Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2004, 12:09   #21
LaundroMat
Vreemdeling

LaundroMat's schermafbeelding

Standaard

Het moet nu maar eens gedaan zijn met jullie kleinzerigheid en kinderachtige manier van discussiëren. Telkens er een mogelijkheid opduikt de discussie te gijzelen met dooddoeners ("Er zijn belangrijker dingen", "De Vlaming is de melkkoe van de Waal", "En de vreemdelingen dan?", "Recht op vrije meningsuiting"), doen jullie dat. Los van de discussie zelf.

Waar ging het hier over? Over het homohuwelijk, en de manier waarop het VB last heeft met haar standpunt hieromtrent. Worden de vragen hierover te lastig, komen ze weer aandraven met hun gemekker. Antwoord dan toch, in plaats van jullie mantra's te herhalen.

En op je laatste post, pope: waar heb ik gezegd dat "iedereen maar akkoord moet gaan met het homohuwelijk"? Ik stelde een vraag. Nergens heb ik jouw zo geheiligde "vrijheid van mening" aangetast.

Trouwens, telkens je je waagt buiten de vaste schreeuwen (zie opsomming hierboven) rij je jezelf klem. Om dan maar terug te keren naar je vaste dooddoeners.[/list]
LaundroMat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2004, 12:11   #22
kangoo
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPod
Het is belangrijker voor dde mensen om te weten wat voor een kutpartij het VB is, zodat we hier binnenkort ook zo geen situaties hebben als in afganistan waar ook een tijd geleden extreem rechts aan de macht was.

Leer er toch mee leven dat je een rotte appel bent, hetzelfde truukje dat jullie op de moslim gemeenschap toepassen wordt gewoon tegen jullie terug gebruikt. Men oogst wat men zaait.
Taliban extreem-rechts? Steek nog wa poeier in uw neeus en smoor nog een jointje meer .
kangoo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2004, 12:15   #23
iPod
Partijlid

iPod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kangoo
Citaat:
Het is belangrijker voor dde mensen om te weten wat voor een kutpartij het VB is, zodat we hier binnenkort ook zo geen situaties hebben als in afganistan waar ook een tijd geleden extreem rechts aan de macht was.

Leer er toch mee leven dat je een rotte appel bent, hetzelfde truukje dat jullie op de moslim gemeenschap toepassen wordt gewoon tegen jullie terug gebruikt. Men oogst wat men zaait.
Taliban extreem-rechts? Steek nog wa poeier in uw neeus en smoor nog een jointje meer .
Ik ken geen blokkers dus ik weet niet waar ik dat moet kopen.

Inderdaad extreem rechts ja, wa anders links zeker

'We leven al jaren in een multiculturele maatschappij. Antwerpen is één van die steden met de meeste multiculturele invloeden. Anders had je nooit zo'n grote groeiende economie, haven en nieuwe trendzettende stad gehad'

-Jurgen Verstrepen-
iPod is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2004, 12:20   #24
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Taliban is voor zover ik weet moslimpartij.
Is de islam rechts ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2004, 12:32   #25
iPod
Partijlid

iPod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Is de islam rechts ?
vrouwen aan de haard, eigen volk eerst, homofobie troef, mja ik zie wel een paar overeenkomsten

'We leven al jaren in een multiculturele maatschappij. Antwerpen is één van die steden met de meeste multiculturele invloeden. Anders had je nooit zo'n grote groeiende economie, haven en nieuwe trendzettende stad gehad'

-Jurgen Verstrepen-
Oud 4 juni 2004, 12:48   #26
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LaundroMat
Het moet nu maar eens gedaan zijn met jullie kleinzerigheid en kinderachtige manier van discussiëren. Telkens er een mogelijkheid opduikt de discussie te gijzelen met dooddoeners ("Er zijn belangrijker dingen", "De Vlaming is de melkkoe van de Waal", "En de vreemdelingen dan?", "Recht op vrije meningsuiting"), doen jullie dat. Los van de discussie zelf.

Waar ging het hier over? Over het homohuwelijk, en de manier waarop het VB last heeft met haar standpunt hieromtrent. Worden de vragen hierover te lastig, komen ze weer aandraven met hun gemekker. Antwoord dan toch, in plaats van jullie mantra's te herhalen.

En op je laatste post, pope: waar heb ik gezegd dat "iedereen maar akkoord moet gaan met het homohuwelijk"? Ik stelde een vraag. Nergens heb ik jouw zo geheiligde "vrijheid van mening" aangetast.

Trouwens, telkens je je waagt buiten de vaste schreeuwen (zie opsomming hierboven) rij je jezelf klem. Om dan maar terug te keren naar je vaste dooddoeners.[/list]
Duidelijk dat jij hier nog niet lang meedraait.
Ik hou er mij meestal aan mijn opinie zo volledig mogelijk uiteen te doen vanuit PERSOONLIJK standpunt zonder gebruik te maken van de door jouw genoemde dooddoeners.
En het is nu éénmaal zo dat het homohuwelijk ondergeschikt is aan de huidige problemen die dit land teisteren met als grootste probleem onderlinge onenigheid. En daar is iedereen het zowat mee eens. Enfin, aan de rechterkant toch.
Het homohuwelijk wordt door voorstaanders aangegrepen om de aandacht af te leiden van de echte problemen. Doe maar, zenne. Maar besef wel dat slechts een héél klein deel van Vlaanderen geïnteresseerd is in de discussies omtrent het homohuwelijk.
Het is ook logisch dat binnen één partij de meningen hieromtrent verdeeld kunnen zijn zonder interne spanningen teweeg te brengen.
Jullie kunnen het precies niet goed af dat het Vlaams Blok géén sancties treft voor mensen die niet strak binnen de lijntjes lopen zoals Verhofstadt WEL doet.

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2004, 12:52   #27
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Is de islam rechts ?
vrouwen aan de haard, eigen volk eerst, homofobie troef, mja ik zie wel een paar overeenkomsten

Gelijk heb je, MDP net als het VB voor de rechter ! ! !

---Edward Abbey---
Oud 4 juni 2004, 12:52   #28
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Citaat:
Is de islam rechts ?
Ik mag aannemen ipod dat gij als uiterste consequente mens een rabiaat tegenstander zijt van alles wat naar islam ruikt ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 4 juni 2004, 12:56   #29
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

[size=7]tegendradiaard - ipod : 3 - 0[/size]
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2004, 13:00   #30
Tegendradigaard

Standaard

Een wedstrijd is pas gedaan as ze afgefloten wordt he.
Maar ik ken wel wat van wedstrijden affluiten dus...

Oud 4 juni 2004, 13:05   #31
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pope

Tjah Horace, je zou er soms wel eens je goed humeur bij verliezen als je ziet hoeveel onrecht sommigen aangedaan wordt. De manier waarop Vadder met het persbericht stond te zwaaien zegt véél over zijn afkeer.
De verguising in de media neemt onder toezicht van grijnzend links vormen aan die ons in het buitenland nu al negatieve kritiek bezorgd. VLD (tegenwoordig meer links dan ooit), SP.A., Groen! en vooral PS moeten afzien van hun heilige oorlog en het Vlaams Blok als een partij aanvaarden. Ook al verschillen de meningen. Bewezen racisme mag terecht bestraft worden. Maar wetten steeds maar aanpassen om een partij te stigmatiseren mag niet! Het open debat, weet je wel.

Denk je ook niet dat merendeel van de Vlaams Blok kiezers mensen zijn zoals ik. Mensen die het spuugzat zijn belogen en bedrogen te worden. Mensen die met hun levenservaring al genoegonrechtvaardigheid tegengekomen zijn?

Wat mij vooral opvalt is dat de huidige gemiddelde leeftijd van de Vlaams Blok kiezer merkelijk hoger ligt dan je zou denken.
De jeugd die denkt het te weten (Jean Gabin heeft er een prachtig nummer over: je sais) stemt nogal vaak links (ik ook indertijd).
Tot je op zeker moment tot het besef komt dat je luxe leventje waar je als Vlaming hard voor moeten werken hebt in gedrang komt. Opvallend hoeveel mensen op dit punt links laten vallen en zich bij rechts aansluiten.

En rechts hebben we niet veel keuze meer, hé.
CD&V heeft al jaren aan een stuk de kans gekregen en deze eveneens verkeken.
Mocht de VLD zich openlijk en met véél poeha van Verhofstadt ontdoen zouden ze véél kiezers terug kunnen winnen. Maar dit durven ze blijkbaar niet. Misschien als de VLD kiezers en masse De Gucht voorkeurstemmen zou geven, dat er dan een belletje zou gaan rinkelen, wie weet...
Tjah... niks aan toe te voegen hoor, misschien moeten de ongelovingen toch maar eens met de neus op de feiten gedrukt worden. en wel hier.http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=16763
Oud 4 juni 2004, 13:11   #32
X_MAN
Lokaal Raadslid

Stuur een bericht via Instant Messenger naar X_MAN
Standaard

iPod,
De taliban zijn moslim fundamentalisten van het ergste soort. Hun verdraagzaamheid gaat zover dat ze zelfs buitenlandse HULPVERLENERS een kogel door het hoofd jagen.
Hun opvattingen worden systematisch geïncorporeerd in politieke standpunten door niet zo tolerante moslims in onze contrijen. Deze indoctrinatie (o.a. door bepaalde imams na de wekelijkse gebedsdienst) is een gevaarlijke evolutie. Een hoge waakzaamheid hieromtrent is indispensabel.
Ik zie niet echt in waar U een link naar het VB legt. Het VB is mijns inziens niet van plan om hier een religieus geïnspireerde middeleeuwse samenleving neer te zetten . Ik meen te begrijpen dat vrouwen meer de keuze moeten hebben terwijl ze nu dikwijls om financiële redenen de kans niet hebben om minder te werken. Een opwaardering en meer respect voor de huisvrouw dus. Wat de aanpak betreft van illegalen en mensen die zich weigeren te integreren of mensen die er fundamentalistische ideologieën op nahouden kan ik het VB ook goed volgen. Liever duidelijkheid en veiligheid dan een dubbelzinnig knuffelbeleid. Inzake de niet aflatende discussie over holebis is het zo dat mijns inziens het VB niks tegen deze mensen heeft noch tegen een samenlevingscontract voor zij die willen samenwonen. Een huwelijk zelf zien ze niet zitten (althans sommigen). So what ? Als morgen mijn buurman gaat samenwonen met twee vrouwen, moet hij dan overmorgen kunnen trouwen met allebei ?? Sorry maar ik heb zo de indruk dat migrantenstemrecht en homohuwelijken de maatschappelijke items van het moment zijn terwijl er niemand van wakker ligt en terwijl ernstige maatschappelijke problemen gewoon doorgeschoven worden...

Just remember...if the world didn't suck, we'd all fall off.
X_MAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2004, 13:19   #33
Horace
Vreemdeling

Standaard

We hebben weer recht gehad op een van de truuks van de VB -sympathisanten : over iets anders beginnen als de discussie niet hun richting uitgaat.
Ik heb enkele van die truuks in een andere thread al eens aangehaald.

De discussie ging over het VRT - journaal, berichtgeving etc......
Voor tegendradigaard werd het waarschijnlijk te moeilijk en hij begon over het homohuwelijk.
Nodige discussie, maar hier niet.

By the way : het al of niet aanvaarden van het homohuwelijk (gebaseerd op liefde, zoals een heterohuwelijk) is een indicatie van hoe je Vlaanderen maatschappelijk wil ingevuld zien : als een inclusieve maatschappij (waar iedereen meetelt) of een exclusieve (waar hele bevolkingsgroepen uitgesloten worden). Wie denken jullie dat de volgende uitgeslotenen worden? Andere politieke overtuigingen, ouderen, gehandicapten, mensen met bruine ogen? Zeg het ons,.
Horace is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2004, 13:24   #34
iPod
Partijlid

iPod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik mag aannemen ipod dat gij als uiterste consequente mens een rabiaat tegenstander zijt van alles wat naar islam ruikt ?
Ik ben tegen alles wat hypocriet is. En dat is zowel het vlaams blok als elke godsdienst dus ook de christelijke alsook de islam. Dus als je mij vraagt de islam verbieden? zeg ik nee. Vraag je godsdiensten verbieden dan zou ik daar een voorstander zijn, maar ik leg me wel neer bij het feit dat ieder individu het recht heeft om een godsdienst te hebben om zich aan vast te klampen.

-Jurgen Verstrepen-
Oud 4 juni 2004, 13:28   #35
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

[quote="Horace"]We hebben weer recht gehad op een van de truuks van de VB -sympathisanten : over iets anders beginnen als de discussie niet hun richting uitgaat.

quote]

Je zou misschien beter die thread dan ook eens volledig lezen, dan zou je weten dat het over de VRT en berichtgeving en nog vele andere zaken gaat ipv te komen zeiken dat VB'ers er een pattent op hebben om van het onderwerp af te wijken.
http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=16763
Oud 4 juni 2004, 13:42   #36
iPod
Partijlid

iPod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door X_MAN
iPod,
De taliban zijn moslim fundamentalisten van het ergste soort. Hun verdraagzaamheid gaat zover dat ze zelfs buitenlandse HULPVERLENERS een kogel door het hoofd jagen.
Hun opvattingen worden systematisch geïncorporeerd in politieke standpunten door niet zo tolerante moslims in onze contrijen. Deze indoctrinatie (o.a. door bepaalde imams na de wekelijkse gebedsdienst) is een gevaarlijke evolutie. Een hoge waakzaamheid hieromtrent is indispensabel.
Ik zie niet echt in waar U een link naar het VB legt. Het VB is mijns inziens niet van plan om hier een religieus geïnspireerde middeleeuwse samenleving neer te zetten . Ik meen te begrijpen dat vrouwen meer de keuze moeten hebben terwijl ze nu dikwijls om financiële redenen de kans niet hebben om minder te werken. Een opwaardering en meer respect voor de huisvrouw dus. Wat de aanpak betreft van illegalen en mensen die zich weigeren te integreren of mensen die er fundamentalistische ideologieën op nahouden kan ik het VB ook goed volgen. Liever duidelijkheid en veiligheid dan een dubbelzinnig knuffelbeleid. Inzake de niet aflatende discussie over holebis is het zo dat mijns inziens het VB niks tegen deze mensen heeft noch tegen een samenlevingscontract voor zij die willen samenwonen. Een huwelijk zelf zien ze niet zitten (althans sommigen). So what ? Als morgen mijn buurman gaat samenwonen met twee vrouwen, moet hij dan overmorgen kunnen trouwen met allebei ?? Sorry maar ik heb zo de indruk dat migrantenstemrecht en homohuwelijken de maatschappelijke items van het moment zijn terwijl er niemand van wakker ligt en terwijl ernstige maatschappelijke problemen gewoon doorgeschoven worden...
Ik heb geen zin om fundamentalisten te gaan onderverdelen in erg en erger. Het blok is gewoon een extreem rechtse partij die zijn ideeën lijkt te halen bij die gemeenschap die ze het hardste vervloekt.

-Jurgen Verstrepen-
Oud 4 juni 2004, 13:46   #37
Horace
Vreemdeling

Standaard

[quote="TC"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horace
We hebben weer recht gehad op een van de truuks van de VB -sympathisanten : over iets anders beginnen als de discussie niet hun richting uitgaat.

quote]

Je zou misschien beter die thread dan ook eens volledig lezen, dan zou je weten dat het over de VRT en berichtgeving en nog vele andere zaken gaat ipv te komen zeiken dat VB'ers er een pattent op hebben om van het onderwerp af te wijken.
http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=16763
? Dat is een andere thread en bovendien een partijtekst.
Wat heeft dat met de originele discussie van deze thread te maken?
Ik zal vanavond mischien wat verder discuteren
Horace is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2004, 13:49   #38
LaundroMat
Vreemdeling

LaundroMat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pope
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LaundroMat

