Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2011, 19:20   #21
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik zou dat chinees aandeel liever kopen zonder langs de dollar te moeten gaan want ik vermoed dat de dollar steeds minder waard zal worden (afgaande bv. op de wisselkoersgrafiek real-dollar van de laatste twintig jaren), maar dan moet ik bij een nieuwe broker gaan. Als de Hong Kong dollar aan de dollar gekoppeld blijft zal het wel geen verschil maken zeker ook al is de eindmunt euro?

Ik merk ook dat ik geen enkel Zuid Amerikaans aandeel rechtstreeks kan kopen, maar steeds via NYSE moet gaan met die ADR's. Dat had ik niet verwacht. Ik bekijk de IB website en ook daar kan ik niet aan zuid Amerikaanse beurzen.

Hetzelfde met Indië. Ik was een aandeel aan het bestuderen dat in Bombay (.BO is Bombay veronderstel ik) genoteerd staat maar kan het ook niet via IB krijgen als aandeel, tenzij ik in opties en futures ga wat ik niet wil doen, omdat ik daar niets van begrijp. Ik weet niet of er nog andere manieren zijn om hier aan te geraken.
Misschien kan je dat risico dat de dollar zakt zonder dat je aandelen in dollar stijgen berekenen? Hiervoor zou je in een spreadsheet de aandelen- en wisselkoersen tegen elkaar uit kunnen zetten en trachten na te gaan welke (in bvb real gestegen) aandelenprijzen 'gecompenseerd' worden door koersdalingen in de dollar.

De idee hierachter is dat een tegenvallende economie (en dus dalende aandelenprijzen in een land of op een beurs) zowel in wisselkoersen (via o.m. intresten) als in aandelenkoersen vertaald kan worden, en dat die effecten sterker kunnen zijn indien bvb een Braziliaans aandeel nagenoeg alleen in handen is van mensen die via de dollar handelen. Die dollaraandeelhouders zullen dan immers lagere winsten verlangen op hun aandelen wanneer hun dollars minder waard zijn (en ze per real meer dollars krijgen).

(Waarschuwing: dit is ook maar een hersenspinsel van mij, en dus niet noodzakelijk iets waar de economische logica mee akkoord zou gaan. Kritieken en bemerkingen van mensen die de valutamarkt beter kennen zijn dan ook erg welkom.)

Hoe dan ook, veel succes ermee,

Andy

Laatst gewijzigd door Andy : 28 maart 2011 om 19:50.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2011, 19:34   #22
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou dat chinees aandeel liever kopen zonder langs de dollar te moeten gaan want ik vermoed dat de dollar steeds minder waard zal worden (afgaande bv. op de wisselkoersgrafiek real-dollar van de laatste twintig jaren), maar dan moet ik bij een nieuwe broker gaan. Als de Hong Kong dollar aan de dollar gekoppeld blijft zal het wel geen verschil maken zeker ook al is de eindmunt euro?

Ik merk ook dat ik geen enkel Zuid Amerikaans aandeel rechtstreeks kan kopen, maar steeds via NYSE moet gaan met die ADR's. Dat had ik niet verwacht. Ik bekijk de IB website en ook daar kan ik niet aan zuid Amerikaanse beurzen.

Hetzelfde met Indië. Ik was een aandeel aan het bestuderen dat in Bombay (.BO is Bombay veronderstel ik) genoteerd staat maar kan het ook niet via IB krijgen als aandeel, tenzij ik in opties en futures ga wat ik niet wil doen, omdat ik daar niets van begrijp. Ik weet niet of er nog andere manieren zijn om hier aan te geraken.
Ik zie het probleem niet met USD, de euro staat momenteel al redelijk hoog dus dat zou net een extra reden moeten zijn om via de Amerikaanse beurs te gaan imo. Ik weet niet of je als particulier rechtstreeks aan die andere beurzen kan. Het zal wel mogelijk zijn, maar wat voor kosten ze je dan gaan aanrekenen. Om nog maar te zwijgen over wat voor een soep het gaat worden als je met 15 verschillende currencies zit te werken.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2011, 21:17   #23
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat moet ik anders doen? Zien hoe mijn geld minder en minder waard wordt?
Analyse maken.
Waarom inflatie ? In het belang van wie of wat ?
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2011, 23:08   #24
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iets wat Buffett kocht en nu 50 % lager staat dan 2010. Raad eens.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Iets wat Buffett ooit gekocht heeft of iets dat Buffett de voorbije jaren gekocht heeft? Heb al gekeken naar KO, PBR, GS, ... maar zonder resultaat.
Er is een bedrijf in herlaadbare batterijen op de beurs van Hong Kong waarin Buffett in 2008 een belang van 10% kocht. BYD werkt aan electrische auto's.

Nu, het feit alleen dat het Buffett is die ergens een gokje waagt is voldoende om de koers daar naar ongekende hoogten te jagen.

Zoals aangegeven in deze draad, het laatste jaar is er >= 50% afgegaan, van de koers.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  BYD_electrische_auto_china.jpg‎
Bekeken: 499
Grootte:  61,6 KB
ID: 79729  

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 12 april 2011 om 23:13.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2011, 23:32   #25
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

De neergang werd mogelijk ingezet na een kabel op Wikileaks:
"While BYD has certainly achieved a measure of success based on a business approach of copying and then modifying car designs just enough to convince Chinese courts that the company has not infringed on patents, it is far less certain that foreign courts will be as sympathetic," Guangzhou Consul-General Brian Goldbeck wrote in an October 30, 2009 cable that was unclassified but marked for U.S. government eyes only. It was submitted just days after BYD shares hit a new peak, driven by Buffett's backing.

bron
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2011, 01:48   #26
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Investeren voor dummies
Ik heb verleden week drie dagen lang en lotje gekocht van 1€ en de tweede dag won ik al 1€, maar nu zoek ik een betere investering, dus ga ik deze draad met veel hoop volgen
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2011, 07:27   #27
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iets wat Buffett ooit gekocht heeft
Zijn joggingschoenen.
Te koop bij ons, op de rommelmarkt om de hoek op Pasen !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be