![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals inderdaad ik besliste dat mijn zoon toch zijn gsm bijhoudt. Maar dat is een andere discussie.
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de beenhouwerschool wordt niet geslacht. Het voedingspatroon van de leerlingen is daar dus compleet irrelevant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er werd hun niets gevraagd. Waarom heb jij je kind ook niet achteraf van school veranderd? Laatst gewijzigd door Another Jack : 1 april 2011 om 15:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, de keuze is dus gemaakt om ze godsdienst te laten volgen dus geeft de leraar godsdienst gondsdienstles. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel een werkloze die men een job aanbied op het slachthuis, kan die weigeren wegens gewetensbezwaren ofzo? Ik ben vegetarier dus ik moet niet werken, is het zo dan?
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U zou het dus ook niet erg vinden moest de leraar van uw zoon op de speelplaats copuleren met een juf om Seksuele Opvoeding aanschouwelijk te maken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wordt er in alle scholen nu gezwegen over varkens misschien omdat er wat moslims zitten? Mag niemand vlees eten op school vrijdags omdat er katholieken zitten? We kunnen toch de meerderheid zich niet laten aanpassen aan de enkele fanatiekelingen?
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ken weinig ouders die het wenselijk zouden vinden dat de meester konijnen slacht op de speelplaats voor de ogen van kinderen. Laatst gewijzigd door Another Jack : 1 april 2011 om 16:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vroeger kwam ik wel eens bij een nonkel die al eens een konijntje slachtte dat dan in de pot ging, iedereen die daar mee at die wist dat het konijntje die afgelopen namiddag geslacht was en niemand had daar problemen mee. Niemand had daar trauma's van, niemand werd later huurmoordenaar door die belevenis. Wat is het precies waar je kinderen tegen wil beschermen?
Laatst gewijzigd door Xenophon : 1 april 2011 om 16:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De groep is compleet nu.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vroeger kende ik ook een tante die eigenhandig haar konijnen slachtte, ze verplichtte nooit iemand om te kijken, wat we dan ook niet deden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou nl. getuigen van respect voor de dieren die later op ons bord komen om ze zo pijnloos en stressvrij mogelijk te slachten, ipv ze net zoveel mogelijk stress pijn te bezorgen tot ze effectief gaan schreeuwen. Dus misschien kan de goeie manier dan getoond worden, zodat ze later, als ze beelden te zien krijgen uit slachthuizen die geen zak geven om het welzijn van dieren maar enkel om geld, tenminste wéten dat er betere manieren zijn.
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, er was een tijd, niet zolang geleden, dat de mensen van mijn en uw generatie en onze ouders allemaal wel een slachting hebben bijgewoond in hun leven. Wat is dan het verschil tussen die mensen en de nieuwe generaties? Op welke manier zijn wij anders geworden door die/een slachting bij te wonen? Wat met mensen die in abatoirs werken? Is daar iets speciaals mee dan?
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zouden ouders met het moslimgeloof reklameren als hun kinderen een dier zien slachten?
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou dan het laagje beschaving waarmee we ons verhullen bestaan uit taboe's?
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat was uw discours. Je moet wel weten wat je wilt natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |