Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 3 april 2011, 20:36   #21
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming Bekijk bericht
Wallonië en Frankrijk: FN in frankrijk zorgt ervoor dat FN in Wallonië groeit? Of is er een andere reden?

( http://www.radio1.be/programmas/nieu...-walloni%C3%AB )
Ik zie helemaal niet de FN in Franstalig België tussen 10 en 15% op de nationale schaal behalen, die partij blijft marginaal in Franstalig België. En over de Franse FN, een partij die spoken voor zijn cantonales stuurt kan niet echt als geloofwaardig beschouwd zijn. En wat zei nog Marine Le Pen de avond van de twee ronde voor de cantonales? "We zullen tussen 10 en 50 verkozenen hebben"? Resultaat : ze hebben er..............2. En met een resultaat van 11,7% op de nationale schaal. En dat zijn echte verkiezingen, geen "peilingen". "Peilingen" zijn nooit geloofwaardig, wat die resultaten er kunnen zijn. Alleen de echte verkiezingen geven ons de waarheid.
Everytime is offline  
Oud 3 april 2011, 20:43   #22
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Wallonië en Frankrijk: FN in frankrijk zorgt ervoor dat FN in Wallonië groeit? Of is er een andere reden?

Marine Le Pen heeft duidelijk afstand genomen van het Waalse FN!
Oud 4 april 2011, 07:12   #23
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
La France t'enmerde et ce n'est pas un non-français qui peut prétendre de parler pour elle.
Het is emmerder, madammeke.
Gelieve geen spelfouten te maken, dat is typisch voor de lagere klasse.
Oud 4 april 2011, 08:24   #24
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
FN werd in de eerste plaats genekt door corruptie, zelfverrijking en totale onbekwaamheid. Typisch voor de lagere klasse, de sociale klasse waaruit die luizen vandaan kwamen. Incompetentie zoals gewoonlijk.
AyneRand behoort duidelijk tot een 'hogere' klasse!
Oud 4 april 2011, 08:43   #25
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
AyneRand behoort duidelijk tot een 'hogere' klasse!
Oui, c'est clairement une petite fille bourgeoise. Ze houdt zich zeker niet op met de 'basse classe' waarvan de meeste mensen waarschijnlijk meer waarden bezitten en nastreven dan het overgrote deel van haar 'hogere klasse'.
Bokkenreyder is offline  
Oud 4 april 2011, 10:24   #26
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

We hebben gezien wat de cantonale verkiezingen in Fr het FN heeft opgebracht. Terwijl de peilingen aangaven dat zij een monsterscore zou halen werden er maar 2 FN mandatarissen verkozen.
speurneus is offline  
Oud 4 april 2011, 10:26   #27
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Oui, c'est clairement une petite fille bourgeoise. Ze houdt zich zeker niet op met de 'basse classe' waarvan de meeste mensen waarschijnlijk meer waarden bezitten en nastreven dan het overgrote deel van haar 'hogere klasse'.
Wat een prietpraat,....komt waarschijnlijk uit de mond van iemand van lager allooi.
speurneus is offline  
Oud 4 april 2011, 12:57   #28
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik zie helemaal niet de FN in Franstalig België tussen 10 en 15% op de nationale schaal behalen, die partij blijft marginaal in Franstalig België. En over de Franse FN, een partij die spoken voor zijn cantonales stuurt kan niet echt als geloofwaardig beschouwd zijn. En wat zei nog Marine Le Pen de avond van de twee ronde voor de cantonales? "We zullen tussen 10 en 50 verkozenen hebben"? Resultaat : ze hebben er..............2. En met een resultaat van 11,7% op de nationale schaal. En dat zijn echte verkiezingen, geen "peilingen". "Peilingen" zijn nooit geloofwaardig, wat die resultaten er kunnen zijn. Alleen de echte verkiezingen geven ons de waarheid.
In een andere draad hebt u hetzelfde verhaaltje verteld. Mijn antwoord daarop (waarna het stil bleef):

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Die 11% heeft natuurlijk alles te maken met het tweerondesysteem, waarin partijen die in de eerste ronde onder de 12,5% scoren (als ik het goed heb), niet mee kunnen doen in dat kanton tijdens de tweede ronde. Het Front National heeft dus bijlange na niet overal kunnen deelnemen aan die tweede ronde, en dus ook niet in alle kantons stemmen kunnen vergaren. In die context is 11% een opmerkelijk goed resultaat. Sterker nog: de partij heeft haar aandeel in de kantons waar ze nog wel deelnam, klaarblijkelijk sterk kunnen verhogen!

En début de soirée, dimanche, Marie-Christine Arnautu, vice-présidente du FN aux affaires sociales, indiquait �* L'Express que le FN obtiendrait une moyenne nationale de 39% des voix dans les 402 cantons où il était présent (au premier tour, il avait obtenu 19% en moyenne dans les 1451 cantons où il avait un candidat). Plusieurs candidats ratent leur élection de peu, comme Guillaume Vouzellaud �* Béziers-4, qui échoue de 170 voix.
Bron: http://www.lexpress.fr/actualite/pol...nt_976776.html
Citaat:
Aanvullend: voor zover ik het kan controleren op de site van het Franse ministerie van Binnenlandse Zaken, is dit zelfs de beste score voor het Front National ooit in een tweede ronde van de kantonverkiezingen.

