![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
![]() waar gemakkijksheidshalve het maatschappelijk belang over het hoofd gezien wordt.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
![]() Dat is allicht bijna niet definiëerbaar. Maar het belang van de wilsonbekwame zelf vind ik ook al van toepassing op dit geval. De vraag is: wie gaat die ouders voor een rechter brengen? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
Als je hoort wat er soms verkondigt wordt, moet het zijn van niet. ![]() Om op je openingsvraag te antwoorden: ik vind dat de overheid dit vaccin moet verplichten. Als het met polio kan, waarom dan niet met deze ziekte? Voor mijn part mogen alle preventie-vaccins verplicht gemaakt worden. Er is niets wenselijker dan het achterwege blijven van een ziekte. Als we de middelen daarvoor hebben, waarom niet? Als je kwaadwillig was, zou je zelfs kunnen stellen dat de overheid de toegang tot gezondheidszorg beperkt, voor mensen met geringe(re) verstandelijke/rationele of financiële vermogens. (Dat laatst bv. bij het vaccin tegen baarmoederhalskanker.) Iedere migrant zou tevens op de ziekte of afweerstoffen moeten getest worden en indien men niet voldoet ingeënt moeten worden.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 8 april 2011 om 16:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() Het beste wapen tegen mazelen is het eerst eens krijgen. Als ik kind was heeft zowat iedereen (van mijn leeftijd) eens de mazelen gehad. Daarna is men er immuun tegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben zelf gevaccineerd maar vind niet dat de overheid dat mag verplichten aan iedereen. Dat gaat in tegen fundamentele vrijheidsprincipes van het individu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Begin jaren 80 waren er rond de 100.000 mazelengevallen per jaar in Belgie. Gij wilt daar dus terug naar toe. Dat betekent grof geschat 20.000 hospitalisaties en, als we pech hebben, 50 doden. Aan een ziekte die gewoonweg uit te roeien is. Daar pas ik voor
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 11 april 2011 om 17:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Vertel me eens savatage, als zo'n idioot die volgens dat fundamenteel egoisme mijne kleine van 9 maanden infecteert, en zij is daardoor permanent doof, en als ze een beetje pech heeft, loopt ze een beetje hersenschade op, of erger, ze sterft, mag ik die idioot aan zijn 2 fundamentelen omhooghangen en em langzaaam maar zeker doen bloeden voor zijn egoisme? Of moet ik dan maar voor het gerecht trekken? Of, kweetetnie, gewoon effe slikken en zeggen "doeme, bad luck, maar diene meneer zijn fundamentele vrijheidsprincipes primeren boven die van mijn dochter"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Ik kreeg als kind de mazelen en als 'extraatje' een longontsteking. Ik zweefde drie weken tussen leven en dood. Nu wil ik mijn geval ook weer niet extrapoleren om die statistieken te bevestigen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik lees is dat gij nen slechte ouder zijt die zijn falen projecteert.
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe lang bestaat er eigenlijk al een vaccin tegen de mazelen? Alé, ik ken daar dus helemaal niks van hé, maar ik dacht dat bijna iedereen dat vroeger wel eens kreeg toen hij klein was.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Tot eind jaren 90 was de vaccinatiegraad relatief hoog, tot er ne kwast een volledige studie uit zijn duim zoog waarin er zogezegd een verband werd aangetoond tussen het vaccin en autisme. Antivaccinatie-nutcases grijpen die door de lancet teruggetrokken studie (wegens vervalsen van studieresultaten, uit de duim zuigen van patienten en een rits andere dingen) nog steeds aan om leugens omtrent vaccinaties de wereld in te sturen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij een kennis is net TBC vastgesteld. Was wel even schrikken zeg. Ik ken dat enkel maar van de in bloedzakdoekjes resulterende hoestbuien in televisieseries over de 19de eeuw...
Net zo met mazelen, polio en whatnot. Schrikwekkend.
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Beste Adrian,
moest ik werkelijk geïnteresseerd zijn in wat ge bij te dragen hebt tot deze discussie, dan zou ik je van mijn negeerlijst halen. Aangezien de kans relatief groot is dat het arrogante onelinerkwatsj is, ideaal en nuttig om indruk te maken bij 14-jarige grietjes die al nat worden als ze de naam Justin Bieber nog maar horen, bespaar ik het me. Ik geef je dit mee omdat ik bezorgd ben dat je je o zo kostbare tijd verdoet om je "wijsheid" en "intelligentie" te verspillen aan het uitwerken van reacties die toch niet gelezen worden. Tijd die je beter spendeert aan 14-jarige grietjes die je gedrag geweldig en cool zullen vinden. Graag gedaan!
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 12 april 2011 om 08:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() Klopt ... mazelen was een kinderziekte net zoals windpokken. Ook de bof (dikoor) kwam relatief veel voor. Dat laatste kon je beter krijgen als je nog kind was want als je het als man op latere leeftijd kreeg dan zat de kans er in dat je nadien onvruchtbaar was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leer ervan, mensen.
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Maar de eigenlijke vraag blijft onbeantwoord. We zijn in staat om de mazelen uit te roeien, net zoals we dat gedaan hebben voor polio. Alleen de politieke wil ontbreekt. het zijn niet enkel antivac-nutcases, het is vooral de "onschuldige kinderziekte" stempel dat bestreden moet worden. Karma's reactie spreekt boekdelen. De cijfers en de studies die het tegendeel bewijzen zijn er.
|
![]() |
![]() |