![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijv dat de migranten jeugd in Limburg nauwelijks meer Limburgs dialect spreekt, en veel minder last heeft van Hollanderhaat als de versleten generatie. http://www.youtube.com/watch?v=4XitBGfWrPA StraatBoyz - Dit Is Genk Maart 2011 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ofwel ben je een Hollander die hier wat komt stoken en ons de les komt spellen. Ofwel ben je een Belg die met een Hollands vlagske op zijn facebook staat te pronken, en dat is nog erger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik vind het nogal hypocriet om enerzijds met een Nederlandse vlag te staan zwaaien en anderzijds kritiek te uiten op het Belgische koningshuis, dus ik hoop dat ge een consequente redenering hanteert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Vreemdeling
|
![]() Oke..
Ik ben dus een Nederlander, ik woon in België, en ik doe gwn mee met de belgische politieke denkwijzen, daar heb ik nochtans alle recht op niet? Ik pas me toch aan, of is dat ook al niet meer goed?
![]() |
#26 |
Vreemdeling
|
![]() Wat me wel opvalt is dat er hier een vrij negatieve sfeer hangt ivm Nederlanders. Vanwaar al die haat? beetje ouderwets niet?
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Maar zoals de meeste van mijn streekgenoten heb ik ook slechte ervaringen met een aantal Hollanders die hier zijn komen wonen en denken dat ze ons hier FF de les moeten komen spellen met een air van wij weten het allemaal beter. PS mijn eerste reactie was de nagel op de kop. Of begrijp je niet wat ik schreef? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In mijn jeugd heb ik tijdens de vakantieperiodes vrij veel tijd doorgebracht met Nederlanders. Als ik erop terugblik, kan ik niet anders zeggen dan dat ik er goede herinneringen aan heb. Ook later werd dat positieve oordeel bevestigd, op allerlei wijzen en in allerlei zaken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
maar waarom praat je limburgs tegen ons op dit forum? Effe showen van waar je bent?
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() De gemiddelde niet-Maastrichtse Limburger 'moet neejt emme 'féng déng Sjeng eng déng Hollénger'*.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 4 april 2011 om 22:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() P.S.: Ik zwans er maar mee hoor. Al weet ik wel dat dergelijk gebeuk wel bon ton is jegens (Hollandse, maar vaak ook Bovenmoerdijkse) Nederlanders en nog andere groepen. Het is politiek correct, omdat de Nederlander onbewust voor superieur wordt aanzien. Op sterkere groepen kappen is altijd acceptabel, op zwakkere is laf. Men denke aan blanke mensen die stereotypes uitvinden over andere blanke omegamannen of hoe in het Ottomaanse Rijk de Turk op een gelijke wijze werd belachelijk gemaakt tegenover de Arabier, de Koerd, de Albanees, enz ... (puur omdat de Turk dominant, en dus sterker stond).
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 4 april 2011 om 22:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Niks van aantrekken. Zijn meestal nostalgische Belgische nationalisten. Hun geliefde gedrocht Belgie is aan zijn doodstrijd bezig, dus zijn ze wat kribbig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Voorts zou ik me ook verzetten tegen een unificatie met Nederland, niet zozeer vanuit een emotionele reflex, maar eerder vanuit pragmatische beweegredenen. Dit laatste terzijde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En ich begriep dich tegoei. Maor ge zeg et duudelijk: een aantal.. Gelukkig zeen neet alle Hollengers geliek. ![]()
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
![]() Een toch begrijp ik Flaminganten niet. Mijn Limburgs verstand zal daarvoor wel te klein zijn volgens sommige Antwerpenaren. Als ik gepikeerd reageer op Hollanders die o.a. in de Belgische rand van Maastricht gaan wonen, wetend dat zij hier zelden of nooit belasting beta(a)l(d)en, maar dat zij toch denken dat ze ons moeten gaan zeggen wat wij moeten doen ( Koning en Walen buiten gooien), dan ben ik een Hollanderhater. Als een Vlaming gepikeerd reageert op Walen, die in de Vlaamse rand van Brussel gaan wonen, in dit land altijd belasting betaalden, hun plaatselijk grote democratische meerderheid willen gebruiken om hun wensen te doen aanvaarden, dan wordt die Vlaming op vlaggezwaai en (een staand) applaus onthaald. Mag ik hier enige dubbelzinnigheid ontwaren. Of spreken we hier eerder over een zware vorm van schizofrenie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar negeer die kliek toch gewoon. Ge moet daar geen kadootjes gaan uitdelen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |