![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Misschien deed ik dat al...
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onmogelijk, anders slaat u dergelijke wartaal niet uit.
Citaat:
Verder vraag ik me af waaruit u aggressie kunt afleiden? Of hebt u het er nogal moeilijk mee dat de pootjes vanonder uw stoel worden gezaagd?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zoals ik al zei is één van de problemen van de N-VA mensen zoals Uzelf... ze overschatten zichzelf systematisch en onderschatten de tegenpartij ook systematisch ik geloof niet dat U intellectueel in staat bent mijn "pootjes onder mijn stoel weg te zagen" (als dat al de bedoeling was).
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Rekken, rekken, rekken en grond en geld uit Vlaanderen lostrekken.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
#26 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|||
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maw, vanaf het moment dat er geen transfers van Vlaanderen naar Wallonië gaan, laat hij Vlaanderen vallen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...4985065556.htm Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
||
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Belgicist is blijkbaar voor U een term die alle slechte zaken van de wereld kan bundelen... tof maar natuurlijk niet meer dan een karikatuur.
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Belgicisten geloven in de goodwill van de franstaligen, dat is wat ik telkens herhaal. Als u dat een belediging vindt is dat uw zaak maar het verandert natuurlijk niets aan het feit dat dit zo is.
||
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Fox als ik zijn posts lees dan lijkt Large van het type dat onze "nieuwe" nummerplaten een perfect compromis vind. Dat de beste kleurencombinatie verworpen is omdat deze te "Vlaams" zou zijn negeren we maar eventjes. Veel serieuze argumentatie heb ik hier nog niet van hem gezien.
Is onzin. Vlaanderen doet het zeker niet zo fantastisch als sommigen beweren, dat ga ik evenmin ontkennen als dat we beter ook zelf toepassen wat we zeggen. Om nu echter te beweren of we nu bereid zijn om een stukje welvaart door te sluizen de vraag is? Neen, dat is ze niet. Daarvoor ontbreekt zowel het bewijs dat Wallonië een reëele inhaalbeeging aan het maken is als dat deze samen zou gebeuren. Ik zou het continu pogingen om Brussel uit te breiden, naamswijziging is maar een klein stapje in hun pogingen, niet direct als een goede samenwerking beschouwen. Laatst gewijzigd door Gwyndion : 6 april 2011 om 10:49. |
![]() |
![]() |
#32 | ||||
|
![]() Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110310_055 Dus wat er komt is de splitsing (inderdaad de meest logische stap) met compensaties voor de faciliteiten en Brussel zelf. Hoe men het exact zal verkopen weet ik nog niet... Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#34 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
![]() |
#35 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Nu wordt gesproken over 15 jaar, maar vergeet niet dat die transfers al zeker sinds de laatste wereldoorlog aan de gang zijn. Juul Hannes beweert zelfs dat die transfers al sinds de oprichting van België bestaan (op fiscaal gebied). Me dunkt, dat we er nu toch enige resultaatsverbindenis (of responsabilisering) aan zouden mogen verbinden... Want die betere toekomst samen is zeker niet gegarandeerd als één van de partners weigert te besparen terwijl ze oog in oog staat met een wereldwijde economische crisis. Men moet ook durven de dingen benoemen zoals ze zijn. Wat vaak als "solidariteit" wordt omschreven is eigenlijk "liefdadigheid", want solidariteit impliceert wederkerigheid. En wie zegt dat zelfs na een verregaande staatshervorming de Vlamingen niet bereid zouden zijn om nog een deel van die "liefdadigheid" in stand te houden ? Of het nu ontwikkelingshulp genoemd wordt, of investeringen ? Op zijn minst kunnen we ons dan vergewissen dat het geld bij de armste Walen terecht komt zodat zij eindelijk die betere toekomst krijgen die hen al zo lang beloofd wordt...
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, bedankt.
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#38 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |