![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ook dat is op te lossen met voldoende computerkracht en dat zal dan volgens mij ook de toekomst van het personen- en vrachtvervoer zijn. Binnen vijftig jaar (en dan schat ik het ruim) zullen onze kleinkinderen lachen met de tijden dat mensen nog zelf met hun auto mochten rijden en daardoor elk jaar duizenden doden vielen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
mercedes én volvo bezitten vandaag reeds werkende technologie ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Daarom dat ik net de vraag stel. Jij haalt er een voorbeeld waar snelheid de oorzaak was, om aan te tonen dat een snelheidsbegrenzer op 130 (of 120, 150, whatever) nodig is. Dan is de logische vraag of de oorzaak van dat ongeval werkelijk het feit was dat die wagen sneller dan 130 kon?
Citaat:
Laatst gewijzigd door Sfax : 23 maart 2011 om 13:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat baat het een auto te begrenzen tot 130 km/u als die daarmee nog steeds aan 90 km/u door een bebouwde kom kan razen? Een bebouwde kom, waar je veel meer kans hebt om kinderen tegen te komen dat een autosnelweg ... En denk je echt dat we onze gigantische staatsschuld aan het aflossen zijn met het geld uit de boetes voor verkeersovertredingen?
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is vrij simpel om een systeem in de wegen te leggen waarop de boord-elektronica kan reageren. Bijvoorbeeld : aan scholen gaat de auto automatisch niet sneller dan 30.
Maar dan slachten ze de kip met de gouden eieren. Want snelheidsovertredingen zijn de perfecte bijkomende belastingen. Geloof maar nooit dat zoiets zal gedaan worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() Mijn snelheid is al vanzelf begrensd door de bezineprijs...
![]() ![]()
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Koop dan al maar een doos Kleenexen, want dat komt er sowieso aan. Je zal wellicht wel nog zelf kunnen rijden op circuits en zo, dus dat is misschien een troost.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Tijd voor een oldtimer dan zonder elektronica. Wordt lachen als ik powerslide voorbij die elektrische begrensde nest ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Johnny Blaze : 23 maart 2011 om 15:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als het aantal doden verminderen ECHT een prioriteit was, plukten ze aktief de "gevaren op de weg" uit het verkeer. We kunnen ons natuurlijk allemaal weer te paard of per kameel verplaatsen....al vallen er ook daarbij slachtoffers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister
|
![]() Ik vind een snelheidsbegrenzer op 130 levensgevaarlijk.
Een goede chauffeur weet dat het vaak verstandiger is om op te trekken dan te remmen. Ik heb reeds meegemaakt dat ik mijn toegelaten snelheid op de autosnelweg aanhoud, maar plots gebeurd er iets waardoor ik kortstondig moet optrekken. Met een begrenzer zou dit onmogelijk zijn.
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gaan die postief of negatief evolueren ? Wat met het rijgedrag op de ~3 maal zo dodelijke overige wegen per voertuigkilometer http://internationaltransportforum.o...d/pdf/risk.pdf / laatste kolommen. Enkele vbn: - gaat er meer of minder veiligheidsafstand gehouden worden ? - gaat er langer in "mekaars" dode hoeken gereden worden (meer of minder kolonneverkeer, ook met bumperklevers ?) - gaat er (daarbij) meer of minder voorrangsnegaties gepleegd worden ? (veranderen van rijstrook zonder opletten... ; iedereen gaat quasi even snel rijden, en niemand wil graag afgeblokt worden achter een camion of bus aan 90 kmh). - gaan de richtingsaanwijzers meer of minder gebruikt worden ? (gaan de bestuurders daarbij ook nog in hun spiegels kijken ?) - gaat er nog rechts gehouden worden op de snelweg als het vlot mogelijk is ? ( niemand wil lang afgeblokt worden, ttz gaan de files langer worden omdat bijna iedere auto het linkervak meer gaat willen blijven benutten aan de begrensde 120 ). - gaan de bestuurders meer of minder alert met het autorijden bezig zijn ? (oplettendheid) tov van de langzamere voertuigen (camions, bussen, moto´s,... auto´s,- met sleep,... ). - gaat de monotone 120 kmh op rustigere snelwegen geen nadelige gevolgen hebben op de concentratie ? (25 % van de dodelijke ongevallen op rustigere snelwegen gebeuren door indommelen/-vermoeidheid/-slaaptekort/-slaapziekte, bij bepaalde personen ook te wijten aan "parameter: monotone snelheid"...) - ... vul maar aan. ![]() Indicatie: In Duitsland was de verhouding verkeersdoden volgens de lengte van de beperkte/onbeperkte snelwegen identiek. Bron: Citaat:
Ondertussen zijn 5 Bundesländer veiliger qua verkeersdoden/inwoner als Nederland. Het veiligste Europees land is UK, dan volgt Zweden, Nederland, Duitsland, Malta,.. ; dat is de top 5 van de 27 landen van de EU. (2 Bundesländer zijn zelfs "veiliger" als UK). Verkeersdoden/miljoen inwoners 2009, 2010* enkel D officieel: 1. United Kingdom: 38 2. Sweden: 39 3. Netherlands: 44 4. Germany: 51(2009); 45* (2010) 5. Malta: 51 6. Finland: 53 7. Ireland: 54 8. Denmark: 55 9. Spain: 58 10. Slovakia: 64 [....] 21. Belgium: 89 Zijn in UK, S, NL, D,... de auto´s dan begrensd op 120 of 130 ?
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 23 maart 2011 om 17:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik vind dus dat je snelheidsbegrenzers mag stoppen in de auto, die je dan ook mag overrulen als je dat wilt, maar dan begrenzers die meegaan met de verkeersborden langs straat of met uw GPS gestuurd en een uptodate database. |
|
![]() |
![]() |