken. Wil jij graag in een gebied leven dat besmet is met zware metalen? Dat blijft immers tot in het oneindige duren.

Link2
"Een piloot in een straaljager met wat bommen kan een kernexplosie veroorzaken"
Leugen; zelfs aanvaarden we dat hij doorheen de koepel en het reactorvat geraakt, dan nog zal je geen kernexplosie verkrijgen. Om dat te verkrijgen heb je een kritische massa nodig; door de inslag van dat vliegtuig, al dan niet samen met de explosie van de bommen of de brandstof, gaat je kernbrandstof verspreid worden en speel je sowieso je kritsiche massa kwijt.

Link3
Bij een nieuwe natuurramp, kunnen de 17 centrales in Japan ontploffen en zal Hiroshima als een scheet in een fles lijken
Leugen; die centrales leggen zichzelf stil. Je krijgt hoogstens meltdowns, hetgeen ook niet fijn is, maar die centrales gaan niet ontploffen.

Link4
Duizende dode Japanners zijn er al.
Insinuatie; er zijn duizenden dode Japanners, maar niet door Fukushima, wel door de aardbeving en de tsunami.

Link5
Het boeltje warmt op tot het ontploft
Leugen; het boeltje warmt niet op tot het ontploft. Je gaat geen kernexplosie krijgen, je krijgt hoogstens een meltdown.

Link6
Japanse centrales zijn de bij de veiligste ter wereld
Leugen; de Fukushima centrales zijn BWR's. Er is geen één bron die stelt dat deze veiliger zijn dan PWR's, laat staan dat ze veiliger zijn dan de reactoren van de nieuwe generaties.

Link7
Japanse centrales staan ook in Frankrijk
Leugen; daar hebben we het al over gehad.

Link8
Frankrijk bouwt enkel tegen de grenzen.
Leugen; er staan ook een hele berg centrales in het binnenland.

Link9
Frankrijk bouwt aan de grenzen en aan rivieren om zo hun vuiligheid te dumpen
Leugen; ze bouwen aan rivieren om hun koelwater te krijgen, en dat koelwater is zelfs niet eens radioactief besmet.

Link10
Sneeuw zorgt voor een contaminatie voor onbepaalde tijd
Leugen; de contaminatie heeft een welbepaalde tijd als je alles laat liggen (halfwaardetijden) en een een nog veel meer bepaalde duur wanneer je het boeltje opruimt.

Dat zijn 10 voorbeelden, ik ben nog niet eens halfweg in één topic. Zullen we verder doen?

Ik ben ten zeerste benieuwd naar jouw bewijzen dat ik alleen leugens verkondig...
De helft van de links zijn uit hun context getrokken, en de woorden verdraaid of verkeerd geïnterpreteerd omdat je ze niet begrepen hebt, en dan ben ik nog vriendelijk Dat is op zich al een manier van liegen. Je hele manier van doen is trouwens zo, voorbeelden zal ik daarvan geven in je volgende postings,want in tegenstelling tot jou houd ik geen boekhouding van jouw schrijfsels bij, dat zijn ze niet waard. In tegenstelling van wat ik zelf schrijf...

Laatst gewijzigd door den dinges : 21 maart 2011 om 22:59.
Oud 21 maart 2011, 23:34   #36
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
De helft van de links zijn uit hun context getrokken, en de woorden verdraaid of verkeerd geïnterpreteerd omdat je ze niet begrepen hebt, en dan ben ik nog vriendelijk Dat is op zich al een manier van liegen. Je hele manier van doen is trouwens zo, voorbeelden zal ik daarvan geven in je volgende postings,want in tegenstelling tot jou houd ik geen boekhouding van jouw schrijfsels bij, dat zijn ze niet waard. In tegenstelling van wat ik zelf schrijf...
Er zit een zoekfunctie op dit forum, weet je . En as said, dat was gewoon een topic openen over kernenergie, en even jouw posts bekijken. En dan ben ik nog zo vriendelijk om al je geleuter waarin je op de man gaat spelen, bovenstaande leugens gaat herkauwen in ellerlei varianten of de posts waarin je je frustratie uitwerkt in een langerekte rant over de "industrie", over te slaan.

Bovenstaande links en posts zijn wat ze zijn; iedereen zal voor zichzelf wel kunnen uitmaken wat ik verdraai en wat niet . En zelfs al is de helft verdraaid of verkeerd geïnterpreteerd, dan nog is de andere helft een terechte opmerking .
Jij daarentegen, ben niet in staat om mijn posts over kernenergie als leugens aan te duiden en dat aan te tonen. Het feit dat je er jezelf niet eens aan waagt, toont dat goed genoeg aan .
Oud 21 maart 2011, 23:42   #37
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
....blablablazeverzeik blabla...
Jij daarentegen, ben niet in staat om mijn posts over kernenergie als leugens aan te duiden en dat aan te tonen. Het feit dat je er jezelf niet eens aan waagt, toont dat goed genoeg aan .
Citaat:
Je hele manier van doen is trouwens zo, voorbeelden zal ik daarvan geven in je volgende postings,want in tegenstelling tot jou houd ik geen boekhouding van jouw schrijfsels bij, dat zijn ze niet waard
Gesnopen ? En euh...Zaag zo niet.
Oud 22 maart 2011, 08:43   #38
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Gesnopen ? En euh...Zaag zo niet.
Ergo, je hebt geen enkel argument om je statement te ondersteunen, as predicted

Geen zorg, dat is best te begrijpen dat je dat nog niet wil toegeven en dat het steekt wanneer anderen heel eenvoudig je ballonnetjes kunnen doorprikken
Oud 22 maart 2011, 17:24   #39
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ergo, je hebt geen enkel argument om je statement te ondersteunen, as predicted

Geen zorg, dat is best te begrijpen dat je dat nog niet wil toegeven en dat het steekt wanneer anderen heel eenvoudig je ballonnetjes kunnen doorprikken
Zaag zo niet ( voor de zoveelste keer )...
Kijk beter hier eens naar ! :http://www.vandaag.be/binnenland/629...ardbeving.html

En dit :http://www.hln.be/hln/nl/9736/Aardbe...u-toegaf.dhtml

Jaja, kernenergie is VEILIG, volgens zekere " specialisten " �* la Sfax, die op dit forum en elders valse informatie verspreidden !!!
Oud 22 maart 2011, 17:53   #40
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Zaag zo niet ( voor de zoveelste keer )...
Kijk beter hier eens naar ! :http://www.vandaag.be/binnenland/629...ardbeving.html

En dit :http://www.hln.be/hln/nl/9736/Aardbe...u-toegaf.dhtml

Jaja, kernenergie is VEILIG, volgens zekere " specialisten " �* la Sfax, die op dit forum en elders valse informatie verspreidden !!!
Ik vraag je geen extra links naar nog maar eens krantenknipsels en artikels, ik vraag je om je statement hard te maken, mijn posts over kernenergie waar ik lieg aan te duiden en dat aan te tonen.

Ik weet dat je dat niet kan, maar als je nog even wat wil blijven kronkelen, doe gerust .
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be