Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 6 april 2011, 09:35   #21
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Misschien moet je het ook eens lezen
Misschien deed ik dat al...
Citaat:
Het wegwerken van een discriminatie en het volgen van een arrest van het grondwettelijk hof om toch nog verkiezingen te kunnen organiseren die in orde zijn volgens de grondwet aanziet u als een eenzijdige splitsing en daarenboven nog eens als legitimatie voor het afnemen van Vlaams grondgebied? U bent nog verder heen dan ik al dacht.
U snapt maar bitterweinig van het dossier neem ik aan... er zijn wel meer "oplossingen" voor het probleem. De splitsing is alleen de meest logische maar dat die splitsing er nooit eenzijdig zal of kan komen stond alleen sinds het begin in de sterren geschreven...
Citaat:
Trouwens, NVA heeft nooit gezegd dat ze het snel zouden oplossen. Integendeel, NVA heeft alle tijd en blijkbaar frustreert het Belgicisten zoals u mateloos waardoor u wartaal begint uit te slaan, net zoals uw collega Demotte.
Ik merk vooral dat U nogal agressief uit de hoek komt... wat wel niet zal wijzen op frustratie bij mij, zeker?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 6 april 2011, 09:52   #22
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Misschien deed ik dat al...
Onmogelijk, anders slaat u dergelijke wartaal niet uit.

Citaat:
U snapt maar bitterweinig van het dossier neem ik aan... er zijn wel meer "oplossingen" voor het probleem. De splitsing is alleen de meest logische maar dat die splitsing er nooit eenzijdig zal of kan komen stond alleen sinds het begin in de sterren geschreven...

Ik merk vooral dat U nogal agressief uit de hoek komt... wat wel niet zal wijzen op frustratie bij mij, zeker?
Oh, maar ik weet zeer goed dat er meerdere oplossingen zijn, maar een logisch denkend mens kiest uiteraard voor de meest logische oplossing. Ik noteer dus dat u het normaal vind dat de meest logische oplossing er niet komt.

Verder vraag ik me af waaruit u aggressie kunt afleiden? Of hebt u het er nogal moeilijk mee dat de pootjes vanonder uw stoel worden gezaagd?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 6 april 2011, 10:15   #23
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Elio laat de uier nooit los.
Nooit.
Zolang die uier melk geeft en hij wettelijk een deel van die melk kan opeisen zou hij wel gek zijn die uier los te laten.
speurneus is offline  
Oud 6 april 2011, 10:16   #24
largo_w

Standaard

Citaat:
Oh, maar ik weet zeer goed dat er meerdere oplossingen zijn, maar een logisch denkend mens kiest uiteraard voor de meest logische oplossing.Ik noteer dus dat u het normaal vind dat de meest logische oplossing er niet komt.
U noteert wat U wil... voor mij moet die meest logische oplossing er komen met de gepaste compensaties voor de verliezende partij (hoe symbolisch dat verlies uiteindelijk ook maar is... het zijn wij die het zo opgeblazen hebben). en voor mij mogen die compensaties erg ver gaan ik heb daar geen enkel probleem mee...
Citaat:
Verder vraag ik me af waaruit u aggressie kunt afleiden? Of hebt u het er nogal moeilijk mee dat de pootjes vanonder uw stoel worden gezaagd?
Ik heb het proberen duidelijk maken door al Uw ongebruikelijk taalgebruik in het vet te zetten; dat is U blijkbaar ontgaan. Dan kan ik U verder niet helpen...

Zoals ik al zei is één van de problemen van de N-VA mensen zoals Uzelf... ze overschatten zichzelf systematisch en onderschatten de tegenpartij ook systematisch ik geloof niet dat U intellectueel in staat bent mijn "pootjes onder mijn stoel weg te zagen" (als dat al de bedoeling was).
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 6 april 2011, 10:18   #25
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roderik Bekijk bericht
Di Rupo ,beweerde gisteravond op zijn rondreis door het Zuiden ,dat Wallonie nog minsten 15 jaar het geld van Vlaanderen nodig heeft.
Hij zal daar nooit afstand van doen, om een staatshervorming mogelijk te maken.
Bovendien hebben ze nog vijftien jaar niet-naleving van de grondwet nodig om hem zodanig te kunnen afschaffen dat grote delen van het Vlaamse grondgebied eveneens naar Franstalië kunnen worden "getransfereerd".

Rekken, rekken, rekken en grond en geld uit Vlaanderen lostrekken.
Oud 6 april 2011, 10:19   #26
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U noteert wat U wil... voor mij moet die meest logische oplossing er komen met de gepaste compensaties voor de verliezende partij (hoe symbolisch dat verlies uiteindelijk ook maar is... het zijn wij die het zo opgeblazen hebben). en voor mij mogen die compensaties erg ver gaan ik heb daar geen enkel probleem mee...
U begrijpt blijkbaar niet dat er geen winnende of verliezende partij is bij het wegwerken van een discriminatie in de kieswetgeving.

Citaat:
Ik heb het proberen duidelijk maken door al Uw ongebruikelijk taalgebruik in het vet te zetten; dat is U blijkbaar ontgaan. Dan kan ik U verder niet helpen...
Uiteraard is met dat niet ontgaan. Alleen slaat het nergens op. Ik dacht dat dat wel duidelijk was. Blijkbaar niet, dan kan ik u natuurlijk niet verder helpen.

Citaat:
Zoals ik al zei is één van de problemen van de N-VA mensen zoals Uzelf... ze overschatten zichzelf systematisch en onderschatten de tegenpartij ook systematisch ik geloof niet dat U intellectueel in staat bent mijn "pootjes onder mijn stoel weg te zagen" (als dat al de bedoeling was).
Ik overschat mezelf helemaal niet. Dat is namelijk het probleem van de Belgicisten en dat zal uiteraard ook de ondergang betekenen van Belgie. Uw laatste zin zegt in die optiek dan ook meer dan genoeg. U acht zichzelf superieur terwijl u dat helemaal niet bent.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 6 april 2011, 10:21   #27
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Zolang die uier melk geeft en hij wettelijk een deel van die melk kan opeisen zou hij wel gek zijn die uier los te laten.
dus vanaf het moment dat die uier geen melk meer geeft, laat hij ze los?

maw, vanaf het moment dat er geen transfers van Vlaanderen naar Wallonië gaan, laat hij Vlaanderen vallen?
Oud 6 april 2011, 10:23   #28
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U acht zichzelf superieur terwijl u dat helemaal niet bent.
hij niet alleen hoor:

http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...4985065556.htm

Citaat:
Franstalige politici voelen zich vaak moreel superieur en vinden het daarom niet nodig om politiek weerwerk te bieden tegen Vlaamse standpunten, zegt de Franstalige Belg Charles Bricman, auteur van het recent verschenen 'Comment peut-on être belge?'
Oud 6 april 2011, 10:33   #29
largo_w

Standaard

Citaat:
U begrijpt blijkbaar niet dat er geen winnende of verliezende partij is bij het wegwerken van een discriminatie in de kieswetgeving.
U blijkt nog steeds niet te willen snappen dat die discriminatie op vele manieren kan worden weggewerkt. Dat zal wel slechte wil zijn...
Citaat:
Ik overschat mezelf helemaal niet. Dat is namelijk het probleem van de Belgicisten en dat zal uiteraard ook de ondergang betekenen van Belgie. Uw laatste zin zegt in die optiek dan ook meer dan genoeg. U acht zichzelf superieur terwijl u dat helemaal niet bent.
Ik acht mezelf helemaal niet superieur... ik acht me alleen niet inferieur. de dynamiek kan je extrapoleren naar de politiek U dacht mij even de les te kunnen spellen ik zet je rap terug op je plaats. jij hebt mij niks te leren... laat staan dat jij om één of andere reden de pootjes van mijn stoel hebt kunnen wegzagen.

Belgicist is blijkbaar voor U een term die alle slechte zaken van de wereld kan bundelen... tof maar natuurlijk niet meer dan een karikatuur.
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 6 april 2011, 10:42   #30
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U blijkt nog steeds niet te willen snappen dat die discriminatie op vele manieren kan worden weggewerkt. Dat zal wel slechte wil zijn...
En nu zijn we weer bij hetzelfde. Omdat de Vlamingen de meest logische oplossing willen moeten ze een prijs betalen. Dat is natuurlijk te gek voor woorden. Veel logischer zou zijn dat de Franstaligen een prijs betalen voor de minder logische oplossing als ze dat dan persé willen.

Citaat:
Ik acht mezelf helemaal niet superieur... ik acht me alleen niet inferieur. de dynamiek kan je extrapoleren naar de politiek U dacht mij even de les te kunnen spellen ik zet je rap terug op je plaats. jij hebt mij niks te leren... laat staan dat jij om één of andere reden de pootjes van mijn stoel hebt kunnen wegzagen.

