Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2011, 19:37   #21
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De Titanicpartij?
En jij zit in het orchest??
Jij begrijpt me goed he Jack?
Oud 22 maart 2011, 19:40   #22
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Wat praktisch iedereen - behalve de top en enkele radicalen van het VB - voorspelde (of kon voorspellen) is - reeds geruime tijd - een feit en wordt nogmaals bevestigd.

<<Volgens Karim Van Overmeire, Vlaams parlementslid en Aalsters gemeenteraadslid, zijn heel wat mensen teleurgesteld in de harde lijn aan de top. Van Overmeire verliet de voorbije zomer de partij. "De partijtop mist keer op keer de kans om een nieuwe koers uit te stippelen".>>
Lees hier verder

De Winter zal voor een strenge winter in het VB zorgen...
En wat zegt Valkeniers, voorzitter bij naam?... "Het programma is wat het is en dat zal ook zo blijven"...

Velen zullen waarschijnljk - in het belang van de N-VA -hopen dat het VB blijft bestaan zodat de Vlaamse 'racisten' toch nog een thuis hebben en niet overstappen naar de N-VA...

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2011, 19:51   #23
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Jij begrijpt me goed he Jack?
Eigenlijk niet.
Volgens mij besef je ook maar al te goed dat meer en meer kiezers de "stuur ze allemaal met de c130 terug" praat niet meer au sérieux nemen.

Het verhaal loopt stilaan ten einde, de plaat is grijsgedraaid...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 22 maart 2011 om 19:51.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2011, 20:03   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Eigenlijk niet.
Volgens mij besef je ook maar al te goed dat meer en meer kiezers de "stuur ze allemaal met de c130 terug" praat niet meer au sérieux nemen.

Het verhaal loopt stilaan ten einde, de plaat is grijsgedraaid...
De "stuur ze terug met de C-130" is nooit mijn discours geweest.

Ik heb nooit gezegd, alle vreemdelingen buiten. Ik meen soms zelf in de nooit aflatende stroom asiel en gelukszoekers een soort van bondgenoot te vinden in de strijd tegen Belgie. Tenslotte kosten die mensen enorm veel geld, geld dat alsmaar schaarser wordt.

De armoede groeit en is de beste voedingsbodem tegen de Belgische staat.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 22 maart 2011 om 20:04.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2011, 20:17   #25
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik weet niet ofdat je me wel altijd volledig begrijpt, welke partij denk je dat mijn partij eigenlijk is?
Blijkbaar niet want uw (VB?) recept voor het succes van de N-VA wordt door mij niet gesmaakt. En ook ik heb ooit VB gestemd. Ik zie andere redenen voor het verlies bij het VB, zoals vasthouden aan oude recepten. N-VA probeert een totaal nieuw recept, waar sommigen binnen het VB als de dood voor waren. Dat heeft uiteraard gevolgen voor het VB, maar niet alleen het VB. Van wat heeft het VB de laatste decennia haar strijdpunt gemaakt? Criminaliteit, vreemdelingen, moslims, C130 en plots ontwaken ze uit een coma?

Laatst gewijzigd door Jakko : 22 maart 2011 om 20:22.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2011, 20:28   #26
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Als ik 't goed begrijp zitten al die vroegere racistische VB stemmers nu bij de NVA?
Dus dat het N-VA het VB-LIGHT is klopt niet meer ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2011, 20:55   #27
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dus dat het N-VA het VB-LIGHT is klopt niet meer ?
Als aanzetten tot haat racisme is, klopt u het VB in lengtes.
Oud 22 maart 2011, 20:58   #28
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Whahahaaaaaa

Hoe zat dat ook alweer met de ouders, of waren 't de grootouders van BDW tijdens de oorlog?
ik dacht eigenlijk dat die mensen al onder de zoden staken, gaat gij nu zeggen dat zij nog stemrecht hebben ???

is dat dan bij volmacht ? of hoe loopt dat ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2011, 21:02   #29
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik dacht eigenlijk dat die mensen al onder de zoden staken, gaat gij nu zeggen dat zij nog stemrecht hebben ???

is dat dan bij volmacht ? of hoe loopt dat ?
Ik weet niet of die mensen al onder de zoden steken en of ze nog stemplicht hebben, maar daar ging 't mij niet om...ik denk wel dat je me begrijpt.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2011, 21:02   #30
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Blijkbaar niet want uw (VB?) recept voor het succes van de N-VA wordt door mij niet gesmaakt. En ook ik heb ooit VB gestemd. Ik zie andere redenen voor het verlies bij het VB, zoals vasthouden aan oude recepten. N-VA probeert een totaal nieuw recept, waar sommigen binnen het VB als de dood voor waren. Dat heeft uiteraard gevolgen voor het VB, maar niet alleen het VB. Van wat heeft het VB de laatste decennia haar strijdpunt gemaakt? Criminaliteit, vreemdelingen, moslims, C130 en plots ontwaken ze uit een coma?
mij dunkt eerder dat ge uw geschiedenis niet kent ... het recept dewever is verre van nieuw ... het is eerder verry seventies

maar geen nood

de peiling gaf aan dat 53% vd Vlamingen zichzelf mogelijk voor BDW zag stemmen
en tegelijk geeft 47% vd Vlamingen aan mogelijk ooit VB te kunnen stemmen

ik concludeer daaruit dat minstens 50% van de Vlamingen als hoofdmotivatie communautair stemt, en kiest tssn NVA en VB al naargelang wat op dat moment het meest strategisch is en het schadelijkst voor B is

dus, pas de panique ... er zit een duidelijke trendlijn in !
Oud 22 maart 2011, 21:03   #31
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of die mensen al onder de zoden steken en of ze nog stemplicht hebben, maar daar ging 't mij niet om...ik denk wel dat je me begrijpt.
waar ging het je dan wel om, ik kreeg de indruk alsof je wou zeggen dat ze nog enige politieke relevantie hebben ...
Oud 22 maart 2011, 21:20   #32
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
mij dunkt eerder dat ge uw geschiedenis niet kent ... het recept dewever is verre van nieuw ... het is eerder verry seventies

maar geen nood

de peiling gaf aan dat 53% vd Vlamingen zichzelf mogelijk voor BDW zag stemmen
en tegelijk geeft 47% vd Vlamingen aan mogelijk ooit VB te kunnen stemmen

ik concludeer daaruit dat minstens 50% van de Vlamingen als hoofdmotivatie communautair stemt, en kiest tssn NVA en VB al naargelang wat op dat moment het meest strategisch is en het schadelijkst voor B is

dus, pas de panique ... er zit een duidelijke trendlijn in !
http://www.npdoc.be/Van-Overstraeten...rg/witboek.htm

Ik heb de VU nog gekend, maar interpreteer de geschiedenis, zoals ze nu geschreven wordt, iets anders.

Laatst gewijzigd door Jakko : 22 maart 2011 om 21:32.
Oud 22 maart 2011, 21:38   #33
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Als ik 't goed begrijp zitten al die vroegere racistische VB stemmers nu bij de NVA?
nee, de echte vlaams nationalisten gaan steeds meer naar de NVA
, de racisten blijven bij het vb en verworden tot een vuilbakpartij.
prima !
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2011, 21:47   #34
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zijn die plotseling geen racisten meer.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2011, 21:56   #35
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ahnee, tuurlijk nie eh, wa dagde gij?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2011, 22:07   #36
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Vermoedelijk zijn die stemmers die overlopen dat nooit echt geweest nee.
Ze hadden geen politiek alternatief , en misschien waren ze niet racistisch ingesteld, maar waren ze ook niet het type dat moord en brand begon te schreeuwen over een vreemdeling die door anderen racistisch behandeld werd.
.
Oud 22 maart 2011, 22:23   #37
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

[quote=freelancer;5374293]<<Volgens Karim Van Overmeire, Vlaams parlementslid en Aalsters gemeenteraadslid, zijn heel wat mensen teleurgesteld in de harde lijn aan de top. Van Overmeire verliet de voorbije zomer de partij. "De partijtop mist keer op keer de kans om een nieuwe koers uit te stippelen".>>
[url="http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx[/QUOTE]

Allé, van Overmeire heeft het dan toch door. Met dat radicaal gedoe bereik je mss die 0,0001% radicalen maar het gros van de bevolking ga je er niet mee aanspreken.

Nu ja, NVA is ook nog niet zo slecht qua Vlaams nationalistische partij. Als zij het beginnen te verkloten zodra ze deelnemen aan de regering kunnen de mensen hun stem nog wijzigen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2011, 22:43   #38
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
Vermoedelijk zijn die stemmers die overlopen dat nooit echt geweest nee.
Ze hadden geen politiek alternatief , en misschien waren ze niet racistisch ingesteld, maar waren ze ook niet het type dat moord en brand begon te schreeuwen over een vreemdeling die door anderen racistisch behandeld werd.
Als die nu N-VA stemmen, is dat alleen met het oog om België op te doeken, in de hoop dat het N-VA zo sterk komt te staan dat men niet meer langs die partij kan, wat niet het geval was met het VB vanwege het cordon.

Wanneer morgen blijkt dat, ofwel het N-VA door de knieën gaat of niet handeld in die zin, gaan overmorgen al die ex VB stemmen terug naar het VB.

Racistisch of niet? Het is alleen in de hoofden van een hoop dolgedraaide linksstemmers dat de kiezers van het VB racistisch zijn. Natuurlijk zijn er bij die racistisch zijn maar het wil niet zeggen omdat ge tegen al dat multiculgedoe bent en vooral tegen de misbruiken die er vanuit die middens gepleegd worden, en het crapuul onder hen dat hier ongestoord zijn gangetje gaat, dat ge racist bent.

Overigens is het gemakkelijk om geen racist te zijn wanneer ge op de Frilinglei in Brasschaat woont. Er wordt niemand als racist geboren. Racist dat wordt ge, en daar is maar één plaats op de wereld waar ge dat kunt worden, en dat is tussen bepaalde vreemdelinge.

Ik geef graag toe dat er onder de vreemdelingen zeker ook goede mensen zitten. Ik stem VB en ben peter van een Georgisch kindje. Ben ik nu een racist wanneer ik zeg dat men tegen het buitenlands crapuul dat hier terreur zaait dringend wat moet ondernemen en desnoods moet uitdrijven?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2011, 23:23   #39
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Allé, van Overmeire heeft het dan toch door. Met dat radicaal gedoe bereik je mss die 0,0001% radicalen maar het gros van de bevolking ga je er niet mee aanspreken.

Nu ja, NVA is ook nog niet zo slecht qua Vlaams nationalistische partij. Als zij het beginnen te verkloten zodra ze deelnemen aan de regering kunnen de mensen hun stem nog wijzigen.
In de lange jaren voor de verkiezingsnederlaag had Van Overmeire er toch geen problemen mee?
Oud 23 maart 2011, 00:37   #40
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
In de lange jaren voor de verkiezingsnederlaag had Van Overmeire er toch geen problemen mee?
juist ! er zijn dus heel wat laffe opportunisten bij, het grootste voorbeeld daarvan is een zekere verstrepen....die zou op elke lijst gaan staan, van links tot rechts, zolang het maar geld opbrengt.
.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be