Duidelijk dat jij hier nog niet lang meedraait.
Ik hou er mij meestal aan mijn opinie zo volledig mogelijk uiteen te doen vanuit PERSOONLIJK standpunt zonder gebruik te maken van de door jouw genoemde dooddoeners.
En het is nu éénmaal zo dat het homohuwelijk ondergeschikt is aan de huidige problemen die dit land teisteren met als grootste probleem onderlinge onenigheid. En daar is iedereen het zowat mee eens. Enfin, aan de rechterkant toch.
Het homohuwelijk wordt door voorstaanders aangegrepen om de aandacht af te leiden van de echte problemen. Doe maar, zenne. Maar besef wel dat slechts een héél klein deel van Vlaanderen geïnteresseerd is in de discussies omtrent het homohuwelijk.
Het is ook logisch dat binnen één partij de meningen hieromtrent verdeeld kunnen zijn zonder interne spanningen teweeg te brengen.
Jullie kunnen het precies niet goed af dat het Vlaams Blok géén sancties treft voor mensen die niet strak binnen de lijntjes lopen zoals Verhofstadt WEL doet.
Schijndebat. Hou er maar mee op. Zoals ik al zei, telkens er ingegaan wordt op iets komen dezelfde slagzinnen terug: "niet belangrijk", "en de Walen dan", etc etc.

Wat jij als persoonlijke opinie beschouwt, beschouw ik als een krampachtig geloof in simplistische oplossingen, ingegeven door angst en egoïsme.
LaundroMat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2004, 13:49   #39
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Voor tegendradigaard werd het waarschijnlijk te moeilijk en hij begon over het homohuwelijk.
Nodige discussie, maar hier niet.

By the way : het al of niet aanvaarden van het homohuwelijk (gebaseerd op liefde, zoals een heterohuwelijk) is een indicatie van hoe je Vlaanderen maatschappelijk wil ingevuld zien : als een inclusieve maatschappij (waar iedereen meetelt) of een exclusieve (waar hele bevolkingsgroepen uitgesloten worden). Wie denken jullie dat de volgende uitgeslotenen worden? Andere politieke overtuigingen, ouderen, gehandicapten, mensen met bruine ogen? Zeg het ons,.
Onnozel kieken zonder kop, als er nu eens iemand een discussie wilt manipuleren ben jij het wel ! ! !
IK heb deze thread gestart, IK heb ook toegegeven dat ik wat overdreven gereageerd heb. Einde topic dus.
Onderweg is de discussie op het homohuwelijk uitgekomen, een paar mensen geven op een serieuze manier hun mening hierover. En jij hoort daar niet bij ! ! !

Kwestie van uitsluiten van mensen met andere politieke overtuigingen: zover zijn we al, zeker? Cordon Sanitair, weet je wel?

---Edward Abbey---
Oud 4 juni 2004, 13:50   #40
X_MAN
Lokaal Raadslid

Stuur een bericht via Instant Messenger naar X_MAN
Standaard

Citaat:

Nu praat U zoals Robert Stevaert, die heeft het ook over een progressief vlaanderen of een conservatief vlaanderen en de volgende dag zeggen ze dat links en rechts niet meer bestaan.
Ik kan me vinden in een Vlaanderen waar iedereen meetelt, tenminste als iedereen zijn rechten en zijn plichten kent. En met dat laatste hebben sommigen het blijkbaar moeilijk. Waarom is aanpak van criminaliteit en veiligheid belangrijk ? Omdat mensen het goed willen hebben in een Vlaanderen waar iedereen meetelt en waar de solidariteit nog altijd heel groot is onder de bevolking als het erop aankomt. Dit heeft niks te maken met ouderen of gehandicapten of kleur van ogen of huid. Dat maakt U ervan ! Een van mijn beste vrienden is een Belg van Noord Afrikaanse origine en is het schoolvoorbeeld van hoe het wel kan. Een andere vriend is homo en ik kan je verzekeren dat hij pas schrik krijgt als hij de reactie van bepaalde allochtonen op zijn geaardheid moet aanhoren. Dergelijke reacties heeft hij echter nog nooit van een blokker gehoord. Raar hé, volgens jullie nochtans allemaal homohaters
By the way, die kerel waarover ik spreek is verdomd knap en sexy

Just remember...if the world didn't suck, we'd all fall off.
X_MAN is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be