Belgicist is blijkbaar voor U een term die alle slechte zaken van de wereld kan bundelen... tof maar natuurlijk niet meer dan een karikatuur.
Ik spel u helemaal de les niet. Ik wijs u alleen maar op uw inconsequente houding en denkwijze. ALs je daar niet tegenkan is dat niet mijn probleem. Als u trouwens mijn intelligentie in twijfel trekt dan acht u zichzelf wel degelijk superieur, laat dat duidelijk zijn.

Belgicisten geloven in de goodwill van de franstaligen, dat is wat ik telkens herhaal. Als u dat een belediging vindt is dat uw zaak maar het verandert natuurlijk niets aan het feit dat dit zo is.
fox is offline  
Oud 6 april 2011, 10:45   #31
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Fox als ik zijn posts lees dan lijkt Large van het type dat onze "nieuwe" nummerplaten een perfect compromis vind. Dat de beste kleurencombinatie verworpen is omdat deze te "Vlaams" zou zijn negeren we maar eventjes. Veel serieuze argumentatie heb ik hier nog niet van hem gezien.

Citaat:
Dat is natuurlijk niet de vraag... De vraag is wel zijn we in Vlaanderen bereid een stukje welvaart (nu) door te sluizen (transfers) aan Wallonië om samen een betere toekomst te hebben? Is trouwens altijd de vraag geweest...
Is onzin. Vlaanderen doet het zeker niet zo fantastisch als sommigen beweren, dat ga ik evenmin ontkennen als dat we beter ook zelf toepassen wat we zeggen. Om nu echter te beweren of we nu bereid zijn om een stukje welvaart door te sluizen de vraag is? Neen, dat is ze niet. Daarvoor ontbreekt zowel het bewijs dat Wallonië een reëele inhaalbeeging aan het maken is als dat deze samen zou gebeuren. Ik zou het continu pogingen om Brussel uit te breiden, naamswijziging is maar een klein stapje in hun pogingen, niet direct als een goede samenwerking beschouwen.

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 6 april 2011 om 10:49.
Gwyndion is offline  
Oud 6 april 2011, 10:55   #32
largo_w

Standaard

Citaat:
En nu zijn we weer bij hetzelfde. Omdat de Vlamingen de meest logische oplossing willen moeten ze een prijs betalen. Dat is natuurlijk te gek voor woorden. Veel logischer zou zijn dat de Franstaligen een prijs betalen voor de minder logische oplossing als ze dat dan persé willen.
Inderdaad... zo zou je kunnen denken maar dat ligt niet op tafel. Alleen de splitsing ligt op tafel. Ben je de heisa rond Carl De vos vergeten?
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110310_055

Dus wat er komt is de splitsing (inderdaad de meest logische stap) met compensaties voor de faciliteiten en Brussel zelf. Hoe men het exact zal verkopen weet ik nog niet...
Citaat:
Ik spel u helemaal de les niet. Ik wijs u alleen maar op uw inconsequente houding en denkwijze. ALs je daar niet tegenkan is dat niet mijn probleem. Als u trouwens mijn intelligentie in twijfel trekt dan acht u zichzelf wel degelijk superieur, laat dat duidelijk zijn.
Ik trek U intellectuele capaciteit om mij op inconsistenties in mijn denkpatroon te kunnen wijzen zeker in twijfel dat betekent niet dat ik daarom ergens zou beweren dat ik "slimmer" zou zijn dan U... U maakt rare bokkensprongen.
Citaat:
Belgicisten geloven in de goodwill van de franstaligen, dat is wat ik telkens herhaal. Als u dat een belediging vindt is dat uw zaak maar het verandert natuurlijk niets aan het feit dat dit zo is.
Flaminganten geloven in een badwill van de Franstaligen... ik geloof helemaal niet in goodwill van de PS en volgens U ben ik wel een Belgicist. Ik voel me niet beledigt door de term "Belgicist"... ergens ben ik dat zeker wel.
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 6 april 2011, 10:58   #33
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Aangezien U hier al meermaals overduidelijk bewees intellectueel helemaal géén poten onder je stoel te jebben, is het idd nogal moeilijk die eronderuit te zagen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 6 april 2011, 10:59   #34
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad... zo zou je kunnen denken maar dat ligt niet op tafel. Alleen de splitsing ligt op tafel. Ben je de heisa rond Carl De vos vergeten?
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110310_055

Dus wat er komt is de splitsing (inderdaad de meest logische stap) met compensaties voor de faciliteiten en Brussel zelf. Hoe men het exact zal verkopen weet ik nog niet...
Natuurlijk ligt alleen de splitsing op tafel aangezien de franstaligen zelf geen enkel alternatief voorstellen. Dat ze daar dan eens mee afkomen, maar gewoon compensaties eisen omtrent een voorstel tot het wegwerken van een discriminatie is lachwekkend en al zeker als dat voorstel GEEN ENKEL MAAR DAN OOK GEEN ENKEL nadeel inhoudt voor de franstaligen

Citaat:
Ik trek U intellectuele capaciteit om mij op inconsistenties in mijn denkpatroon te kunnen wijzen zeker in twijfel dat betekent niet dat ik daarom ergens zou beweren dat ik "slimmer" zou zijn dan U... U maakt rare bokkensprongen.
Dat doet u dus wel. Misschien moet ik wel eens aan uw intellectuele capaciteiten gaan twijfelen als u dat niet inziet.

Citaat:
Flaminganten geloven in een badwill van de Franstaligen... ik geloof helemaal niet in goodwill van de PS en volgens U ben ik wel een Belgicist. Ik voel me niet beledigt door de term "Belgicist"... ergens ben ik dat zeker wel.
Natuurlijk geloof je in de goodwill van de franstaligen, waarom zou je anders geloven in het verhaaltje dat Elio u al 10 maanden tracht op te spelden?
fox is offline  
Oud 6 april 2011, 13:28   #35
Rangzen
Burger

Standaard

Citaat:
Dat is natuurlijk niet de vraag... De vraag is wel zijn we in Vlaanderen bereid een stukje welvaart (nu) door te sluizen (transfers) aan Wallonië om samen een betere toekomst te hebben? Is trouwens altijd de vraag geweest...
Nee, de vraag is : HOE LANG zijn we daartoe nog bereid ?

Nu wordt gesproken over 15 jaar, maar vergeet niet dat die transfers al zeker sinds de laatste wereldoorlog aan de gang zijn. Juul Hannes beweert zelfs dat die transfers al sinds de oprichting van België bestaan (op fiscaal gebied).

Me dunkt, dat we er nu toch enige resultaatsverbindenis (of responsabilisering) aan zouden mogen verbinden... Want die betere toekomst samen is zeker niet gegarandeerd als één van de partners weigert te besparen terwijl ze oog in oog staat met een wereldwijde economische crisis.

Men moet ook durven de dingen benoemen zoals ze zijn. Wat vaak als "solidariteit" wordt omschreven is eigenlijk "liefdadigheid", want solidariteit impliceert wederkerigheid.

En wie zegt dat zelfs na een verregaande staatshervorming de Vlamingen niet bereid zouden zijn om nog een deel van die "liefdadigheid" in stand te houden ? Of het nu ontwikkelingshulp genoemd wordt, of investeringen ?
Op zijn minst kunnen we ons dan vergewissen dat het geld bij de armste Walen terecht komt zodat zij eindelijk die betere toekomst krijgen die hen al zo lang beloofd wordt...
Oud 6 april 2011, 13:34   #36
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Samen een beter toekomst door middel van meer armoede in Vlaanderen?

Neen, bedankt.
Oud 6 april 2011, 13:48   #37
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roderik Bekijk bericht
Di Rupo ,beweerde gisteravond op zijn rondreis door het Zuiden ,dat Wallonie nog minsten 15 jaar het geld van Vlaanderen nodig heeft.
Hij zal daar nooit afstand van doen, om een staatshervorming mogelijk te maken.
Dus we kunnen het wel vergeten ,dat er een acoord zal komen.

De federatie Wallonie -Bruxellles ,zal ook niet tot een snel accoord leiden en ook niet tot veel geld opleveren voor Wallonie.

Kortom Vlaanderen moet nog jaren miljarden blijven betalen en nog jaren een regering van lopende zaken op de been houden.
Di Rupo vergist zich...er zijn helemaal geen transferten...Wallonië doet het goed en het Waals socialisme is het enige ter wereld waar de economie draait en waar de armoede daalt...
Oud 6 april 2011, 13:52   #38
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Samen een beter toekomst door middel van meer armoede in Vlaanderen?

Neen, bedankt.
Samen een betere toekomst in Vlaanderen door meer armoede binnen de Vlaamse ruit?
pajoske is offline  
Oud 6 april 2011, 13:57   #39
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
bedankt V voor de snelkoppeling...interessant...
Oud 6 april 2011, 13:58   #40
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Samen een betere toekomst in Vlaanderen door meer armoede binnen de Vlaamse ruit?
jij vindt dus ook dat de transfers naar Wallonië de verarming in Vlaanderen tewerkstelligen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be