Er is nog hoop voor Frankrijk, en Europa.
Herr Oberst is offline  
Oud 4 april 2011, 13:01   #29
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

En wat die zogenaamde schijnkandidaten betreft: de lozers van de UMP die met die vertelseltjes afkwamen worden door Le Pen vakkundig tegen de muur geplakt.

http://www.youtube.com/watch?v=zP6aGmLYTHk

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 4 april 2011 om 13:03.
Herr Oberst is offline  
Oud 4 april 2011, 14:13   #30
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Wat een prietpraat,....komt waarschijnlijk uit de mond van iemand van lager allooi.
Van welke stam inboorlingen ben jij dan wel het opperhoofd of de medicijnman, bwana?
Bokkenreyder is offline  
Oud 4 april 2011, 14:15   #31
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat die zogenaamde schijnkandidaten betreft: de lozers van de UMP die met die vertelseltjes afkwamen worden door Le Pen vakkundig tegen de muur geplakt.

"Cette arrogance et ce mépris, Monsieur Copé, fera que demain vous serez jetés de la vie politique". De FN, met Marine Le Pen op kop natuurlijk, wil dus dat de UMP uit het politieke leven gegooid wordt? Dat toont meer dan duidelijk het ware gezicht van de FN. Een partij uit de politiek willen gooien, dat is niet echt democratisch maar het is ook waar dat democratie en FN, dat past niet echt samen.
Everytime is offline  
Oud 4 april 2011, 14:28   #32
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
"Cette arrogance et ce mépris, Monsieur Copé, fera que demain vous serez jetés de la vie politique". De FN, met Marine Le Pen op kop natuurlijk, wil dus dat de UMP uit het politieke leven gegooid wordt? Dat toont meer dan duidelijk het ware gezicht van de FN. Een partij uit de politiek willen gooien, dat is niet echt democratisch maar het is ook waar dat democratie en FN, dat past niet echt samen.
Het Franse volk zal de UMP inderdaad uit de politiek gooien. De Franse kiezers zullen ervoor zorgen dat Sarkozy's arrogantie ten einde komt. En dat zal, in tegenstelling tot wat u beweert, een triomf van de democratie zijn.
Herr Oberst is offline  
Oud 4 april 2011, 15:23   #33
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dezelfde vijand...dezelfde wapens...
Boezem via de staatsmedia zoveel angst in dat de normale hardwerkende familievader/-moeder niet op een affiche durft staan en geef dan daarop kritiek.
Zeer belangrijk:Vergeet daarbij in diezelfde staatsmedia niet om dat spelletje keer op keer "democratie" te laten noemen....

Zoals ik reeds gepost heb op dit forum:
Geef de voetbalploeg van de tegenstrever stadionverbod en lach ze daarna uit om de forfaitcijfers.
Vergeet deze modus operandi vooral niet tot vervelens toe "sportiviteit" te noemen.
Oud 4 april 2011, 22:06   #34
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Volgens mij zijn er inderdaad andere redenen.

De radicalisering van het Waalse volk (door de Waalse media). Ze worden opgehitst tegen de Vlamingen. En FN, die zich als radicaal Belgicistisch profileert, plukt hier nu de vruchten van.
bgf324 is offline  
Oud 4 april 2011, 22:47   #35
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht

De radicalisering van het Waalse volk (door de Waalse media). Ze worden opgehitst tegen de Vlamingen. En FN, die zich als radicaal Belgicistisch profileert, plukt hier nu de vruchten van.
Ik vrees dat ik het hier met u eens zal moet zijn.
Echter:ik kan mij vergissen hoor maar... is de FN geen republikeinse partij? Zowel in Frankrijk als in Wallonië???
Oud 5 april 2011, 07:54   #36
bolcitybol
Vreemdeling

Standaard free classifieds india

hello ......................

this is alok.it is my site which is gives you more space at no cost for ads.I hope you like it.free classifieds india

please drop suggestion.

thanks.
Oud 5 april 2011, 08:30   #37
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bolcitybol Bekijk bericht
hello ......................

this is alok.it is my site which is gives you more space at no cost for ads.I hope you like it.free classifieds india

please drop suggestion.

thanks.
Dag spambot.
bgf324 is offline  
Oud 5 april 2011, 08:31   #38
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik vrees dat ik het hier met u eens zal moet zijn.
Echter:ik kan mij vergissen hoor maar... is de FN geen republikeinse partij? Zowel in Frankrijk als in Wallonië???

Hun logo zegt genoeg. Deze kerels willen koste wat het koste België houden.
Of dat met of zonder koning is laat ik even in het midden.
bgf324 is offline  
Oud 5 april 2011, 15:15   #39
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht

De FN blijft een marginale partij in Wallonië en zal nooit de "traditionele partijen" kunnen evenaren. "Opgehitst tegen de Vlamingen"? Het zijn vooral de Vlamingen die communautair denken, niet de Walen.
Everytime is offline  
Oud 5 april 2011, 15:48   #40
Fieseler

Standaard

Citaat:
"Opgehitst tegen de Vlamingen"? Het zijn vooral de Vlamingen die communautair denken, niet de Walen.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=153590

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be